5,358 Pages

For League of Legends icon League of Legends, see Emote. See also: Emoting.

Emotes are cosmetics in the Legends of Runeterra icon Legends of Runeterra game which a player can use to communicate. 6 can be equipped at a time in a deck from the Deck tab of the Collection. In-game, they appear as animated stickers that stick to the screen then peel away when used, though if too many are used consecutively there is a cooldown. Emotes can be purchased from the Collection or Store tabs, and owned ones can be viewed in the Collection tab.

List of Emotes

Name Cost Description Name Cost Description
LoR Alriiight Emote
Alriiight
Coin icon 190 "Too easy." LoR Any Day Now Emote
Any Day Now
Coin icon 190 "Do I look like a patient man?"
LoR Calculating... Emote
Calculating...
Default Big brain plays. LoR Can't Touch This Emote
Can't Touch This
Coin icon 190 "Can't catch me!"
LoR Cheers Emote
Cheers
Coin icon 190 "This is going to be good." LoR C'mon C'mon Emote
C'mon C'mon
Coin icon 190 Please please please please please
LoR Facepalm Emote
Facepalm
Default Mistakes were made. LoR Gotcha Emote
Gotcha
Coin icon 190 "Bang."
LoR Hello There Emote
Hello There
Default "Good times, good friends… what could be better?" LoR Mind Blow Emote
Mind Blow
Coin icon 190 What an astounding stratagem.
LoR Muahahaha Emote
Muahahaha
Coin icon 190 "It will be over soon." LoR Nice! Emote
Nice!
Coin icon 190 "Stay positive."
LoR Not So Fast Emote
Not So Fast
Coin icon 190 This story is not yet finished. LoR Not Sure If Emote
Not Sure If
Coin icon 190 "Judge 'em, Valor."
LoR OMG Emote
OMG
Default Now that is what you call crazy. LoR Over It Emote
Over It
Coin icon 190 "You've gotta be kidding me."
LoR Poro Pride Emote
Poro Pride
Coin icon 0 Happiness comes from knowing you're perfect just the way you are. LoR Sad Poro Emote
Sad Poro
Default Why you do this?
LoR Sweating Emote
Sweating
Coin icon 190 Wait uh. What are you uh gonna play there. LoR Time To Duel Emote
Time To Duel
Coin icon 190 I long for a worthy opponent.
LoR Undying Rage Emote
Undying Rage
Coin icon 190 AAARRRGH LoR Well Played Emote
Well Played
Default "With honor."
LoR Yikes Emote
Yikes
Coin icon 190 Can we pretend that didn't happen? LoR You're Next Emote
You're Next
Coin icon 190 "Any last words?"

Trivia

  • Internally:
    • Alriiight Emote is called Hell Yeah
    • Any Day Now Emote is called Bored.
    • Calculating... Emote is called Math.
    • Can't Touch This Emote is called Not Even Close.
    • C'mon C'mon Emote is called Top Deck.
    • Facepalm Emote is called Mistake.
    • Gotcha Emote is called Confident.
    • Hello There Emote is called Greeting.
    • Muahahaha Emote is called Laughing.
    • Nice! Emote is called Praise.
    • Not So Fast Emote is called Reversal.
    • Not Sure If Emote is called Skeptical.
    • OMG Emote is called Surprise.
    • Over It Emote is called Ugh.
    • Sad Poro Emote is just called Sad.
    • Time To Duel Emote is called Bring It.
    • Undying Rage Emote is just called Rage.
    • Well Played Emote is just called Respect.
    • Yikes Emote is called Oops.
    • You're Next Emote is just called Taunt.
  • LoR Poro Yawn Emote Poro Yawn emote is an unreleased emote found in the game files.
  • Several emotes have alternate Chinese versions that are used for censorship:
    • LoR Alriiight Emote alt Alriight emote, due to Chinese laws against Manchurian or stereotypical Chinese depictions in media. Draven's facial hair is known as the Fu Manchu moustache, which was worn by historical Manchurian elite and Chinese villains in media. The mustache is also seen as culturally insensitive due to Chinese caricatures in the 19th and early 20th which depicted ethnic Chinese with this facial hair.
    • LoR Mind Blow Emote alt Mind Blow and LoR Muahahaha Emote alt Muahahaha emotes, due to Chinese laws against depicting blood or red, their red colors have been changed to purple.
      • Same censorship is done for the cards of these champions.

Media

Heart of the Fluft New Cosmetic Trailer Legends of Runeterra

Heart of the Fluft New Cosmetic Trailer Legends of Runeterra

Related Videos

Patch History

V1.4

  • Emotes added.
    • LoR Can't Touch This Emote Can't Touch This added.
    • LoR Over It Emote Over It added.
    • LoR Yikes Emote Yikes added.

V1.2

  • Emotes added.
    • LoR Alriiight Emote Alriiight added.
    • LoR C'mon C'mon Emote C'mon C'mon added.
    • LoR Muahahaha Emote Muahahaha added.
    • LoR Poro Pride Emote Poro Pride added.
    • LoR Sweating Emote Sweating added.

V1.0

  • Emotes added.
    • LoR Any Day Now Emote Any Day Now added.
    • LoR Cheers Emote Cheers added.
    • LoR Gotcha Emote Gotcha added.
    • LoR Mind Blow Emote Mind Blow added.
    • LoR Nice! Emote Nice! added.
    • LoR Not So Fast Emote Not So Fast added.
    • LoR Not Sure If Emote Not Sure If added.
    • LoR Time To Duel Emote Time To Duel added.
    • LoR Undying Rage Emote Undying Rage added.
    • LoR You're Next Emote You're Next added.
  • Emote selection now customizable.
  • Emotes section added to Collection and Store.
  • Original six emotes converted to Collection items automatically owned by all accounts.

Open Beta

  • Emotes added.
    • LoR Calculating... Emote Calculating... added.
    • LoR Facepalm Emote Facepalm added.
    • LoR Hello There Emote Hello There added.
    • LoR OMG Emote OMG added.
    • LoR Sad Poro Emote Sad Poro added.
    • LoR Well Played Emote Well Played added.
Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.