Vladimir
o Sanguinário Escarlate
Gênero
Raça
Masculino ♂
Humano
Local de Nasc.
Residência
Ocupação
Facção
Noxus
Noxus
Hemomante, Membro da Rosa Negra
Rosa Negra
Aliados

SwainSquare.png EliseSquare.png EmptySquare.png

Rivais

DariusSquare.png VayneSquare.png EmptySquare.png

Vladimir Render.png

Existe um templo escondido nas montanhas entre Noxus e as Planícies da Tempestade, onde os segredos de uma antiga e terrível feitiçaria são mantidos. A área em volta do templo é coberta dos corpos sem sangue daqueles que sem querer chegaram perto demais. Eles serviram apenas para atiçar a curiosidade de Vladimir quando - em sua juventude - viajou pelas montanhas em sua fuga de Noxus. Um dia antes, o jovem Vladimir tinha brutalmente assassinado dois garotos da sua idade, sem nenhum outro motivo além de aproveitar o intoxicante líquido escarlate. Ele percebeu imediatamente que nunca iria conseguir conter seus desejos assassinos e, se continuasse em Noxus, suas ações imorais fariam com que fosse pego. Sem hesitar, ele deixou a cidade-estado e partiu para o sul.

O rastro de corpos o levou a um destruído templo de pedra. Em seu interior, ele encontrou um velho monge que o observou com olhos vermelhos. Vladimir surpreendeu o monge ao lhe lançar o mesmo olhar. Reconhecendo o desejo sinistro do garoto, o monge ensinou Vladimir como manipular e controlar o fluido da vida, sempre praticando em viajantes de passagem. Quando chegou a hora de Vladimir aprender sua última lição, o monge avisou que com a falha viria a morte. Vladimir não falhou, mas o êxito lhe trouxe uma amarga surpresa. Durante o ritual, cada gota do sangue do monge foi retirada de seu corpo e se fundiu com o de Vladimir, impregnando-o com a essência mágica do seu mestre, e de cada hemomante que existiu antes dele. Sozinho e sem objetivo, Vladimir resolveu voltar a Noxus, exigindo a entrada na liga para provar a supremacia da sua arte. Quando o Alto Comando Noxiano observou o terrível destino que caiu sobre os guardas do palácio, eles decidiram aproveitar dos desagradáveis talentos de Vladimir.

VladimirSquare.png

"Aquilo que corre por suas veias será o seu fim."

Artes Antigas

Icones Antigos

Pacto Vermelho pre 6.9.jpg Passiva

Transfusão pre 6.9.jpg Q

Poça de Sangue pre 6.9.jpg W

Maré de Sangue pre 6.9.jpg E

Hemopraga pre 6.9.jpg R

Notas de Atualizações

V4.16:
  •  Maré de Sangue
    • Now correctly increases healing from Vladimir's Spell Vamp (and Lifesteal).

V4.11:

  •  Poça de Sangue
    • Vladimir can now cast summoner spells and use items while the ability is active.

V4.7:

  •  Poça de Sangue
    • Fixed a bug where Vladimir could still be stunned or rooted while untargetable.
    • Fixed a typo in the tooltip where it stated the self-healing was 12,5% instead of the actual 15%.

V4.5:

  • Base armor increased to 16 from 12.

V3.13:

  •  Hemopraga
    • Bug fix: The wind-down time on Hemopraga is now 0.5 seconds as intended (was occasionally longer).

V3.8: Change reverted

V1.0.0.152:

  • Base movement speed increased to 335 from 310.

V1.0.0.147b:

  •  Maré de Sangue
    • Damage reduced to 60 / 85 / 110 / 135 / 160 from 60 / 90 / 120 / 150 / 180.

V1.0.0.143:

V1.0.0.138:

  • Fixed a bug where Vladimir could occasionally be hit by projectiles while in  Poça de Sangue.

V1.0.0.134:

V1.0.0.132:

  •  Transfusão
    • Cooldown reduced to 10 / 8,5 / 7 / 5,5 / 4 seconds from 12 / 10 / 8 / 6 / 4.
  •  Pacto Vermelho
    • Bonus health conversion reduced to 1,4 health per ability power from 1,8.
  •  Hemopraga
    • No longer costs 15% of your current health and is now no cost to cast.
  •  Maré de Sangue
    • Health cost ramp up reduced to 25% from 50%.

V1.0.0.129:

  •  Maré de Sangue
    • Fixed a bug where the display range was much shorter than the actual range.

V1.0.0.125:

V1.0.0.120:

  •  Transfusão
    • Cooldown increased to 12 / 10 / 8 / 6 / 4 seconds from 12 / 10 / 8 / 6 / 3.
    • Base damage changed to 90 / 125 / 160 / 195 / 230 from 70 / 115 / 160 / 205 / 250.

v1.0.0.118b:

  •  Transfusão
    • Heal reduced to 15 / 25 / 35 / 45 / 55 from 17,5 / 28,75 / 40 / 51,25 / 62,5.

V1.0.0.111:

  •  Pacto Vermelho
    • Bonus ability power gain reduced to 1 ability power per 40 bonus health from 1 ability power per 25 health.
  •  Poça de Sangue
    • No longer grants a speed bonus on use.
    • Fixed a bug where Turrets would sometimes idle while Vladimir was pooled.
    • Fixed a bug where it would occasionally not properly draw aggro upon exiting his pool.

V1.0.0.110:

  •  Poça de Sangue
    • Slow percentage reduced to 40% from 50%.
    • Slow duration reduced to 1 second from 1,5.
  •  Maré de Sangue
    • Health cost reduced to 30 / 40 / 50 / 60 / 70 from 30 / 45 / 60 / 75 / 90.

V1.0.0.107:

  • Changes the volume balance on Vladimir's spells.

V1.0.0.106:

  •  Hemopraga
    • Base damage reduced to 150 / 250 / 350 from 200 / 300 / 400.
    • Ability power ratio reduced to (+ 70% Poder de Habilidade) from (+ 75% Poder de Habilidade).
    • Damage amplification effect changed to 14% at all ranks from 10 / 14 / 18%.
    • Cooldown increased to 150 / 135 / 120 seconds from 120.
  •  Maré de Sangue
    • Fixed a bug where it was not providing Vladimir with enough increased regeneration and healing.
    • Fixed a bug where it did not deal full damage if Vladimir had 4 stacks before casting.

V1.0.0.105:

  •  Transfusão
    • Will now heal Vladimir even if the target is spell immune.
  •  Hemopraga will no longer damage enemies if it is dispelled.

V1.0.0.102:

  •  Poça de Sangue
    • Damage per second changed to 20 / 33,75 / 47,5 / 61,25 / 75 retaining the same overall damage.
    • Duration reduced to 2 seconds from 2,5.
    • Slow duration increased to 1,5 seconds from 1 second.
    • Fixed a bug where it wasn't dealing enough damage.

V1.0.0.101:

  •  Pacto Vermelho
    • Heal no longer scales with ability power.
  •  Transfusão
    • Fixed a bug where it was not restoring enough health from spell vamp.
    • Fixed a bug where the tooltip stated that it was restoring less health than it actually did.

V1.0.0.100:

  •  Hemopraga
    • Debuff will now grant assists even if it does not deal damage to the target.

V1.0.0.99:

  •  Transfusão
    • Cast range reduced to 600 from 650.
  •  Maré de Sangue
    • Buff duration increased to 10 seconds from 8.
    • Cast range increased to 620 from 570.

V1.0.0.98:

  •  Pacto Vermelho
    • Tooltip now displays stat bonuses.
  •  Poça de Sangue
  •  Maré de Sangue
    • Is now blocked by spell shields.

V1.0.0.97: Added

  •  Pacto Vermelho (Innate)
    • Bonus health grants Vladimir bonus ability power, and every bonus ability power gives Vladimir bonus health (does not stack with itself).
  •  Transfusão (Q)
    • Vladimir drains the lifeforce of his target, dealing magic damage and healing himself for 25% of that amount.
  •  Poça de Sangue (W)
    • Vladimir sinks into a pool of blood for 2.5 seconds, becoming untargetable and slowing enemies above him. Vladmir deals magic damage to targets above him and heals himself for 15% of that amount.
  •  Maré de Sangue (E)
    • Vladimir unleashes a torrent of blood, damaging surrounding enemies. Additionally, multiple Maré de Sangue in a short period of time cause them to cost additional health and deal additional damage, and increases his healing and regeneration by 8%.
  •  Hemopraga (Ultimate)
    • Vladimir infects the target area with a virulent plague that increases the damage they take for 5 seconds. After 5 seconds, infected enemies take magic damage.