Wiki League of Legends
Advertisement
Wiki League of Legends

Skill usage

  • O estágio mais crucial de Predefinição:Cis  é o período de lanes, onde há uma necessidade de abrir uma vantagem de equipamentos e mortes sobre seu inimigo.
    • Talon Talon beneficia-se estando em uma Lane solo e obtendo sua Ultimate rapidamente, mas, uma build puramente ofensiva pode tornar difícil jogar contra vários outros campeões que não necessitam de um suporte. O tipo de campeão ao qual ele se sobressai no 1-contra-1 é do tipo mais "vulnerável", como magos ou carries, seu dano bruto pode facilmente aniquila-los.
    • Ancinho Ancinho é sua melhor ferramenta em lane, permitindo Talon Talon a dar last-hits e molestar seus inimigos de uma distância razoável.
    • Mercy Mercy permiteTalon Talon causar mais dano a cada auto-ataque em inimigos que estejam afetados por (efeitos de controle de multidão) crowd control, portanto, estar na lane com um campeão que tenha um controle de multidão de multidão antecipado comoGangplank Gangplank beneficiará o dano inicial de Talon. Note que em partidas com maior (Elo) elos, Talon é exclusivamente um campeão de Mid-Lane.
    • O dano bruto deTalon Talon's and Mercy Mercy andam de mãos dadas com a maioria dos junglers com efeitos de CC.
  • A combinação para molestar com Talon Talon é Cutthroat Cutthroat seguido de Rake Rake e Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy. Isto causa um grande dano, além de sileciar e causar lentidão ao inimigo, ajudando a evitar retaliação.
    • Tente executar essa sequência, pelo menos uma vez antes do nivel 6, então você poderá forçar seu oponente a se afastar da lane, do contrário, morrerá para Shadow Assault Shadow Assault.
  • Talon Talon é um campeão difícil de pegar. Use Rake Rake para causar lentidão à perseguidores, e Shadow Assault Shadow Assault para furtividade e grande (velocidade de movimento) movement speed. Mude a direção de seu caminho enquanto estiver furtivo para enganar e confundir seus inimigos. Porém, tenha em mente que seus inimigos podem ver para onde suas lâminas vão quando sua furtividade acaba. Então usar a habilidade para correr pode as vezes, ser melhor do que correr pela jungle inimiga para enganar seus inimigos.
  • Cutthroat Cutthroat pode ser usado para emboscar seus inimigo através de paredes, caso eles estejam próximos o bastante para que sejam alcançados por sua linha de visão. Alternativamente, você pode usar Cutthroat Cutthroat em um minion próximo à seu inimigo para aproximar-se e entrar na batalha rapidamente.
  • Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy re-inicia o temporizador do auto-ataque, então, use esta habilidade depois de um auto-ataque para obter 2 golpes seguidos.
  • O dano bônus de Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy pode ser usado em (torres) turrets.
  • Use Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy juntamente com Cutthroat Cutthroat e Mercy Mercy para maximizar  o potencial de dano de Talon Talon.
  • Shadow Assault Shadow Assault Pode ser usado tanto ofensivamente, como defensivamente. Isso pode ser usado também como uma ferramenta para caçar um inimigo que esteja fugindo ou se livrando de uma emboscada.
    • É muito difícil utilizar a velocidade de movimento de Shadow Assault Shadow Assault de forma totalmente proveitosa devido à sua curta duração, no entando é possível cobrir área razoável. É mais habitual utilizar a velocidade de movimento para auxiliar a atingir rapidamente o alcance para utilizar Cutthroat Cutthroat ao invés de simplesmente correr atrás de seu alvo para garantir que Shadow Assault Shadow Assault acerte os inimigos 2 vezes.
  • Uma maneira de garanti que os ataques de retorno de Shadow Assault Shadow Assault acerte seu alvo é utilizar Cutthroat Cutthroat, imediatamente finalizando a furtividade e posicionando-o em um local onde as lâminas tenham o golpe garantido.
  • O combo básico de Talon Talon's requer que ele ative Shadow Assault Shadow Assault depois  diminuir a lacuna com Cutthroat Cutthroat o qual, devastará o inimigo. Se isto não aniquilar completamente seu adversário, continue com  Rake Rake para persegui-lo e caso ele não tanha morrido ainda, finalize-o com Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy.
  • Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy revela um inimigo então tenha certeza de usa-la em inimigos furtivos, tais como Talon TalonAkali AkaliShaco ShacoWukong Wukong, etc.
  • Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy não revela inimigos em furtividade de forma convencional (como  Oracle's ElixirSonic Wave Sonic Wave de Lee Sin Lee Sin e Tempest Tempest, etc.). O alvo deixará uma trilha de sangue pelo chão, a qual pode ser útil se estiver face a face com um inimigo com habilidades de furtividade curta. (Vayne VayneShaco Shaco). Você também pode utiliza-la em um campeão inimigo para previnir que ele ou ela use os arbustos.
  • When you are ganking/chasing enemy that has  Flash or a similiar escape tool (Ezreal EzrealGragas Gragas etc.) dont use your Cutthroat Cutthroat immediately, but simply run near him until he wastes his ability. However, be careful when he can jump over walls as you need vision of them to blink to them with Cutthroat Cutthroat.
  • A good way to use your combo is to activate Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy then Shadow Assault Shadow Assault so that Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy is active during your ult. Use Cutthroat Cutthroat to jump to an enemy then immediately toss out Rake Rake so that when you hit with Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy you get maximum burst. If you need to after that, then tag them with Ignite or chase until they die.
  • Using Shadow Assault Shadow Assault de Talon Talon and Cutthroat Cutthroat when running into a battle will give you the most damage possible and since you're behind the enemy all of Predefinição:Ais blades will hit your enemy.

Build usage

  • Talon Talon will benefit well from damage items since all of his abilities scale with attack damage.
    • The Bloodthirster should be a core item in your build (maybe even the first after boots) as it grants you the highest amount of attack damage possible, allowing Talon Talon to farm minion waves easily with Rake Rake early, and lifesteal for sustain.
    • Infinity Edge is another great choice, with high attack damage and the odd critical strike securing many a kill.
  • Consider buying heavy armor penetration items like  Last Whisper or  The Black Cleaver because all of Talon Talon's damage output is physical. However, it's not advised to buy both in one match.
    • However  The Black Cleaver requires you to hit an enemy 3 times with autoattacks or on hit affects before applying the full armor penetration. In most cases Talon Talon should be able to assasinate a target with his skills alone.
    • It is worth considering stacking flat armor penetration; getting both  Youmuu's Ghostblade and  The Brutalizer will greatly increase your burst damage. Their unique combination of stats, attack damagecritical strikecooldown reduction, and armor penetration, are all very useful for Talon Talon.
    • Last Whisper might be the best armor penetration or armor reduction item for Talon Talon because Talon Talon relies on taking out enemies too quickly for  The Black Cleaver and doesn't really need the attack speed active of  Youmuu's Ghostblade.
  • You can choose between  Berserker's Greaves Boots of Swiftness Ionian Boots of Lucidity or  Mercury's Treads depending on the team you're facing.  Boots of Mobility is good choice when you are roaming between lanes and focusing on ganks.
    • Ionian Boots of Lucidity is a good choice for boots because cooldown reduction is rare for attack damage dealers as there are very few items that grant cooldown reduction and any other beneficial AD stat.
    • Berserker's Greaves may not be that beneficial to Talon Talon as the majority of his damage doesn't come from autoattacks but from his abilities.
    • Pick  Mercury's Treads when facing a team with a good amount of crowd control that can lock Talon Talon down.
  • An early  Philosopher's Stone can help Talon Talon greatly, the regen granting both sustain with health regen and more freedom to use his abilities with mana regen.
  • The  Phage and the legendary items it builds into,  Trinity Force and  Frozen Mallet, are useful for adding a slow to proc Talon Talon's Mercy Mercy passive.
    • Frozen Mallet is worth considering, as it grants Talon Talon survivability and a slow that allows him to constantly proc his Mercy Mercy passive. Do keep in mind that Talon Talon is an assassin with a lot of escape spells, so your gold is probably better invested in damage rather than health, at least in early to midgame.
    • Buying a  Sheen or  Trinity Force will greatly improve Talon Talon's burst, due to his low cooldown on his Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy.
    • Although Talon Talon's base attack damage or attack damage at level 18 isn't very high, he is one of the strongest champions to build  Trinity Force when combined with his Mercy Mercy passive.
    • Keep in mind that none of Talon Talon's abilities will benefit from ability power even though, the mana and the passive from  Sheen and later  Trinity Force can make the items well worth it for Talon Talon.
  • Combination of  Frozen Mallet and  Guardian Angel will make you tough enough to participate in teamfights without any problems. When you get focused,  Guardian Angel will prevent your death, with a little help of your team. However attack damage is a first priority before getting much more tanky items.
    • For these reasons items such as  Ionian Boots of Lucidity Youmuu's Ghostblade and  Last Whisper are good choices.
  • Atma's Impaler is a excellent item for the endgame, granting a good amount of survivability alongside a fair amount of extra attack damage. The critical strike chance, while unreliable also helps in kill efforts.
    • This can also make  Frozen Mallet more worthwhile.

Recommended builds

Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). 

Countering

  • All of Predefinição:Cis damage output is physical damage, investing in a  Chain Vest or  Cloth Armor early (and higher-value armor items later) can significantly reduce his damage.
  • Buying a tenacity item such as  Mercury's Treads, or maybe a damage reduction item like  Ninja Tabi, will make Mercy Mercy less useful.
  • Talon Talon is fairly squishy and vulnerable to harrasment during laning phase. Use this to your advantage but be aware that his Cutthroat Cutthroat and Rake Rake can easily turn the engagement in his favor.
  • Predefinição:Cis reliance on burst damage is a heavy weakness against targets he can't quickly kill. Fighter champions tend to beat Talon Talon, being durable enough to survive his combo and do enough damage to deal with Talon Talon's squishy self afterwards - fighters with innate sustainability abilities in particular will survive Predefinição:Cis combo and then just heal themselves back up.
  • It is recommended to engage Talon Talon when you think his Shadow Assault Shadow Assault is on cooldown as it is his only escape mechanism. As Shadow Assault Shadow Assault is his only escape mechanism, an  Oracle's Elixir can help your team focus him.
  • Investing in True Sight items might be worth it to prevent Talon Talon from escaping ganks or initiating on squishy allies of high priority for the team.
  • Watch out for his Noxian Diplomacy Noxian Diplomacy and Cutthroat Cutthroat combo. It can deal significant damage and combined with Rake Rake and his passive Mercy Mercy will deal significant amounts of damage within a few hits. Zone him when you can and press the advantage

Champion spotlight

Talon_Champion_Spotlight

Advertisement