Wiki League of Legends
Advertisement
Wiki League of Legends

Uso de Habilidades

  • Por mirar  Disparo Místico nos matos , observando o seu tempo de recarga enquanto escuta pelo som de acerto do  Disparo Místico,você pode ver se inimigos estão escondidos no mato.
  • Se estiver atacando uma torre com um aliado , você pode usar o  Fluxo Essencial para aumentar a velocidade de ataque deles. Usando em campeões aliados irá também aumentar os acúmulos e duração de sua passiva   Feitiços do Poder Crescente.
  • Na rota, o dano do burst e poke inicial do Ezreal Ezreal é muito alto. Combine isso com um parceiro na lane ou um controle de grupo de um jungler para conseguir alguns kills.
  • Não subestime o dano do   Fluxo Essencial, especialmente com um pouco de Poder de Habilidade. Com alguma mira, Um Ezreal Ezreal AP pode facilmente punir sempre que possível e explodir inimigos com segurança atrás das tropas.
  • Lembre que a  Translocação Arcana pode ser usada para pular terrenos e paredes na selva. É o seu melhor mecanismo de fuga.
    • Tenha cuidado de usar ofensivamente em um conflito pois as pessoas irão focar você enquanto estiver no tempo de recarga.
    • Tenha em mente da área ao seu redor. Se Ezreal Ezreal estiver com vida baixa e tentar usar a   Translocação Arcana sobre uma parede, a tentativa de fuga pode ser inútil se o dardo perseguidor acertar um monstro da selva e ele ficar agressivo.
  • Use  Translocação Arcana para ajudar a alinhar com outras habilidades suas, mas evite usar em situações que o deixe vunerável.
  • Você pode alinhar a   Barragem Incendiária para atingir múltiplas ondas de tropas e monstros.
  • Não hesite em usar a  Barragem Incendiária para só farmar uma onda de tropas ou defender a torre. Por spammar (uso consecutivo) do Disparo Místico o tempo de recarga da  Barragem Incendiária pode voltar rapidamente. Com o máximo de redução de tempo de recarga, o seu tempo de recarga pode acabar sendo baixo como 30 segundos.
  •  Barragem Incendiária pode ser usada no inicio de uma team fight e instantaneamente ganhar 5 acúmulos do  Feitiços do Poder Crescente.
  • Ezreal Ezreal's strength grows considerably when equipped with both neutral buffs, start getting them as soon as possible.
  •  Barragem Incendiária pode e deve ser salva em uma teamfight ou em uma situação de um contra um para dar o ultimo hit ou finalizar um inimigo quando eles fugirem. Desde que o limite é global e dá uma quantidade massiva de dano você pode derrotar qualquer campeão com métodos de fuga. ex.LeBlanc LeBlanc usando  Distorção e depois seguindo  Mímica poderia não escapar se for bem miradaa pela  Barragem Incendiária.
    • Embora  Barragem Incendiária é uma habilidade conjurada,você não pode parar a conjuração com Controle de Grupo (CC). A única maneira de prevenir de Ezreal Ezreal de ultar é matando ele.
    • Nunca esqueça que  Barragem Incendiária é global e você tem a possibilidade de acertar um campeão inimigo do outro lado do mapa se você tiver uma boa mira.Você também pode usar para enfraquecer um inimigo que você está visando em lutar.
    • Se você decidir de usar a  Barragem Incendiária em um inimigo fugindo, tenha certeza de que eles não tenham algum tipo de cura, escudo ou invulnerabilidade.
    • Use a  Barragem Incendiária quando o inimigo não tem a visão do Ezreal Ezreal, então eles não poderão avisar para seus aliados.
      • Também lembre que a  Barragem Incendiária pode ser vista na névoa, então um oponente cauteloso pode observá-la e a evitar de uma distância.
    •  Barragem Incendiária tem um tempo de conjuração inicial e é facilmente esquivado por jogadores habilidoso. Por essa razão, é uma boa ideia usar frequentemente para acertar um time inteiro imediatamente depois da batalha começar, dando um total de dano significante e garantindo acúmulos múltiplos do  Feitiços do Poder Crescente.
    •  Barragem Incendiária é especialmente poderosa em Dominion, atrasando tentativas inimigas de capturar suas torres e comprando um tempo crucial. Devido ao tempo de recarga relativamente baixo em conjunção com   Disparo Místico, use com sabedoria e use frequentemente.
  • Conjuração rápida vai dar a você um tempo de resposta mais rápida, permitindo a você soltar mais habilidades.

Build usage

  • Mystic Shot Mystic Shot deals physical damage. Stacking up on armor penetration runes greatly increase the damage this skill deals, especially in the lower levels.
  • Ezreal Ezreal has several options regarding using armor penetration and armor reduction in all of his builds (Mind the notes regarding armor penetration):
    • The Brutalizer is a good early item for an attack damage or hybrid (attack damage and ability power) build, granting attack damage, armor penetration, and cooldown reduction.
    • The Black Cleaver can be used as an all-around item complementing well into mid to late-phase. While a less to not-effective option for ability power, its strength for Mystic Shot Mystic Shot and improving auto-attacks with attack damage and armor reduction make it a good item against low - mid armor champions.
    • Last Whisper complements Ezreal Ezreal for Mystic Shot Mystic Shot and attack damage. While less-useful for regular auto-attack than  The Black Cleaver, the armor penetration is the strongest against mid-high armor stacking champions, it is an amazing item against tougher enemies. Its low cost makes it an affordable purchase in the early-phase. However, it's not exactly suitable for ability power and/or hybrid builds as  Youmuu's Ghostblade is.
  • You can play Ezreal Ezreal either as a ranged physical or caster damage per second depending on how you build him.
  • If you get  Wriggle's Lantern you can turn Ezreal Ezreal into a very fast jungler and increase his farming considerably.
  • Tear of the Goddess is a good item early game (upgrading to  Manamune or  Archangel's Staff later on) if you run out of mana too quickly.
  • The casting of Mystic Shot Mystic Shot procs  Sheen's damage buff, which is then applied when the shot hits the target, thus increasing its damage.
    • If you miss Mystic Shot Mystic Shot, auto attack the enemy once before casting Mystic Shot Mystic Shot again. Same applies for using other abilities before casting Mystic Shot Mystic Shot, as not using the  Sheen can decrease DPS considerably.
    • If using a primarily AP build, it is much better to go with Predefinição:Item icon than Predefinição:Item icon to improve this proc.
  • Guinsoo's Rageblade can be stacked quickly using Mystic Shot Mystic Shot. On cast it procs one stack, and procs a second stack if it hits the target.
  • Mystic Shot Mystic Shot cannot critically strike, so building items like  Infinity Edge would be less effective than building an item like  The Bloodthirster unless you are unable to maintain stacks.
  • When building AP,  Morellonomicon and  Ionian Boots of Lucidity will boost your damage output by providing 35% CDR, 75 AP, and 12 MP5.
  • Phage /  Trinity Force improve his kiting ability, and grant him a slow.
  • Alternatively,  Iceborn Gauntlet provides an area slow when hitting any enemy with Mystic Shot Mystic Shot, great for pinning down or separating teams.
    • If using a primarily AP build, it is much better to go with Predefinição:Item icon.
  • Dependant what you build, Ezreal can choose to pick up an  Archangel's Staff Manamune or both.
    • Within the preparation phase of Dominion in the early 1:20 minutes, Ezreal can start collecting Mana with  Tear of the Goddess by keeping every ability on Cooldown. This can serve as a minor improvement for the early phases.
    • While the bonus Mana pool of  Archangel's Staff and  Manamune are the same, they compliment each other very well. Getting both requires a high level of farm though. Nevertheless, each item is very useful if quickly farmed and can be a fundamental part of most builds.
  • Mystic Shot Mystic Shot can trigger  Lich Bane's passive, making it a core item on any AP build since it increases Mystic Shot Mystic Shot's AP ratio from .2 to .95 (in addition to an extra 50 base magic damage).
  • Nashor's Tooth is perfect for both AD or AP Ezreal Ezreal as it provides Attack SpeedCooldown Reduction to continiously spam Mystic Shot Mystic Shot and Ability Power to increase all Ezreal's ability damage, and all for a relatively low cost.

Recommended builds

Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). Erro em Lua em Módulo:ImageLink na linha 221: attempt to concatenate field 'rune' (a nil value). 

Countering

  • Ezreal Ezreal is fairly squishy at early game. Harassing him early will hinder his gold and experience gain.
  • Three of his spells deal magic damage. Buying a  Negatron Cloak or  Mercury's Treads early will help you mitigate his damage if he builds towards those spells.
  • Trueshot Barrage Trueshot Barrage de Ezreal Ezreal has a global range. Take care when recalling when your health is low.
    • The projectile can be seen through fog, watching the map while recalling can help you notice it soon enough to move out of the way.
  • All of Ezreal Ezreal's abilities are skill shots. Buying movement speed items will make it easier to evade his spells.
  • When 1v1ing an Ezreal Ezreal as Ezreal Ezreal, try using Arcane Shift Arcane Shift to dodge their first Mystic Shot Mystic Shot. Immediately, you are in a good place to chase them, have dealt more damage, built a stack on Rising Spell Force Rising Spell Force, and have a cooldown advantage. If you can dodge Mystic Shot Mystic Shot while they are casting Essence Flux Essence Flux, you will have an even greater advantage. For this reason, be careful using Arcane Shift Arcane Shift offensively against another Ezreal Ezreal.
  • Ezreal Ezreal cannot trade fairly during close combat and rely on poking as much as possible. Having a champ that can dash or blink towards him (ie Xin Zhao Xin Zhao , Diana Diana , Irelia Irelia ) would cost Ezreal Ezreal his blink to run away from the team fight and be isolated from the defending allies causing his death.

Champion Spotlight

First Spotlight

Ezreal_Champion_Spotlight

Second Spotlight

Ezreal_Champion_Spotlight

Advertisement