Zilean, Strażnik Czasu jest jednym z bohaterów dostępnych w League of Legends.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Czas w Butelce (Bierna)

Zasięg: 1000 · Czas: 120 sek.
Zilean.Czas w Butelce.png

Zilean gromadzi 2 / 3,5 / 5 / 6 / 12 pkt. doświadczenia co 5 sekund. Gdy ilość zgromadzonych przez niego punktów doświadczenia będzie wystarczająca, aby sojusznik otrzymał następny poziomu i Zilean będzie poza walką, to może przekazać je sojusznikowi, klikając na niego prawym przyciskiem myszy. Zilean otrzymuje tyle samo pkt. doświadczenia, ile przekazuje.

Po przekazaniu doświadczenia, Zilean traci do 15% zgromadzonych punktów doświadczenia, a reszta zostaje przekazana na poczet kolejnego poziomu. Jeżeli umiejętność zostanie przerwana, to czas odnowy zostaje skrócony do 2 sekund.

Szczegóły

Celowanie

Czas w Butelce to umiejętność celowana na cel.

Bomba Zegarowa (Q)

Zasięg: 900 · Koszt: 60 / 65 / 70 / 75 / 80 many · Czas: 10 / 9,5 / 9 / 8 / 8,5 / 8 sek.
Zilean.Bomba Zegarowa.png

Aktywna: Zilean podkłada bombę w wybranym miejscu, która detonuje się po 3 sekundach, zadając obrażenia magiczne wszystkim wrogom w obszarze. Jeśli sojuszniczy lub wrogi cel podejdzie na 100 jednostek od bomby, to zostaje ona na niego podłożona i wybucha po przekroczeniu czasu detonacji.

Jeśli na cel jest nałożona już 1 bomba, to ponownym nałożeniu kolejnej pierwsza wybucha natychmiast, dodatkowo ogłuszając na chwilę wszystkie cele w obszarze.

  • Ogłuszenie: 1,1 / 1,2 / 1,3 / 1,4 / 1,5 sek.

Szczegóły

Celowanie

Bomba Zegarowa to umiejętność obszarowa.

Obrażenia
Efekty czarów
Efekty przy trafieniu
Tarcze czarów
Dodatkowe informacje

Cofnięcie (W)

Zasięg: 600 · Koszt: 35 many · Czas: 14 / 12 / 10 / 8 / 6 sek.
Zilean.Cofnięcie.png

Aktywna: Zilean cofa się w czasie, skaracjąc czas odnowienia Bomby Zegarowej i Zagięcia Czasu o 10 sekund.

Szczegóły

Celowanie

Cofnięcie to umiejętność celowana na siebie.

Dodatkowe informacje
  • Zilean nie może ulepszyć {{Expansion depth limit exceeded|Cofnięcie|Zilean|Cofnięcia}} na 1 poziomie, ponieważ jak to uważa {{Expansion depth limit exceeded|Volibear}}, byłoby to głupie.
  • Cofnięcie może być użyte tylko gdy {{Expansion depth limit exceeded|Bomba Zegarowa|Zilean}} i/lub {{Expansion depth limit exceeded|Zagięcie Czasu|Zilean}} się regenerują.

Zagięcie Czasu (E)

Zasięg: 700 · Koszt: 50 many · Czas: 15 sek.
Zilean.Zagięcie Czasu.png

Aktywna: Zilean zagna czas wokół dowolnego bohatera na 2,5 sekundy, spowalniającspowalniając prędkość ruchu przeciwnika, bądź zwiększając ją u sojusznika.

  • Prędkość ruchu: 40 / 55 / 70 / 85 / 99%

Szczegóły

Celowanie

Zagięcie Czasu to umiejętność celowana na cel.

Chronoskok (R)

Zasięg: 900 · Koszt: 125 / 150 / 175 many · Czas: 120 / 90 / 60 sek.
Zilean.Chronoskok.png

Aktywna: Zilean nakłada na siebie lub sojuszniczego bohatera ochronną aurę czasu na 5 sekund.

  • Zdrowie: 600 / 850 / 1100 (+200% mocy umiejętności)

Jeśli cel otrzyma śmiertelne obrażenia, wprowadza bohatera w zastójzastój na 2 sekundy. Po tym czasie odzyskuje część zdrowia.

Szczegóły

Celowanie

Chronoskok to umiejętność celowana na siebie.

Dodatkowe informacje
  • Chronoskok nie działa, gdy cel zostaje zabity przez Obelisk Nexus.
  • Chronoskok działa przed efektem wskrzeszającym {{Expansion depth limit exceeded|Anioł Stróż|Anioła Stróża}} i umiejętnościami bohaterów typu: {{Expansion depth limit exceeded|Odrodzenie|Anivia|4=Anivii}}.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Możesz połączyć Bombę Zegarową oraz Cofnięcie, aby szybko umieścić dwie bomby na celu. Umieszczenie drugiej bomby doprowadzi do detonacji pierwszej i ogłuszy wszystkich pobliskich wrogów.
  • Zagięcie Czasu jest skutecznym sposobem na wykończenie wrogów lub ucieczkę z przegranej bitwy.
  • Chronoskok skutecznie odstrasza od atakowania twoich prowadzących, ale użycie go zbyt wcześnie sprawi, że przeciwnik zmieni cel i zmniejszy skuteczność umiejętności.

Linki[edytuj | edytuj kod]