FANDOM

Skórki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieją spekulacje, że może być tym samym, czym jest  Nocturne, tylko... wcześniejszym.
    • Prawdopodobnie  Zeda spaczyły moce, od których pochodzi  Nocturne.
    • Cytaty każdego z nich mają związek z cieniem/ciemnością. Ponadto teksty  Nocturne'a i jego legendarnej skórki mają głębszy sens, gdy założy się, że kierowane są do  Zeda.
    • Oto przykłady:
Nocturne Przedwieczny Nocturne
"Poddaj się ciemności..."  p "Nie umkniesz przeznaczeniu..."  p
"Masz już dość?"  p "Jesteśmy jednością..."  p
"Nikt ci nie pomoże..."  p "Przeznaczenie musi się dopełnić..."  p
"Przejdź na drugą stronę..."  p "Jesteśmy początkiem i końcem..."  p
  • Interesujący jest fakt, że Przedwieczny Nocturne w dużej mierze wypowiada się w 2-giej osobie liczby mnogiej, czyli wy.
  • Jego umiejętność E –  Cięcie Cienia ma prawie taką samą animację, co umiejętność pasywna  Nocturne'a Ostrza Cieni. Potwierdza to tę teorię.
  • Jest odniesieniem do postaci Noob Saibot z serii Mortal Kombat.
  • Kiedy jest w drużynie razem z  Nocturne'em, istnieje szansa, że w swojej animacji znudzenia  Zed wwierci się nogami w ziemię, co jest nawiązaniem do  Przedwiecznego Nocturne'a.
  • Razem z  Syndrą i  Varusem są jedynymi mrocznymi postaciami z Ionii.
  • Kiedy  Zed umiera, otwiera portal, do którego wpada. W bardzo podobny sposób ginie  Nocturne.
  • Jest on jedną z postaci zdolną do osiągnięcia ponad 1000 obrażeń od ataku (prawdopodobnie zdolny do tego jest też  Hecarim).

SkórkiEdytuj

Relacje Edytuj

  •  Zed został mianowany następnym Okiem Zmierzchu przez ojca  Shena .
    • Po "zabiciu" przywódcy Zakonu Kinkou nie mógł sprawować tego tytułu, ponieważ całkowice odwrócił się od zakonu.
    •  Shen przejął ten tytuł.
  • Matka  Zeda odwiedziła go u bram Zakonu Kinkou i błagała, aby ten wrócił do rodzinnej wioski, jednak  Zed odmówił nawet spotkania z nią i patrzył na to, jak zostaje ona odciągnięta od schodów świątyni przez strażników.
  • Jest przeciwnikiem  Shena.  Zed był podejrzewany o zabicie jego ojca - Kusho, tym samym swojego mistrza oraz przywódcy Zakonu Kinkou.
    • Jeszcze przed spaczeniem  Zeda rywalizowali oni o status w klanie ninja.
    •  Shen był zazdrosny o umiejętności  Zeda oraz jego przywiązanie do Kusho.
  • Jego wrogami są też  Kennen i  Akali, którzy są sojusznikami  Shena.
    •  Akali chce, aby  Zed zapłacił śmiercią za to, co zrobił w przeszłości Kinkou.
  •  Zed pocałował narzeczoną  Shena - Yevnai, w której się podkochiwał, krótko przed "zdradą" Kinkou.
    • Yevnai zaproponowała  Zedowi wspólną ucieczkę, jednak ten jej odmówił.
  •  Zed odkrywając, że to patron Zakonu Cienia, jak i przywódca Bractwa Navori - Lord Kusho wypuścił JhinSquare.pngJhina z więzienia, wraca do Ionii i popełnia zbrodnię, o którą został obwiniony lata temu.
    • Mimo wielu okazji,  Zed nie powiedział  Shenowi o tym, że jego ojciec żyje.
      • Prawdopodobnie chciał, aby Kusho pozostał "idealny" w oczach mężczyzny.
  • Ulubionym uczniem Zeda jest KaynSquare.png Kayn.  Zed traktuje go jak własnego syna i wyznaczył go na swojego zastępcę.
    •  Zed uświadamia sobie, że dobrze wychował oraz wytrenował KaynSquare.png Kayna, kiedy ten pozostaje mu lojalny. Zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki swoim staraniom, zasłużył sobie na wierność chłopaka.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Zed, Władca Cieni

Zed - Znak Śmierci

Zed - Znak Śmierci

Xayah i Rakan - Dzika magia

Xayah i Rakan - Dzika magia

Zed - ekran logowania

Zed - ekran logowania

Przypisy