League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

  • Istnieją spekulacje, że może być tym samym, czym jest Nocturne, tylko... wcześniejszym.
    • Prawdopodobnie Zeda spaczyły moce, od których pochodzi Nocturne.
    • Cytaty każdego z nich mają związek z cieniem/ciemnością. Ponadto teksty Nocturne'a i jego legendarnej skórki mają głębszy sens, gdy założy się, że kierowane są do Zeda.
    • Oto przykłady:
Nocturne Przedwieczny Nocturne
"Poddaj się ciemności..."  p "Nie umkniesz przeznaczeniu..."  p
"Masz już dość?"  p "Jesteśmy jednością..."  p
"Nikt ci nie pomoże..."  p "Przeznaczenie musi się dopełnić..."  p
"Przejdź na drugą stronę..."  p "Jesteśmy początkiem i końcem..."  p
  • Interesujący jest fakt, że Przedwieczny Nocturne w dużej mierze wypowiada się w 2-giej osobie liczby mnogiej, czyli wy.
  • Jego umiejętność E – Cięcie Cienia ma prawie taką samą animację, co umiejętność pasywna Nocturne'aOstrza Cieni. Potwierdza to tę teorię.
  • Jest odniesieniem do postaci Noob Saibot z serii Mortal Kombat.
  • Kiedy jest w drużynie razem z Nocturne'em, istnieje szansa, że w swojej animacji znudzenia Zed wwierci się nogami w ziemię, co jest nawiązaniem do Przedwiecznego Nocturne'a.
  • Razem z Syndrą i Varusem są jedynymi mrocznymi postaciami z Ionii.
  • Kiedy Zed umiera, otwiera portal, do którego wpada. W bardzo podobny sposób ginie Nocturne.
  • Jest on jedną z postaci zdolną do osiągnięcia ponad 1000 obrażeń od ataku (prawdopodobnie zdolny do tego jest też Hecarim).

Skórki[]

Relacje[]

  • Zed został mianowany następnym Okiem Zmierzchu przez ojca Shena .
    • Po "zabiciu" przywódcy Zakonu Kinkou nie mógł sprawować tego tytułu, ponieważ całkowice odwrócił się od zakonu.
    • Shen przejął ten tytuł.
  • Matka Zeda odwiedziła go u bram Zakonu Kinkou i błagała, aby ten wrócił do rodzinnej wioski, jednak Zed odmówił nawet spotkania z nią i patrzył na to, jak zostaje ona odciągnięta od schodów świątyni przez strażników.
  • Jest przeciwnikiem Shena. Zed był podejrzewany o zabicie jego ojca - Kusho, tym samym swojego mistrza oraz przywódcy Zakonu Kinkou.
    • Jeszcze przed spaczeniem Zeda rywalizowali oni o status w klanie ninja.
    • Shen był zazdrosny o umiejętności Zeda oraz jego przywiązanie do Kusho.
  • Jego wrogami są też Kennen i Akali, którzy są sojusznikami Shena.
    • Akali chce, aby Zed zapłacił śmiercią za to, co zrobił w przeszłości Kinkou.
  • Zed pocałował narzeczoną Shena - Yevnai, w której się podkochiwał, krótko przed "zdradą" Kinkou.
    • Yevnai zaproponowała Zedowi wspólną ucieczkę, jednak ten jej odmówił.
  • Zed odkrywając, że to patron Zakonu Cienia, jak i przywódca Bractwa Navori - Lord Kusho wypuścił Jhina z więzienia, wraca do Ionii i popełnia zbrodnię, o którą został obwiniony lata temu.
    • Mimo wielu okazji, Zed nie powiedział Shenowi o tym, że jego ojciec żyje.
      • Prawdopodobnie chciał, aby Kusho pozostał "idealny" w oczach mężczyzny.
  • Ulubionym uczniem Zeda jest Kayn. Zed traktuje go jak własnego syna i wyznaczył go na swojego zastępcę.
    • Zed uświadamia sobie, że dobrze wychował oraz wytrenował Kayna, kiedy ten pozostaje mu lojalny. Zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki swoim staraniom, zasłużył sobie na wierność chłopaka.

Filmy[]

Przypisy

Advertisement