Skórki[edytuj | edytuj kod]

Barwy[edytuj | edytuj kod]

Xerath Mrocznej Gwiazdy[edytuj | edytuj kod]

Xerath Mrocznej Gwiazdy (Bazowy).png

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Ogólne[edytuj | edytuj kod]

  • Mimo bycia Baccai, Xerath jest aktualnie najpotężniejszym Wyniesionym.
  • W animacji "Wspinaczka", jest scena, przedstawiająca Xeratha starającego się zestrzelić Taliyah przy użyciu swojej umiejętności specjalnej.
    • Po ujawnieniu Senny wszystkie wydarzenia z tej animacji zostały potwierdzone jako autentyczne wydarzenia fabularne. Scena z Xerathem i Taliyą prawdopodobnie odgrywa się nie długo po zakończeniu opowiadania "Echa w Kamieniu".
    • Na podstawie występujących w tle charakterystycznych filarów, można wywnioskować, że walka między bohaterami toczy się po zewnętrznej stronie murów stolicy Shurimy.
    • Nie jest to pewne, ale czytając opowiadanie "Wody i Cienia Tobie", można wyciągnąć wniosek, że Azir jest w tym czasie w drodze do Saikhal, co znaczy, że Taliyah będzie się musiała zmierzyć z Xerathem sama. (Opowiadanie "Water and Shade to You" jest dostępne jedynie w książce "Realms of Runeterra")
  • Xerath fabularnie może zostać skrzywdzony jedynie magią, pozostając zupełnie niewrażliwym na ataki fizyczne.
    • Może jednak zostać popchnięty czy nawet rzucony, ponieważ jest przyczepiony na stałe do sarkofagu, na który można wywrzeć fizyczny wpływ i który ciągnie go ze sobą. Nie sprawia mu to bólu, jednak może być dość uciążliwe i irytujące.
  • Dzięki mocy Chalicaru możliwe jest odwrócenie efektów Wyniesienia - odebranie mocy i cofnięcie transformacji. Xerath jednak, utracił swoje fizyczne ciało co może oznaczać, że jego Wyniesienie jest nieodwracalne, a próba prawdopodobnie skończyłaby się śmiercią.
  • Istnieją spekulacje, że bohater jest oburęczny (ze względu na auto-ataki i niektóre umiejętności z obu rąk).
  • W trakcie animacji prowokacji, Xerath ukazuje jak jest zbudowany: odpycha od siebie swoje więzienie tak daleko jak jest w stanie i na krótką chwilę można zobaczyć jego właściwe ciało.
    • Po śmierci pozostają jedynie fragmenty więzienia, a sam Xerath znika.
    • W trakcie animacji śmierci, ciało bohatera zdaje się stawać niestabilne.
  • Ikona umiejętności Arkanopuls jest podobna co ikona specjalizacji trzeciego sezonu Wybuch.
  • Taniec Xeratha to tzw. "taniec przemysłowy", który jest widoczne w piosence Pong zespołu Eisenfunk. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Xerath jest obok Caitlyn, Lissandry, Rumble'a, Varusa, Vi i Ziggsa jednym z bohaterów mogących używać na sobie kontroli tłumu (CC).
  • Został zaprojektowany przez Volty'ego z asystą RiotRunaana i Ironstylusa.
  • Głosu w polskiej wersji udziela Grzegorz Kwiecień.
  • W pierwszej wersji Runeterry, Xerath był najpotężniejszym bohaterem w całym uniwersum. Zmieniło się to jednak z zapoczątkowaną w 2014 roku aktualizacją uniwersum.
  • Został pośrednio wspomniany w Journal of Justice przed jego wydaniem.
    • Z historii można było wywnioskować, że Xerathem był Alowicious Chucat – dawny mistrz artefaktów pracujący nad Unerwiającym Medalionem (spekulacja upadła po wydaniu jego historii).
    • W przestarzałej historii Bohater mógł mieć powiązania z Dr. Xavierem Rathem ze względu na podobny układ liter (Xavier Rath). Doktor dał Twisted Fate'owi moc magiczną w zamian za zdradzenie Gravesa. Nie wiadomo, czy było to prawdą, ale w obecnej historii na pewno nie jest prawdą.
  • Wygląd Xeratha przypomina Archona z serii StarCraft.
  • Kiedy dawny Mordekaiser zabijał Xeratha w trakcie trwania Children of the Grave, jego duch miał niebieski środek (dotyczy to także skórek tyle, że w innych odcieniach).
  • Dawniej nosił tytuł: Wszechpotężny Mag.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • „Piorun, piorun, piorun, piorun, piorun!”  p jest nawiązaniem do filmu Lightning Bolt!.
  • „Potęga, nieśmiertelność, wiekuistość, transcendencja, ale... nie ma miejsca na nogi! ”  p jest odniesieniem do Dżina z filmu "Aladyn".
  • „Super dalej! Super farmij! Super ganki! Super zabijanie! Tyle trupów! Czterysta trupów!”  p jest nawiązaniem do Powerthirstu.
  • Jako jedyni razem z Kaynem mają cytaty jako bossowie (potwory) – Kayn z Odysei i Starożytny Wyniesiony.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Xerath dawniej był niewolnikiem i nadwornym magiem w Shurimie.
    • Któregoś dnia, poprosił młodego ówczesnego cesarza – Azira o wykonanie niebezpiecznego rytuału Wyniesienia. W jego trakcie, zdradził władcę stając się eteryczną istotą dysponującą nieograniczoną mocą, przy czym przypadkowo obrócił stolicę w ruinę.
    • Chwilę po tym wydarzeniu, zanim Xerath zdążył pojąć co się dokładnie stało, wyniesieni bracia Nasus i Renekton zamknęli go w Grobowcu Imperatorów.
      • Renekton poświęcił się i został zamknięty z wyniesionym magiem, by upewnić się, że tamten nie ucieknie. Spędzili razem 3000 lat w absolutnych ciemnościach.
    • Cassiopeia i Sivir otworzyły grób uwalniając Xeratha i ogarniętego gniewem Renektona.

Przypisy