FANDOM

Skórki Edytuj

Barwy Edytuj

Xerath Mrocznej Gwiazdy Edytuj

Xerath Mrocznej Gwiazdy (Bazowy)

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Mimo bycia Baccai,  Xerath jest aktualnie najpotężniejszym Wyniesionym.
  • W animacji "Wspinaczka", jest scena, przedstawiająca  Xeratha starającego się zestrzelić  Taliyah przy użyciu swojej  umiejętności specjalnej.
    • Po ujawnieniu  Senny wszystkie wydarzenia z tej animacji zostały potwierdzone jako autentyczne wydarzenia fabularne. Scena z Xerathem i Taliyą prawdopodobnie odgrywa się nie długo po zakończeniu opowiadania "Echa w Kamieniu".
    • Na podstawie występujących w tle charakterystycznych filarów, można wywnioskować, że walka między bohaterami toczy się po zewnętrznej stronie murów stolicy Shurimy.
    • Nie jest to pewne, ale czytając opowiadanie "Wody i Cienia Tobie", można wyciągnąć wniosek, że  Azir jest w tym czasie w drodze do Saikhal, co znaczy, że Taliyah będzie się musiała zmierzyć z Xerathem sama. (Opowiadanie "Water and Shade to You" jest dostępne jedynie w książce "Realms of Runeterra")
  •  Xerath fabularnie może zostać skrzywdzony jedynie magią, pozostając zupełnie niewrażliwym na ataki fizyczne.
    • Może jednak zostać popchnięty czy nawet rzucony, ponieważ jest przyczepiony na stałe do sarkofagu, na który można wywrzeć fizyczny wpływ i który ciągnie go ze sobą. Nie sprawia mu to bólu, jednak może być dość uciążliwe i irytujące.
  • Dzięki mocy  Chalicaru możliwe jest odwrócenie efektów Wyniesienia - odebranie mocy i cofnięcie transformacji.  Xerath jednak, utracił swoje fizyczne ciało co może oznaczać, że jego Wyniesienie jest nieodwracalne, a próba prawdopodobnie skończyłaby się śmiercią.
  • Istnieją spekulacje, że bohater jest oburęczny (ze względu na auto-ataki i niektóre umiejętności z obu rąk).
  • W trakcie animacji prowokacji,  Xerath ukazuje jak jest zbudowany: odpycha od siebie swoje więzienie tak daleko jak jest w stanie i na krótką chwilę można zobaczyć jego właściwe ciało.
    • Po śmierci pozostają jedynie fragmenty więzienia, a sam Xerath znika.
    • W trakcie animacji śmierci, ciało bohatera zdaje się stawać niestabilne.
  • Ikona umiejętności  Arkanopuls jest podobna co ikona specjalizacji trzeciego sezonu  Wybuch.
  • Taniec  Xeratha to tzw. "taniec przemysłowy", który jest widoczne w piosence Pong zespołu Eisenfunk. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  •  Xerath jest obok  Caitlyn,  Lissandry,  Rumble'a,  Varusa,  Vi i  Ziggsa jednym z bohaterów mogących używać na sobie kontroli tłumu (CC).
  • Został zaprojektowany przez Volty'ego z asystą RiotRunaana i Ironstylusa.
  • Głosu w polskiej wersji udziela Grzegorz Kwiecień.
  • W pierwszej wersji Runeterry,  Xerath był najpotężniejszym bohaterem w całym uniwersum. Zmieniło się to jednak z zapoczątkowaną w 2014 roku aktualizacją uniwersum.
  • Został pośrednio wspomniany w Journal of Justice przed jego wydaniem.
    • Z historii można było wywnioskować, że  Xerathem był Alowicious Chucat – dawny mistrz artefaktów pracujący nad  Unerwiającym Medalionem (spekulacja upadła po wydaniu jego historii).
    • W przestarzałej historii Bohater mógł mieć powiązania z Dr. Xavierem Rathem ze względu na podobny układ liter (Xavier Rath). Doktor dał  Twisted Fate'owi moc magiczną w zamian za zdradzenie  Gravesa. Nie wiadomo, czy było to prawdą, ale w obecnej historii na pewno nie jest prawdą.
  • Wygląd  Xeratha przypomina Archona z serii StarCraft.
  • Kiedy dawny  Mordekaiser zabijał  Xeratha w trakcie trwania  Children of the Grave, jego duch miał niebieski środek (dotyczy to także skórek tyle, że w innych odcieniach).
  • Dawniej nosił tytuł: Wszechpotężny Mag.

Cytaty Edytuj

  • „Piorun, piorun, piorun, piorun, piorun!”  p jest nawiązaniem do filmu Lightning Bolt!.
  • „Potęga, nieśmiertelność, wiekuistość, transcendencja, ale... nie ma miejsca na nogi! ”  p jest odniesieniem do Dżina z filmu "Aladyn".
  • „Super dalej! Super farmij! Super ganki! Super zabijanie! Tyle trupów! Czterysta trupów!”  p jest nawiązaniem do Powerthirstu.
  • Jako jedyni razem z  Kaynem mają cytaty jako bossowie (potwory) –  Kayn z Odysei i  Starożytny Wyniesiony.

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  •  Xerath dawniej był niewolnikiem i nadwornym magiem w Shurimie.
    • Któregoś dnia, poprosił młodego ówczesnego cesarza –  Azira o wykonanie niebezpiecznego rytuału Wyniesienia. W jego trakcie, zdradził władcę stając się eteryczną istotą dysponującą nieograniczoną mocą, przy czym przypadkowo obrócił stolicę w ruinę.
    • Chwilę po tym wydarzeniu, zanim Xerath zdążył pojąć co się dokładnie stało, wyniesieni bracia  Nasus i  Renekton zamknęli go w Grobowcu Imperatorów.
      •  Renekton poświęcił się i został zamknięty z wyniesionym magiem, by upewnić się, że tamten nie ucieknie. Spędzili razem 3000 lat w absolutnych ciemnościach.
    •  Cassiopeia i  Sivir otworzyły grób uwalniając  Xeratha i ogarniętego gniewem  Renektona.

Przypisy