FANDOM

Vekaura

Mapa Vekaury (na wschód od Stolicy)

Vekaura to miasto zlokalizowane we wschodniej Shurimie nad złączeniem Rzeki Kahleek i Rzeki Matki Życia. Zostało niedawno w sporej części zniszczone w wyniku artyleryjnej próby zabicia  Sivir przez  Xeratha i późniejszego pojedynku Xeratha z  Nasusem.

HistoriaEdytuj

Po upadku ShurimyRzeka Matka Życia, zależna od Słonecznego Dysku , wyschła pozostawiając miasto na wpół opuszczone i pogrzebane pod piaskami Sai Kahleek . Miasto zredukowane do plemiennego obozowiska rozbitego w dawno opuszczonych ruinach było punktem zbiórczym zmęczonych podróżników i wędrujących nomadów. Rezurekcja  Azira przywróciła sprawność Słonecznemu Dyskowi, dzięki czemu Rzeka Matka Życia znów zapełniła swoje koryto przyciągając ludzi do porzuconego miasta, na którego czele stanął Hierofant Azrahir Thelamu, rzekomy potomek Azira, do czasu wydarzeń z opowiadania "Rodowód ". Xerath i Nasus wyczuli obecność krwi rodu azira w Vekaurze. Xerath utworzył armię ze zniewolonych psychicznie , napotkanych po drodze plemion i nakazał im wymordowanie ludności. Nasus dotarł tam szybciej i ukrył aurę Sivir przed Xerathem ujawniając swoją własną. Nie wyczówając dłużej królewskiej aury mag zesłał  deszcz ognia w nadziei, że prawdziwy potomek Azira zginie od losowego pocisku. Dla pewności zabił przywódcę miasta fałszywie podającego się za krewnego Azira. By kupić uciekającym trochę czasu, Nasus samobójczo zaatakował Xerath'a. W zaciętym pojedynku wiele budynków zostało zburzonych i spalonych przez nieludzką siłę obu Wyniesionych. Mimo to większość mieszkańców przeżyła dzięki pomocy  Talii.

Powiązani BohaterowieEdytuj

  • Matka  Azira pochodziła z Vekaury
  •  Nasus wybrał się do Vekaury, by odnaleźć  Sivir zanim  Xerath ją znajdzie i zabije.
  •  Sivir została tam znaleziona ciężko ranna przez  Tliyę, która się nią zaopiekowała.  Nasus podarował jej  amulet ukrywający jej królewską aurę przed Wyniesionymi.
  •  Taliyah była przejazdem w Vekaurze po zapasy, pomogła  Sivir opatrując jej rany i przy pomocy swoich zdolności ochroniła mieszkańców i ledwo żywego  Nasusa przed ostatecznym atakiem  Xerath'a.
  •  Xerath przybył do Vekaury, by zabić  potomka Azira, którego aurę wyczuł na pustyni. Był głównym sprawcą rzezi i zniszczenia. Na razie pozwolił  Nasusowi żyć, bowiem chce, żeby zginął on z rąk  Renektona.

BudowleEdytuj

  • Replika Słonecznego Dysku: Główną atrakcją miasta była ozdobna, niemagiczna kopia Słonecznego Dysku, wzniesiona ku czci upadłego Imperium, jako wyznanie nadzieji, że Słońce ich jeszcze kiedyś pobłogosławi. Świątynia Słońca zbudowana z rzeźbionego piaskowca i lokalnej skały została wzniesiona przez ludzi i na skalę ludzką. Ściany były czarne i lśniły niczym bazalt, ale bloki były ciosane nierówno i niedokładnie przez co nie zakrywały kamienia pod spodem. Dysk Słoneczny znajdujący się na szczycie budowli był uformowany z brązu i miedzi imitujących złoto. Nie lewitował, zamiast tego, plecione w warkocze liny przytwierdzały go do niesymetrycznych filarów po obu jego stronach. Dysk został zupełnie stopiony przez Xerath'a, a reszta budowli została zburzona podczas walki Xerath'a z Nasusem.

KulturaEdytuj

ArchitekturaEdytuj

W starożytnych czasach, Ogrody Tarasowe wypełnione były kwiatami sprowadzonymi z każdego zakątka Imperium, ozdabiając strukturę girlandami kolorów i zapachów. Ich wieże lśniły srebrem i jadeitem, a chłodna woda wypływała akweduktami ze wspaniałej świątyni, w naiwnym wierzeniu, że jej źródłu nie ma końca. Przmijające tysiąclecia obdarły budowle z chwały, odsłaniając kamienne szkielety - niegdyś zapierające dech struktury, sprowadzone do ruiny. Ruiny próbowali przez ostatnie wieki ratować ci, co nie potrafili odstąpić od swoich dawnych obyczajów, wierząc, że przeszłość może ocalić przyszłość. Budynki zaplanowane przez mistrzów swego rzemiosła stały się parodiami swej dawnej chwały. Ściany wzniesione z idealnie ciosanych bloków granitu, oszpecone zostały kawałami drewna i barbarzyńsko ciętym kamieniem. Jedank w fundamentach zachował się dawny układ miasta.

WładzaEdytuj

HierofantEdytuj

Imię Opis
Azrahir Thelamu

Były przywódca Vekaury, Azrahir Thelamu z Gildii Sokolego Imperatora, Głos Vekaury, Oświecony, Ten, co Kroczy w Jasności, Strażnik Świętego Ognia i Niosący Poranną Zorzę, zmyślił swoje liczne tytuły i więź krwi z Azirem, by zyskać władzę.
W "Rodowodzie" przez swoje kłamstwa, został dotkliwie raniony i poparzony przez Nasusa, a następnie zamordowany przez Xerath'a poprzez spalenie żywcem.

CiekawostkiEdytuj

  • Azir odwiedził zniszczoną przez Xerath'a Vekaurę. Miejsce to było mu drogie, a jego mieszkańcy cieszyli się jego chojnymi inwestycjami w piękno i kulturę miasta, bowiem urodziła się tu jego matka. W gniewie i zagubieniu udał się do Saikhal'u , by w ramach zemsty wymordować ludność, zburzyć osadę i pogrzebać ojczyste ziemie Xerath'a.
  • Wiele budowli zostało zaprojektowanych i skonstruowanych przez rzemieślników i budowniczych, którzy uciekli z Icathii po jej upadku. Po upadku Imperium zostały z nich tylko gołe ściany i fundamenty. Zrekonstruowane budynki nazwane są przez Nasusa "marną kopią tego, czym mogły być".

Zobacz też:Edytuj