FANDOM

Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.
Co tam u was? Witajcie w patchu MSI 2019.

Bohaterowie, których ostatnio często widujemy, tacy jak  Gnar,  Kayle,  Nautilus czy  Trundle, otrzymują więcej modyfikacji. Ale do tego grona dołącza również parę mniej popularnych postaci, np.  Amumu i  Renekton. Jeśli chodzi o przedmioty, ujednolicamy działanie efektu  Głębokich Ran i dostosowujemy koszt niektórych przedmiotów dla strzelców, ponieważ na przestrzeni kilku ostatnich patchów wprowadziliśmy już podobne obniżki w tej kategorii przedmiotów.

Do wszystkich cosplayerów  Gangplanka i  Miss Fortune: pożegnajcie się z Butcher's Bridge, bo odpływa i nie zobaczycie się aż do następnego razu na ARAM-ie. Ale wszyscy fani  Ashe i  Brauma mogą się radować — Howling Abyss powraca! Zespół odpowiedzialny za tryb ARAM przeanalizował dane i uwagi dotyczące naszego małego, ARAM-owego wydarzenia z patcha 9.7 i zdecydował się wprowadzić zmiany, które zostaną z nami na stałe (albo i nie), począwszy od patcha 9.8.

A teraz zmykajcie stąd i czytajcie dalej, żeby dowiedzieć się więcej.Paul „Aether” Perscheid, Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie Edytuj

Opis patcha 9

Opis patcha 9.8

Bohaterowie Edytuj

 Amumu Edytuj

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej. Krótszy czas odnowienia Q. Amumu podąża teraz za wrogami trafionymi Q, jeżeli się przemieszczą, kiedy on będzie w locie.: Naszemu smutaskowi przydałoby się trochę wzmocnień, więc mu pomagamy. Choć te wzmocnienia będą miały podobny wpływ na gry na różnych poziomach umiejętności, to spodziewamy się, że zostaną odczute nieco wyraźniej w rozgrywkach graczy z wyższych kręgów.

  •  Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk
    • Dodatkowe nieuchronne obrażenia: Przeklęte cele otrzymują dodatkowe 10% ⇒ 13% czystych obrażeń magicznych jako obrażenia nieuchronne
  •  Q — Rzut Bandażem
    • Czas odnowienia: 16/14/12/10/8 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.
    • Nie zostawiaj mnie: Amumu podąża teraz za swoim celem, pokonując rozsądną odległość od miejsca, w którym użył Rzutu Bandażem, jeśli jego cel uwolni się spod wpływu ogłuszenia, zanim Amumu do niego doleci.

 Camille Edytuj

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.: Osłabienie prędkości ataku Camille pod koniec zeszłego roku spowolniło jej czyszczenie dżungli, ale też sprawiło, że jest gorsza w alei. Wzmacniamy ją z powrotem, bo wydaje nam się, że nie stanie się przez to zbyt mocna w którejkolwiek z tych ról.

  • Podstawowe statystyki
    • Prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,644 jedn.

 Cassiopeia Edytuj

Zmniejszony koszt E na wyższych poziomach.: Zauważyliśmy, że z powodu niedawnego zwiększenia kosztów many  Q i  W Cassiopeia ma problemy z utrzymywaniem się w alei i podczas walk w środkowej fazie gry. Jako że maksymalizowanie  E na Cassio i tak pozwala na agresywny styl gry, to upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu — pomożemy jej dłużej walczyć i zachowamy jej wysoki potencjał do zadawania śmierci.

 Fiora Edytuj

Dłuższy czas działania spowolnienia/ogłuszenia W. Koszt E wyrównany na wszystkich poziomach.: Nagradzamy Fiorę za ogrywanie wrogów oraz ułatwiamy jej czyszczenie fal i niszczenie wież bez pozbywania się całej many w międzyczasie.

  •  W — Riposta
    • Czas działania spowolnienia/ogłuszenia: 1,5 sek. ⇒ 2 sek.
    • Obrażenia: 90/130/170/210/250 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 110/150/190/230/270 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności)
  •  E — Szermierka
    • Koszt: 40/45/50/55/60 pkt. many ⇒ 40 pkt. many na wszystkich poziomach

 Gnar Edytuj

Krótszy czas odnowienia R.: Więcej ciskania ludźmi o ścianę, kiedy Gnar jest duży i wkurzony.

  •  R — GNAR!
    • Czas odnowienia: 120/100/80 sek. ⇒ 90/60/30 sek.

 Jhin Edytuj

Dłuższy czas działania pułapki E, pułapki ładują się szybciej na wyższych poziomach. Zwiększony mnożnik obrażeń R i poprawiony opis umiejętności widoczny przy jej rozwijaniu.: Wzmacniamy  pułapki i  superumiejętność Jhina, czyli te części jego zestawu umiejętności, które według nas wypadały blado w porównaniu z resztą.

  •  E — Ująć Widownię
    • Czas działania pułapki: 2 minuty ⇒ 3 minuty
    • Szybkość ładowania pułapek: Jedna pułapka co 28/27/26/25/24 sek. ⇒ 28/25/22/19/16 sek.
  •  R — Kurtyna!
    • Mnożnik obrażeń: od 1,0 do 3,5 (zależnie od brakującego zdrowia celu) ⇒ od 1,0 do 4,0 (zależnie od brakującego zdrowia celu)
    • Opis: Naprawiono błąd sprawiający, że opis umiejętności widoczny przy jej rozwijaniu zawierał niepoprawne wartości.

 Kayle Edytuj

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku, pancerz i współczynnik prędkości ataku. Działanie umiejętności biernej Kayle jest uzależnione od poziomu bohaterki i poziomu jej superumiejętności.: Jak na bohaterkę, która powinna mieć słabą i niepewną wczesną fazę gry — w związku z tym, jak potężna staje się w późnej fazie — Kayle radzi sobie zbyt dobrze. Zmiany w jej podstawowych statystykach sprawią, że będzie słabsza zarówno na początku gry, jak i pod koniec, w porównaniu z tym, co było wcześniej. Pozdrawiamy też  Eliksir Umiejętności i wszystkich tych farciarzy, którzy otrzymywali go na tyle często, że mogli szybciej dostępować  Boskiego Wywyższenia.

  • Podstawowe statystyki
    • Obrażenia od ataku: 52 pkt. ⇒ 50 pkt.
    • Pancerz: 28 pkt. ⇒ 26 pkt.
    • Współczynnik prędkości ataku: 0,695 jedn. ⇒ 0,667 jedn. (to ta liczba, z której korzystamy, żeby wyliczyć skuteczność dodatkowej prędkości ataku, a nie rzeczywista prędkość ataku Kayle)
  •  Umiejętność bierna — Boskie Wywyższenie
    • Megaewolucja: Wywyższenia bazują teraz na poziomie Kayle i jej punktach umiejętności.

 Kayn Edytuj

Krótszy czas odnowienia E Cienistego Skrytobójcy.:  Cienisty Skrytobójca prawie zawsze tkwił w cieniu  Rhaasta. Mamy nadzieję, że dzięki podkreśleniu firmowej mobilności Cienistego Skrytobójcy wybór między jedną a drugą formą będzie miał większe znaczenie dla grających Kaynem.

 Master Yi Edytuj

Master Yi przenika teraz przez jednostki podczas R.: Modernizujemy  superumiejętność Mastera Yi, żeby działała tak samo jak pokrewne jej potężne, długotrwałe zaklęcia zwiększające prędkość ruchu, które trafiły do gry w ostatnim czasie.

  •  R — Nieśmiertelny
    • NOWOŚĆ - Zasuwanie: Master Yi może teraz przenikać przez jednostki podczas Nieśmiertelnego.

 Nautilus Edytuj

Dłuższy czas unieruchomienia umiejętności biernej. Zwiększone obrażenia Q.: To już ostatnie wzmocnienie Nautilusa. Obiecujemy.

  •  Umiejętność bierna — Powalający Cios
    • Czas działania unieruchomienia: 0,5/0,75/1/1,25/1,5 sek. (na poziomach 1/6/11/16/18) ⇒ 0,75/1/1,25/1,5 sek. (na poziomach 1/6/11/16)
  •  Q — Zakotwiczenie

 Ornn Edytuj

Zwiększone statystyki Peleryny Ognia Kuźni, Zamarzniętej Pięści oraz Maski Piekieł.: Chcemy sprawić, żeby Ornn był silniejszy, ale w wyjątkowy sposób. Dlatego ulepszamy przedmioty biorące się z jego  umiejętności biernej, żeby zwiększyć jego siłę w późnej fazie gry.

 Renekton Edytuj

Zaokrąglone w górę podstawowe zdrowie, przyrost prędkości ataku oraz przyrost pancerza. Zwiększone leczenie Q na bohaterach.: A kysz, cyfry po przecinku, ten krokodyl zasługuje tylko na liczby całkowite. Schludne liczby pomogą naszemu łuskowatemu bogu w pojedynkach i wymianach ciosów. (Zignorujcie fakt, że przyrost prędkości ataku wciąż ma cyfry po przecinku).

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 572,16 pkt. ⇒ 575 pkt.
    • Przyrost prędkości ataku: 2,65% ⇒ 2,75%
    • Przyrost pancerza: 3,8 pkt. ⇒ 4 pkt.
  •  Q — Rzeź Niewiniątek
    • Leczenie na bohaterach: 9/13,5/18/22,5/27 pkt. ⇒ 12/18/24/30/36 pkt.
    • Wzmocnione leczenie na bohaterach: 27/40,5/54/67,5/81 pkt. ⇒ 36/54/72/90/108 pkt.
    • Limit wzmocnionego leczenia: 150/225/300/375/450 pkt. ⇒ 200/300/400/500/600 pkt.

 Sejuani Edytuj

Zwiększone skalowanie obrażeń W.: Drobne wzmocnienie skalowania Sejuani powinno pomóc jej szybciej czyścić dżunglę, skuteczniej gankować i lepiej sprawdzać się w walkach drużynowych, nie sprawiając przy tym, że stanie się zbyt dobra we wszystkich tych trzech rolach.

  •  W — Furia Zimy
    • Skalowanie obrażeń pierwszego uderzenia: 1,5% maksymalnego zdrowia Sejuani ⇒ 2% maksymalnego zdrowia Sejuani
    • Skalowanie obrażeń drugiego uderzenia: 4,5% maksymalnego zdrowia Sejuani ⇒ 6% maksymalnego zdrowia Sejuani

 Singed Edytuj

Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. Zwiększone spowolnienie W. Zmniejszony koszt E.: Zmiany przedmiotów takich jak  Tajemnicza Pieczęć niebezpośrednio osłabiały Singeda. To w połączeniu z jego ogólną słabością w starciach przeciwko górnym walczącym z dystansu sprawiało, że Szalony Chemik nie był w najlepszej formie. Poniższe wzmocnienia osłodzą mu rozstanie z Tajemniczą Pieczęcią i pozwolą częściej używać  Rzutu bez potrzeby wracania do bazy.

  • Podstawowe statystyki
    • Regeneracja zdrowia: 8 pkt. ⇒ 9,5 pkt.
  •  W — Substancja Klejąca
    • Spowolnienie: 40% ⇒ 60%
  •  E — Rzut
    • Koszt: 80/95/110/125/140 pkt. many ⇒ 60/70/80/90/100 pkt. many

 Trundle Edytuj

Zwiększone dodatkowe obrażenia Q na wyższych poziomach. Krótszy czas odnowienia R.: Więcej  Chapsów! Więcej  Zniewoleń!

  •  Q — Chaps
    • Dodatkowe obrażenia: 20/35/50/65/80 pkt. ⇒ 20/40/60/80/100 pkt.
  •  R — Zniewolenie

 Zed Edytuj

Zmniejszone obrażenia Q. Dłuższy czas odnowienia W.: Delikatnie zmniejszamy obrażenia eksplozywne zadawane przez Zeda i dajemy jego wrogom więcej szans na złapanie go.

Przedmioty Edytuj

 Kordelas z Bilgewater Edytuj

Zwiększony koszt.: Częściowo cofamy obniżenie kosztu  Ostrza Zniszczonego Króla z patcha 8.11, zwiększając koszt Kordelasa. Na początku zmniejszyliśmy opłatę za Ostrze, ponieważ ogólnie cięliśmy ceny po tym, jak zwiększyliśmy koszty przedmiotów dla strzelców. Ale od tamtej pory „cena po obniżce” tego przedmiotu sprawiała, że był on zbyt wartościowy dla strzelców.

  • Koszt skompletowania: 250 szt. złota ⇒ 350 szt. złota
  • Łączny koszt: 1500 szt. złota ⇒ 1600 szt. złota

 Ostrze Zniszczonego Króla Edytuj

Zwiększony koszt.: Częściowo cofamy obniżenie kosztu Ostrza Zniszczonego Króla z patcha 8.11, zwiększając koszt  Kordelasa. Na początku zmniejszyliśmy opłatę za Ostrze, ponieważ ogólnie cięliśmy ceny po tym, jak zwiększyliśmy koszty przedmiotów dla strzelców. Ale od tamtej pory „cena po obniżce” tego przedmiotu sprawiała, że był on zbyt wartościowy dla strzelców.

  • Łączny koszt: 3200 szt. złota ⇒ 3300 szt. złota (koszt skompletowania niezmieniony z powodu zwiększenia kosztu  Kordelasa z Bilgewater)

 Miecz-Pistolet Hextech Edytuj

Zmniejszony koszt skompletowania.: Żeby zrównoważyć wzrost ceny  Kordelasa, zmniejszamy koszt skompletowania Miecza-Pistoletu Hextech, aby łączny koszt pozostał bez zmian.

  • Koszt skompletowania: 850 szt. złota ⇒ 750 szt. złota (łączny koszt niezmieniony z powodu zwiększenia kosztu  Kordelasa z Bilgewater)

 Kamizelka Cierniowa Edytuj

Dłuższy czas działania Głębokich Ran.: Zmieniamy czas działania  Głębokich Ran Kamizelki Cierniowej, żeby był spójny z czasem działania tego efektu obecnego na innych przedmiotach.

 Kolczasta Kolczuga Edytuj

Dłuższy czas działania Głębokich Ran.: Zmieniamy czas działania  Głębokich Ran Kolczastej Kolczugi, żeby był spójny z czasem działania tego efektu obecnego na innych przedmiotach.

 Zaklęcie: Żar Edytuj

Zwiększone obrażenia aury zadawane stworom i potworom.: W patchu 9.7 zmieniliśmy opis przedmiotu, ale nie wprowadziliśmy zmiany do gry... Poprawione!

  •  Brzytwodziób z grilla: Zadaje 200% ⇒ 300% dodatkowych obrażeń magicznych stworom i potworom

 Klinga Burzy Edytuj

Wzmocnione efekty naładowanych ataków, zanikanie spowolnienia trwa dłużej.: Na chwilę obecną jedyną bohaterką, która kupuje Klingę Burzy, jest  Kai'Sa. Wynika to głównie z zapewnianych przez Klingę statystyk, a nie efektu Naładowania. Chcemy, żeby gracze brali ten przedmiot pod uwagę również ze względu na jego unikalny efekt.

  • Dodaje skrzydeł: Efekty Naładowania są zwiększone o 30% ⇒ 35%.
  • Lubię wolno: Naładowane ataki spowalniają cel o 40%, spowolnienie zanika w ciągu 1 sek. ⇒ 1,5 sek.

Runy Edytuj

 Ostateczny Cios Edytuj

Nie daje już siły adaptacyjnej na 10 sek. Zwiększone obrażenia zadawane bohaterom.: Upraszczamy Ostateczny Cios, żeby służył wyłącznie do zadawania większej ilości obrażeń celom o niskim poziomie zdrowia.

  • USUNIĘTO - Siła adaptacyjna: Nie daje już 9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ani 15 pkt. mocy umiejętności na 10 sek. po wzięciu udziału w zabójstwie.
  • Dodatkowe obrażenia: 7% ⇒ 8% (zadawane bohaterom mającym mniej niż 40% maksymalnego zdrowia)

ARAM Edytuj

Butcher's Bridge tonie w głębinach! Patch 9.8 to koniec wydarzenia ARAM — Powrót do  Bilgewater, a my na podstawie waszych opinii podjęliśmy parę decyzji dotyczących zachowania w grze niektórych eksperymentalnych zmian! Wyglądajcie bardziej szczegółowego wpisu na temat tych decyzji, który opublikujemy na Nexusie. Zmiany prezentują się następująco:

  • Nadeszła zima: Howling Abyss powróciło. Butcher's Bridge odpłynęło i rozstajemy się z nim aż do następnego razu!
  • USUNIĘTO - Skarby Pirata:  Zemsta Marynarza i  Duchowi Tułacze idą na dno razem ze statkiem. Jak kapitan. Z prawdziwego zdarzenia.
  • Plemienna Zbroja:  Plemienna Zbroja wciąż będzie dawać regenerację zdrowia w zależności od brakującego zdrowia, a nie maksymalnego zdrowia.
  • USUNIĘTO - Czar przywoływacza:  Cała Wstecz wraca do niebytu.
  • NOWOŚĆ - Zmiany w runach: Zmiany w runach z patcha 9.7 zostaną w trybie ARAM na stałe.
  • USUNIĘTO - Bany: Po wielu dyskusjach i rozpatrzeniu waszych opinii zdecydowaliśmy, że bany nie zostaną w trybie ARAM na stałe.
  • NOWOŚĆ - Pora to zakończyć, ziomki: We wszystkich grach w trybie ARAM po 15 minutach zwiększy się częstotliwość pojawiania się stworów, stwory zyskają więcej prędkości ruchu, a bohaterowie będą zadawać budowlom więcej obrażeń.
    • Od 15. minuty stwory zyskują prędkość ruchu co minutę, aż do 20. ⇒ 25. minuty. Wówczas ich prędkość ruchu będzie wynosić 425 jednostek.
    • Od początku gry do 15. minuty bohaterowie zadają o 10% ⇒ 0% więcej obrażeń budowlom.
    • Od 15. minuty wartość ta rośnie liniowo do 25. minuty. Wówczas będą zadawać 30% ⇒ 15% dodatkowych obrażeń budowlom.
  • ZAKTUALIZOWANO - Nękanie nie: Zasięg wbudowanej redukcji nękania zwiększony z 900 jedn. ⇒ do 1000 jedn. we wszystkich grach w trybie ARAM.
  • NOWOŚĆ - Wyważenie postaci: Bohaterowie będą wyważani w trybie ARAM co parę miesięcy.

Nowe osłabienia w patchu 9.8

  •  Alistar: +5% otrzymywanych obrażeń
  •  Galio: +5% otrzymywanych obrażeń
  •  Illaoi: -5% zadawanych obrażeń
  •  Kai'Sa: -3% zadawanych obrażeń
  •  Nautilus: +5% otrzymywanych obrażeń
  •  Sion: -8% zadawanych obrażeń
  •  Yorick: -5% zadawanych obrażeń

Nowe wzmocnienia w patchu 9.8

  •  Elise: +5% zadawanych obrażeń
  •  Fiddlesticks: +1% zadawanych obrażeń, -6% otrzymywanych obrażeń
  •  Fizz: +5% zadawanych obrażeń
  •  Karthus: +2% zadawanych obrażeń
  •  Lucian: +5% zadawanych obrażeń
  •  Maokai: +2% zadawanych obrażeń, -2% otrzymywanych obrażeń
  •   Nunu i Willump: -5% otrzymywanych obrażeń
  •  Pantheon: +5% zadawanych obrażeń
  •  Riven: +5% zadawanych obrażeń
  •  Vi: +5% zadawanych obrażeń
  •  Xin Zhao: -5% otrzymywanych obrażeń
  •  Zed: +5% zadawanych obrażeń

Naprawione błędy Edytuj

Nadchodzące skórki i Barwy Edytuj

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem: