FANDOM

Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.
Cześć wszystkim. Co tam u was? Dobrze wam mija tydzień? To świetnie.

W tym patchu, poza niewielkim wyważeniem kilku bohaterów, przygotowaliśmy także większe aktualizacje dla  Janny i  Yuumi, cofnięcie  Zaca do wersji sprzed patcha 7.9 oraz kolejne modyfikacje  Mastera Yi, stanowiące kontynuację zmian z patcha 9.10.

 Mały Demon Tristana, na którą głosy oddali gracze z całego świata, jest gotowa rozpocząć psocenie i będzie dostępna w tym patchu. Wydłużyliśmy również okres dostępności Ikony Tęczowego Puchu i interakcji z nią związanych. W dalszym ciągu znajdziecie ją w sklepie!

No i na koniec, począwszy od tego patcha, Pretendenci będą wreszcie mogli doświadczyć od dawna wyczekiwanej złotej animacji  Powrotu w kolejkach nierankingowych oraz w kolejkach rankingowych, w których osiągnęli rangę Pretendenta.

Bierzcie ich, tygrysy!Paul „Aether” Perscheid, Hanna „shio shoujo” Woo

Aktualizacja patcha Edytuj

30.05.2019 — aktualizacja wyważająca Edytuj

Patch w skrócie Edytuj

Opis patcha 9

Opis patcha 9.11

Bohaterowie Edytuj

 Akali Edytuj

Zmniejszony zwrot energii umiejętności biernej na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.: Uderzamy w zdolność zadawania stałych i ciągłych obrażeń, czyli mocną stronę Akali, która w dużej mierze stanowi o różnicy pomiędzy graczami o najwyższym poziomie umiejętności a wszystkimi innymi.

  •  Umiejętność bierna — Piętno Zabójczyni
    • Zwrot energii: 10/20/30 pkt. ⇒ 10/15/20 pkt.
    • Skalowanie obrażeń: 0,9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,7 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,5 pkt. mocy umiejętności

 Amumu Edytuj

Zmniejszone dodatkowe obrażenia nieuchronne zadawane przez umiejętność bierną.: Cofamy wzmocnienie umiejętności biernej Amumu, które wprowadziliśmy w patchu 9.8. Podjęliśmy tę decyzję ze względu na to, że za duża część jego siły jest związana z umiejętnością bierną, a my chcemy, żeby reszta jego umiejętności pozostała silna.

 Ekko Edytuj

Użycie ataku podstawowego po użyciu E nie będzie już opóźniane z powodu animacji.: Drobne usprawnienie, które na pewno spodoba się grającym Ekko.

  •  E — Skok Fazowy
    • Cios za ciosem: Ekko będzie teraz konsekwentnie używał ataków podstawowych w swoim normalnym rytmie po użyciu Skoku Fazowego, zamiast czekać, aż skończy się jego animacja.

 Galio Edytuj

Zmniejszone obrażenia podstawowe W, zwiększone skalowanie obrażeń. Zmniejszone obrażenia E.: Zamieniamy część podstawowych obrażeń Galio, na których polega jako wspierający, w skalowanie obrażeń W, żeby czuł się lepiej w środkowej alei oraz żeby zadawał więcej obrażeń, kiedy zaopatruje się w moc umiejętności.

  •  W — Tarcza Duranda
    • Minimalne obrażenia: 20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 10/20/30/40/50 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
    • Maksymalne obrażenia: 60/90/120/150/180 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+0,9 pkt. mocy umiejętności)
  •  E — Cios Sprawiedliwości
    • Obrażenia: 100/135/170/205/240 pkt. ⇒ 80/120/160/200/240 pkt.

 Gragas Edytuj

Zwiększone podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i obrażenia od ataku.: Zwiększamy wytrzymałość Gragasa we wczesnej fazie gry i pomagamy mu szybciej czyścić dżunglę.

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 583,5 pkt. ⇒ 600 pkt.
    • Przyrost zdrowia: 89 pkt. ⇒ 95 pkt.
    • Obrażenia od ataku: 61,4 pkt. ⇒ 64 pkt.

 Janna Edytuj

Czas odnowienia W teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. Czas odnowienia E teraz skraca się, gdy Janna nałoży efekt kontroli tłumu na wrogów; krótszy czas odnowienia na niższych poziomach, dłuższy na wyższych, zwiększona wytrzymałość tarczy.: Na chwilę obecną Janna we wczesnej fazie gry sprawia wrażenie nękającej czarodziejki, a nie wspierającej, która ochrania swoich sojuszników. Korzystamy z tej okazji, by zachęcić was do wchodzenia w interakcje z innymi bohaterami na więcej sposobów niż tylko nękanie umiejętnościami namierzanymi, szczególnie podczas fazy gry w alei. Dzięki temu Janna będzie mogła maksymalnie wykorzystać wszystkie swoje zaklęcia.

  •  W — Zefir
    • Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.
    • Obrażenia podstawowe: 55/100/145/190/235 pkt. ⇒ 55/90/125/160/195 pkt.
  •  E — Oko Cyklonu
    • NOWOŚĆ - Efekt bierny: Każda umiejętność, która spowolni lub podrzuci wrogiego bohatera, skróci czas odnowienia Oka Cyklonu o 20%.
    • Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.
    • Wytrzymałość tarczy: 70/105/140/175/210 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.

 Jayce Edytuj

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.: Jayce jest zbyt solidnym wyborem w rozgrywkach profesjonalnych. Biorąc pod uwagę jego silną wczesną fazę gry, osłabiamy jego skalowanie, żeby wrogowie mieli większe szanse w walce z nim po fazie gry w alei.

  •  Q — Porażająca Eksplozja
    • Obrażenia podstawowe: 70/120/170/220/270/320 pkt. ⇒ 70/115/160/205/250/295 pkt.
    • Skalowanie obrażeń: 1,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 1,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

 Karthus Edytuj

Zmniejszone skalowanie obrażeń i obrażenia R.: Karthus wciąż masakruje gry tylko dlatego, że wyśmienicie czyści dżunglę. Ale to obrażenia eksplozywne jego superumiejętności są głównym problemem i czynią go tak dominującym dżunglerem.

  •  R — Rekwiem
    • Obrażenia: 250/400/550 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 200/350/500 pkt. (+0,65 pkt. mocy umiejętności)

 Master Yi Edytuj

Usunięta premia do prędkości ataku na poziomie 1. Zmniejszone obrażenia Q na odizolowanych celach.: W patchu 9.10 chcieliśmy osłabić Mastera Yi w grach na średnim poziomie umiejętności i jednocześnie zwiększyć satysfakcję płynącą z gry nim, umożliwiając bardziej kreatywną grę. Zmiany były jednak dość neutralne i wtedy wydawało się nam, że będą miały większy wpływ ze względu na zmiany Ostrza Gniewu i Zdobywcy. W tym patchu zmniejszamy prędkość ataku Mastera Yi we wczesnej fazie gry i część obrażeń Ciosu Alfa na izolowanych celach, tak aby nie był w stanie tak szybko czyścić dżungli w początkowej fazie gry, a jednocześnie nadal miał dostęp do bardziej niezawodnego okna czasowego w trakcie Q, kiedy nie można go obrać za cel.

  • Podstawowe statystyki
    • USUNIĘTO - Premia do prędkości ataku na poziomie 1.: Nie dostaje już 8% dodatkowej prędkości ataku na poziomie 1.
  •  Q — Cios Alfa
    • Obrażenia zadawane temu samemu celowi: 25% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie ⇒ 15% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie

 Rammus Edytuj

Wyrównane obrażenia od ataku podstawowego z umiejętności biernej. Zmniejszone obrażenia R.: Rammus zadaje za dużo obrażeń w walkach drużynowych. Nie chcemy jednak uczynić z niego zupełnie niegroźnej kulki, więc zabieramy moc tylko z jego superumiejętności i umiejętności biernej, dzięki czemu wciąż będzie mógł poniewierać wrogów za pomocą  Kuli Mocy i  Rozwścieczającej Prowokacji oraz świetnie odbijać obrażenia, gdy ma dużo pancerza.

 Warwick Edytuj

Zwiększone leczenie Q na wyższych poziomach.: Pozwalamy Warwickowi trochę lepiej spełniać swoje marzenie o byciu kradnącym życie obrońcą. Choć pewnie wciąż najlepiej będzie maksymalizować  Krwawe Łowy jako pierwsze, to gracze chcący zaryzykować, postawić wszystko na Kły Bestii i na poważnie wgryźć się w temat, teraz również mogą ucztować.

  •  Q — Kły Bestii
    • Leczenie: 30/40/50/60/70% zadanych obrażeń ⇒ 30/45/60/75/90% zadanych obrażeń

 Yuumi Edytuj

Zmodyfikowana jasność wskaźnika zasięgu Q. W daje teraz asysty, gdy Yuumi przywiąże się po raz pierwszy. Wyrównane zanikanie prędkości ruchu E. Mnóstwo naprawionych błędów.: Wprowadzamy kilka poprawek i naprawiamy parę błędów związanych z Yuumi. Te zmiany powinny zmniejszyć różnicę pomiędzy kiepskimi a niezłymi graczami Yuumi, jednocześnie nie zwiększając mocy tych drugich.

  •  Q — Grasujący Pocisk
    • Światłość widzę, światłość: Wskaźnik zasięgu Yuumi jest teraz o wiele jaśniejszy przy rzucaniu Grasującego Pocisku, a jego jasność zmniejsza się w trakcie trwania tej umiejętności zarówno dla Yuumi, jak i dla sojusznika, do którego jest przywiązana.
  •  W — Ty i Ja!
    • Pomagam: Teraz daje asysty, kiedy sojusznik, do którego Yuumi przywiąże się po raz pierwszy, weźmie udział w zabójstwie.
  •  E — Ziuum
    • ZAKTUALIZOWANO - Ziuum: Wyrównano zanikanie dodatkowej prędkości ruchu Yuumi oraz sojusznika, do którego jest przywiązana, zależnie od mocy umiejętności.
  • Naprawione błędy
    • Minimapa: Naprawiono błąd powodujący, że ikona Yuumi na minimapie czasami nie pokazywała, że Kotka jest przywiązana do sojusznika.
    • Statystyki: Naprawiono brakujące statystyki, które powinny być wyświetlane w okrągłym menu mocnych i słabych stron Yuumi w kliencie.
    • Aery: Naprawiono błąd sprawiający, że Yuumi nie wysyłała  Aery, kiedy przeskakiwała pomiędzy sojusznikami za pomocą  Ty i Ja!.
    • Prędkość Zbliżeniowa: Naprawiono błąd powodujący, że sojusznik Yuumi dostawał dodatkową prędkość ruchu z  Prędkości Zbliżeniowej, gdy Yuumi była do niego przywiązana.
    • Superumiejętność Poppy: Yuumi poprawnie leci teraz w kierunku swojej fontanny, jeśli zostanie trafiona  R — Osądem Strażniczki  Poppy podczas używania  R — Ostatniego Rozdziału lub Q —  Grasującego Pocisku.

 Zac Edytuj

Zmniejszone spowolnienie Q, krótszy czas odnowienia na wyższych poziomach. Obrażenia od maksymalnego zdrowia W teraz skalują się z mocą umiejętności. R przywrócone do wersji sprzed patcha 7.9.: Przyglądaliśmy się świetnym dyskusjom dotyczącym sytuacji Zaca po jego przeróbce z 2017 r. Oceniliśmy uwagi graczy i koniec końców zdecydowaliśmy, że przesadziliśmy z odbieraniem mu obrażeń, starając się zmienić go w obrońcę zorientowanego bardziej na kontrolę tłumu. Zgadzamy się, że atakowanie tylnej formacji i zadawanie obrażeń to kwintesencja tożsamości Zaca jako bohatera, a niestety grający nim — gdy już znaleźli się na tyłach wroga — mogli jedynie poprzemieszczać paru przeciwników. Mając to na uwadze, cofamy zmiany jego superumiejętności i W.

  •  Q — Rozciągające Uderzenie
    • Spowolnienie: 60% ⇒ 40%
    • Czas odnowienia: 13/12/11/10/9 sek. ⇒ 13/11,5/10/8,5/7 sek.
  •  W — Niestabilna Materia
    • NOWOŚĆ - Skalowanie obrażeń: 2% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności
  • ZAKTUALIZOWANO:  R — Hop, do Góry!
    • USUNIĘTO - Nie będę się płaszczył: Zac nie rozpłaszcza się już podczas ładowania umiejętności przez maksymalnie 2,5 sek., nie staje się niepowstrzymany i nie spowalnia stojących na nim wrogów.
    • USUNIĘTO - Koniec z przenośniami: Zac nie odrzuca już wrogich bohaterów i nie zadaje im obrażeń magicznych, kiedy na chwilę wciśnie klawisz R, ani nie podnosi wrogów i nie przenosi ich do wybranego miejsca po przygotowaniu tej umiejętności.
    • NOWOŚĆ - Glut: Teraz po użyciu umiejętności Zac odbija się 4 razy z jednosekundową przerwą między odbiciami.
    • NOWOŚĆ - Obrażenia: Każde odbicie zadaje 140/210/280 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i podrzuca wrogów na 1 sek. Kolejne odbicia, które trafią te same cele, zadają 50% obrażeń magicznych i nie podrzucają wrogów.
    • NOWOŚĆ - Szlak Szlamu: Zac może poruszać się podczas Hop, do Góry! i zyskuje rosnącą prędkość ruchu, która zwiększa się o maksymalnie 50% w czasie trwania umiejętności.

 Powrót Pretendenta Edytuj

Najwyższa pora — niech złota światłość zaświeci nad wami!

Gracze z Pretendenta otrzymają specjalną animację Powrotu w grze we wszystkich kolejkach nierankingowych. Z kolei w kolejkach rankingowych otrzymają specjalną animację Powrotu wyłącznie w tej jednej kolejce, w której osiągnęli krąg Pretendenta. Powrót Pretendenta pojawi się za każdym razem, gdy byłby odtworzony normalny Powrót, ale w celu zachowania czytelności rozgrywki nie zastąpi Powrotów wzmocnionych przez Barona ani niebieskiego efektu na minimapie.

Jeśli dany gracz spadnie z Pretendenta, Powrót Pretendenta zniknie i wróci dopiero wtedy, gdy gracz odzyska utraconą rangę.

Tęczowy Puch Edytuj

W ramach szczególnego podziękowania dla wszystkich z was, którzy kupili tę ikonę i biegali po Summoner's Rift i Howling Abyss z iskrzącymi się tęczami za plecami, przedłużamy dostępność Ikony Tęczowego Puchu w sklepie i specjalnych interakcji z nią związanych (tęczowego śladu przy animacji Obrony Terytorialnej w grze i tęczowych  Poro jako tła profilu).

Tęczowa animacja Obrony Terytorialnej i ikona w sklepie będą dostępne do 8:59 CEST 1 lipca 2019 roku, ponieważ chcemy, żeby były z nami przez cały miesiąc równości. Tło profilu zostanie usunięte w patchu 9.14.

Tęczujcie się jak najlepiej z tęczami!

Naprawione błędy Edytuj

Nadchodzące skórki i Barwy Edytuj

Następująca Skórka oraz jej Barwy pojawią się wraz z tym patchem: