League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Riot Games logo.png Ten artykuł został utworzony na podstawie opisu patcha.
Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.

Cześć wszystkim. Co tam u was? Dobrze wam mija tydzień? To świetnie.

W tym patchu, poza niewielkim wyważeniem kilku bohaterów, przygotowaliśmy także większe aktualizacje dla Janny i Yuumi, cofnięcie Zaca do wersji sprzed patcha 7.9 oraz kolejne modyfikacje Mastera Yi, stanowiące kontynuację zmian z patcha 9.10.

Mały Demon Tristana, na którą głosy oddali gracze z całego świata, jest gotowa rozpocząć psocenie i będzie dostępna w tym patchu. Wydłużyliśmy również okres dostępności Ikony Tęczowego Puchu i interakcji z nią związanych. W dalszym ciągu znajdziecie ją w sklepie!

No i na koniec, począwszy od tego patcha, Pretendenci będą wreszcie mogli doświadczyć od dawna wyczekiwanej złotej animacji Powrotu w kolejkach nierankingowych oraz w kolejkach rankingowych, w których osiągnęli rangę Pretendenta.

Bierzcie ich, tygrysy!Paul „Aether” Perscheid, Hanna „shio shoujo” Woo

Aktualizacja patcha[]

30.05.2019 — aktualizacja wyważająca[]

Patch w skrócie[]

Bohaterowie[]

Akali[]

Zmniejszony zwrot energii umiejętności biernej na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.: Uderzamy w zdolność zadawania stałych i ciągłych obrażeń, czyli mocną stronę Akali, która w dużej mierze stanowi o różnicy pomiędzy graczami o najwyższym poziomie umiejętności a wszystkimi innymi.

  • Umiejętność bierna — Piętno Zabójczyni
    • Zwrot energii: 10/20/30 pkt. ⇒ 10/15/20 pkt.
    • Skalowanie obrażeń: 0,9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,7 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,5 pkt. mocy umiejętności

Amumu[]

Zmniejszone dodatkowe obrażenia nieuchronne zadawane przez umiejętność bierną.: Cofamy wzmocnienie umiejętności biernej Amumu, które wprowadziliśmy w patchu 9.8. Podjęliśmy tę decyzję ze względu na to, że za duża część jego siły jest związana z umiejętnością bierną, a my chcemy, żeby reszta jego umiejętności pozostała silna.

Ekko[]

Użycie ataku podstawowego po użyciu E nie będzie już opóźniane z powodu animacji.: Drobne usprawnienie, które na pewno spodoba się grającym Ekko.

  • E — Skok Fazowy
    • Cios za ciosem: Ekko będzie teraz konsekwentnie używał ataków podstawowych w swoim normalnym rytmie po użyciu Skoku Fazowego, zamiast czekać, aż skończy się jego animacja.

Galio[]

Zmniejszone obrażenia podstawowe W, zwiększone skalowanie obrażeń. Zmniejszone obrażenia E.: Zamieniamy część podstawowych obrażeń Galio, na których polega jako wspierający, w skalowanie obrażeń W, żeby czuł się lepiej w środkowej alei oraz żeby zadawał więcej obrażeń, kiedy zaopatruje się w moc umiejętności.

  • W — Tarcza Duranda
    • Minimalne obrażenia: 20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 10/20/30/40/50 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
    • Maksymalne obrażenia: 60/90/120/150/180 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+0,9 pkt. mocy umiejętności)
  • E — Cios Sprawiedliwości
    • Obrażenia: 100/135/170/205/240 pkt. ⇒ 80/120/160/200/240 pkt.

Gragas[]

Zwiększone podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i obrażenia od ataku.: Zwiększamy wytrzymałość Gragasa we wczesnej fazie gry i pomagamy mu szybciej czyścić dżunglę.

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 583,5 pkt. ⇒ 600 pkt.
    • Przyrost zdrowia: 89 pkt. ⇒ 95 pkt.
    • Obrażenia od ataku: 61,4 pkt. ⇒ 64 pkt.

Janna[]

Czas odnowienia W teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. Czas odnowienia E teraz skraca się, gdy Janna nałoży efekt kontroli tłumu na wrogów; krótszy czas odnowienia na niższych poziomach, dłuższy na wyższych, zwiększona wytrzymałość tarczy.: Na chwilę obecną Janna we wczesnej fazie gry sprawia wrażenie nękającej czarodziejki, a nie wspierającej, która ochrania swoich sojuszników. Korzystamy z tej okazji, by zachęcić was do wchodzenia w interakcje z innymi bohaterami na więcej sposobów niż tylko nękanie umiejętnościami namierzanymi, szczególnie podczas fazy gry w alei. Dzięki temu Janna będzie mogła maksymalnie wykorzystać wszystkie swoje zaklęcia.

  • W — Zefir
    • Czas odnowienia: 8 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.
    • Obrażenia podstawowe: 55/100/145/190/235 pkt. ⇒ 55/90/125/160/195 pkt.
  • E — Oko Cyklonu
    • NOWOŚĆ - Efekt bierny: Każda umiejętność, która spowolni lub podrzuci wrogiego bohatera, skróci czas odnowienia Oka Cyklonu o 20%.
    • Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.
    • Wytrzymałość tarczy: 70/105/140/175/210 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.

Jayce[]

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.: Jayce jest zbyt solidnym wyborem w rozgrywkach profesjonalnych. Biorąc pod uwagę jego silną wczesną fazę gry, osłabiamy jego skalowanie, żeby wrogowie mieli większe szanse w walce z nim po fazie gry w alei.

  • Q — Porażająca Eksplozja
    • Obrażenia podstawowe: 70/120/170/220/270/320 pkt. ⇒ 70/115/160/205/250/295 pkt.
    • Skalowanie obrażeń: 1,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 1,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

Karthus[]

Zmniejszone skalowanie obrażeń i obrażenia R.: Karthus wciąż masakruje gry tylko dlatego, że wyśmienicie czyści dżunglę. Ale to obrażenia eksplozywne jego superumiejętności są głównym problemem i czynią go tak dominującym dżunglerem.

  • R — Rekwiem
    • Obrażenia: 250/400/550 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 200/350/500 pkt. (+0,65 pkt. mocy umiejętności)

Master Yi[]

Usunięta premia do prędkości ataku na poziomie 1. Zmniejszone obrażenia Q na odizolowanych celach.: W patchu 9.10 chcieliśmy osłabić Mastera Yi w grach na średnim poziomie umiejętności i jednocześnie zwiększyć satysfakcję płynącą z gry nim, umożliwiając bardziej kreatywną grę. Zmiany były jednak dość neutralne i wtedy wydawało się nam, że będą miały większy wpływ ze względu na zmiany Ostrza Gniewu i Zdobywcy. W tym patchu zmniejszamy prędkość ataku Mastera Yi we wczesnej fazie gry i część obrażeń Ciosu Alfa na izolowanych celach, tak aby nie był w stanie tak szybko czyścić dżungli w początkowej fazie gry, a jednocześnie nadal miał dostęp do bardziej niezawodnego okna czasowego w trakcie Q, kiedy nie można go obrać za cel.

  • Podstawowe statystyki
    • USUNIĘTO - Premia do prędkości ataku na poziomie 1.: Nie dostaje już 8% dodatkowej prędkości ataku na poziomie 1.
  • Q — Cios Alfa
    • Obrażenia zadawane temu samemu celowi: 25% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie ⇒ 15% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie

Rammus[]

Wyrównane obrażenia od ataku podstawowego z umiejętności biernej. Zmniejszone obrażenia R.: Rammus zadaje za dużo obrażeń w walkach drużynowych. Nie chcemy jednak uczynić z niego zupełnie niegroźnej kulki, więc zabieramy moc tylko z jego superumiejętności i umiejętności biernej, dzięki czemu wciąż będzie mógł poniewierać wrogów za pomocą Kuli Mocy i Rozwścieczającej Prowokacji oraz świetnie odbijać obrażenia, gdy ma dużo pancerza.

Warwick[]

Zwiększone leczenie Q na wyższych poziomach.: Pozwalamy Warwickowi trochę lepiej spełniać swoje marzenie o byciu kradnącym życie obrońcą. Choć pewnie wciąż najlepiej będzie maksymalizować Krwawe Łowy jako pierwsze, to gracze chcący zaryzykować, postawić wszystko na Kły Bestii i na poważnie wgryźć się w temat, teraz również mogą ucztować.

  • Q — Kły Bestii
    • Leczenie: 30/40/50/60/70% zadanych obrażeń ⇒ 30/45/60/75/90% zadanych obrażeń

Yuumi[]

Zmodyfikowana jasność wskaźnika zasięgu Q. W daje teraz asysty, gdy Yuumi przywiąże się po raz pierwszy. Wyrównane zanikanie prędkości ruchu E. Mnóstwo naprawionych błędów.: Wprowadzamy kilka poprawek i naprawiamy parę błędów związanych z Yuumi. Te zmiany powinny zmniejszyć różnicę pomiędzy kiepskimi a niezłymi graczami Yuumi, jednocześnie nie zwiększając mocy tych drugich.

  • Q — Grasujący Pocisk
    • Światłość widzę, światłość: Wskaźnik zasięgu Yuumi jest teraz o wiele jaśniejszy przy rzucaniu Grasującego Pocisku, a jego jasność zmniejsza się w trakcie trwania tej umiejętności zarówno dla Yuumi, jak i dla sojusznika, do którego jest przywiązana.
  • W — Ty i Ja!
    • Pomagam: Teraz daje asysty, kiedy sojusznik, do którego Yuumi przywiąże się po raz pierwszy, weźmie udział w zabójstwie.
  • E — Ziuum
    • ZAKTUALIZOWANO - Ziuum: Wyrównano zanikanie dodatkowej prędkości ruchu Yuumi oraz sojusznika, do którego jest przywiązana, zależnie od mocy umiejętności.
  • Naprawione błędy
    • Minimapa: Naprawiono błąd powodujący, że ikona Yuumi na minimapie czasami nie pokazywała, że Kotka jest przywiązana do sojusznika.
    • Statystyki: Naprawiono brakujące statystyki, które powinny być wyświetlane w okrągłym menu mocnych i słabych stron Yuumi w kliencie.
    • Aery: Naprawiono błąd sprawiający, że Yuumi nie wysyłała Aery, kiedy przeskakiwała pomiędzy sojusznikami za pomocą Ty i Ja!.
    • Prędkość Zbliżeniowa: Naprawiono błąd powodujący, że sojusznik Yuumi dostawał dodatkową prędkość ruchu z Prędkości Zbliżeniowej, gdy Yuumi była do niego przywiązana.
    • Superumiejętność Poppy: Yuumi poprawnie leci teraz w kierunku swojej fontanny, jeśli zostanie trafiona R — Osądem Strażniczki Poppy podczas używania R — Ostatniego Rozdziału lub Q — Grasującego Pocisku.

Zac[]

Zmniejszone spowolnienie Q, krótszy czas odnowienia na wyższych poziomach. Obrażenia od maksymalnego zdrowia W teraz skalują się z mocą umiejętności. R przywrócone do wersji sprzed patcha 7.9.: Przyglądaliśmy się świetnym dyskusjom dotyczącym sytuacji Zaca po jego przeróbce z 2017 r. Oceniliśmy uwagi graczy i koniec końców zdecydowaliśmy, że przesadziliśmy z odbieraniem mu obrażeń, starając się zmienić go w obrońcę zorientowanego bardziej na kontrolę tłumu. Zgadzamy się, że atakowanie tylnej formacji i zadawanie obrażeń to kwintesencja tożsamości Zaca jako bohatera, a niestety grający nim — gdy już znaleźli się na tyłach wroga — mogli jedynie poprzemieszczać paru przeciwników. Mając to na uwadze, cofamy zmiany jego superumiejętności i W.

  • Q — Rozciągające Uderzenie
    • Spowolnienie: 60% ⇒ 40%
    • Czas odnowienia: 13/12/11/10/9 sek. ⇒ 13/11,5/10/8,5/7 sek.
  • W — Niestabilna Materia
    • NOWOŚĆ - Skalowanie obrażeń: 2% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności
  • ZAKTUALIZOWANO: R — Hop, do Góry!
    • USUNIĘTO - Nie będę się płaszczył: Zac nie rozpłaszcza się już podczas ładowania umiejętności przez maksymalnie 2,5 sek., nie staje się niepowstrzymany i nie spowalnia stojących na nim wrogów.
    • USUNIĘTO - Koniec z przenośniami: Zac nie odrzuca już wrogich bohaterów i nie zadaje im obrażeń magicznych, kiedy na chwilę wciśnie klawisz R, ani nie podnosi wrogów i nie przenosi ich do wybranego miejsca po przygotowaniu tej umiejętności.
    • NOWOŚĆ - Glut: Teraz po użyciu umiejętności Zac odbija się 4 razy z jednosekundową przerwą między odbiciami.
    • NOWOŚĆ - Obrażenia: Każde odbicie zadaje 140/210/280 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i podrzuca wrogów na 1 sek. Kolejne odbicia, które trafią te same cele, zadają 50% obrażeń magicznych i nie podrzucają wrogów.
    • NOWOŚĆ - Szlak Szlamu: Zac może poruszać się podczas Hop, do Góry! i zyskuje rosnącą prędkość ruchu, która zwiększa się o maksymalnie 50% w czasie trwania umiejętności.

Powrót Pretendenta[]

Najwyższa pora — niech złota światłość zaświeci nad wami!

Gracze z Pretendenta otrzymają specjalną animację Powrotu w grze we wszystkich kolejkach nierankingowych. Z kolei w kolejkach rankingowych otrzymają specjalną animację Powrotu wyłącznie w tej jednej kolejce, w której osiągnęli krąg Pretendenta. Powrót Pretendenta pojawi się za każdym razem, gdy byłby odtworzony normalny Powrót, ale w celu zachowania czytelności rozgrywki nie zastąpi Powrotów wzmocnionych przez Barona ani niebieskiego efektu na minimapie.

Jeśli dany gracz spadnie z Pretendenta, Powrót Pretendenta zniknie i wróci dopiero wtedy, gdy gracz odzyska utraconą rangę.

Tęczowy Puch[]

W ramach szczególnego podziękowania dla wszystkich z was, którzy kupili tę ikonę i biegali po Summoner's Rift i Howling Abyss z iskrzącymi się tęczami za plecami, przedłużamy dostępność Ikony Tęczowego Puchu w sklepie i specjalnych interakcji z nią związanych (tęczowego śladu przy animacji Obrony Terytorialnej w grze i tęczowych Poro jako tła profilu).

Tęczowa animacja Obrony Terytorialnej i ikona w sklepie będą dostępne do 8:59 CEST 1 lipca 2019 roku, ponieważ chcemy, żeby były z nami przez cały miesiąc równości. Tło profilu zostanie usunięte w patchu 9.14.

Tęczujcie się jak najlepiej z tęczami!

Naprawione błędy[]

Nadchodzące skórki i Barwy[]

Następująca Skórka oraz jej Barwy pojawią się wraz z tym patchem:

Advertisement