FANDOM

Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.
Witajcie w patchu 8.21! Ten patch również będzie w duchu aktualnej tendencji do wprowadzania mniejszych modyfikacji. Jako że przedsezon rozpocznie się za około miesiąc, unikamy większych zmian, które mogą okazać się kompletnie nietrafione po zmianie mety. Dlatego na chwilę obecną naszym celem jest stabilizacja aż do końca sezonu. To wszystko od nas — przeczytajcie poniższy opis patcha i nie przestawajcie dążyć do spełnienia swoich rankingowych ambicji!Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie Edytuj

Opis patcha 8

Opis patcha 8.21

Aktualizacja patcha Edytuj

25.10.2018: Naprawiony błąd Edytuj

  •  Yorick
    • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd polegający na tym, że  Istoty Mgły Yoricka nie zadawały tyle obrażeń, ile powinny.

24.10.2018: Naprawione wieże Edytuj

Bohaterowie Edytuj

 Alistar Edytuj

Zmniejszone zdrowie.: Zagrożenie, jakie stanowi pójście na całość Alistara, jest jednym z głównym powodów, dla których ten bohater jest wybierany, ale jego wrogowie powinni być w stanie karać go za zbyt chciwe szturmy. Zwiększenie podatności Minotaura na nękanie zmniejszy liczbę walk, które może podjąć, oraz sprawi, że będzie bardziej wrażliwy na ganki ze strony wroga i będzie częściej ginął po kiepsko rozegranej potyczce.

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 613 pkt. ⇒ 573 pkt.

 Ashe Edytuj

Zwiększone spowolnienie umiejętności biernej. E sygnalizuje bohaterów, których zauważy.: Dajemy Ashe więcej siły w sposób, który podkreśli jej wyjątkowe mocne strony użytkowej strzelczyni, jednocześnie nie zwiększając jej obrażeń.

  •  Umiejętność bierna — Lodowy Strzał
    • Spowolnienie: 10-20% (na poziomach 1-18) ⇒ 15-30% (na poziomach 1-18)
    • Mnożnik spowolnienia trafienia krytycznego: Potrójny ⇒ Podwójny (stopień spowolnienia pozostaje bez zmian z powodu wzmocnienia podstawowego spowolnienia)
  •  E — Sokole Oko
    • Siema: Sokole Oko od teraz sygnalizuje wrogów, których zauważy, o ile nie byli już w polu wizji waszej drużyny.
    • Ja nie piórkuję: Zwiększono czas trwania wizji zapewnianej przez ślad Sokolego Oka, żeby rozprawić się z błędem sprawiającym, że ów ślad czasami w ogóle nie wyświetlał się na minimapie (czas trwania wizji w miejscu docelowym pozostaje bez zmian).
  • Naprawione błędy

 Aurelion Sol Edytuj

Zmniejszone zdrowie. Zwiększona regeneracja zdrowia.: Sprawiamy, że nasz kosmiczny pieseł będzie mniej wytrzymały, kiedy zostanie złapany w trakcie wędrowania albo zgankowany, ale trochę zwiększamy jego regenerację zdrowia, żeby zrównoważyć tę stratę, jeżeli będzie tylko farmić w alei przez dłuższy czas.

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 562 pkt. ⇒ 510 pkt.
    • Regeneracja zdrowia: 6,5 pkt. ⇒ 7 pkt.

 Draven Edytuj

Naprawianie błędów związanych z Q.: Choć technicznie nie są to zmiany wyważające, te poprawki usuwają nieprawidłowe interakcje, które utrudniały Dravenowi chwalebne triumfowanie nad wrogami.

  •  Q — Wirujący Topór
    • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd sprawiający, że podstawowy atak Dravena nie mógł trafić krytycznie, jeżeli normalny atak podstawowy został zmieniony na atak wzmocniony Q podczas animacji ataku, ponieważ Draven złapał topór.
    • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd sprawiający, że Draven tracił swój Wirujący Topór, jeżeli jego atak podstawowy został zmieniony na atak wzmocniony Q podczas animacji ataku, a potem został anulowany, ponieważ cel Dravena umierał w chwili, w której atak zostałby wykonany. (Ten błąd naprawiliśmy w patchu 8.19. Zauważyliście różnicę?)

 Ezreal Edytuj

Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.: Nowe W Ezreala nie ma aż takiego kopa, jak byśmy chcieli.

  •  W — Strumień Esencji
    • Obrażenia podstawowe: 75/120/165/210/255 pkt. ⇒ 75/125/175/225/275 pkt.
  • Naprawione błędy
    • Ruchy, ruchy: Podwójne wciśnięcie umiejętności Ezreala nie anuluje już komend ruchu.

 Irelia Edytuj

Zmniejszona prędkość ruchu.: To powinno zmusić Irelię do większego polegania na mobilności  Fali Ostrzy w celu manewrowania po polu bitwy.

  • Podstawowe statystyki
    • Prędkość ruchu: 340 jedn. ⇒ 335 jedn.

 Ivern Edytuj

Zwiększona prędkość ruchu. Zwiększona wytrzymałość tarczy E. Zwiększone obrażenia przy trafieniu W we wczesnej fazie gry.: Kiepski stan Iverna nie jest wynikiem jakiejś jednej wyjątkowo rażącej wady, więc wzmacniamy go i kilka jego statystyk, żeby uczynić go lepszym w wielu różnych sytuacjach.

  • Podstawowe statystyki
    • Prędkość ruchu: 325 jedn. ⇒ 330 jedn.
  •  W — Siewca Zarośli
    • Obrażenia przy trafieniu: 20/30/40/50/60 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 30/37,5/45/52,5/60 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
  •  E — Wybuchowe Nasiono
    • Wytrzymałość tarczy: 75/110/145/180/215 pkt. ⇒ 80/115/150/185/220 pkt.

 Kai'Sa Edytuj

Zmniejszone skalowanie aktywacji umiejętności biernej. Krótszy czas działania tarczy superumiejętności.: Osłabienie zdolności Kai’Sy z mocą umiejętności do masakrowania obrońców sprawi, że kupowanie potężniejszych, defensywnych przedmiotów z mocą umiejętności ( Całun Banshee,  Klepsydra Zhonyi) będzie mniej skuteczne, a skrócenie czasu działania tarczy Instynktu Zabójcy oznacza, że Kai’Sa nie zabije was, zanim owa tarcza zniknie.

 Karma Edytuj

Dłuższy czas działania unieruchomienia W na niższych poziomach.: Zważywszy na ryzyko, na jakie Karma wystawia się, żeby we wczesnej fazie gry wykonać jakąś agresywną zagrywkę za pomocą unieruchomienia Skupionej Woli, udane użycie tej umiejętności powinno nieść za sobą więcej korzyści.

  •  W — Skupiona Wola
    • Czas działania unieruchomienia: 1/1,25/1,5/1,75/2 sek. ⇒ 1,4/1,55/1,7/1,85/2 sek.
    • Dodatkowy czas działania  wzmocnionego unieruchomienia: +0,5/0,75/1/1,25 sek. na poziomach  Mantry od 1 do 4 (bez zmian)

 Karthus Edytuj

Krótszy czas odnowienia i zmniejszony koszt W. Zmniejszony koszt R.: Ściana Bólu jest najlepszym narzędziem Karthusa do zaczynania wymian ciosów w alei, a krótszy czas odnowienia tej umiejętności pomoże mu w dawaniu wrogom lekcji tańca. Poza tym niższe koszty many dają Karthusowi więcej wolności w zakresie wybierania przedmiotów, przez co nie musi on aż tak bardzo inwestować w przedmioty z maną. (Tak, wiemy, że Rekwiem nie kosztuje many, kiedy Karthus jest pod wpływem swojej  umiejętności biernej).

  •  W — Ściana Bólu
    • Czas odnowienia: 18 sek. ⇒ 15 sek.
    • Koszt: 100 pkt. many ⇒ 70 pkt. many
  •  R — Rekwiem
    • Koszt: 150/175/200 pkt. many ⇒ 100 pkt. many na wszystkich poziomach

  Nunu i Willump Edytuj

Naprawianie błędów i kodowanie na nowo.: Zakodowaliśmy umiejętności Nunu i Willumpa na nowo, żeby rozwiązać kilka błędów, szczególnie tych związanych z Największą Śnieżką na Świecie!. Choć wasze ogólne odczucia nie powinny się diametralnie zmienić, jest parę godnych odnotowania usprawnień.

  •  Umiejętność bierna — Zew Freljordu
    • Bez przerwy: Podstawowy atak Nunu i Willumpa nie anuluje się już, jeżeli Zew Freljordu skończy się podczas animacji ataku.
  •  Q — Pożarcie
    • Złamany ząb: Nunu nie leczy się już, jeżeli Pożarcie zostanie zablokowane przez tarczę magii.
  •  W — Największa Śnieżka na Świecie!
    • (Śnieżny) drift: Zaktualizowano obszar trafienia śnieżki i sterowanie nią, żeby ułatwić używanie W. Naprawiono również błędy związane ze zderzaniem się (lub nie) śnieżki z różnymi rzeczami.
    • Miazga: Zderzanie się śnieżki z małymi zwierzątkami (np.  Zabawkami Niespodziankami  Shaco albo  Istotami Mgły  Yoricka) nie sprawia już, że śnieżka wybucha.
  •  R — Zero Bezwzględne
    • Spójność: Naprawiono błąd sprawiający, że obrażenia i spowolnienie Zera Bezwzględnego czasami nie zgrywały się przy pełnym naładowaniu umiejętności.

 Zac Edytuj

Zwiększone obrażenia Q.: Dodatkowa siła Rozciągającego Uderzenia pomoże Zacowi czyścić dżunglę we wczesnej fazie gry (siemano, Kraby) i wzmocni zestawy, w których Q maksymalizuje się jako drugie. (Przypomnienie: To wzmocnienie jest dwa razy większe niż się wydaje, ponieważ Zac albo uderza tego samego wroga dwukrotnie, albo ciska nim o drugiego wroga).

 Zoe Edytuj

Zwiększone obrażenia Q na wyższych poziomach. Krótszy czas odnowienia E na wyższych poziomach.: Zoe od dłuższego czasu nie radzi sobie najlepiej, szczególnie na średnim poziomie gry, z powodu osłabień, które wprowadziliśmy ze względu na frustrację płynącą z grania przeciwko niej. Wtedy powiedzieliśmy, że Zoe powinna zadawać mniej obrażeń, kiedy pudłuje swoimi umiejętnościami mierzonymi. Dlatego w tym patchu wzmacniamy jej umiejętności mierzone.

Aktualizacje poprawiające efekty dźwiękowe  Gragasa Edytuj

Zaktualizowano efekty dźwiękowe podstawowej skórki Gragasa i wszystkich innych jego skórek, które z nich korzystają. Rzućcie okiem uchem na ich poprawioną jakość!

  • Ataki podstawowe: Efekty dźwiękowe od teraz zmieniają się w zależności od tego, czy Gragas uderzy w kamień, drewno, metal, czy w kogoś.
  •  Q — Toczenie Beczki: Nowe efekty dźwiękowe toczenia beczki i osiągnięcia maksymalnego naładowania beczki.
  •  W — Pijacka Furia: Poprawiono jakość dźwięku aktywacji tej umiejętności.
  •  E — Natarcie: Zaktualizowano efekt dźwiękowy zderzenia się Gragasa z celem.
  •  R — Wybuchająca Beczka: Poprawiono jakość dźwięku przy rzucaniu tej umiejętności.

Kamuflaż Edytuj

Wprowadzamy parę usprawnień dotyczących tego, jak działa kamuflaż (czyli ukrywanie się z tą różnicą, że pobliscy wrodzy bohaterowie mogą was zobaczyć). Raczej nie powinniście odczuć żadnej różnicy, poza jednym, dość ważnym przypadkiem. W ramach naszych porządków wieże nie blokują już linii wzroku, ponieważ nie blokują linii wzroku niczemu innemu.

Przedmioty Edytuj

 Ostrze Nocy Edytuj

Niższy koszt. Krótszy czas ładowania Całunu Nocy.: Skrócenie czasu ładowania Całunu Nocy da jego użytkownikom możliwość lepszego wykorzystywania nadarzających się okazji albo reagowania na w porę zauważony gank. Dorzucamy do tego jeszcze zmniejszenie kosztu w złocie.

  • Koszt: 3100 szt. złota (725 szt. złota — koszt skompletowania) ⇒ 3000 szt. złota (625 szt. złota — koszt skompletowania)
  • Czas ładowania Całunu Nocy: 1,5 sek. ⇒ 1 sek.

 Złodziej Esencji Edytuj

Niższy koszt.: Niższa cena Złodzieja Esencji nie zwiększy znacznie liczby bohaterów, którzy chcieliby go kupić, ale pomoże zestawom, w których pojawia się ten przedmiot, rywalizować z innymi opcjami.

Efekty dźwiękowe sygnału „Przybywam” Edytuj

Zaktualizowaliśmy sygnał „Przybywam” tak, żeby zawierał dwie nowe informacje!

  • Gdzie jesteś: Przetwarzanie efektu dźwiękowego sygnału „Przybywam” teraz wskazuje na odległość pomiędzy sygnałem, a graczem, który go użył. Im dalej gracz znajduje się od swojego sygnału, tym bardziej stłumiony i opóźniony będzie efekt dźwiękowy.
  • Gdzie jestem: Głośność sygnału „Przybywam” teraz wskazuje na odległość pomiędzy nim, a wami.

Wielkość czcionki interfejsu Edytuj

W poprzednim patchu wprowadziliśmy zmianę, która rozwiązała dwa problemy związane z czcionką interfejsu — sposób skalowania czcionek sprawiał, że były one delikatnie rozmyte (i wydawały się być trochę większe), a same czcionki nie skalowały się poprawnie z rozmiarem interfejsu. Choć nasze zmiany uczyniły interfejs „poprawnym”, to wielu z was dało nam znać, że w wyniku tego tekst był zbyt mały. Dlatego zwiększamy rozmiary czcionek, by znaleźć złoty środek pomiędzy poprawionymi rozmiarami z patcha 8.20 a tymi, do których wszyscy są przyzwyczajeni.

  • Czcionka interfejsu: Powiększona!

Naprawione błędy Edytuj

  • Naprawiono błąd sprawiający, że podczas zmieniania run drugorzędnych jedna po drugiej można było zmienić dwa razy tę samą runę, zamiast zmienić obydwie runy.
  • Opis  R — Megapiekielnej Bomby  Ziggsa teraz mówi o tym, ile obrażeń otrzymują wrogowie znajdujący się w zewnętrznym kręgu tej umiejętności.
  •  Buty Prędkości teraz poprawnie zmniejszają samospowolnienie pochodzące z  Q — Kościanego Harpuna  Pyke'a.
  •  Rośliny  Zyry nie próbują już obrać ze cel czegoś, co nie posiada paska zdrowia (np.  flagi  Jarvana albo  latarni  Thresha).
  • Pasek odliczania do zakończenia głosowania o poddaniu się został wizualnie przywrócony. Nie żebyście zauważyli ten błąd. Przecież nigdy się nie poddajecie, prawda?
  • Wiele innych naprawionych błędów zostało rozrzuconych po reszcie opisu patcha!

Nadchodzące skórki i Barwy Edytuj

Poniższe skórki z serii  Opowieści z Rift pojawią się wraz z tym patchem.

Skórki  K/DA pojawią się później w tym patchu podczas afterka wydarzenia MistrzostwMistrzostw sezonu 2018.

Odblokujcie  Kai'Sę z K/DA (Prestiżową Edycję) za 2500 Tokenów Mistrzostw później w tym patchu podczas afterka wydarzenia Mistrzostw sezonu 2018 (tokeny znikną z ekwipunku o 8:59 CET 4 grudnia 2018 r.). Kai’Sa z K/DA (Prestiżowa Edycja) to oddzielna skórka — można ją odblokować bez posiadania skórki  Kai'Sa z K/DA.

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: