FANDOM

Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.
Witamy w drugiej serii zmian z myślą o Mistrzostwach Świata, które zaczynają się w przyszłym tygodniu! Możecie zastanawiać się, gdzie podział się ogromny patch celujący w profesjonalne rozgrywki — przecież zeszłoroczny patch Mistrzostw wprowadził 23 zmiany. W tym patchu zamiast odbierać moc najlepszym bohaterom w rozgrywkach profesjonalnych, pomożemy trochę innym bohaterom, którzy powinni pomóc utrzymać tamtych w ryzach. Nie chcemy niweczyć całego czasu włożonego przez drużyny w największy turniej w roku, więc po prostu sprawdzimy, czy możemy dać im do rozważenia o kilka możliwości więcej. W przypadku wzmocnień skupiamy się na bohaterach, którym przydałoby się nieco więcej mocy, by profesjonaliści zaczęli brać ich pod uwagę i którzy nie staną się po nich zbyt mocni, by nie psuć krwi całej reszcie graczy, którzy nie należą do grona profesjonalistów (jeszcze). Jeżeli coś wymknie się spod kontroli, zajmiemy się tym.

W tym patchu zawrzemy również kilka aktualizacji dźwiękowych i wizualnych dla paru starszych bohaterów i efektów. To powinno dodać smaczku zarówno waszym grom, jak i temu, co będzie się działo na waszych ekranach w czasie turnieju.

Zaczynajmy zatem.Richard „MapleNectar” Henkel, Paul „RiotAether” Perscheid

Patch w skrócie Edytuj

Opis patcha 8

Opis patcha 8.19

Bohaterowie Edytuj

 Darius Edytuj

Zwiększone obrażenia podstawowe W. Zwiększone przebicie pancerza E.: Chcemy pomóc Dariusowi, który jest cenną kontrą na obrońców w górnej alei, przedrzeć się przez część ich pancerza, by zachęcić drużyny do strategicznego myślenia przy wybieraniu bohaterów na górę. Procentowe przebicie pancerza, choć jest dość ogólną mocą, zdecydowanie lepiej sprawdza się przeciwko obrońcom takim jak  Cho'Gath i  Ornn niż przeciwko innym wojownikom takim jak  Camille czy  Aatrox.

  •  W — Okaleczający Cios
    • Skalowanie: 40/45/50/55/60% całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 50/55/60/65/70% całkowitych obrażeń od ataku
  •  E — Pochwycenie
    • Bierne przebicie pancerza: 10/15/20/25/30% ⇒ 15/20/25/30/35%

 Fiora Edytuj

Zwiększone leczenie z aktywacji umiejętności biernej.: Fiora jest naprawdę ostrą bohaterką. Posiada zestawienia, w których dominuje, i zestawienia, w których trudno jest jej zdobyć przewagę. Obchodzimy się z nią ostrożnie, ale nasze zmiany z patcha 8.17 to wciąż za mało, żeby agresywne granie Mistrzynią Fechtunku w alei było warte zachodu. Zwiększenie utrzymywania pochodzącego z atakowania we Wrażliwe Punkty wrogów powinno temu zaradzić.

  •  Umiejętność bierna — Taniec Fechmistrzyni
    • Leczenie z Wrażliwych Punktów: 25-110 pkt. ⇒ 35-110 pkt.
  •  Q — Wypad
    • Naprawiony błąd: Wypad znowu będzie prawidłowo przedkładał trafienie bohaterów i Wrażliwych Punktów nad trafienia stworów o wystarczająco niskim poziomie zdrowia, żeby je zabić.

 Kha'Zix Edytuj

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej. Zwiększone spowolnienie W.: Kha'Zix nie radził sobie najlepiej od czasu zmian w jego  wyewoluowanym R z patcha 8.11. Chcemy dać mu trochę więcej mocy w taki sposób, żeby polegał na sprytnym używaniu superumiejętności w celu wyciśnięcia z niej wszystkiego, co się da. Zwiększamy również użyteczność  Kolca Pustki, by pomóc Kha'Zixowi lepiej kreować grę, ale nie sprawiać, żeby zabijał was szybciej.

 Elise Edytuj

Krótszy czas odnowienia W i E w Pajęczej Postaci.: Elise kiedyś kontrolowała wczesną fazę gry i umożliwiała agresywne zagrywki na całej mapie. Chcemy to przywrócić, więc zmniejszamy czas odnowienia niektórych jej narzędzi do kreowania gry, żeby mogła częściej wypatrywać ryzykownych okazji do zdominowania wrogów.

 Janna Edytuj

Zwiększony współczynnik zamiany prędkości ruchu na obrażenia umiejętności biernej.: Aktualnie Janna ma trudności w odnalezieniu się w dolnej alei w mecie zdominowanej przez wytrzymalszych wspierających. Czulibyśmy się niekomfortowo, wzmacniając jej atrybuty defensywne, bo i tak są one dość potężne. Dlatego zwiększamy jej zdolność do nękania we wczesnej fazie gry ze względu na graczy, którzy potrafią grać nią agresywnie i chcą obijać wrogów przy każdej możliwej okazji.

 Jarvan IV Edytuj

Krótszy czas odnowienia umiejętności biernej.: Przez ostatni rok Jarvan IV był dość nieobecny w mecie i potrzebuje nieco więcej mocy, żeby gracze mogli wybierać go na górę albo do dżungli. Częstsza aktywacja umiejętności biernej umożliwia szybsze czyszczenie dżungli i zachęca również do agresywniejszego wchodzenia w wymiany ciosów w górnej alei.

  •  Umiejętność bierna — Bojowy Rytm
    • NOWOŚĆ: Bojowy Rytm ma teraz efekt wizualny, który pokazuje jego czas odnowienia na cel.
    • Czas odnowienia na cel: 10/8/6 sek. na poziomach 1/7/13 ⇒ 6 sek. na wszystkich poziomach
    • Naprawiony błąd: Efekt bierny  Tiamatu teraz będzie działał konsekwentnie przy uderzaniu celu Bojowym Rytmem.

 Kog'Maw Edytuj

Zwiększona podstawowa prędkość ruchu. Zwiększony zasięg R.: W mecie, w której często widzimy dwóch lub więcej obrońców w jednej drużynie i prowadzących z krótkim zasięgiem w dolnej alei, Kog'Maw od dłuższego czasu jest zaskakująco nieobecny. Dajemy mu trochę podstawowej prędkości ruchu, by pomóc mu agresywnie trzymać wrogów na dystans i wdawać się w wymiany ciosów z bohaterami z krótkim zasięgiem takimi jak  Kai'Sa i  Xayah. Wzmocnienie zasięgu jego  superumiejętności we wczesnej fazie gry pomoże mu również gonić wrogów po ganku albo wymianie ciosów.

  • Podstawowe statystyki
    • Prędkość ruchu: 325 jedn. ⇒ 330 jedn.
  •  R — Żywy Pocisk
    • Zasięg: 1200/1500/1800 jedn. ⇒ 1300/1550/1800 jedn.

  Nunu i Willump Edytuj

Zwiększone skalowanie leczenia Q z mocą umiejętności. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności.: Od czasu wypuszczenia Nunu i Willumpa widzieliśmy wielu graczy, którzy kupowali przedmioty z mocą umiejętności, żeby zamienić swoją śnieżkę na kamienną kulę zagłady rodem z Indiany Jonesa. Choć Chłopiec i Jego Yeti odnoszą więcej sukcesów, kiedy kupują przedmioty obronne, chcemy spróbować wesprzeć wspomniany fajny styl gry, który idealnie pasuje do ich radosnego motywu.

  •  Q — Pożarcie
    • Skalowanie leczenia: 0,5 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,7 pkt. mocy umiejętności
    • Naprawiony błąd: Opis umiejętności teraz dokładnie opisuje, ile leczenia Nunu i Willump otrzymają, używając Pożarcia na bohaterach.
  •  E — Salwa Śnieżek
    • Skalowanie trafienia 9 śnieżkami z mocą umiejętności: 0,45 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,54 pkt. mocy umiejętności
    • Kolej  Willumpa (obrażenia unieruchomienia): 0,5 pkt. mocy umiejętności ⇒0,8 pkt. mocy umiejętności
  •  W — Największa Śnieżka na Świecie!
    • NOWOŚĆ: Przejście Willumpa z toczenia śnieżki na chodzenie będzie płynniejsze.

 Pyke Edytuj

Zwiększone obrażenia superumiejętności we wczesnej fazie gry.: Skuteczność Pyke'a dość ostro spada, kiedy gra on przeciwko graczom z wyższych kręgów, którzy częściej unikają jego raczej przewidywalnych umiejętności. Wydaje nam się, że Rozpruwacz z Krwawego Portu jest całkiem solidny, ale chcemy zwiększyć ilość obrażeń, jaką dostaje w nagrodę za dobre wykorzystywanie  superumiejętności, co pomaga kończyć walki. To wzmocnienie wpływa tylko na wczesną i środkową fazę gry — jego obrażenia na poziomach 11-18 pozostają bez zmian.

  •  R — Śmierć z Głębin
    • Obrażenia podstawowe (wyrównują się na poziomie 11.): 200/250/300/350/400/450/475/500/525/550/575/590/605 pkt. ⇒ 250/290/330/370/410/450/475/500/525/550/575/590/605 pkt.

 Tahm Kench Edytuj

Zmniejszone podstawowe zdrowie, zwiększony przyrost zdrowia.: Podobnie jak w przypadku Brauma w poprzednim patchu chcemy zabrać Tahmowi Kenchowi trochę podstawowej wytrzymałości. Zmniejszenie podstawowego zdrowia Tahma powinno sprawić, że będzie bardziej polegał na swoich narzędziach defensywnych, by odnieść sukces w alei, a zwiększenie jego przyrostu zdrowia nieco ułatwi mu człapanie prosto w środek wrogiej drużyny w późnej fazie gry.

  • Podstawowe statystyki
    • Zdrowie: 610 pkt. ⇒ 540 pkt.
    • Przyrost zdrowia: 95 pkt. ⇒ 102 pkt.
  •  W — Pożarcie
    • Naprawiony błąd: Pożartych przez Tahma Kencha sojuszników nie będzie już można czasami obrać za cel, kiedy zostają połknięci.

 Thresh Edytuj

Zmniejszony koszt many i czas odnowienia Q we wczesnej fazie gry.: Thresh potrzebuje więcej okazji do rzucania  hakiem we wczesnej fazie gry przeciwko szeregowi bohaterów, którzy potrafią skutecznie uniemożliwić mu robienie agresywnych zagrywek w alei. Nie chcemy sprawić, żeby jego haki zadawały więcej obrażeń albo nakładały efekt kontroli tłumu na dłużej, więc zwiększamy częstotliwość, z jaką może je rzucać.

  •  Q — Wyrok Śmierci
    • Koszt many: 80 pkt. ⇒ 60 pkt.
    • Czas odnowienia: 20/18/16/14/12 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.

Przedmioty Edytuj

 Udręka Liandry'ego Edytuj

Zwiększone obrażenia od maksymalnego zdrowia biernego efektu podpalenia. Zmniejszona moc umiejętności.: Udręka ma dość jasny cel — kupuje się ją, kiedy ma się obrażenia w czasie i efekty kontroli tłumu w swoim zestawie umiejętności albo kiedy wróg ma naprawdę wytrzymałą drużynę. Choć ten przedmiot ma wielu użytkowników, którzy spełniają pierwszy warunek, mógłby radzić sobie lepiej przy obchodzeniu się z wieloma obrońcami. Dodajemy więcej obrażeń od maksymalnego zdrowia podpalenia, żeby temu zaradzić, i zmniejszamy moc umiejętności, by delikatnie ograniczyć obrażenia eksplozywne Udręki.

  • Moc umiejętności: 80 pkt. ⇒ 75 pkt.
  • Udręka:
    • Obrażenia w czasie przeciwko celom o nieograniczonej możliwości poruszania się: 1% maksymalnego zdrowia co sekundę ⇒ 1,5% maksymalnego zdrowia co sekundę
    • Obrażenia w czasie przeciwko celom o ograniczonej możliwości poruszania się: 2% maksymalnego zdrowia co sekundę ⇒ 2,5% maksymalnego zdrowia co sekundę

Aktualizacje efektów dźwiękowych i wizualnych bohaterów Edytuj

Zaktualizowaliśmy dźwięki i wygląd umiejętności kilku bohaterów!

  •  Jarvan IV
    • Wygląd umiejętności: Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Jarvana IV oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
    • Dźwięki: Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Jarvana IV i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
    • Naprawiony błąd: Jarvan IV teraz poprawnie odtwarza swoją animację wsadu, kiedy rzuca  R — Kataklizm.
  •  Lee Sin
    • Wygląd umiejętności: Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Lee Sina oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
    • Dźwięki: Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Lee Sina i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
    • Bokser: Zaktualizowano efekt wizualny tarczy  W — Osłony  Lee Sina Boksera.
    • Basenowy: Zaktualizowano znacznik  Q2 — Uderzenia Rezonansu  Basenowego Lee Sina.
    • Boska Pięść: Efekt wizualny  E — Nawałnicy  Lee Sina Boskiej Pięści teraz lepiej oddaje obszar trafienia tej umiejętności.
  •  Veigar
    • Wygląd umiejętności: Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Veigara oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
    • Dźwięki: Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Veigara i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
    • Zły Mikołaj:  Zły Mikołaj Veigar również otrzymał aktualizację efektów wizualnych.
    • Leprechaun:  Veigar Leprechaun również otrzymał aktualizację efektów wizualnych.
  •  Vi
    • Wygląd umiejętności: Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Vi oraz wszystkich innych jej skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych. Ta aktualizacja zoptymalizuje również Vi tak, aby wolne komputery nie miały już z nią tak dużych problemów.
  •  SSG Ezreal
    • Wygląd umiejętności: Choć ta zmiana technicznie nie jest związana z powyższymi aktualizacjami, czytelność efektów wizualnych umiejętności SSG Ezreala została poprawiona.

Efekt wizualny zmniejszenia prędkości ruchu Edytuj

Zaktualizowano domyślny efekt wizualny zmniejszenia prędkości ruchu!

Ogłaszanie kradzieży celów Edytuj

Kradzieże  Barona Nashora,  Herolda i  Smoka są teraz świętowane (albo „świętowane” w zależności od tego, czy cel ukradziono waszej drużynie, czy może drużynie przeciwnej) za pomocą komunikatów na czacie i banerów ogłoszeń!

Strona profilu Edytuj

W przygotowaniu na zmiany w kolejkach rankingowych w 2019 roku i powrót Clash wygląd strony profilu został odświeżony. Parę ikon na tej stronie pozostanie na jakiś czas pustymi, ale to powinno się niedługo zmienić.

Dobieranie przeciwników w zwykłym drafcie Edytuj

W przygotowaniu na zmiany w kolejkach rankingowych w 2019 roku testujemy również dobieranie pozycyjne tylko w zwykłym drafcie. To znaczy, że będziecie dobierani z przeciwnikami na podstawie przyznanej wam pozycji, a nie na podstawie jednego, ukrytego rankingu. Dzięki temu dobieranie przeciwników ogólnie powinno stać się lepsze, co będzie szczególnie odczuwalne w grach na drugorzędnej albo wymuszonej pozycji. Testujemy też wykrywanie pozycji, które na ekranie podsumowania rozgrywki określi, na jakiej pozycji rzeczywiście graliście. Dajcie nam znać, jeżeli coś pójdzie nie tak z tą funkcją.

Naprawione błędy Edytuj

  • Efekt cząsteczkowy leżącej na ziemi esencji duszy  Mrocznych Żniw jest teraz jaśniejszy i bardziej przejrzysty dla daltonistów.

Nadchodzące skórki i Barwy Edytuj

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem:

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: