FANDOM

Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.
Witajcie, gracze. Jesteśmy tacy sami, a firewall między nami.

Witamy w patchu 10.9 i na ostatniej prostej splitu rankingowego! Na początek o oczko zmniejszamy siłę takich bohaterów jak  Nami i  Karthus. Przyglądaliśmy się im bacznie od dłuższego czasu i niebywale dobrze się im powodzi, więc mamy nadzieję, że uda nam się zrównać ich z innymi. W ramach rekompensaty chcemy również wyciągnąć pomocną dłoń do naszych przyjaciół z górnej alei, którym niedawne wzmocnienia nie dały zbyt wiele.

Poza tym obdarowujemy miłością bohaterów, których chcielibyśmy widzieć częściej, jak np.  Lissandra i  Quinn, oraz wprowadzamy kolejne, niewielkie zmiany dla  Wukonga.

Ale nie musicie wierzyć mi na słowo. Zagłębcie się w przepiękny tekst poniżej i do zobaczenia na Summoner's Rift!

Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha TFT!Hanna „shio shoujo” Woo, Tricia „Mom Cat” Tan

Patch w skrócie Edytuj

Opis patcha 10.9

Split rankingowy na Summoner's Rift Edytuj

1. rankingowy split na Summoner's Rift przemieni się w 2. split o 8:59 CEST 4 maja. To ostatnia szansa na uzyskanie punktów splitu i odblokowanie ekskluzywnej ikony przywoływacza  Apheliosa 1. splitu, emotki Apheliosa oraz ulepszenia pancerza przed rozpoczęciem następnego splitu!

Bohaterowie Edytuj

 Bard Edytuj

Zmniejszona prędkość ruchu W i dłuższy czas odnowienia. Dłuższy czas odnowienia E.: Bard w magiczny sposób zdobywał mnóstwo zwycięstw na wyższym szczeblu kolejki solo, więc uderzamy w jego zdolność do wędrowania po mapie, żeby zmniejszyć jego ogólną użyteczność.

  •  W — Ołtarz Opiekuna
    • Prędkość ruchu: 50%, zanika w ciągu 1,5 sek. ⇒ 30%, zanika w ciągu 1,5 sek.
    • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 14 sek.
  •  E — Magiczna Podróż
    • Czas odnowienia: 18/17/16/15/14 sek. ⇒ 22/20,5/19/17,5/16 sek.

 Cho'Gath Edytuj

Zwiększone obrażenia E na wyższych poziomach.: Nasza bestia z  Pustki ostatnimi czasy nie radzi sobie najlepiej na górnej alei, więc wzmacniamy tę umiejętność, której Cho'Gath używa częściej właśnie na górze, żeby ułatwić mu przemianę w wytrzymałą, potężną Chozillę.

 Fiddlesticks Edytuj

Zwiększone obrażenia E na wyższych poziomach.: To, że Fiddlesticks jest przerażającym strachem na wróble z kosą w ręku, nie musi oznaczać, że nie może służyć pomocą swoim kumplom z alei. Nieco zwiększamy obrażenia tej umiejętności, z której Fiddle częściej korzysta jako wspierający, żeby mógł skuteczniej pomagać swoim partnerom w trakcie walki.

  •  E — Skoszenie
    • Obrażenia: 70/100/130/160/190 pkt. ⇒ 70/105/140/175/210 pkt.

 Gnar Edytuj

Większe skrócenie czasu odnowienia Q. Zwiększone obrażenia E.: Mimo wielu wzmocnień, które Gnar otrzymał w zeszłym roku, nie mógł on osiągnąć pełnego potencjału w przeciętnych grach. Ostrożnie wzmacniamy  Mega-Gnara i jego siłę w długich walkach, ale nie zapominamy o jego innych mocnych stronach. Dzięki temu częściej będzie mógł mówić swoim wrogom Gnara.

  •  Q — Daj Kamienia!
    • Skrócenie czasu odnowienia po podniesieniu kamienia: 60% ⇒ 70%
  •  E — Miazga

 Karthus Edytuj

Zmniejszona podstawowa prędkość ruchu.: Ostatnio Karthus jako dżungler zrównywał wrogów z ziemią, więc osłabiamy go, biorąc na celownik jego zdolność do poruszania się po mapie. Staramy się jednak, żeby Karthus na środku nie oberwał z tego powodu za mocno.

  • Podstawowe statystyki
    • Prędkość ruchu: 335 jedn. ⇒ 325 jedn.

 Kayn Edytuj

Krótszy czas odnowienia Q, dodatkowe obrażenia działają teraz na stwory. Zwiększone zanikające w czasie spowolnienie W.: Kilka ostatnich zmian, które dotknęły Kayna, nie przyniosły zamierzonego efektu i nie wyciągnęły go z cieni na światło grywalności, więc nieco zwiększamy jego wpływ na grę — od ganków do pojedynków. Mamy nadzieję, że pozwolenie mu na zadawanie dodatkowych obrażeń stworom za pomocą swojego Q zwiększy jego elastyczność. Liczymy też na to, że skrócenie czasu odnowienia Q i wzmocnienie spowolnienia W ułatwią graczom wykorzystywanie szybszego czyszczenia dżungli oraz większej mocy w potyczkach we wczesnej fazie gry.

  •  Q — Koszące Cięcie
    • Czas odnowienia: 7/6,5/6/5,5/5 sek. ⇒ 6/5,5/5/4,5/4 sek.
    • NOWOŚĆ - Potwory i stwory: Dodatkowe obrażenia zadawane potworom dotyczą również stworów.
  •  W — Dotyk Ostrza
    • Zanikające w czasie spowolnienie: 70% ⇒ 90%

 Lissandra Edytuj

Krótszy czas odnowienia Q.: Zważywszy na to, że królowa lodu nie jest już wszechobecna w rozgrywkach profesjonalnych i wciąż nie radzi sobie najlepiej na wszystkich szczeblach gier, wycofujemy się z jednego z surowszych osłabień, jakie otrzymała, gdy dominowała scenę profesjonalną.

 Nami Edytuj

Zmniejszone podstawowe zdrowie i mana. Zmniejszona prędkość ruchu umiejętności biernej.: Nami jest na fali już od dłuższego czasu, więc trochę ograniczamy jej moc, zmniejszając prędkość ruchu, jaką daje sojusznikom, ale nie naruszamy jej roli uzdrowicielki (i surferki).

 Quinn Edytuj

Dłuższy czas działania krótkowzroczności Q.: Od dawna nie okazywaliśmy miłości tej entuzjastce skrzydełek, a przydałaby się jej odrobina czułości, szczególnie że niedawno wzmocnienia otrzymali jej kumple z górnej alei. Bierzemy na celownik jej użyteczność zamiast obrażeń, ponieważ wzmacniamy również  Krwawe Ostrze (uwaga, spoiler) i myślimy, że Quinn będzie teraz częściej decydowała się na ten przedmiot.

 Trundle Edytuj

Dłuższy czas odnowienia R.: Trundle od jakiegoś czasu niemiłosiernie okłada wrogów, niezależnie od tego, ile mają zdrowia albo z jakim ryzykiem się to wiąże, szczególnie w rozgrywkach profesjonalnych. Ograniczamy jego zdolność do osłabiania innych, żeby częściej musiał podejmować wyrównane walki.

 Wukong Edytuj

Zmniejszony podstawowy pancerz. Zmniejszone obrażenia Q. Zmniejszone obrażenia klona z W.: Gracze szybko (i skutecznie) nauczyli się, jak wykorzystywać potęgę Wukonga po przeróbce, więc ponownie bierzemy naszą małpę na warsztat, żeby zrównać ją z innymi bohaterami.

Przedmioty Edytuj

 Krwawe Ostrze Edytuj

Zmniejszony koszt. Zwiększone obrażenia od ataku.: Krwawe Ostrze ostatnio cierpi na brak popularności, ponieważ jest niszowe i w związku z tym nie znajduje zastosowania w każdej grze. Ponadto traci na skuteczności, kiedy w pobliżu są sojusznicy, więc możemy pozwolić sobie na zwiększenie statystyk, które zapewnia posiadaczowi.

  • Koszt: 1100 szt. złota ⇒ 1000 szt. złota
  • Obrażenia od ataku: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.

Zmiany wyważające w trybie ARAM Edytuj

Wzmocnienia Edytuj

  •  Nocturne: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
  •  Zed: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia Edytuj

  •  Galio: Brak zmian ⇒ +5% otrzymywanych obrażeń
  •  Urgot: Brak zmian ⇒ -5% zadawanych obrażeń
  •  Xin Zhao: -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ Brak zmian

Emporium Esencji Edytuj

Emporium esencji powraca i będzie z nami od 30 kwietnia 2020 do 13 maja 2020! Wydajcie swoją Niebieską Esencję na ekskluzywne ikony, Barwy i skórki.

Z tej okazji udoskonalamy popularne Tajemnicze Skrzynie z Ikonami Mini. Zachowaliśmy wszystko, co kochacie, ale wprowadziliśmy też niewielkie poprawki:

  • Żeby zobaczyć pełną listę ikon, jakie znajdują się w każdej skrzyni, sprawdźcie opisy skrzyń.
  • Teraz kiedy kupicie Tajemniczą Skrzynię z Ikonami Mini, pojawi się ona w zakładce Warsztatu hextech (tam, gdzie mieszkają wasze odłamki skórek, Punkty Prestiżu i tokeny wydarzenia).
  • Jeśli otrzymacie ikonę, którą już posiadacie, możecie ją rozmienić i otrzymać PEŁNY zwrot kosztu w Niebieskiej Esencji.

Naprawione błędy / Drobne zmiany Edytuj

Nadchodzące skórki i barwy Edytuj

Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki i barwy: