Riot Games logo.png Ten artykuł został utworzony na podstawie opisu patcha.
Zawiera treści, których właścicielem jest Riot Games.

Cześć, pamiętacie? Lato ze snu? Z podróży w podróż wpadamy z patchem 10.18.

Odkładamy kultowe kawałki na bok, bo w tym patchu mamy dla was sporo zmian. Największe z nich dotyczą zwiększonej mobilności lisiej ulubienicy i podkręcenia mocy Ramienia Sprawiedliwości. Reszta zmian skupia się w znacznej części na drobnych wyważeniach bohaterów, szczególnie ze względu na ich sytuację w MMR uzdolnionych i profesjonalnych graczy. Osłabiamy bohaterów, których twarze od dłuższego czasu pojawiają się w grach (Galio, Ashe, Sett) i wzmacniamy bohaterów potrzebujących nieco pomocy (Miss Fortune, Rumble, Twitch).

Zostawiając bohaterów w tyle, zauważyliśmy, że Opiekun jest przeważającym wyborem wśród wspierających, więc podejmujemy działania mające na celu osłabienie tej runy i jednocześnie otwieramy możliwości wyboru innych run kluczowych.

I jeszcze jedna rzecz dla was, właściwie to dla wszystkich, Jeden za Wszystkich wraca w tym patchu! Razem z usprawnieniami klienta i efektów wizualnych, a także ogólnymi poprawkami. Wiecie, jak to działa.

Ruszajcie w tango i tanecznym krokiem wejdźcie na Summoner's Rift. Potańczymy z wami.

Użyjcie tego portalu, jeśli szukacie opisu patcha TFT!Hanna „shio shoujo” Woo, Tricia „Mom Cat” Tan

Aktualizacja patcha[edytuj | edytuj kod]

4.09.2020 — wyważenie trybu Jeden za Wszystkich[edytuj | edytuj kod]

  • Wzmocnienia
    • Aurelion Sol: Brak zmian ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
    • Blitzcrank: +3% zadawanych obrażeń ⇒ +3% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
    • Braum: -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
    • Elise: -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
    • Lee Sin: Brak zmian ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
    • Nami: Brak zmian ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
    • Pyke: Brak zmian ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
    • Qiyana: -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
    • Senna: +5% zadawanych obrażeń ⇒ +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
    • Thresh: +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
    • Ziggs: Brak zmian ⇒ -5% otrzymywanych obrażeń
    • Zoe: +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń ⇒ +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
  • Osłabienia
    • Darius: -5% otrzymywanych obrażeń, -5% leczenia ⇒ -10% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń, -5% leczenia
    • Diana: Brak zmian ⇒ -5% zadawanych obrażeń
    • Illaoi: -3% zadawanych obrażeń ⇒ -3% zadawanych obrażeń, +3% otrzymywanych obrażeń
    • Jax: Brak zmian ⇒ -5% zadawanych obrażeń
    • Malphite: Brak zmian ⇒ -5% zadawanych obrażeń
    • Urgot: Brak zmian ⇒ -5% zadawanych obrażeń

3.09.2020[edytuj | edytuj kod]

  • Ahri
    • Namierzanie: Naprawiono błąd, w wyniku którego W — Ogniki Ahri nie namierzały poprawnie trzech trafień umiejętności według nowych zasad obierania celów z patcha 10.18.

2.09.2020[edytuj | edytuj kod]

  • Ogłoszenia
    • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, w wyniku którego ogłoszenia nie wyświetlały się poprawnie dla bohaterów na 4. poziomie maestrii lub wyższym.
  • Tekst nad paskami zdrowia
    • Drobne usprawnienie: Dodano możliwość wyświetlenia nad paskami zdrowia imion bohaterów zamiast imion przywoływaczy.
  • Kayle (Zmiana E Kayle to nie coś, co wprowadzamy w środku patcha. Jest już w grze, ale niezamierzenie zabrakło jej w oryginalnym opisie patcha! Wrzucamy ją tutaj, aby gracze byli świadomi.)
  • Zac

Patch w skrócie[edytuj | edytuj kod]

Opis patcha 10.18.jpg

Jeden za Wszystkich powraca![edytuj | edytuj kod]

Jeden za Wszystkich powraca wraz z pojawieniem się Psychoperacji o 22:00 CEST 3 września 2020 r. Dołącz do drużyny sobowtórów, w której wraz ze swoimi współgraczami pokażecie różne style gry tym samym bohaterem (lub taki sam styl gry, bez różnicy)!

Bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Ahri[edytuj | edytuj kod]

Umiejętność bierna zastąpiona bierną częścią Q, teraz każda umiejętność jest w stanie uleczyć Ahri. W od teraz zwiększa prędkość ruchu, zadaje 200% obrażeń stworom z niskim poziomem zdrowia i sprawniej obiera je za cel.: Tożsamość i rozgrywka Ahri z czasem się zamazały — nie jest aż tak urocza, jak byśmy chcieli. Zmieniamy nieco jej zestaw umiejętności, w szczególności W, aby wzmocnić jej tożsamość lotnego maga. Chcemy, by była w stanie wskakiwać i wyskakiwać z walki, gdy szuka idealnej chwili na atak. Dodatkowo przenosimy Kradzież Esencji z Q do umiejętności biernej, aby usprawnić jej leczenie się podczas wymiany ciosów z wrogimi bohaterami. Ogólnie rzecz biorąc, powinna częściej móc (widmowo) szarżować z kombinacjami i ogrywać przeciwników.

  • Podstawowe statystyki
    • Regeneracja zdrowia: 6,5 pkt. ⇒ 5,5 pkt.
  • Umiejętność bierna — Vastajański Wdzięk
    • NOWOŚĆ - Kradzież Esencji: Ahri zyskuje ładunek Kradzieży Esencji za każdego wroga trafionego jej umiejętnościami, do maks. 3 ładunków, przy czym może posiadać maksymalnie 9 ładunków. Po zebraniu 9 ładunków Kradzieży Esencji kolejna umiejętność Ahri zużywa je, aby uleczyć bohaterkę o 3/5/9/18 pkt. (na poziomach 1/6/11/16) (+0,09 pkt. mocy umiejętności) za każdego trafionego wroga.
    • USUNIĘTO - Vastajański Wdzięk: Ahri nie zyskuje już 20% dodatkowej prędkości ruchu na 3 sekundy, gdy trafi bohatera dwoma umiejętnościami w ciągu 1,5 sekundy.
  • Q — Zwodnicza Kula
    • USUNIĘTO - Kradzież Esencji: Kradzież Esencji od teraz jest jej umiejętnością bierną.
  • W — Ogniki
    • NOWOŚĆ - Bardziej lisi krok: Przy użyciu dają teraz krótkotrwałą, 40% premię do prędkości ruchu, zanikającą w ciągu 1,5 sekundy.
    • NOWOŚĆ - Stworogniki: Zadają teraz 200% obrażeń stworom, które mają mniej niż 20% zdrowia.
    • ZAKTUALIZOWANO - Lepsze namierzanie stworów: Namierzanie teraz częściej obiera za cel stwory z niskim poziomem zdrowia, które mogą zostać zabite przez Ogniki (zaraz po bohaterach — zauroczeni bohaterowie nadal są obierani za cel w pierwszej kolejności).
    • Czas odnowienia: 9/8/7/6/5 sek. ⇒ 10/9/8/7/6 sek.
    • Koszt: 40 pkt. many ⇒ 55 pkt. many

Ashe[edytuj | edytuj kod]

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.: Ashe nadal jest rozchwytywanym strzelcem w grach profesjonalnych, więc nieco ją osłabiamy.

Galio[edytuj | edytuj kod]

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q.: Q Galio pozwala mu na bezpieczne czyszczenie fal stworów, więc zmniejszamy jego obrażenia, by musiał poświęcić więcej czasu na rośnięcie w siłę, zanim będzie mógł fruwać po mapie.

  • Q — Wichry Wojny
    • Obrażenia podstawowe: 80/115/150/185/220 pkt. ⇒ 70/105/140/175/210 pkt.

Jarvan IV[edytuj | edytuj kod]

Zwiększone obrażenia podstawowe Q.: Przygotowaliśmy drobne wzmocnienie dla J4, by pomóc mu w rywalizacji z dżunglerami będącymi aktualnie w mecie.

  • Q — Cios Smoka

Kayle[edytuj | edytuj kod]

Usunięto przywracanie many Q. Zwiększony koszt W. Usunięto koszt E i zwiększono prędkość pocisku.: Zwiększamy przejrzystość zarządzania maną przez Kayle — usuwamy koszt many jej E i zmniejszamy to, jak bardzo polega na manie. W połączeniu ze zwiększoną prędkością pocisku jej ostrza liczymy na to, że zmiany wzniosą ją na ekscytującą pozycję w fazie gry w alei, ponieważ będzie w stanie częściej podejmować wymiany ze swoim przeciwnikiem.

Kog'Maw[edytuj | edytuj kod]

Zmniejszony podstawowy przyrost zdrowia i pancerza.: Żrąca gąsienica prawie zawsze pełzała blisko granicy, ale tym razem ją przekroczyła. W odpowiedzi na to osłabiamy statystyki obronne Kog'Mawa, by wyróżnić jego tożsamość porcelanowego działa w roli strzelca — mocno plującego, ale raczej delikatnego.

  • Podstawowe statystyki
    • Przyrost zdrowia: 90 pkt. ⇒ 85 pkt.
    • Przyrost pancerza: 3,5 pkt. ⇒ 3,25 pkt.

Miss Fortune[edytuj | edytuj kod]

Zwiększony podstawowy przyrost prędkości ataku.: Po raz kolejny wzmacniamy strzelca-piratkę we wczesnej fazie gry, cofając osłabienia, które wprowadziliśmy wcześniej w tym sezonie (jeśli jesteście ciekawi, chodzi nam o osłabienia z patchów 10.10 i 10.3)!

  • Podstawowe statystyki
    • Przyrost prędkości ataku: 2,25% ⇒ 3%
  • W — Szybki Krok
    • Maksymalna dodatkowa prędkość ruchu: 50/60/70/80/90 jedn. ⇒ 55/65/75/85/95 jedn.

Rumble[edytuj | edytuj kod]

Zwiększone całkowite obrażenia Q.: Rozgrzewamy silnik Rumble', żeby mógł łatwiej odpalać i parkować jako kolejny dobry wybór we wczesnej fazie gry w grach profesjonalnych.

  • Q — Ogniopluj
    • Całkowite obrażenia: 175/210/245/280/315 pkt. ⇒ 180/220/260/300/340 pkt.

Sett[edytuj | edytuj kod]

Obrażenia prawej pięści umiejętności biernej skalują się teraz z dodatkowymi obrażeniami od ataku. Skalowanie dodatkowych obrażeń Q z maksymalnym zdrowiem celu ma teraz stałą wartość. Dodatkowe obrażenia za 100 pkt. obrażeń od ataku teraz się skalują.: Sett ciągle pojawia się w grach profesjonalnych, gdzie zazwyczaj kupuje tanie przedmioty dla obrońcy lub przedmioty użytkowe. Jako że poprzednie osłabienia podstawowych wartości obrażeń umiejętności nie wystarczyły, tym razem przygotowaliśmy więcej zmian. Wpływamy na skalowanie się Setta z obrażeniami i złotem, by zachęcić graczy do sięgania po zestawy skupiające się na zadawaniu obrażeń. Spodziewajcie się kolejnej kontroli po Mistrzostwach, gdzie upewnimy się, że wszystko jest w porządku.

  • Umiejętność bierna — Hart Gladiatora
    • Skalowanie dodatkowych obrażeń prawej pięści: 0,15 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
  • Q — Mobilizacja
    • Obrażenia dodatkowe: 10/20/30/40/50 pkt. (+1/2/3/4/5% maksymalnego zdrowia celu) (+0,01 za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) ⇒ 10/20/30/40/50 pkt. (+0,01 maksymalnego zdrowia celu) (+1/1,5/2/2,5/3% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku)

Shen[edytuj | edytuj kod]

Zmniejszona wytrzymałość tarczy umiejętności biernej.: Wzmocnienie w patchu 10.15 sprawiło, że Shen jest nieco mocniejszy, niż zakładaliśmy, więc delikatnie go osłabiamy.

Shyvana[edytuj | edytuj kod]

Zwiększony promień wybuchu E w Postaci Smoka. Efekty wizualne i wskaźnik rzucania E w Postaci Smoka teraz lepiej pokazują promień trafienia umiejętności. Zwiększona częstotliwość zadawania obrażeń E na obszarze na ziemi w Postaci Smoka.: Podczas naprawiania błędu z przejrzystością Shyvany natknęliśmy się na kilka rzeczy, które wymagają dopracowania. W efekcie przygotowaliśmy spore poprawienie przejrzystości, a co za tym idzie — zmiany wyważające. Poprzednio promień E Shyvany w Postaci Smoka skalował się z poziomem Ognistego Podmuchu, ale wtedy ten efekt nie zgadzał się z opisem umiejętności ani nie był prawidłowo przedstawiony wizualnie. Zdecydowaliśmy się na usunięcie tego skalowania ze względu na to, że skuteczność tak ważnej dla niej umiejętności nie powinna znacznie się zmieniać w trakcie rozgrywki. Spodziewamy się, że te zmiany nieco osłabią Shyvanę skupiającą się na mocy umiejętności, wzmocnią Shyvanę decydującą się na zwiększanie obrażeń od ataku, a także ogromnie poprawią przejrzystość Ognistego Podmuchu.

  • E — Ognisty Podmuch
    • ZAKTUALIZOWANO - Promień wybuchu w Postaci Smoka: 220/240/260/280/300 jedn. (sprawdzane od krawędzi) ⇒ 345 jedn. (sprawdzane od środka) (345 jedn. sprawdzanych od środka jest równe 280 jedn. sprawdzanym od krawędzi w przypadku większości celów).
    • ZAKTUALIZOWANO - Podwójna kontrola: Efekty wizualne i wskaźnik rzucania w Postaci Smoka teraz lepiej pokazują promień umiejętności.
    • ZAKTUALIZOWANO - Jak najdalej: Ognisty Podmuch w Postaci Smoka nie będzie już rzucany na maksymalną odległość, jeśli gracz spróbuje go rzucić w pobliżu maksymalnego zasięgu.
    • Częstotliwość zadawanie obrażeń obszaru na ziemi w Postaci Smoka: Co 1 sekundę ⇒ Co 0,5 sekundy (takie same obrażenia na sekundę)
    • ZAKTUALIZOWANO - Nie przeciągaj: Obszar na ziemi w Postaci Smoka działa teraz sprawniej.

Twitch[edytuj | edytuj kod]

Zwiększone obrażenia E za każdy ładunek. Zmniejszona redukcja obrażeń pocisku R za każdego trafionego wroga.: Zdaje się, że zostawiliśmy tego szczura w kanałach — wiemy, że łapy go świerzbią i chce powrócić do mety. Wzmacniamy moc jego superumiejętności oraz E. W końcu to umiejętności, których da się posmakować!

  • E — Skażenie
    • Skalowanie dodatkowych obrażeń za każdy ładunek: 0,2 pkt. mocy umiejętności (maksymalnie 1,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 0,333 pkt. mocy umiejętności (maksymalnie 2,0 pkt. mocy umiejętności)
  • R — Walę na Oślep
    • Zmniejszenie obrażeń pocisku za każdego trafionego wroga: -20% za poprzednie trafienie (minimalne obrażenia wynoszą 40%) ⇒ -5% za każdą trafioną jednostkę (minimalne obrażenia wynoszą 70%)

Xin Zhao[edytuj | edytuj kod]

Zwiększone obrażenia pchnięcia W.: Xin Zhao nie jest już zagrożeniem we wczesnej fazie gry, więc wzmacniamy jego obrażenia i możliwości czyszczenia dżungli.

  • W — Z Wiatru Grom
    • Obrażenia pchnięcia: 30/65/100/135/170 pkt. (+0,75 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 40/75/110/145/180 pkt. (+0,8 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)

Runy[edytuj | edytuj kod]

Opiekun[edytuj | edytuj kod]

Opiekun w porównaniu do innych run kluczowych jest zbyt mocny w rękach wspierających: magów, zaklinaczy i obrońców. Osłabiamy jego moc, by gracze rozważyli wybór innych run.

  • Skalowanie wytrzymałości tarczy: 0,25 pkt. mocy umiejętności (+0,12 pkt. dodatkowego zdrowia) ⇒ 0,15 pkt. mocy umiejętności (+0,09 pkt. dodatkowego zdrowia)

Aktualizacje klienta League[edytuj | edytuj kod]

Przygotowaliśmy dłuższą listę poprawionych błędów i drobnych usprawnień klienta League w tym patchu, więc umieszczamy ją w odpowiednim dziale! Koniecznie sprawdźcie najnowszą część dotyczącą oczyszczania klienta i czekajcie na nowy artykuł, który pojawi się pod koniec tygodnia.

  • Gracze online korzystający z League+ będą teraz wyświetlani jako dostępni w folderach na liście znajomych.
  • Wiadomości licznika pojawią się, gdy gracz natrafi na błąd przy aktualizacji.
  • Podczas obserwowania gry nie będzie się już przy was pojawiać zielona kropka na liście znajomych.
  • Rzadkość skórek totemów wizji jest teraz poprawnie wyświetlana.
  • Strona główna nie będzie już czarna, kiedy gracz zostanie usunięty z grupy.
  • Imiona graczy nie powinny się wyświetlać jako „…” w czacie.
  • Wyskakujące okienka z misjami i innymi informacjami powinny pojawiać się dopiero po zakończeniu wczytywania klienta.
  • Blokowanie gracza przez okno dodawania znajomych nie powinno już wyświetlać tekstu debugowania zamiast imienia przywoływacza użytkownika.
  • Długie nazwy skórek nie powinny nachodzić na siebie w oknie wyboru tła profilu.
  • Kółka ładowania dla wszystkich zakładek w kliencie są teraz w jednym miejscu.
  • Zmiana tła profilu teraz dynamicznie aktualizuje kartę na liście znajomych.
  • Panel czatu głosowego nie nachodzi już na listę znajomych.
  • Odnaleźliśmy zagubione tłumaczenie i dodaliśmy je do odpowiednich powiadomień patchera.
  • Karta gracza na liście znajomych powinna teraz poprawnie pokazywać jego status (W kolejce, Wybór bohatera, Online).

Aktualizacje efektów wizualnych[edytuj | edytuj kod]

Przygotowaliśmy dla was kolejne aktualizacje efektów wizualnych w tym patchu! Poznajcie grupę szczęśliwców: Malzahar, Nocturne, Viktor i Podpalenie (tak, wiemy, że to nie do końca bohater)

Po raz kolejny naszym celem w przypadku tych mniejszych aktualizacji jest polepszenie przejrzystości efektów wizualnych w czasie rozgrywki, jak i wyrównanie ich do nowoczesnych standardów League of Legends. Oznacza to, że skupiamy się przede wszystkim na umiejętnościach, które niedokładnie przedstawiają obszary trafienia.

Malzahar[edytuj | edytuj kod]

Nocturne[edytuj | edytuj kod]

  • Umiejętność bierna — Ostrza Cieni: Nowe efekty, które lepiej pokazują zasięg efektów obszarowych. Ostrza Nocturne’a teraz świecą się, gdy jego umiejętność bierna jest gotowa.
  • Atak podstawowy: Nowe efekty zamachu i trafienia w cel.
  • Q — Zwiastun Zmierzchu: Zaktualizowano efekty pocisków i poprawiono ślad ciemności.
  • W — Całun Mroku: Bardziej tematyczna tarcza magii i nowy efekt wzmocnienia prędkości ataku.
  • E — Niewymowna Groza: Zaktualizowano efekty promienia i cienia, by lepiej pokazać koordynację czasową umiejętności.
  • R — Paranoja: Nowy efekt doskoku, gdy Nocturne używa umiejętności. Zaktualizowano efekty ścieżki i uderzenia. Wrogowie dotknięci tą umiejętnością zauważą cienisty efekt na swoim ekranie.
  • Nocturne z lodowego koszmaru: Wszystkie efekty wizualne zaktualizowane zimowym motywem.
  • Straszny Nocturne: Wszystkie efekty wizualne zaktualizowane strasznym motywem.
  • Przedwieczny Nocturne: Wszystkie efekty wizualne zaktualizowane motywem science-fiction.

Viktor[edytuj | edytuj kod]

Tryndamere[edytuj | edytuj kod]

  • R — Niezmordowany Szał: Ciało Tryndamere’a teraz błyśnie na biało w momencie zakończenia superumiejętności, by pokazać, kiedy wygasa wzmocnienie.

Podpalenie[edytuj | edytuj kod]

  • Podpalenie: Zmniejszono szum wizualny, poprawiając przejrzystość i koordynację czasową.

Naprawione błędy / Drobne zmiany[edytuj | edytuj kod]

Nadchodzące skórki i barwy[edytuj | edytuj kod]

Wraz z tym patchem pojawią się poniższe skórki:

Wraz z tym patchem pojawią się następujące barwy: