Ezreal używa Mistycznego Strzału na wrogim stworze walczącym i Twitchu.

Umiejętność to używana przez bohaterów specjalna zdolność, która m.in. leczy, wzmacnia, przemieszcza lub zadaje obrażenia. Każda umiejętność jest unikalna i jest tym, co odróżnia bohatera od innych. Czary przywoływacza nie są zaliczane do umiejętności.

Jedynymi jednostkami niebohaterskimi używającymi umiejętności są Baron Nashor i Vilemaw.

Rodzaje umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Każdy bohater ma co najmniej pięć unikalnych umiejętności. Cztery z nich mogą być ulepszone za pomocą zyskiwanych z każdym poziomem punktów umiejętności, a piąta umiejętność jest dostępna od początku gry i nosi nazwę biernej.

  • Umiejętność podstawowa: Każdy bohater ma trzy umiejętności podstawowe, które są dostępne od początku gry i mogą być ulepszone na maksymalnie 5 poziom. Umiejętności podstawowe nie mogą być ulepszone na poziom wyższy niż połowa poziomu bohatera (zaokrąglonego w górę). Oznacza to, że żeby ulepszyć umiejętność na jej maksymalny poziom wymagany jest poziom 9.
    • Umiejętności podstawowe Jayce'a i Przeciążenie Ryze'a mogą być ulepszone sześć razy.
    • Udyr nie ma superumiejętności, zamiast tego posiada cztery umiejętności podstawowe.
    • Elise, Gnar, Jayce, Lee Sin, Rek'Sai i Rengar mają sześć umiejętności podstawowych.
      • Kha'Zix i Viktor wliczając ulepszenia również mają sześć umiejętności, ale ulepszenie jest trwałe i zastępuje początkowe umiejętności.
Kled_-_R

Kled - R

Kled używający swojej superumiejętności Naaaaaaaaprzód!!!.

Typy umiejętności[edytuj | edytuj kod]

„Za pomocą kilku drobnych ulepszeń mógłbym dodać temu miejscu... Blasku.”  p
Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
  • Aktywne: Najczęściej występujący typ umiejętności, może być użyta raz, po czym trzeba odczekać czas odnowienia.
  • Pasywne
  • Przełączalne