FANDOM

Classic Ward

Podstawowy wygląd Totemu

Totem - Przedmiot usuwający Mgłę Wojny przyznając Wizję, która ujawnia fragment terenu, na którym został umieszczony. Po umieszczeniu totem jest widoczny przez sekundę, a następnie staje się niewidzialny dla wrogiej drużyny, jednak można go wykryć za pomocą ujawnienia (np.  Totem Kontroli). Totem posiada 3 punkty zdrowia. Atakując go obieramy mu po 1 punkcie zdrowia niezależnie od typu ataku. Efekty (np.  Błogosławieństwo Władczyni Przypływów  Nami, umiejętność bierna  Młynek  Thresh, umiejętność bierna  Kosy Statikka czy umiejętności bierne Przedmiotów) nie są stosowane lub mogą być zużyte nie dając żadnych dodatkowych efektów. Efekt  Herbu Żaru podpala Totemy, jednak nie otrzymują one dodatkowych obrażeń. Niektóre totemy istnieją przez określony czas (np.  Totem Ukrycia), natomiast inne są trwałe (np.  Totem Dalekowidzenia)

Zmiany od aktualizacji V3.14:

  •  Totem Ukrycia: Otrzymały nową nazwę (wcześniej były nazywane Totemami Widzenia). Nie są już sprzedawane w sklepie. Każdy gracz może umieścić tylko 3 totemy w danej chwili.
  •  Totem Kontroli: Są widoczne i mają 4 punkty zdrowia. Każdy gracz może umieścić tylko 1 totem w danej chwili. Zastąpiły  Totem Wizji.

Rodzaje Totemów Edytuj

Plik:Vision Sightstone items.jpg

Totemy i Przedmioty tworzące Totemy:

  •  Totem Kontroli - Odkrywa pobliski obszar, ujawnia i dezaktywuje pobliskie totemy i pułapki przeciwników, a także wykrywa postacie korzystające z kamuflażu (nie działa to na niewidzialne postacie np.  Osłona Zmierzchu  Akali).
  •  Kamień Widzenia - Umieszcza w miejscu docelowym  Totem Ukrycia na 150 sekund, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 3 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
  •  Rubin Widzenia - Umieszcza w miejscu docelowym  Totem Ukrycia na 150 sekund, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 4 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
  •  Strażniczy Totem - Umieszcza w wybranym miejscu  Totem Ukrycia, który utrzymuje się przez 60 - 120 sekund. (180 - 120 sekund odnowienia). Przechowuje do 2 ładunków.
  •  Totem Dalekowidzenia - Widzialny Totem, posiadający 1 pkt. zdrowia, który na krótko odsłania otaczający go obszar.
  •  Oko Obserwatora - Umieszcza w miejscu docelowym  Totem Ukrycia na 150 sekund, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 4 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
  •  Oko Oazy - Umieszcza w miejscu docelowym  Totem Ukrycia na 150 sekund, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 4 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.
  •  Oko Ekwinokcjum - Umieszcza w miejscu docelowym  Totem Ukrycia na 150 sekund, który odkrywa pobliski obszar. Przechowuje do 4 ładunków, które odnawiają się, ilekroć odwiedzisz sklep.

Totemy i Ty; Blog o przejrzystości Edytuj

Miliony grających w League of Legends na całym świecie generują dużo danych. Jeżeli odwiedzacie strony, które dostarczają współczynniki zwycięstw bohaterów i podobne informacje, widzicie fragment tych danych. Zajmuję się przetwarzaniem tych czystych danych w bardziej zrozumiałe informacje, których można użyć do ulepszenia League of Legends. To pierwsza część serii omawiającej dane, zwanej Przejrzystość.[1]

Totemy to interesująca rzecz. Edytuj

Mimo że nie zapewniają żadnych statystyk do walki, są bardzo potężne. Zapewniają wizję, wizja zapewnia informacje, a informacje to potęga. Ustawianie totemów sprawia, że ryzykujecie mniej: mniej sprawdzania krzaków, bycia gankowanymi i przegrywania walk o Barona.

Wykres Totemy 1

% kupionych Totemów każdego gracza co mecz

A więc Totemy są fajne, ale jak często kupują je zwykli gracze? W trakcie meczu przeciętny gracz kupuje 0,9 Totemu, przez co rozumiemy tu zakup Totemu Ukrycia lub Totemu Wizji. Jednakże ta wartość jest mocno wypaczona przez bezinteresownych bohaterów, którzy kupują kilka totemów. Większość graczy – 64% – nigdy nie kupiła nawet jednego totemu, a około jeden na dziesięciu kupuje więcej niż dwa.

Kto kupuje Totemy, a kto ich nie kupuje? Edytuj

Wykres Totemy 2

Średnia liczba kupionych Totemów według roli

Nie ma w tym nic dziwnego, że liczba kupionych Totemów jest różna w przypadku ról. Prowadzący kupują najmniej Totemów, około 0,3 na mecz, a wspierający najwięcej, około 1,8 na mecz. Ta liczba nie uwzględnia Kamienia Widzenia, który przewodzi przedmiotom kupowanym przez wspierających. Zanim zaczniecie krzyczeć na Vayne w swojej drużynie, pamiętajcie, że niektóre role kupują więcej totemów niż inne. Przykładowo, wspierający nie skalują się z przedmiotami tak dobrze jak inne role i z reguły skupiają się na przedmiotach, które wspomagają drużynę, takich jak Totemy. Dżunglerzy najczęściej wędrują po mapie i mają okazję do umieszczenia Totemów w strategicznych miejscach. Z drugiej strony, górni są często odcięci od kontroli celów w środkowej fazie gry, która w dużej mierze opiera się na Totemach, i mogą wydać więcej złota na przedmioty, które im pomogą.

Wykres Totemy 3

Średnia liczba kupionych Totemów według kręgu

To powiedziawszy, większość graczy mogłaby prawdopodobnie stawiać więcej Totemów. Przyjrzyjmy się stawianiu Totemów na różnych poziomach rozgrywki. Gracze w Brązie kupują około 0,6 Totemu na mecz, natomiast gracze w kręgu Mistrzowskim i Pretendenta kupują około cztery razy tyle. Tendencja zwyżkowa istnieje szczególnie w przypadku Totemów Wizji – typowy gracz z Brązu kupi niecałe 0,2 co mecz, a gracz z kręgu Mistrzowskiego i wyższych ponad 1,2 co mecz. Uwaga: mimo że pewnie istnieje jakieś powiązanie pomiędzy waszym zapewnianiem wizji i rangą, podwojenie liczby kupowanych Totemów nie sprawi, że przeskoczycie ze Srebra do Diamentu. Te tendencje pokazują zależność i nie przedstawiają w pełni, ile Totemów powinniście kupować. Jednakże tak skomplikowana analiza jest tematem na inny dzień.

Jak w to wszystko wpisują się Tailzmany? Edytuj

Wykres Totemy 4

Talizmany % każdego gracza co mecz

Większość graczy korzysta z nieulepszonego Strażniczego Totemu. Dokładniej 73% graczy kończy mecz ze Strażniczym Totemem, 12% z Badawczą Soczewką, a 5% z jedną z pozostałych pięciu opcji.

Podzielmy podstawowe Talizmany i ich ulepszenia na trzy klasy: Kula, Soczewka i Totem. Dzięki temu możemy łatwiej zobaczyć tendencje wśród różnych ról i poziomów rozgrywki.

Wykres Totemy 5

Talizmany według roli % każdego gracza co mecz

Totem to najczęściej wybierany Talizman dla wszystkich ról z wyjątkiem wspierających, którzy wybierają Soczewkę w 54% meczów. Dżunglerzy to druga rola najczęściej korzystająca z Soczewki – wybierają ją w 22% meczów. Kula jest bardziej niszowa i zależy od sytuacji, i tym samym jest wybierana rzadziej. Tylko pośród prowadzących pojawia się częściej, ale i tak tylko w 18% meczów.

Wykres Totemy 6

Talizmany według Kręgu % każdego gracza co mecz

Totemy pozostają dominujące na większości poziomów rozgrywki – 91% meczów w Brązie i 50% w Diamencie. Używanie Soczewki i Kuli wzrasta wraz ze wspinaniem się w rankingach – Soczewka przebija Totem w meczach na poziomie Mistrzowskim i wyżej. Soczewka jest częściej widoczna na tych poziomach, głównie dlatego, że gracze stawiają więcej Totemów. Kupienie miotły jest sensowne, gdy ma się co sprzątać!

A więc? Edytuj

Jeżeli chcecie usprawnić swoją wizję, zacznijcie od małych kroków.
Ikona Totemu

Wyrobienie nawyku kupowania Totemów może być trudne, ale posłuchajcie naszej rady: Jeżeli chcecie usprawnić swoją wizję, zacznijcie od małych kroków. Kupcie dodatkowy Totem Ukrycia przy pierwszym powrocie – będziecie dziękować, że wydaliście 75 sztuk złota, gdy zobaczycie zbliżającego się wrogiego dżunglera. Złapcie Totem Wizji wcześnie i nie żałujcie, jeżeli zostanie sprzątnięty. Nie zapomnijcie też ulepszyć swojego Talizmanu – tak, jest to lepsze niż czwarty Długi Miecz. Zyskacie znaczną przewagę nad większością graczy.

Przypisy