Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Thresh został zaprojektowany przez CertainlyT.
  • Został wydany jako pierwszy bohater w 2013 roku.
    • Dodatkowo, jego pierwszy (przed zmianami) poziom zdrowia na poziomie 18 wynosił 2013.
  • Jako pierwszy bohater kosztował 7800 PZ w pierwszym tygodniu po wydaniu.
  • Słowo "thresh" oznacza młócenie, zazwyczaj za pomocą sierpa lub cepa. Jego broń jest bardzo podobna do sierpa, a jego ofiary i ich dusze mogą być postrzegane jako pszenica i ziarna. Sposób w jaki huśta on swymi łańcuchami może nawiązywać do sposobu oddzielania ziaren pszenicy przy użyciu cepa.
  • Gdy umiera, jego własna dusza jest pochłaniana przez jego latarnię (zostaje potępiony w ten sam sposób co jego ofiary). Można usłyszeć jego straszne lamenty, kiedy jego dusza zostaje pochłonięta.
  • Historia Thresha jest bardzo podobna do głównego antagonisty, szalonego naukowca z filmu Asylum. Kochał on torturować swoich więźniów/pacjentów do czasu zamieszek, które doprowadziły do ich zemsty na lekarzu, ale później wrócił on do kontynuowania swoich zbrodniczych i sadystycznych aktów.
  • Wciągnął on w pułapkę żonę Luciana, Sennę i uwięził jej duszę w latarni, przez co Lucian szuka zemsty.
  • Broń, którą używa jest podobna do kusarigamy- broni, która składa się z sierpa przymocowanego do metalowego łańcucha z obciążnikiem na końcu. Była ona używana przez ninja w feudalniej Japonii.
  • Thresh i Urgot byli kiedyś klasyfikowani jako jedyni bohaterowie dystansowi będącymi Obrońcami. Jednak od lata 2013 roku, Thresh jest klasyfikowany jako Wsparcie/Wojownik a Urgot jako Strzelec/Wojownik.
  • Thresh jest drugą postacią, który nie używa przy atakach podstawowych pocisków. Pierwsza była Kayle, a następne po nim to Vel'Koz i Azir.
    • Posiada on 3 różne animacje autoataku. Z bliska atakuje bezpośrednio sierpem, na średnim dystansie huśta swoim sierpem w ruchu kołowym i poziomym, a z daleka używa go jak bicza (średni dystans wynosi ok. 250-300 jednostek).
  • Po osiągnięciu pewnej ilości prędkości ruchu zamiast chodzić, unosi on się w powietrzu.
  • Taniec Thresha to poi (lub kiwido albo bolas), porównanie można zobaczyć tu.
    • Jeśli rzuci on swoją latarnię i tańczy, będzie huśtał tylko kosą i hakiem, do którego zaczepiona jest latarnia, zamiast latarnią i kosą.
    • Ponadto ten taniec składa się z segmentów animacyjnych, które się od siebie różnią.
  • Ze wszystkim swoimi łańcuchami, hakami, swoimi elementami z tła i nazwami umiejętności: "Pudłem" i "Młynkiem" bardzo prawdopodobne jest to, że Thresh jest odniesieniem do serii horrorów Clive'a Barkera Hellraiser.
  • Wyrok Śmierci ma pewną unikalną cechę: mianowicie w przeciwieństwie do innych umiejętności, których rzucenie wymaga czasu, Thresh nie kieruje się w stronę, w którą rzuca swój hak dopóki rzeczywiście go nie rzuci. CertainlyT celowo zaprojektował tak tą umiejętność, aby wpasowała się ona w motyw Thresha jako umiejętność wzbudzająca strach we wrogach.
  • Thresh jest pierwszą postacią, która ma wpływ na położenie swoich sojuszników, poprzez Mroczne Przejście.
  • Ma on obecnie jedno z najsilniejszych spowolnień w grze, z Pudła, wynoszące 99%. Pozostałe to Po Gardle Talona i po patchu 5.4 Zagięcie Czasu Zileana, również spowalniające o 99%.
    • W rzeczywistości praktycznie niemożliwa jest do uzyskania prędkość ruchu poniżej 110 jednostek, dlatego każde spowolnienie powyżej 75% w praktyce nie wykorzystuje swojego potencjału. Po więcej informacji sprawdź artykuł o prędkości ruchu.
  • Muzyka z ekranu logowania Thresha jest odniesieniem do popularnych piosenek śpiewanych przez dzieci: "Rain Rain Go Away" i/lub "Ring Around the Rosey".
    • Jest on jedną z czterech postaci posiadających piosenkę jako muzykę ekranu logowania. Pozostali to Vi, Diana i Jinx.
  • Nunu i Willump po śmierci zostawiają łącznie dwie dusze. Jest to sekretny pasyw.
    • Jednak Sejuani i Bristle zostawiają razem tylko jedną duszę. Doprowadziło to do żartów społeczności, jakoby Sejuani jako osoba rudowłosa nie posiada duszy, co jest odniesieniem do internetowego memu.
    • Sprawa Sejuani i Bristala może wynikać również z wiary religijnej, że zwierzęta nie posiadają duszy, chociaż Yeti mogą iść do nieba.
  • Thresh jest pierwszą postacią mająca animację odrodzenia.
  • Jest jedną z sześciu postaci mogących nieskończenie zwiększać swoje statystyki poprzez umiejętności. Thresh może stale zwiększać swój pancerz i Moc umiejętności poprzez Potępienie. Pozostała piątka to Bard, Nasus, Sion, Kindred i Veigar.
    • W przeciwieństwie do reszty ma on ograniczenie do 999 999 dusz, które łącznie dają mu 749 999 pkt pancerza i mocy umiejętności.
  • W siedmiu grzechach głównych spośród postaci z Shadow Isles reprezentuje on Obżarstwo.
  • Mroczne Przejście to pierwsza umiejętność w grze, pozwalająca działać sojuszniczym bohaterom niezależnie od ich woli (jeśli klikną na latarnię, zostaną przyciągnięci, niezależnie od tego, jak chcą).
    • Zaklęcie to używa do animacji latarni Thresha, zatem podczas trwania tej umiejętności inne animacje (np. taniec czy PowrótPowrót, także w skórkach) pojawiają się bez niej.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Cytat "To ja kryję się pod łóżkami." przypomina cytat Cho'Gatcha „Nie! Nie czaję się nocą pod łóżkiem, głupcze.”.
  • Dzieli cytat "Tędy." z Irelią, Annie, Evelynn i Ezrealem.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

  • Thresh był swego czasu jedyną postacią, mającą więcej niż jedną skórkę i której wszystkie skórki kosztowały równo 975 RP icon.png (aż do wydania Thresha Mrocznej Gwiazdy).
  • Głębinowy Thresh:
    • Może być odniesieniem do Davy'ego Jonesa z Piratów z Karaibów, który z kolei jest odniesieniem do legendarnego Davy'ego Jonesa.
    • Kiedy używa Powrotu, wyciąga skrzynię i staje na niej w pozie podobnej do pozy Kapitana Morgana.
    • Posiada także drugą animację Powrotu, w której zamiast skrzyni zawiedziony wyciąga oponę. Można ją zobaczyć tutaj.
    • Jest to jedyna skórka w grze, która ma dwie różne animacje tego zaklęcia.
  • Mistrzowski Thresh
    • Został wydany z okazji Mistrzostw Świata Sezonu Trzeciego.
    • Ma bardzo dużo nawiązań do liczby trzy.
      • Przykładowo w tle oraz na jego plecach widać znaki przypominające rzymską trójkę, czy jego szata z tyłu jest podzielona na trzy części.
    • Dzieli ten temat z Riven, Shyvaną, Kalistą, Zed'em; Kha'Zix'em, oraz Ashe
  • Thresh Krwawego Księżyca
    • Może być odniesieniem do shinigami.
    • Może też odnosić się do teatru kabuki, a jego animacja Powrotu przypomina niektóre z jego tańców.
    • Jego twarz wygląda podobnie do masek Fudō(不動)lub Shikami(顰) używanych w japońskim teatrze Noh.
    • Jeśli spojrzeć z bliska na na tarczę, jaką tworzy latarnia, można dojrzeć na niej krzyczące twarze podobnych do tych z serii gier wideo Mother/EarthBound.
    • Dzieli temat z Akali, Kalistą, Shenem, Elise, Zileanem, Kennenem, Yasuo, Dianą, Evelynn, Jhinem, Twisted Fate'em, oraz Talonem
  • SSW Thresh
    • Został wydany z okazji zwycięstwa Samsung Galaxy White w mistrzostwach Sezonu Czwartego.
    • Reprezentuje on Matę z Samsung Galaxy White.
    • Dzieli ten temat z Rengarem, Singedem, Twitchem i Talonem.
  • Thresh Mrocznej Gwiazdy
    • Wyglądem mocno nawiązuje do gwiezdnych bytów, na przykład do Aurelion Sola.
    • Wydaje się być odniesieniem do horrorów Lovecrafta, szczególnie do Cthulhu.
    • Choć z pozoru przypomina postaci z Pustki, jego stworzenie zostało zainspirowane kosmicznymi horrorami, koszmarnymi potworami i fantastyką naukową. Wraz z Varusem są wręcz wrogami bądź konkurentami istot z Pustki (czego można się domyślić po jego prowokacjach).
    • Jego tarcza - Mroczne Przejście - została ukazana w tej skórce jako czarna dziura, którą Thresh karmi duszami, ponieważ pragnie, aby pochłonęła ona cały wszechświat, włącznie z nim samym na końcu.
    • Jest to pierwsza skórka, w której animacji powrotupowrotu pojawia się Ponurnik jako mała żaba - nazwany przez graczy George. Drugą jest Czarująca Morgana.
    • Dzieli ten temat z Varusem, Orianną, Kha'Zixem, Cho'Gathem i Jarvanem IV

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Pochodząc z Shadow Isles, zna on wielu jego mieszkańców, takich jak Karthus, Mordekaiser czy Hecarim, z których uważa ich wszystkich za przyjaciół.
    • Jednak spiera się z Karthusem, ponieważ nie pochwala on torturowania zmarłych i uważa on że zmarli powinni być wolni.
  • Zabierając duszę Senny, zmarłej żony Luciana, znalazł najgroźniejszego przeciwnika w Kleryku.
  • Na stronie internetowej League of Legends, zarówno Thresh, jak i Hecarim byli kiedyś na liście rywali Ahri. Wynikało to pewnie z tego, że Ahri jako ioniańska złodziejka dusz zagrażała porządkowi Shadow Isles.
  • Thresh może nie wiedzieć o istnieniu Kalisty.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.