League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Saga Zniszczonego Króla (ang. The Ruined King Saga) — najważniejsze wydarzenie w historii League of Legends w Sezonie 2021 oraz jednocześnie seria skórek, która opowiada najazd tytułowego Zniszczonego Króla na Runeterrę. Każda skórka i postać to kanoniczne przedstawienie tego, jak powrót Króla wpłynął na bohatera.

Strażnicy Światła - Promo 01.jpg

Nadchodzi Czarna Mgła, nastaje Harrowing, a Zniszczony Król powstaje po raz kolejny. Zepsucie Viego spowija, Runeterrę, zwracając brata przeciwko bratu i rzucając całe narody na kolana. Powstrzymać go mogą jedynie Strażnicy Światła - prastary zakon prowadzony przez Sennę i Luciana. Wzywają bohaterów ze wszystkich zakątków świata, bystanąć do walki z Czarną Mgłą i na dobre położyć kres rządom terroru Zniszczonego Króla.

Członkowie[]

Strażnicy Światła[]

Akshan[]

Ona uwielbiała herbatę. Oraz życie. Szczególnie życie, które ma jakiś cel. Jej celem w życiu... było to.

Ledwie unoszący brew w obliczu niebezpieczeństwa Akshan walczy ze złem, wykorzystując swoją oszałamiającą charyzmę, pragnienie dokonania słusznej zemsty i rzucający się w oczy brak jakiejkolwiek koszuli. Wyróżnia się niesamowitymi umiejętnościami prowadzenia walki z ukrycia — potrafi unikać spojrzeń wrogów, by wyłonić się przed nimi, gdy najmniej się tego spodziewają. Wraz ze swoim gorliwym poczuciem sprawiedliwości oraz legendarną bronią potrafiącą powstrzymać śmierć Akshan naprawia krzywdy wyrządzone przez zamieszkujących Runeterrę nikczemników. Sam żyje według własnego kodu moralnego, który brzmi: „Nie bądź dupkiem”.

Strażniczka Diana[]

Światło księżyca także zwalcza mrok. Niczym się nie różni od słonecznego. To tak naprawdę to samo światło.

Zrujnowanie Targonu i strata Aspektu Wojny załamały plemiona Rakkorów. Diana wie, że Aspekt może zostać pokonany tylko przez inny Aspekt. Jako Strażniczka chwyciła za swe ostrze, wiedząc, że Zrujnowanie Viego dotknęłoby wszystkiego, co oświetla światło księżyca.

Strażnik Graves[]

Nie robię tego, by "zginąć z honorem" czy "przywrócić równowagę" ani dla żadnych tego typu pierdołów.

Graves ma w nosie ratowanie świata, ale Zrujnowany Król przeszkadza mu w jego działalności przestępczej, a tego już nie może puścić płazem. Po nadejściu Strażników Graves stwierdził, że przynajmniej tym razem wcieli się w rolę bohatera – w końcu o to, aby na świecie zostało cokolwiek, co można zrabować, najlepiej zadbać samemu.

Gwen[]

Wystarczy wziąć igłę i nić, by nieumarłych ubić. Mglista Krawczyni wam pomoże, dobrzy Strażnicy.

Gwen, niegdyś lalka, a teraz przemienione i powołane do życia przez magię dziewczę, dzierży te same narzędzia, które ją stworzyły. Z każdym krokiem niesie miłość swojej twórczyni i niczego nie uznaje za pewne. Włada Uświęconą Mgłą — pradawną magią ochronną, którą pobłogosławione zostały jej nożyce, igły i nici. Gwen nadal nie rozumie większości praw, jakimi rządzi się ten okrutny świat, a mimo to, nie utraciwszy pogody ducha, postanowiła podjąć się walki w imię wciąż obecnego w nim dobra.

Strażniczka Irelia[]

Dopóki Kraina jest zdrowa, Czarna Mgła nie ma żadnych szans. Każdy kamień i każde drzewo staną w obronie Ionii.

Po upadku Wielkiej Świątyni w Ionii Irelia nie mogła dłużej bezczynnie przyglądać się, jak Czarna Mgła sieje spustoszenie w jej rodzinnych stronach. Zwerbowana, przez Strażników zwalcza zrujnowanie jako jedna z nich. Jest urodzoną liderką, która rozumie, jak wielkie zagrożenie stanowi Zniszczona Karma, i zrobi wszystko, by ocalić Ducha lonii.

Lucian[]

Szykuj się, Świeżak. Chyba umiesz strzelać, nie?

Lucian, dawniej Strażnik Światła, stał się ponurym łowcą nieumarłych duchów. Jest bezwzględny w ściganiu i zabijaniu ich swoimi bliźniaczymi starożytnymi pistoletami. Gdy nikczemny upiór Thresh zabił jego żonę, Lucian zapragnął zemsty. Jednak nawet po przywróceniu ukochanej do życia nie był w stanie wyzbyć się gniewu. Bezwzględny i zaślepiony, nie cofnie się przed niczym, aby obronić żyjących przed nieumarłymi koszmarami Czarnej Mgły.

Strażnik Olaf[]

OLAF SZUKA GODNEGO PRZECIWNIKA!

Zwycięstwo na freljordzkim froncie upewniło Olafa, że jego decyzja o przystąpieniu do Strażników jest słuszna i zaspokoi jego żądzę walki. Tylko w ten sposób może pokonać Viego, największe zagrożenie, jakie widział świat, oraz spełnić swe pragnienie i nieustraszenie stawić czoła śmierci w chwalebnej walce.

Strażnik Pyke[]

Viego? Zniszczony Król? Przebiję mu serce harpunem!

Trudno uwierzyć, że Pyke złożyłby przysięgę Strażnika, ale tak właściwie nie ma co mu się dziwić, skoro Viego jest następny na jego liście. Na razie Rozpruwacz zachowuje spokój dzięki wpływowi Nagakabourossy. Jednak może zrobić się groźnie, gdy odzyska świadomość i w amoku zacznie zabijać zarówno sojuszników, jak i wrogów.

Strażnik Rengar[]

Gdzie Zniszczony Król? Rozetnę mu to jego widmowe gardło moimi nowymi ostrzami Strażnika!

Czy można wymarzyć sobie lepszy łup niż głowa samego Króla? Rengar jest łowcą – nie mógł więc przepuścić okazji do zmierzenia się ze swoją najgroźniejszą zwierzyną i zdobycia cennego trofeum. Nawet ze swoim świetlistym orężem Strażnicy będą potrzebować umiejętności szczytowego drapieżnika, jeśli chcą pokonać Viego.

Strażniczka Riven[]

Powiedzmy po prostu, że widziałam już w Noxusie wystarczająco ciemności. I mam dość.

Riven dołączyła do Strażników, chcąc zadośćuczynić za swój udział w noxiańskiej inwazji na Ionię. Po wywalczeniu sobie drogi z pogrążającego się w chaosie Starego Noxusu zrozumiała, że nie ma wiele czasu. Uważa jednak, że jej życie stanowi niewielką cenę za odkupienie swych win.

Senna[]

Jestem Senna. Wasza... dowódczyni.

Senna, na której od dziecka ciąży klątwa bycia prześladowaną przez nienaturalną Czarną Mgłę, dołączyła do świętego zakonu o nazwie Strażnicy Światła i zawzięcie stawiała jej opór. Umarła jednak, a jej dusza została uwięziona w latarni przez okrutnego upiora, Thresha. Nie tracąc nadziei, Senna nauczyła się wykorzystywać Mgłę, i gdy wydostała się na wolność, była odmieniona na zawsze. Teraz jako broń wykorzystuje i ciemność, i światło. Chce położyć kres Czarnej Mgle, zwracając ją przeciw sobie samej — każdym wystrzałem swojej reliktowego działa odkupuje zagubione w niej dusze.

Strażniczka Vayne[]

Zginiecie. Niech to do was dotrze. Może i jesteście specami od Harrowing, ale to ja się znam na potworach.

Dążenie do doskonałości w roli łowczyni potworów skłoniło Vayne do dołączenia do Strażników. W walce z Czarną Mgłą zależy jej głównie na udoskonaleniu swojego arsenału i zdobyciu doświadczenia. A przy okazji chroni też Runeterrę przed złem i spustoszeniem. Wytrzyma nawet towarzystwo tego głupca, Gravesa, jeśli będzie to konieczne. Cel jest tego warty.

Zniszczeni[]

Zniszczony Draven[]

Draven, showman bez względu na okoliczności, wyzwał Viego na pojedynek. Zrujnowanie owładnęło Wielkiego Oprawcę tuż po jego natychmiastowej porażce. W przeciwieństwie do jego zniszczonych braci, niewiele, zmieniło się w Dravenie poza białymi, nastroszonymi włosami na głowie i nieco bardziej złośliwą osobowością niż zwykle.

Zniszczona Karma[]

Pierwsze zrujnowanie Ionii nie pochłonęło Karmy, lecz ostatecznie przepadła ona podczas drugiej fali, poprowadzonej przez samego Viego. Wraz z usunięciem z kontynentu samego Ducha Ionii jej mieszkańcy muszą się zjednoczyć, aby ocalić siebie nawzajem, podczas gdy Karma wypacza dusze milionów w nowym, przerażającym celu.

Zniszczona Miss Fortune[]

Miss Fortune myślała, że bycie Królową Piratów Bilgewater jej wystarczy. Po dopełnieniu zemsty Sarah stanęła w obliczu chaosu wywołanego przez toczące bitwy o władzę frakcje Bilgewater. Przybycie Viego dało jej szansę na zdobycie mocy, dzięki której mogła, zmiażdżyć każdego niczym mrówkę. Nie liczyła się dla niej cena, jaką musiała ponieść.

Zniszczony Pantheon[]

Mgła nie tylko pochłonęła Atreusa, ale również wskrzesiła zmarłego przed laty Pantheona - Aspekt Wojny we własnej osobie. Nieustępliwość Atreusa została uciszona, więc Pantheon może wreszcie wziąć sprawy w swoje ręce i ponownie stanąć do walki. Nieważne, pod czyim sztandarem walczy. Widnieje na nim Zniszczony Król? Trudno.

Wyniesiony Pantheon (Prestiżowa Edycja)[]

Mimo że Pantheon został już raz pokonany, Atreus musi ponownie go unieszkodliwić, ponieważ zależą od tego losy Runeterry. Odzyskawszy kontrolę nad Aspektem Wojny, Atreus sam okiełznał astralną moc Targonu, na chwilę stając się czymś więcej niż tylko naczyniem czy Aspektem. Czymś niezwykle potężnym i w pełni niezależnym.*[1]

Zniszczona Shyvana[]

Zrujnowanie Shyvany przynosi ze sobą nowy wymiar ciemności, a także przejrzystości. Shyvana pojawia się pod postacią mściwej bestii z dawnych czasów i prędko zwraca się przeciwko Demacii za tamtejsze piętnowanie magii. Pogrążając się w coraz bardziej smoczych emocjach, gotowa jest obalić królestwo za jego ignorancję.

Wyzwolony Thresh[]

Latarnia Thresha płonęła coraz jaśniej z każdą kolejną duszą zdobytą przez Zrujnowanie. Nim ta chwila nadeszła, miał już wobec niej odpowiednie plany. W końcu to szansa na ucieczkę z Wysp Cienia, a Czarna Mgła sięga znacznie dalej niż jego moce. Dzięki skrupulatnie zebranym duszom uwolnił się z kajdan Wysp Cienia. Zapomniał już, jak dobrze jest mieć skórę...

Vex[]

W czarnym sercu Wysp Cienia samotna Yordlka brnie przez widmową mgłę zadowolona ze swojej mrocznej niedoli. Vex dysponuje bezbrzeżnymi pokładami nastoletniego buntu i potężnym cieniem, z których pomocą chce wykroić dla siebie kawałek mroku z dala od wstrętnej radości świata „normików”. Może brakuje jej ambicji, ale błyskawicznie burzy wszelkie przejawy koloru i szczęśliwości oraz powstrzymuje natrętów swoim magicznym marazmem.

Viego[]

Viego, niegdyś władca dawno utraconego królestwa, zginął ponad tysiąc lat temu, gdy jego próba przywrócenia żony do życia spowodowała magiczną katastrofę znaną jako Zrujnowanie. Przekształcony w potężnego, nieżywego upiora, którego torturuje obsesyjna tęsknota za swoją nieżyjącą już od wieków królową, Viego stał się Zniszczonym Królem. Kontroluje śmiercionośne Harrowing, przemierzając Runeterrę w poszukiwaniu czegokolwiek, co może kiedyś ją przywrócić do życia, i niszcząc wszystko na swojej drodze, ponieważ Czarna Mgła wylewa się bez końca z jego okrutnego, złamanego serca.

Historia[]

Wkrótce

Strażnicy Powstają[]

Jest to specjalna interaktywna historia w League of Legends rozgrywająca się w trakcie głównego najazdu Viego na Runeterrę. Opowiada ona historię „Świeżaka” (gracza) od momentu dołączenia do kwatery Strażników na nieznanym wybrzeżu gdzieś w Valoranie aż do ostatecznego pojedynku ze Zniszczonym Królem.

Superksięga Czarów[]

Wkrótce

Ciekawostki[]

  • Wydarzenie rozgrywa się jednocześnie we wszystkich grach wydanych przez Riot Games.
  • Bohaterowie Strażnicy są nową generacją Strażników Światła pod dowództwem Senny.[2]
  • Proces transformacji Zrujnowanych bohaterów został pokazany w filmie Zrujnowanie na przykładzie Dariusa i Karmy. W tym czasie byli jednak opętani tylko tymczasowo.
    • Karma przegrała z Viego podczas drugiej ataku. Pierwszy był pokazany na filmie.

Multimedia[]

Przypisy

  1. Prawdopodobnie skórka odnosi się do kolejnej ewolucji bohatera jakiś czas po zostaniu oczyszczonym ze zrujnowania przez Viego.
  2. Senna liderką Strażników Światła
Advertisement