Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W polskiej wersji głosu użyczył mu Ryszard Olesiński, podobnie jak dawnemu Karthusowi i Shaco.
  • W angielskiej wersji językowej głosu udziela mu Adam Harrington, który także dubbingował starego Karthusa, Kassadina, Mordekaisera i Shaco.
  • Ryze został zaprojektowany przez Ezreala i Guinsoo.
  • Ryze był pierwszym championem wydanym przed Sezonem Pierwszym do uzyskania wyroku Ligi.
  • Pierwotny koszt Ryze’a wynosił 1350 IP icon.png. 12 kwietnia 2012 zmniejszono go do 450 IP icon.png.
  • Zwój, który Ryze ma na swoich plecach, jest widoczny za przewróconym krzesłem w Mac Launch .
  • Jego dawna historia mówiła, że jego zwój jest niezniszczalny, ale w „A Twist of Fate” Nocturne go przecina.
    • Po jego ostatniej aktualizacji z lipca 2016 można wywnioskować, że zwój można jednak zniszczyć. Podczas animacji śmierci mówi, aby go spalić.
  • Ryze był jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci (w Open Becie, sezonie 1 oraz  sezonie 2) gry League of Legends.  Był często zwany maskotką studia Riot Games.
  • Taniec Ryze'a ma nawiązanie do I.M.Meen'a. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Jest bohaterem, który zaktualizowany został aż 3 razy.
  • Przez Wizualną Aktualizacją posiadał tytuł Zbuntowanego Maga.
    • W jej trakcie otrzymał zupełnie nową zdolność - obszarowy, grupowy teleport. Umiejętność ta była wcześniej testowana u Lulu w trakcie jej projektowania, lecz projektanci uznali, że lepiej sprawdzi się u kogoś, kto może sobie radzić bez wsparcia drużyny.
      • Ryze to starożytny mag, który od wieków podróżuje po świecie w poszukiwaniu run. Uzupełnienie zestawu jego zdolności pewnym rodzajem transportującej magii wydawało się dla projektantów mocno uzasadnione. W przeciwieństwie do Syndry bądź Annie, które posiadają ogromne pokłady wrodzonej, ale mało wyrafinowanej mocy (głównie spalają albo niszczą wszystko), Ryze miał wiele czasu, aby rozwijać swój talent i móc z nim robić bardzo różnorodne rzeczy.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Przypisy