FANDOM

Skórki Edytuj

  • Króliczek Bojowy - Riven
  • Mistrzowska Riven
  • Riven Smocze Ostrze

Ciekawostki Edytuj

  • Została zaprojektowana przez Xypherousa.
    • Kiedy była w fazie projektowana, jej historia była inna niż obecna. Wcześniej miała pochodzić z Demacii i przejść po stronie Noxusu z powodu prześladowań przez Demacian uchodźców z Noxusu.
    • Po aktualizacji jej historii, twórca zaczerpnął jej tło przeszłości z mangi/anime Rurōni Kenshin a dokładniej na postaci Sety Sōjirō.
    • Jej historia ma również powiązania z Aragornem z sagi Władca Pierścieni.
    • Animacje  Riven stworzył ohmikegoodness.
  • Jest drugą postacią, u której zmieniono aktora dubbingującego. Pierwszym był  Karthus.
  • Imię  Riven oraz jej tytuł (w j. angielskim Exile) prawdopodobnie są związane serią Myst.
  • Możliwe, że jej historia oraz imię są powiązane z Revanem z gry Knights of the Old Republic.
    • W sequelu tej samej gry jego imię zostało zastąpione nickiem Exile (czyli Wygnaniec).
  • Słowo riven oznacza w języku polskim rozdarty.
  • Inspiracją stworzenia umiejętności  Riven był Marth z gry video Super Smash Bros. Melee, gdzie oryginalnie pochodzi z serii Fire Emblem.
    • Jej kodową nazwą było Marth.
  • Jej oryginalny tytuł zmieniał się dwukrotnie. Za drugim razem brzmiał: The Shattered Exile (czyli Rozdarty Wygnaniec). Ostatecznie powrócono do pierwotnej nazwy The Exile.
  • Taniec  Riven to "Water Dance of Braavos" (Wodny Taniec Braavosów) z serialu HBO Gra o Tron. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Wcześniej jej umiejętność pasywna  Runiczne Ostrze nazywała się Art of War (Sztuka Wojny).
  • W "Przeglądzie w Mechanice"  Wybuch Ki został nazwany jako Ki Shout (Krzyk Ki).

Cytaty Edytuj

  • Prowokacja: "Nawet złamane ostrze poradzi sobie z takimi jak ty." jest odniesieniem do postaci Ichigo Kurosaki z anime Bleach, gdzie w trakcie walki z Grand Fisherem wypowiada takie słowa: "By pobić takiego nieudacznika jak ty, tępe ostrze w zupełności wystarczy!"
  • Podczas korzystania z superumiejętności,  Riven zyskuje dodatkowy żart i prowokację, oraz kilka innych cytatów

Skórki Edytuj

  •  Riven:
    • Jej miecz złamany jest w skórkach: klasycznej, Odkupionej, Króliczej i Mistrzowskiej. W skórkach Karmazynowej, Smoczego Ostrza i Arcade jest on składany, a nie złamany.
    • Jej podstawowy portret był zmieniany cztery razy przed jej wydaniem, przez co nie posiadała ona Art Spotlightu przed wyjściem, jak to było powszechne w tym czasie.
    •  Riven miała inny portret dla jej klasycznej skórki, jak można było zobaczyć podczas pokazu jej skórek.
  •  Odkupiona Riven:
    • Jej miecz można zobaczyć w filmie promującym League of Legends na komputery Mac.
    • Skórka może być nawiązaniem do jej dawnej historii, w której była wygnańcem z Demacia. Jej pancerz jest podobny do niektórych bohaterów z tego królestwa.
    • Po jej wydaniu, na portrecie jej ubrania były koloru niebieskiego, podczas gdy w grze były niebieskozielone. Zostało to naprawione i teraz jej ubranie na portrecie i w grze jest turkusowe.
    • Ta skórka posiada także koncepcyjną grafikę, na którym jej ubrania są czerwone. Ta wersja jest uderzająco podobna do Wojny z serii gier Darksiders.
  •  Karmazynowa Riven:
    • Jest drugą i ostatnią skórką z tej serii, pierwszą taką skórkę otrzymał  Karmazynowy Talon. Karmazynowe skórki były wrogami demacianskiej serii skórek Komandos, jednak ich pomysł został ostatecznie porzucony.
    • Jest to ostatnia wydana skórka w grze, która kosztuje 520 RP icon.
  •  Króliczek Bojowy - Riven:
    • Bazuje na prośbach społeczności o skórkę "Bunnygirl Riven" z tego wątku na forum oraz rozmaitych fanartach, które były bazowane na Króliczkach Playboya.
    • Po raz pierwszy została pokazana podczas Prima Aprilis. Była ona widoczna w profilu  Riven w grze, oznaczona jako "Niedostępna". Później zostało to usunięte, aż do czasu jej wydania.
    • Na jej portrecie można dostrzec  Urgota,  Vladimira,  Talona,  Swaina i  Zaca (który ujawniony został dopiero po wydaniu tej skórki).
  •  Mistrzowska Riven:
    • Początkowo miała być normalną skórką dla niej, jednak z powodu zbliżających się Mistrzostw Świata w 2012 roku Riot wykorzystał to jako skórkę celebrującą Mistrzostwa. Przez to musiały zostać w niej wykonane zmiany.
    •  Riven była drugą bohaterką mającą specjalną skórkę oznaczającą koniec sezonu, nie będącą jednocześnie nagrodą za rangę Złotą lub wyższą. Pierwszą była  Kayle.
    • Jej miecz jest inspirowany niebieską lawą z indonezyjskiego wulkanu Kawah Ijen. Jest ona niebieska z powodu obecności w niej czystej siarki.
    • Jej miecz (złamany, nie odtworzony) przypomina mocno Decydujący Wielki Miecz najwyższego poziomu.
    • Posiada ona kilka odniesień do cyfry 2, jako iż promuje ona Mistrzostwa Sezonu Drugiego. Przykładowo z tyłu oraz z przodu ciała posiada wzór przypominający rzymską dwójkę.
    • Dzieli temat z  Threshem,  Shyvaną,  Kalistą i  Zedem.
  •  Riven Smocze Ostrze:
  •  Arcade Riven:
    • Dzieli temat z  Hecarimem,  Soną,  Miss Fortune,  Ahri,  Corkim i  Ezrealem. Pomimo różnych nazw, również  Bojowy Boss Blitzcrank i  Główny Boss Veigar należą do serii skórek w tematyce gier arcade.
    • Kiedy zostaje zabita, pojawia się skrót "KO" (knock out – nokaut), co jest odniesieniem do klasycznych gier z typu bijatyk.
      • Jej portret również nawiązuje do tego typu gier (portrety przeciwników naprzeciw siebie przed walką, a pod nimi okno wyboru postaci).
    • Podczas animacji  powrotu do bazy wszystkie miecze z jej pozostałych skórek są obracane na tarczy wyboru. Nawiązuje to do starych gier RPG. (Ostatecznie wybiera ten dopasowany do skórki.)
      • Ikony tych pikselowych mieczy są bardzo podobne do ikon mieczy z gry Minecraft.
    • Jest to jedyna skórka na której  Riven posiada miecz niemający złamanego ostrza.
    • Z wyglądu (zwłaszcza włosów) przypomina Ramonę, bohaterkę filmu Scott Pilgrim vs. the World (który miał wiele nawiązań do gier arkadyjskich).

Relacje Edytuj

  • Podczas ionianskiej zasadzki na żołnierzy z Noxus,  Singed uruchomił lawinę "biochemicznego terroru" na obydwie strony. Zarówno ionianie, jak i noxianie padli jego ofiarą- i  Riven, jedyna ocalała, obserwowała to wszystko. Przez ten incydent Riven udała się na dobrowolne wygnanie, szukając przebaczenia za swoje czyny.
  • Według oficjalnej strony League of Legends  Riven jest rywalką  Varusa. To sugeruje że była zaangażowana w atak na jego wioskę podczas inwazji Noxusu na Ionię.
  • Szukając sposobu na zniszczenie swojego ostrza udała się do starszego, którego miał bronić  Yasuo. Niestety, mimo, że udało im się zniszczyć jej miecz, to podczas rozpadu ostrze samoczynnie uwolniło cięcie wiatru zabijając starszego.
    • Nie wiedząc o tym wypadku,  Yasuo z tego powodu szuka na niej zemsty.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Riven, Wygnaniec

Prezentacja Bohatera - Riven, Wygnaniec

League of Legends - Riven Smocze Ostrze

League of Legends - Riven Smocze Ostrze

Riven Zwiastunka Brzasku - podgląd skórki wydarzenia VS

Riven Zwiastunka Brzasku - podgląd skórki wydarzenia VS.

Legendary Versus (Yasuo vs Riven) - ekran logowania

Przypisy