Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Został zaprojektowany przez Xypherous'a.
  • W polskiej wersji głosu użyczył Robert Jarociński, który dubbinguje także Dariusa.
  • Renekton po raz pierwszy ujawnił się w Journal of Justice jako brat Nasusa, choć jego pseudonim został wpisany jako Renekhton. Dodatkowo został ukazany konflikt między nimi.
  • Renekton ma bardzo podobny wygląd do egipskiego boga Sobeka.
    • Jego historia jest zbliżona do innego bóstwa z mitologii egipskiej – Ammita.
    • Również jego brat Nasus (Anubis) i Azir (Ra/Horus) są wzorowani na egipskich bóstwach.
    • Superumiejętności braci są bardzo do siebie zbliżone. Zarówno Furia Pustyni Nasusa jak i Dominus Renektona zwiększają ich rozmiary i zadają wokół siebie obrażenia, co donosi, że są to bracia z krwi.
  • Początkowo miał nick Pożeracz Dusz, jednakże jego tytuł został chwilę później zmieniony na obecną nazwę.
  • Rzeź Niewiniątek wcześniej przed jego wydaniem nazywała się Zasięg Tyrana, lecz w trakcie jego Prezentacji Bohatera nazwa została zmieniona z nieznanych powodów.
  • Z jego historii można wyczytać, że pojawił się w Runeterrze w kanałach Zaunu. Jest to odniesienie do wielkomiejskich legend o krokodylach mieszkających w kanałach wielkich aglomeracji miejskich.
  • Broń Renektona z wyglądu przypomina Bat'leth – broń używaną przez rasę Klingonów z uniwersum Star Trek.
  • Jego Art Spotlight prezentuje jego skórkę Renekton Dundee a nie jego klasyczną skórkę.
  • Ikonka umiejętności Rąb z wyglądu przypomina Strzał w Dziesiątkę Caitlyn.
  • Słowo Dominus z języka łacińskiego oznacza lorda, władcę lub Boga.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Żart, ban i prowokacja w polskiej wersji językowej odnoszą się do popularnego filmiku: Polak w USA karmi aligatora. Jednakże ze względu na cenzurę, niektóre słowa pominięto.
    • Oryginalne wersje:
      • Żart: "What? Do I have someone in my teeth?" ("Co? Mam coś między zębami?") odnosi się do zwyczajnego zjawiska, w którym ptaki znajdują resztki jedzenia między zębami aligatorów.
      • Prowokacja: "Come back when you've collected all the bits of yourself!" ("Wróć, kiedy zdobędziesz wszystkie kawałki siebie!") odnosi się do Ozyrysa – innego boga z mitologii egipskiej, który został zabity przez innego boga Setha i został przez niego rozczłonkowany. Nieszczęśnik, aby być prawdziwym bóstwem musi zdobyć wszystkie "swoje" elementy.
  • Dzieli podobny cytat z Mordekaiserem: "Rzeź, rzeź!"
  • Renekton jest jednym z kilku bohaterów, którzy mają cytat odnośnie do innego bohatera: "Nasus nie może mi wiecznie uciekać!"

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Ponad tysiąc lat wcześniej, on wraz z Nasusem – swoim bratem - byli Wyniesionymi w Shurimie.
    • Dokładniej był strażnikiem i obrońcą.
  • W wyniku zdrady Xeratha, wraz z bratem próbowali go uwięzić na zawsze, ponieważ nie byli w stanie go pokonać.
    • W pewnym momencie wciągnął zdrajcę do Grobowca Imperatorów i kazał Nasusowi zamknąć wrota.
    • Kiedy Cassiopeia z Sivir otworzyły grobowiec, uwolnił się z niego oszalały Renekton, który za swój stan obarcza brata, w wyniku podżegań Xeratha przez wszystkie lata wspólnego więzienia.
  • Przed wydaniem Azira, należał do rasy strażników w innym wymiarze i miał za zadanie sprawdzać dusze osób, które chciały czerpać nauki o "Cyklu Życia i Śmierci". Kiedy wchłonął za dużo negatywnych emocji, zbuntował się przeciwko Nasusowi i wywołało to wojnę. W trakcie tego został siłą wciągnięty do Runeterry przez Przywoływaczy. Wylądował w Zaun, po czym wyczuł swego brata w Instytucie Wojny. Kiedy rozszalały wpadł do Instytutu, został tam powalony i przykuty do głazu w kamiennej sali.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Przypisy