Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Ogólne[edytuj | edytuj kod]

  • To 16 bohater w lidze, który nie posiada żadnej umiejętności opartej o moc umiejętności.
  • Jego imię to nawiązanie do średniowiecznej broni Piki a także jednego z gatunków słodkowodnych ryb, szczupaków Esox, oba te słowa wywodzą się z grupy języków PIE i oznaczają ostry, spiczasty kij.[1]
  • Jego taniec nawiązuję do tego wykonywanego przez wojowników Nowej Zelandii – Maorysów i nazwany jest tańcem Haka.
    • Ten taniec wykonuje także Rengar.
  • Broń Pyke'a Kościany Harpun wykonana jest prawdopodobnie na podstawie kształtu harpunów wyrzeźbionych z kości, poroża lub kłów morsa[2] chociaż jego harpun jest zrobiony z metalu i wydaje się być większy, a wszystko po to by był on bardziej skuteczny przeciwko gigantycznym potworom morskim.
  • Pyke to drugi bohater w lidze, którego zdrowie może być wyższe wyłącznie poprzez zwiększanie poziomu bohatera, a nie przez przedmioty. Pierwszym takim bohaterem był Kled.
  • W Pieśni lodu i ognia George R.R. Martina pojawia się lokacja – Pyke to najstarszy zamek na Żelaznych Wyspach. Jest siedzibą rodu Greyjoyów, którzy władają żelaznymi ludźmi.
  • Jego imię może być także nawiązaniem do angielskiego Pike co w dosłownym tłumaczeniu oznacza szczupak.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Filmy[edytuj | edytuj kod]

​​​​​​​

Przypisy