League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Powrót – czar pozwalający w ciągu 8 sekund na powrót do bazy, który jest w posiadaniu każdego bohatera.

Rozgrywka[]

Umiejętność jest aktywowana poprzez wciśnięcie myszką w ikonkę bądź klawiszem (domyślnie B). Jedynym warunkiem trwania zaklęcia jest nieotrzymywanie obrażeń przez przynajmniej 7.5 sekundy. Nie zadziała w przypadku otrzymywania obrażeń w czasie (np. Podpalenie) bądź przymusowe przesunięcie przez sojusznika (np. Krystalizacja Anivii). Zaklęcie nie zostanie przerwane, jeżeli na takiego bohatera zostanie nałożona umiejętność sojusznika (np. Oko Cyklonu Janny), używanie komend (np. /joke), aktywacji przedmiotów (np. Omen Randuina) czy niektórych czarów przywoływacza (np. Bariera). Gdy Posiada Się Oko Barona czynność ta jest przyspieszona.

Historia[]

W Fazie Alfa, funkcję Powrotu miał przedmiot użytkowy Niebieska Pigułka, który trzeba było kupić za 600 Gold.png, aby jednorazowo wrócić do bazy. Po pewnym czasie w trakcie Zamkniętej Bety, ustawili umiejętność jako opcjonalny czar przywoływacza. Jednak w ostatecznej wersji został wbudowany jako podstawowa cecha bohatera.

Wyglądy[]

Przyspieszony Powrót[]

W Sezonie Drugim można było skrócić czas o sekundę (0.5 sekundy w przypadku Enhanced Recall.png Ulepszonego Powrotu) dzięki specjalizacji Szybki Powrót.

W Sezonie 2014 można było skrócić czas o sekundę (0.5 sekundy w przypadku Enhanced Recall.png Ulepszonego Powrotu) dzięki specjalizacji Kroczący Przez Wymiary.

Enhanced Recall.png Ulepszony Powrót (Crystal Scar)[]

Po wypuszczeniu trybu Dominion, Powrót został zastąpiony przez ulepszoną wersję, w której czas potrzebny do przeniesienia się do bazy został skrócony do 4,5 sekund.

Ulepszony Powrót[]

Podobnie jak w przypadku wersji Dominion, po zdobyciu Namiestnika Barona czy Oka Herolda, bohater otrzymuje specjalną wersję Powrotu trwającą 4 sekundy i regenerującą o połowę szybciej zdrowie i manę po powrocie do bazy.

Animacje[]

Od patcha V1.0.0.140, każdy nowy bohater oraz skórki otrzymują specjalną animację Powrotu. W przypadku starego bohatera, który otrzymał Wizualną Aktualizację, także dostaje taką animację. W przypadku skórek kosztujących od 975 RP icon.png, posiadają odmienne animacje (dotyczy to nowszych skórek).

W patchu V7.5, wszyscy bohaterowie oraz ich skórki, którzy nie posiadali takiej animacji, otrzymali je w ramach poprawy przejrzystości.

Kwestie[]

Zobacz: Powrót/Kwestie

W coraz nowszych bohaterach i skórkach, razem ze specjalnymi animacjami są implementowane specjalne kwestie bardziej określające charakter danej postaci.

Uwagi[]

  • Jeżeli bohater posiadający bardzo małą ilość zdrowia powróci do bazy, to może zginąć poprzez globalną umiejętność (np. Rekwiem Karthusa).
  • Powrót nie ujawnia bohatera w mgle wojny, ale można usłyszeć dźwięk, kiedy zbliży się do niego odpowiednio blisko.
  • W końcówce animacji można otrzymać obrażenia i powrócić bezpiecznie do bazy (przy 0.1 sekundy).

Ciekawostki[]

  • Niebieska Pigułka, która miała pełnić funkcję Powrotu, jest nawiązaniem do filmu The Matrix.
  • Darius jest pierwszym bohaterem, który otrzymał animację Powrotu.
  • Zombi Brand i Nawiedzony Maokai są pierwszymi skórkami z unikalnymi animacjami czaru.
  • Draven jest pierwszym bohaterem, który wypowiada kwestię w trakcie Powrotu.
  • Głębinowy Thresh jest pierwszą skórką posiadającą dwie różne animacje czaru.
  • Xayah i Rakan są pierwszymi, którzy mają specjalną wspólną animację.
Advertisement