FANDOM

Odyssey 2018 Promo 03

Przygoda czeka wszędzie — od wysoce zurbanizowanych światów centralnych do najdalszej krawędzi galaktyki!

Wielkie Imperium Demaxiańskie zagarnęło prawie każdy zamieszkany układ planetarny, ignorując sprzeciwy ze strony zarówno starożytnego Zakonu Templariuszy, jak i przestępczego Syndykatu, w pogoni za cudowną ambrozją — Ora profileicon Orą. Ta mistyczna złota esencja, zbierana z ogromnych, majestatycznych stworzeń, które patrolują gwiazdy, jest krwią wszelkiej cywilizacji, ale również obietnicą niewypowiedzianej mocy dla tego, kto posiądzie ją na własność...

Odyseja — seria skórek w alternatywnym uniwersum League of Legends rozgrywającym się w przestrzeni kosmicznej.

Członkowie Edytuj

Kapitan Gwiazdy Porannej

Yasuo.Yasuo z Odysei.portret
Grupa Krwi: Super
Hobby: Czytanie głupich romansideł
Dziewczyna: Podobno istnieje, ale teraz pewnie jest już nieźle wkurzona
Stan Jaszczurki na ramieniu: Słodziutka

Biografia Edytuj

Yasuo od urodzenia żył w luksusie pośród superbudowli i lśniących świateł największej metropolii w całym centralnym świecie. Przystojny, utalentowany i niepragnący dosłownie niczego, sprzedawał swoje usługi jako ochroniarz z górnej półki dla celebrytów i dygnitarzy z imperium. Spędzał noce w pijackim odurzeniu, bezcelowo plącząc się od jednego świetnego klubu nocnego do drugiego. Prawdopodobnie przeżyłby tak całe swoje życie, nie bacząc na nic... gdyby nie fakt, że został wrobiony w okrutne morderstwo swojego brata.

Gdy tuziny demaxiańskich najemników i tajnych agentów zbliżały się do jego miejsca położenia, Yasuo wziął ze sobą kilku przegranych szaleńców z lokalnego baru, ukradł statek i uciekł.

Od tamtego czasu stale ucieka. Całkiem nieźle jak na mężczyznę, którego jedynym prawdziwym problemem było założenie spodni.

Yasuo ledwie nadaje się na kapitana, a jeszcze mniej na rozumnego człowieka potrafiącego wysłuchać potrzeb innych. Ale walczy dobrze, a także posiada klucz do pomszczenia brata, otworzenia legendarnej Bramy Ory i uratowania świata przed zniszczeniem (o czym nie wie nikt poza  Soną). Może nie jest to przeznaczenie, na jakie zasługuje, ale to przeznaczenie, z którym wcześniej czy później będzie musiał się pogodzić.

Piosenka i Kosmiczna Jaszczurka Edytuj

Ostrze Yasuo nazywa się Piosenką, tak zupełnie bez powodu. Yasuo po prostu stwierdził, że taka nazwa będzie fajna. To nawet nie jest pamiątka ani nic. Kupił je w sklepie.

Jednakże potrzeby bogatych i sławnych celebrytów wymagają pewnego stopnia szpanerstwa, którego zwykły laserowy miecz zwyczajnie w sobie nie ma, więc teraz jego ostrze jest tak niebywale ulepszone za pomocą Ora profileicon Ory, że ledwo przypomina swój pierwotny stan. Piosenka, zdolna do tworzenia barier z czystej energii i plazmowych pocisków, jest potężną bronią nawet w nieuzdolnionych rękach. A Yasuo jest wyjątkowo uzdolniony.

Natomiast na jego ramieniu siedzi Space Lizard profileicon Kosmiczna Jaszczurka. Załoga Gwiazdy Porannej nie dała jej jeszcze porządnego imienia i pewnie nigdy tego nie zrobi, ponieważ to tylko egzotyczny gatunek gada skradziony z rezerwatu natury o podwyższonym nadzorze w celu opchnięcia go za niemałą sumkę. Ale potrafi puszczać bańki, co Yasuo sekretnie uwielbia.

Pilotka Gwiazdy Porannej

Jinx.Jinx z Odysei.portret
Grupa Krwi: Łatwo się ekscytuje
Hobby: Ocieranie się o pewną śmierć
Najlepszy Kumpel:  Malphite
Sekretnie podkochuje się w: Porządkowym  Kaynie. Wyobrażacie sobie?

Biografia Edytuj

Jinx, ekspertka w budowaniu i/lub niszczeniu (głównie niszczeniu) całego szeregu tworzonych naprędce i wysoce niestabilnych broni załogi Gwiazdy Porannej, pilotuje statek i prowadzi go prosto w nieskończoną serię ekstremalnie niebezpiecznych tarapatów. Nie wiadomo, dlaczego  Yasuo ją zatrudnił. Krążą jedynie plotki o 48-godzinnej libacji we wtedy jeszcze niezniszczonym kwadrancie Mgławicy Ludum. Od tamtej pory ta dwójka jest wiernymi sojusznikami.

Jinx, która wiecznie się ekscytuje i jest głęboko niezrównoważona, na liście swoich minionych pracodawców liczy sobie wielu górników asteroidowych i producentów sprzętu wojskowego, z czego większość wykazuje poważne objawy zespołu stresu pourazowego, gdy tylko ktoś wymieni jej imię. Uwielbia lądować awaryjnie na nieprzyjaznych światach dla beki, „przypadkowo” niszczyć księżyce za pomocą głównego działa Gwiazdy Porannej i na pewno nie ma obsesji na punkcie Porządkowego  Kayna, człowieka, który zawzięcie próbuje zabić całą załogę.

Jinx uważa  Malphite'a za swojego najlepszego przyjaciela we wszechświecie... głównie dlatego, że to przez nią został zwolniony z pracy, ale też dlatego, że potrafi naprawdę bardzo mocno bić.

Arsenał Jinx Edytuj

Jinx w każdej chwili nosi przy sobie dostatecznie dużo broni, by rozpocząć oblężenie małej lub średniej demaxiańskiej fortecy bitewnej. Godnymi odnotowania brońmi są RybeńkaRybeńka, wyrzutnia rakiet, która wydaje się być naprawdę przejęta samopoczuciem swojej właścicielki;  Pif-Paf, działko obrotowe, które rozkoszuje się śmiercią i zniszczeniem;  Bzzytek, bioorganiczny miotacz piorunów o tak kiepskiej konstrukcji, że może wybuchnąć w każdej chwili;  Ogniste Gryzaki, które zostały dziwnie wyrzeźbione tak, by przypominały głowę Malphite’a; oraz  SuperMegaKometa Śmierci, międzygalaktyczny portal gwizdnięty z jednej z placówek kopalnianych, gdzie kiedyś pracowała Jinx, który śle bogate w minerały planetoidy prosto w twarz przeciwnika. Bum!

Oczywiście żadna z tych broni nie potrafi tak naprawdę mówić albo przejawiać cechy charakteru. One są nieożywione.

Bronie są nieożywione.

Zhańbiony Przedsiębiorca

Ziggs.Ziggs z Odysei.portret
Grupa Krwi: Wysoce Łatwopalna
Hobby: Zgorzkniałość i Żal
Wkurzony na: Wszystko
Kapitalizm: Późne stadium

Biografia Edytuj

Ziggs, zhańbiony inżynier znany wcześniej z rewolucyjnych posunięć w dziedzinie wydobywania Ora profileicon Ory, stracił wszystko, gdy  młoda rekrutka i jej  przerośnięty menedżer „przypadkowo” ustawili jedno z jego urządzeń tak, że wybuchło, pustosząc połowę...

Słuchaj, nie było cię tam, tak? Dość tego wzburzenia. Pozwól, że zabiorę ci chwilę i opowiem wszystko o Ziggsie. Nie zajmie to dużo czasu, on sam jest dość mały.

Ziggs dorobił się fortuny za młodu jako jeden z najlepszych ekspertów od wydobywania i rafinowania Ory oraz od modyfikowania broni za jej pomocą — był tak dobry, że to wszystko natychmiast uderzyło mu do głowy, tak jak zwykle bywa ze sławą. Wynajdując coraz skuteczniejsze metody wydobycia i co chwilę zmieniając pracodawców, Ziggs był o krok od dokonania przełomu, po czym zawalił mu się świat.

Albo raczej jego księżyc.

Ogólnie planetoida, na której pracował, wybuchła i zamieniła się w kulę ognia, dematerializując Orę wartą setki trylionów kredytów. Nieduży inżynier został natychmiastowo obarczony winą, odebrano mu jego kredyty i środki, a on sam zniknął w ledwo nadającym się do podróży kosmicznych statku górniczym, mając tylko bomby na plecach i bojowy nastrój. Od tamtego czasu nie widziano go w żadnym przyzwoitym układzie planetarnym.

Teraz zgorzkniały i maniakalny Ziggs skacze od jednego złoża Ory do drugiego na krawędzi galaktyki, szalenie ryzykując, by odzyskać swój utracony prestiż... i mając nadzieję, że nigdy, przenigdy, pod żadnym warunkiem, nie natknie się znowu na rekrutkę i jej menedżera. Śmieszna sprawa.

Opatentowane mieszanki wybuchowe Edytuj

Korzystając z czasami wysoce niestabilnej natury Ory, Ziggs stworzył wyjątkowo wybuchową mieszankę, która potrafi wyrządzić ogromne, lecz ukierunkowane szkody każdemu celowi, co czyni ją idealną na operacje kopalniane. Wtedy taki postęp był korporacyjnym cudem, lecz niedługo potem twórcy broni z Syndykatu zgapili ten pomysł i wymyślili tańsze, mniej niebezpieczne alternatywy, które nie miały aprobaty Ziggsa. Ziggs nie da żadnemu rywalowi być lepszym, więc wysmażył jeszcze bardziej niestabilne modyfikacje do swoich oryginalnych urządzeń w nadziei, że „jeszcze im wszystkim pokaże, he, he, he...” [sic]

Tuziny lepkich, wysoce chemicznych mieszanek zbieranych ze stworzeń i miejsc rozsianych po całej galaktyce wirują niebezpiecznie w ładunku eksplozywnym stworzonym przez Ziggsa, a nawet najmniejsze poruszenie go sprawi, że cała gromada gwiazd wybuchnie w jednej chwili. Wygląda na to, że jemu to nie przeszkadza, a gigantyczny ładunek wybuchowy przytroczony do jego pleców służy również za ostrzeżenie dla wszystkich podróżujących kosmicznych piratów, którzy spróbowaliby siłą pokrzyżować mu plany.

Ty wysadzasz Ziggsa, Ziggs wysadza ciebie. Coś za coś.

Templariuszka Incognito

Sona.Sona z Odysei.portret
Grupa Krwi: Nie wiem. Magia?
Hobby: Nierozmawianie
Zawód: Księżycowa Czarodziejka!
Bas: Potwierdzam, potrafi zapodać nutę

Biografia Edytuj

Sona, jedna z tajemniczych Templariuszek, ma dziwny związek z Ora profileicon Orą — boską, złotą krwią wszelkiej cywilizacji. Była najbardziej uzdolnionym dzieckiem, jakie w jej pokoleniu przyszło na świat w zakonie, ponieważ posiadała rzadką zdolność porozumiewania się z ogromnymi, produkującymi Orę zwierzętami, które pokojowo suną przez zimne otchłanie kosmosu. Choć zwierzęta te ostrzegły ją, zsyłając na nią dziwne, apokaliptyczne wizje, Sona wybrała się w podróż z dwoma innymi Templariuszami i ich wyznawcami na kraniec światów — Ionan. Ponadczasowe stworzenie nie z tego wszechświata czekało tam na dzień, w którym będzie mogło się wyzwolić i rozpocząć swoje mroczne podboje...

Niestety Sona i jej towarzysze podróży byli śledzeni przez wyrzutożołnierzy z Imperium Demaxiańskiego. Sona przetrwała strzelaninę tylko dzięki temu, że ukryła się pośród zaniedbanych piechurów, gdy ci byli brani w niewolę. Porządkowy  Shieda Kayn, najwyraźniej pod wpływem nikczemnej istoty,  Rhaasta, zarządził, by zostali zabrani na przesłuchanie do Armady Locus. Sonie udało się uciec z jego uścisku, lecz nie obyło się bez strat — mężczyzna, który pomógł jej w ucieczce, Yone, został zamordowany przez samego Kayna.

Jako że nie miała się do kogo zwrócić, odnalazła strapionego młodszego brata Yone,  Yasuo, i dołączyła do jego przypadkowej mieszanki dziwacznych ludzi zwanej załogą Gwiazdy Porannej. Miała nadzieję zapobiec jeszcze wtedy nieznanej tragedii, która rzekomo ma zniszczyć wszelkie stworzenie.

Po obejrzeniu filmiku rekrutacyjnego  Jinx wciąż jest pewna na mniej więcej 85%, że ratowanie wszechświata to rzeczywiście dobra decyzja.

Ora Edytuj

Sona potrafi porozumiewać się z Orą i dzięki temu używać jej jako broni, tarczy i osobistego powiernika. Ora dzieli się z Soną sekretami (prawdopodobnie), plotkuje z nią o Templariuszach (możliwie), a czasami razem przecinają gigantyczne roboty na pół za pomocą płynnej, złotej energii.

Co najważniejsze, Sona nie korzysta z Ory tak jak większość innych świadomych istot. Nie musi wszczepiać sobie ulepszeń ani modyfikować swojego ciała za pomocą drogiej, potencjalnie niebezpiecznej technologii — po prostu prosi swoją małą, lśniącą kulę o przysługi, a ona je wypełnia. To cud nowoczesnej... może nie nauki. Czegoś w stylu nauki, ale lepszego.

Inżynier Gwiazdy Porannej

Malphite.Malphite z Odysei.portret
Grupa Krwi: Ksenotyp nieznany
Hobby: Budowanie uroczych, miniaturowych statków w butelkach
Najlepszy Kumpel:  Jixn
Wymarzona Zawód: Lekarz

Biografia Edytuj

Malphite był kiedyś nadzorującym podczas operacji kopalnianej w otchłaniach kosmicznych, dopóki  Jinx nie rozwaliła asteroidy na pół i nie sprawiła, że oboje zostali zwolnieni.

Zawsze marzył o praktykowaniu medycyny wewnętrznej w jednej z najlepszych placówek terapeutycznych w całym wszechświecie. Lecz z powodu niewiarygodnie wysokiego czesnego w szkole medycznej, Malphite podjął pracę jako górnik i odkładał połowę każdej wypłaty, by kiedyś urzeczywistnić swoje marzenie... dopóki Jinx nie została przydzielona do jego zespołu. Z nieznanych powodów między tą dwójką zawiązała się serdeczna przyjaźń, choć wszystkie pieniądze Malphite'a poszły na naprawę sprzętu, który Jinx stale niszczyła.

Po wylądowaniu na pokładzie Gwiazdy Porannej z powodu łączącej ich więzi (gdzie Jinx, tam i Malphite) wykształcił coś w stylu braku kontroli nad swoimi wybuchami emocji. Malphite mówi powoli, chodzi powoli i zdaje się ożywać tylko na bójkę, przestępstwo albo przestępstwo związaną z bójką.

Jego niezwykła lojalność wobec osoby-która-zdecydowanie-jest-psychopatką sprawiła, że wylądował w wielu bitwach na terenie całej galaktyki, ale nie wygląda, jakby go to obchodziło. Jego kosmiczna biologia dała mu twardy jak skała pancerz i duże pięści do naparzania, a z pomocą dużych pięści do naparzania można daleko zajść w życiu.

Również Malphite Edytuj

Malphite może przyjąć zatrważające ilości obrażeń, ponieważ posiada odrastające opancerzone płytki, które znajdują się zarówno na jego skórze, jak i na noszonym przez niego BARDZO stylowym technologicznym wdzianku. Jego byli przeciwnicy opiszą go mianem „naprawdę bardzo głupiego” i „niezwykle trudnego do zabicia”, w tej kolejności, ale większość z nich nie jest świadoma prawdziwego zagrożenia, jakie stanowi Malphite. Otoczony przypadkową mieszanką idiotów, okradziony ze swojego pierwotnego celu w życiu i całkowicie odpowiedzialny za sytuację, w której się znalazł, Malphite chętnie rzuci się i swoją masę na wszystkich i wszystko, co krzywo na niego spojrzy.

A kiedy się już rozkręci, nic w tym wszechświecie nie może go powstrzymać.

Wysoki Porządkowy Imperium Demaxiańskiego

Kayn.Kayn z Odysei.portret
Grupa Krwi: Teraz pewnie składa się w większej części z Ory
Hobby: Zuchwalstwo
Ulubiona piosenka na karaoke: Ahri Tańczy Jak Szalona [feat.  Ahri]
Zła, potworna kosa: Zawsze i wszędzie

Biografia Edytuj

Shieda Kayn, wyjątkowo pewny siebie militarny strateg Armady Locusu, stał się jednym z Porządkowych w Imperium Demaxiańskim i wypełnia wolę samego  Imperatora Jarvana IV. Kayn nabawił się obsesji na punkcie zebrania możliwie największej ilości Ora profileicon Ory w swoim ciele, choć takie zachowania są zakazane. Podążając za cichym szeptem dziwnej, ezoterycznej mocy, wierzy, że ten proces przemieni go w niezwyciężoną,  nieśmiertelną istotę.

Myli się.

Mimo to Kayn dowiedział się, że potrzebuje  Sony, jednej z niewielu osób w galaktyce, które potrafią poprowadzić go ku całkowitemu odblokowaniu jego mocy poprzez mityczny, słabo poznany artefakt znany jako Brama Ory.

Choć Kayn był kiedyś zagorzale lojalny wobec swojego imperatora, teraz ma obsesję na punkcie polowania na Gwiazdę Poranną i nie zawaha się zabić każdego, kto wejdzie mu w drogę. Jest charyzmatyczny, urzekający i nonszalancki. Jest elokwentnym mężczyzną, który potrafić docenić znakomitość i spektakularność swojej przemocy, i kimś, komu przyjemność sprawia myśl o tym, że jest największym zagrożeniem, jakie znał wszechświat.

Nie domyśla się, że rzeczywiste największe zagrożenie, jakie znał wszechświat, wygodnie leży w jego lewej ręce.

Rhaast Unbound profileicon Rhaast Edytuj

Choć  Rhaast mówi o sobie, że jest „głosem” wszechobecnego organicznego paliwa znanego jako Ora, to tak naprawdę jest żądnym krwi monstrum zaklętym wewnątrz starożytnej, kosmicznej kosy. W przeciwieństwie do Kayna nie za bardzo obchodzi go spektakularność ani efekciarstwo — po prostu lubi zabijać rzeczy. Tym sposobem łączy ich sojusz, choć nie przychodzi im to łatwo, ponieważ Kayn chce zebrać możliwie jak najwięcej Ory, a Rhaast chce zgasić tyle istnień we wszechświecie, ile tylko może. Dlatego też często wdają się w kłótnie.

Rhaast, przez niezliczone eony skazany na niewolę na różnych zapadłych planetach, miał wiele czasu, by przemyśleć prawdziwe plany swoich  mistrzów co do wszechświata, ponad niekontrolowane mordowanie, i na razie nie ma nic przeciwko wstrzymaniu ich... a przynajmniej jeszcze przez chwilę. Koniec końców, czasami trzeba sobie pofolgować.

Tajemniczy Byt

Zed.Pogromca Galaktyki Zed.portret
Grupa Krwi: Jak Ora, ale mocniej kopie
Hobby: Gada sam do siebie
Klony: Tyle klonów
Pogardza: Słabymi

Biografia Edytuj

Zed został wychowany przez Zakon Templariuszy i od najmłodszych lat poświęcił się studiowaniu jego nauk. Poznał wszystkie fundamentalne prawdy organizacji i przeszedł każdą z ciężkich prób, aż wreszcie nadszedł dzień, gdy stanął dumnie przed swymi zwierzchnikami i wstąpił w ich szeregi. Dopiero wtedy mógł wziąć udział w ostatecznej próbie odszukania i chronienia jednego z pradawnych, gigantycznych zwierząt, które były czczone niczym bogowie przez wielu mieszkańców krańca świata.

Los chciał jednak, aby próba zakończyła się niepowodzeniem.

Demaxiańska ekspedycja zastawiła pułapkę na młodego templariusza, pragnąc zabić zwierzę dla Ora profileicon Ory. Zed nie chciał, aby tak potężna moc wpadła w ręce niewiernych, dlatego zabił stworzenie, działając wbrew fundamentom wiary Zakonu. W wybuchu kosmicznej energii Ora opanowała jego umysł i ciało.

Od tego czasu Zed widzi samego siebie — lub raczej samych siebie — jako ostateczny etap życia. Przez kosmos wiodą go przenikające wymiary szepty Ory. Stał się tajemniczym bytem, zdolnym do siania szybkiego i zabójczego zniszczenia.

Wszelkie inne stworzenia są niewarte uwagi w jego wizji ostatecznej harmonii — pragnie oczyścić galaktykę ze słabych i niegodnych istot.

Cóż, to zawsze jakieś zajęcie. Jeśli potrafisz mu podołać.

Skafander z Ory Edytuj

Moc Zeda pochodzi z Ory w najczystszej postaci. Wije się pod jego skórą, przeobrażając kończyny i tworząc żyjącą broń — od błyskających ostrzy po ciskane z zawrotną prędkością shurikeny i inne śmiercionośne obiekty.

Przy odpowiednim skupieniu jest nawet w stanie tworzyć swoje klony z Ory. Dzięki nim może rozproszyć i zmylić wrogów, sprawiając, że przestają ufać własnym zmysłom lub zmuszając ich do bronienia się przed atakami z wielu kierunków.

Co jednak ważniejsze, klony pozwalają Zedowi ujrzeć znajomą twarz, gdy poczuje się samotny.

No co? Zdecydowanie powinien o tym pomyśleć. Wydaje się być dość samotny.

Historia Edytuj

Witajcie na pokładzie - Odyseja (Animowany Zwiastun)

To wasze zaproszenie do najlepszej załogi w galaktyce.

Multimedia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz także Edytuj

Przypisy