FANDOM

Mistrzowie Świata

Mistrzowie Świata — seria skórek w alternatywnym uniwersum League of Legends, która ukazuje zwycięskie drużyny e-sportowe z określonych sezonów.

Mistrzostwa Świata organizowane są co roku, najczęściej jesienią (od września do listopada). Wydarzenie odbywa się w wyznaczonych wcześniej miejscach, w których rozgrywane są potyczki mające na celu wyłonienie najlepszej drużyny danego roku.

Członkowie Edytuj

Sezon Pierwszy Edytuj

Corki.Fnatic Corki.skórka

Pierwsze Mistrzostwa Świata zostały zorganizowane w trakcie Dreamhack Summer 2011 w dniach 18 - 20 czerwca w szwedzkim mieście Jönköping w 2011 roku. W finale zwyciężyła europejska formacja Fnatic pokonując francuską ekipę against All authority wynikiem 2/1.

Sezon Drugi Edytuj

Dr Mundo.TPA Mundo.skórka

W 2012 roku Mistrzostwa rozegrane zostały w Los Angeles w dniach 4 - 13 października. W finale zwyciężyła tajwańska drużyna Taipei Assassins pokonując południowokoreańską drużynę Azubu Frost wynikiem 3/1.

Sezon Trzeci Edytuj

Jax.SKT T1 Jax.skórka

Kolejna edycja Mistrzostw ponownie odbyła się w Los Angeles w dniach 15 września - 4 października. W finale zwyciężyła południowokoreańska drużyna SK Telecom T1 pokonując chińską drużynę Royal Club wynikiem 3/0.

Sezon 2014 Edytuj

Rengar.SSW Rengar.skórka

W 2014 roku turniej rozpoczął się 18 września w Singapurze, a zakończył 19 października w Seulu. W finale zwyciężyła drużyna z Korei Płd. Samsung Galaxy White pokonując chińską drużynę Star Horn Royal Club wynikiem 3/1.

Sezon 2015 Edytuj

Azir.SKT T1 Azir.skórka

Piąte Mistrzostwa Świata rozpoczęły się fazą grupową 1 października w Paryżu, następnie ćwierćfinały rozegrano w Londynie, półfinały w Brukseli, a wielki finał odbył się 31 października w Berlinie. W południowokoreańskim finale zwyciężyła drużyna SK Telecom T1 pokonując KOO Tigers wynikiem 3/1.

Sezon 2016 Edytuj

Ekko.SKT T1 Ekko.skórka

W 2016 roku turniej zorganizowano w Stanach Zjednoczonych (San Francisco, Chicago, Nowy Jork, Los Angeles) w dniach 29 września - 29 października. Zwyciężyli obrońcy tytułu - SK Telecom T1 pokonując zespół z Korei Płd. Samsung Galaxy wynikiem 3/2.

Sezon 2017 Edytuj

Ezreal.SSG Ezreal.skórka

Mistrzostwa Świata w 2017 roku odbyły się w Chinach (Wuhan, Kanton, Szanghaj i Pekin) w dniach 23 września - 4 listopada. W południowokoreańskim finale zwyciężył Samsung Galaxy, która zrewanżowała się z drużyną SK Telecom T1 wynikiem 3/0.

IG 2019 Skins

Sezon 2018 Edytuj

Ósme Mistrzostwa Świata rozegrane zostały w Korei Południowej (Seul, Pusan, Gwangju i Incheon) w dniach 1 października - 3 listopada. W finale wygrała chińska drużyna Invictus Gaming, która pokonała Mistrzów Świata Sezonu Pierwszego Fnatic wynikiem 3/0.

Sezon 2019 Edytuj

Gangplank.FPX Gangplank.skórka

W 2019 roku, dziewiąte Mistrzostwa Świata zostały rozegrane w Europie (Berlin, Madryt, Paryż) w dniach 2 października - 10 listopada. W finale wygrała chińska drużyna FunPlus Phoenix pokonując europejską formację G2 Esports wynikiem 3/0.

2020 Edytuj

Wkrótce

Dziesiąta edycja Mistrzostw Świata mają zostać rozegrane w Chinach.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwszą drużyną, która otrzymała skórki z tej kolekcji byli Taipei Assassins.
    • Fnatic otrzymała swoje upamiętniające skórki prawie rok później we wrześniu w 2014 roku.
  • SK Telecom T1 jest pierwszą grupą, która trzykrotnie wygrała Mistrzostwa Świata (2013, 2015 i 2016).
    • Tym samym zwodnicy Bengi i Faker jako pierwsi otrzymali tytuł Mistrzów Świata trzykrotnie będąc w tej samej drużynie.
  • Duke jest pierwszą osobą, która zwyciężyła Mistrzostwa Świata będąc w dwóch różnych zespołach (2016; SK Telecom T1 i 2018; Invictus Gaming).
  • Pierwotnie w skład skórek SKT T1 z 2015 roku miało wchodzić 5 bohaterów (Renekton, Elise, Ryze, Sivir i Alistar), a ich cena miała wynosić 750 RP icon.
    • Ze względu na oburzenie graczy skórki zostały zaktualizowane, przez co ich wydanie opóźniło się o 3 miesiące, cena wzrosła do 975 RP icon,  Sivir została zastąpiona  Kalistą, a do puli bohaterów dołączył  SKT T1 Azir.
  • Trener drużyny SK Telecom T1; kkOma chciał aby stworzono dla niego skórkę do Teemo, jednak po negocjacjach ustalono, że skórka dla bohatera to zbyt wielka nagroda, a w ramach rekompensaty otrzymał totem Yordla ze swoją podobizną.

Multimedia Edytuj

Przypisy