Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Projektantką Lux była Shurelia.
    • Zamiast Phreaka, to Shurelia omawiała Lux podczas jej champion spotlight'u.
  • W języku łacińskim Lux oznacza światło.
  • Super umiejętność LuxOstatnia Iskra, jest wzorowana na Final Spark, Marisy Kirisame z Touhou Project.
  • Początkowo super umiejętność Lux nazywała się Finales Funkeln.
  • Jedna z jej umiejętności nazywała się Luminance Fräulein. ("Fraeulein" (lub Fräulein) oznacza "młoda kobieta" w języku niemieckim.)
  • Lux jest trzecią bohaterką, która została ujawniona po czym miała przerobiony model zanim została oficjalnie wydana. Bohaterowie, których spotkało to wcześniej to Katarina i Ezreal.
    • Zmieniony model wzorowany był na fanarcie wykonanym przez Katertota.
      • "Katertot" to nazwa na forum użytkowniczki Katie DeSousa, która została zatrudniona przez Riot krótko po tym jak zaprezentowała swoją pracę.
  • Wygląd Lux, jej super umiejętność oraz jej żart jest mocno zainspirowany Marisą Kirasame z Touhou Project.
    • Żart Lux o byciu zwykłą czarodziejką jezt związany z Touhou 7 (Perfect Cherry Blossom), gdzie Marisa mówi, że jest zwykłą czarodziejką ("Me? No, I'm just an ordinary magician") kiedy zostaje oskarżona o bycie czarodziejką światła.
    • Kwestia Lux „Nigdy nie myślę o porażce.” jest odniesieniem do Touhou 5 (Mystic Square), gdzie Marisa wyraża, że nigdy nie myśli o przegranej.
    • Umiejętność Lux do naśladowania zaklęć wspomniana w historii jest podobna do zwyczaju Marisy do kopiowania ruchów innych postaci.
  • Superumiejętność LuxOstatnia Iskra (ang. Final Spark) była oryginalnie nazwana Finales Funkeln co jest niemieckim tłumaczeniem do "Final Sparkle".
    • Nazwa tej umiejętności była zmieniona na "Infinite Light" w patchu v1.0.0.144. Ze względu na społeczność, nazwa umiejętności została zmieniona na Final Spark w patchu v1.0.0.145.
    • Obecna, jak i dawna nazwa umiejętności są odniesieniem do ulepszonej karty zaklęć Marisy Kirasame nazwanej Final Spark.
    • Ta umiejętnośc jest również podobna do "Final Flash" – umiejętności używanej przez Vegetę w Dragon Ball Z. Oboje zaczynają umiejętność rozkładając ręce na boki, a kończą z rękoma wystawionymi do przodu. Zarówno nazwa jak i wyglądy ich umięjętności są podobne.
  • Pierwotnie jej włosy były rudo-blond, jednak zmieniono je później na obecny jasny blond.
  • Lubi ciasto.
  • A jest jej grupą krwi.
  • Spanie i jedzenie są jej hobby.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Prowokacja Lux „Z twoją mocą, możesz się co najwyżej poddać.” jest odniesieniem do mangi/anime Dragon Ball Z.
  • Prowokacja Lux „W imię Demacii spotka cię kara!” jest odniesieniem do mangi/anime Sailor Moon.
  • Żart Lux "Double rainbow? What does it mean...?" oraz druga część "Well, a 'double rainbow'..." są odniesieniem do znanego filmu na YouTube, w którym mężczyzna przesadnie reaguje widząc podwójną tęczę. link
    • W polskiej wersji językowej pierwsza część żartu "Double rainbow? What does it mean...?" została przetłumaczona na „Światło? Noszę je w sobie...” i jest odniesieniem do piosenki "Światło, nosisz je w sobie" śpiewanej w tym samym rytmie.
  • Żart „Ciii... Ładuję laser.” jest odniesieniem do mema Shoop Da Whoop.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

  • Czarodziejka Lux
    • Jej portret przypomina postać Marisy Kirasame z Touhou Project, gdzie Marisa jest ukazana w granatowej sukni podczas lotu na miotle. Poza tym, na portrecie Lux ukazana jest przed księżycem w pełni, co jest prawdopodobnie nawiązaniem do Touhou 8 (Imperishable Night), pierwszej grze w serii wyraźnie przedstawiającej Marisę na miotle, kiedy historia obracała się wokół przywrócenia skradzionej pełni księżyca.
  • Złodziejka Czarów Lux
    • Może być kolejnym odniesieniem do Marisy Kirasame, która również kradła zaklęcia.
    • Może to być również odniesienie do Rylai Crestfal z Doty, która również z założenia miała być złodziejką czarów oraz wyglądać w podobny sposób.
  • Imperialna Lux
    • Jest prawdopodobnie hołdem dla świata Star Wars (Gwiezdne Wojny); przypomina Admirała Dodonnę ze Stars Wars:Knight of the Old Republic.
    • Jest również często porównywana do M. Bisona z serii gier Street Fighter, który jest dość podobnie ubrany.
  • Lux Komandoska
  • Lux ze Stalowego Legionu
  • Czarodziejka Gwiazd Lux
  • Lux Mistrzyni Żywiołów:
    • Jest czwartą skórką typu ,,Mitycznego" obok DJ Sony, Cybernetycznego Ezreala i Udyra Strażnika Przodków.
    • Włada aż 10 żywiołami - czterema "klasycznymi" (woda, ogień, powietrze, natura), ich czterema mieszankami (burza, lód, magma i mistyk) oraz dwoma związanymi z naturą światła (światło i mrok).
      • Każda z jej 10 wersji została stworzona z zamiarem uzewnętrznienia jakiejś emocji. Światło przedstawia nadzieję, Ogień - gniew, a Woda harmonię.
      • Aby zmienić wygląd Lux, należy nad ikonką bohaterki nacisnąć symbol żywiołu i wybrać inny, a następnie można dodać do niego kolejny.
    • Posiada specjalne cytaty, jeśli zabije bohatera alternatywnego np. Lux w formie ognia wypowie specjalne teksty, jeśli zabije bohaterów wodnych lub lodowych.
    • Fryzura oraz zachowanie formy lodu mogą być inspirowane Rei Ayanami z anime Neon Genesis Evangelion.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Luxanna należy do rodziny Crownguardów. Jej rodzice – Marcus i Lilia są urzędnikami w ustawodawczym demaciańskim Konsulacie. Ma starszego brata Garena.
  • Według sklepikarza Pustelnika Lyte na mapie Howling Abbys, Lux jest, lub była w związku z Ezrealem.
    • Lux i Ezreal są przyjaciółmi według nowej strony League of Legends.
    • Według wcześniejszych informacji Lux i Ezreal byli narzeczeństwem.
  • Odwołując się do nowej strony League of Legends, Lux i Fiora są przeciwniczkami.
    • Spowodowane jest to prawdopodobnie nadmiernym optymizmem Lux oraz jej pochodzeniem z rodziny Crownguardów.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Burning_Bright_(Muzyka_League_of_Legends)

Burning Bright (Muzyka League of Legends)

Lux_-_Wiążące_Światło

Lux - Wiążące Światło

​​​​​​​