Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Lissandra została zaprojektowana przez Meddlera.
  • Jej głosu używa Anna Sztejner-Pierczyńska, która podkłada głos również Caitlyn.
  • Jej wygląd przypomina Elesh Norna z gry karcianej – Magic: The Gathering.
  • W przygodzie "Expedition to the Demonweb Pits" do Dungeons & Dragons z 2007 roku pojawia się mroczna elfka i kapłanka o imieniu Lissondra.
  • Wiedźma Lodu to pierwotna nazwa Lissandry. Kiedy w miejsce księżniczki Mauvole przejmowała następczyni, Lissandra zabiła ją i przejęła jej tożsamość, aby odzyskać swoje dawne imię.
  • Lissandra nie używa swojego imienia w Lidze, aby zachować swoją prawdziwą tożsamość ukrywa się pod pseudonimem – Wiedźma Lodu (Kalista oraz Anivia Czarnego Mrozu w prowokacji używa prawdziwego imienia Lissandry) .
  • Lissandra jest ślepa – zanim jeszcze została jedną z Zrodzonych z Lodu została oślepiona przez członka z plemienia Ursinów. Jednakże jest w stanie "zobaczyć" otaczający jej świat poprzez lód podobnie jak Toph Beifong z serii Awatar: Legenda Aanga.
    • Zanim została oślepiona, była poszukiwaczką przygód.
  • Historia Lissandry jest podobna do historii Ultimecii z gry Final Fantasy VIII, która posiada umiejętności kilku czarodzieje z różnych okresów, oszukuje ludzi, w celu rządzenie nad światem we wszystkich okresach czasowych. Nawet umiejętność Odłamek Lodu przypomina zdolność o tej samej nazwie czarodziejki Edea'i.
  • Jej charakter przypomina Akashę z gry Unreal Tournament III pod względem życia, cytatów i ambicji zniszczenia świata.
  • Obserwatorzy z tła Lissandry mają również kilka powiązań:
    • Mogą mieć odniesienie do Watchersów z sagi Darksiders, gdzie ich wygląd przypomina tych wspomnianych przez nią.
    • Mają powiązania do lodowych gigantów z mitologii nordyckiej.
    • Sama Lissandra przypomina (choć jest całkowitą przeciwnością) Lady Melisandrę z Pieśni Lodu i Ognia, gdzie Mroźni Obserwatorzy są podobni do "White Walkers" (Białych Piechurów).
  • Wiedźma Lodu w pewnym stopniu przypomina Novę z mangi Freezing. Nova posiada lodową moc, które w pewnym stopniu przypominają zdolności Lissandry.
  • Jest pewne drugorzędne zadanie pomiędzy trzema freljordzkimi przywódcami – Ashe, Sejuani i Lissandrą znana jako "Bitwa o Freljord". Zadanie zostanie zakończone, kiedy jedna z dowódczymi pokona drugą.
  • Lissandra razem z Caitlyn, Rumble, Vi, Varusem, Xerathem, Zac'iem i Ziggsem mogą używać na sobie CC.
  • Lissandra jest drugim czempionem, który ma monolog na ekranie logowania. Pierwszą postacią jest Elise.
  • Lissandra po wprowadzeniu jej nowej biografii (sierpień 2018 rok) jest przeciwna uwolnieniu Obserwatorów z więzienia w otchłani Howling Abyss
  • To z jaką elegancją porusza się czy wykonuje dowolne czynności Lissandra, przypomina zachowanie odznaczające się pełną gracją, także te podczas walki, Elfów ze Śródziemia

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Jeden z żartów Lissandry: "Zimno tu, czy to tylko ja?" częściowo odnosi się do żartu Branda: "Gorąco tu, czy to tylko ja?!"
    • Być może ma to nawiązanie do prowokacji Lissandry odnośnie Branda, kiedy będzie w jego pobliżu w drużynie przeciwnej.
  • Jeden z cytatów Lissandry: "Plany planów" jest zdaniem często używanym w serii science-fiction Uniwersum Diuny.
  • Po wygraniu gry dowolnym bohaterem na mapie Howling Abyss i po odczekaniu 30 sekund, Lissandra opowie historię tego miejsca.
  • Dzieli cytat z wikingiem Gregorem: "Jam jest Zrodzona z Lodu."
  • Cytat pustelnika Lyte'a: "Czy ty jesteś tą piaskową wiedźmą, o której tyle słyszałem? Hm, super... Teraz chcę zbudować zamek." ma odniesienie do bohatera, który pojawił się w plikach PBE – Setha, który ponoć posiadał magię piasku.
    • W angielskiej wersji słowa sand witch można dźwiękowo pomylić ze słowem sandwich (co oznacza kanapka).
  • Pod koniec swojego monologu, Lissandra mówi: "Inne plemiona nie zdołają Nas powstrzymać, są ledwie płatkami śniegu... A my, potężną lawiną.". Cytat jest bardzo podobny do wypowiedzi Brauma po kupieniu Lodowego Serca: "Dla przyjaciół, łagodny niczym puch. A dla wrogów jak lawina."

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Dawno temu żyły trzy siostry: Avarosa, Serylda i Lissandra oraz były pod panowaniem Mroźnych Obserwatorów, którzy przyznali im nieśmiertelność, moc oraz zostali nazwani jako "Zrodzeni z Lodu". Avarosa wywołała bunt przeciwko Obserwatorom i Freljord został podzielony. Lissandra wypierała swoich następców, aby ukryć swój dar wiecznego życia, tak, aby w końcu powołać swoje dawne imię z zamierzchłych czasów. Ashe jest spadkobierczynią Avarosy, Sejuani Seryldy, więc przypisuje się Lissandrę jako ich starożytną przodkinię.
  • Anivia i Volibear byli świadomi obecnością wielkiego zła w Freljordzie. I być może to Wiedźma Lodu.
    • Anivia wyczuła to za pomocą swej magicznej więzi z lodową krainą oraz powolne jej niszczenie przez Czarny Lód. Magią Czarnego Lodu posługuje się właśnie Wiedźma Lodu.
    • Volibear został poinformowany poprzez wizję maelstromu, gdzie ujrzał stwory z lodu niszczące jego plemię. Istoty to prawdopodobnie Obserwatorzy.
  • Trundle zawarł układ z Wiedźmą Lodu po próbie kradzieży zaczarowanej maczugi z Prawdziwego Lodu, Rozbijacza Kości. W zamian za to, obiecał armię trolli, w której wcześniej obalił każdego wodza z różnych plemion za pomocą nowej broni.
  • Według Greyora, Lissandra była liderką Zrodzonych z Lodu przed buntem, gdzie Ochraniacz na Przedramię Poszukiwacza był stworzony dla niej.
  • Lissandra spotkała po raz pierwszy Quinn w mieście Mroźnej Straży.
    • Quinn ma podejrzenia, że Lissandra ma naprawdę coś wspólnego z sojuszem z Ashe.
    • Valor nie lubi jej, ponieważ wyczuwa w niej potężne zło.
    • Lissandra i Quinn jeszcze raz się spotykają, ale wysłanniczka widzi liderkę Mroźnej Straży w prawdziwej formie nie wiedząc, że to ta sama osoba.
  • Cytat pustelnika: "Też chcesz być królową?! Za dużo was.", ujawnia jej prawdziwe oblicze.
  • Mogła być osobą, która zamknęła Branda, taka sugestia padła w czasie AMA dotycząca Howling Abyss.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Słowa wypowiadane na tle logowania[edytuj | edytuj kod]

Od tak dawna czekaliśmy na ten dzień. Byliśmy tak cierpliwi... Teraz moje dzieci, moja Mroźna Straż, nadszedł nasz czas. Widziałam przyszłość, jest lodowata. Obserwatorzy powrócą i będą z was zadowoleni. Zaspokoją wasz głód, uśmierzą wasz ból, odrodzicie się tak jak ja. Staniecie się Zrodzonymi z Lodu. Odzyskamy to, co Nasze. Inne plemiona nie zdołają Nas powstrzymać, są ledwie płatkami śniegu... A my, potężną lawiną.monolog z tła logowania, który wypowiada Lissandra nie jest zgodny z jej biografią, która została zaaktualizowana w sierpniu 2018 roku

Dołącz_do_Freljordu_-_Cinematic_-_League_of_Legends

Dołącz do Freljordu - Cinematic - League of Legends

Przypisy