League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

  • Jej postać została zaprojektowana przez Volty'ego.
  • Projekt Leony powstał w wyniku bezpośredniej odpowiedzi na prośby fanów o żeńskiego tanka.
  • Wcześniej miała dostać nick Świetlista Obrończyni, lecz przed jej wydaniem zmieniono nazwę na tę obecną.
  • Jej imię w łacinie oznacza lwicę, również słowo „leon” oznacza lwa w języku francuskim, greckim, łacińskim oraz hiszpańskim.
  • Wygląd i osobowość Leony była mocno inspirowana żoną IronStylusa, a jej twarz miała przypominać Natalie Portman.
  • Jej ostateczny portret różni się od wyglądu z Prezentacji Bohatera głównie od strony włosów (zwiększono ich bujność).
  • Jako „Wybranka Słońca” bazująca na mocach słońca, może mieć odniesienie do Solar Exalted z gry tabletowej RPG Exalted.
  • Taniec Leony przypomina umiejętność klasy Force-Shielder „Shield Break” z gry Cabal Online.
  • Pasyw Słoneczny Blask przypomina Iluminację Lux z dwoma różnicami. Pierwszą jest to, że Leona nie może zadać dodatkowych obrażeń oznaczonemu przez nią przeciwnikowi, a Lux może. Druga różnica polega na tym, że sojusznicy Leony uaktywniają jej pasyw przez autoatak, a Lux robi to za pomocą podstawowego ataku lub Ostatniej Iskry.
  • Gdy miejsce pochodzenia Leony i Pantheona bazuje na Starożytnej Grecji, to Słońce z Werginy, odkryty symbol ze Starożytnej Macedonii, może być powodem nadania jej związku ze słońcem. W czasie tworzenia jej tarcza miała wszystkie 16 punkty z symbolu Werginy, ale ostatecznie ma się wrażenie, że nie ma kolców na dolnej połowie.
    • Nadal ma 16 punktów, ale 5 z nich jest związanych z tarczą, a nie z symbolem Słońca z Werginy.
  • Leona ma ukryty pasyw, który polega na tym, że Słoneczny Blask zadaje o 1 punkt mniej obrażeń bohaterom mających okulary przeciwsłoneczne (np. Vayne, Riot Graves, itd.)
    • Dodatkowo jej umiejętność bierna zwiększa rozmiary Zyry.
  • Jej miecz – Ostrze Zenitu - został wybrany przez społeczność, aby wykuli go Man At Arms.
  • Wraz z Braumem występują w grze pt. „Pixel Poro”.

Skórki[]

Relacje[]

  • Według starej historii, Leona była przyjaciółką z dzieciństwa Pantheona.
    • Jednakże wraz z przebudowaniem historii Góry Targon z okazji wydania Aurelion Sola, otrzymała nową. Można się z niej dowiedzieć, że Pantheon nie przepadał za Leoną z powodu jej pokojowego nastawienia.
  • Leona i Diana są przeciwniczkami. Diana ma tytuł „Wybranka Księżyca”, a ona „Wybranka Słońca”.
    • Ich sylwetki przedstawione na fresku to nie one, lecz ich starożytnie przodkinie.
  • W poście IronStylusa dotyczący historii Diany, ona i Leona mogą dzielić ze sobą silniejszą więź, niezwiązaną z ich tytułami. Jednakże to tylko wskazówka i można opierać się o cytat (tłumaczenie amatorskie!): „Chcemy, aby były ze sobą powiązane i nie wnikając zbyt głęboko w przypuszczenia czy implikacje, bez podawania zbytnich szczegółów, co może być bardziej tragicznego od konieczności zabicia kogoś, kogo kochasz?
  • Zna Tarica.

Przypisy

Advertisement