FANDOM

Interfejs Poczekalnia Profil Kolekcja Łupy Sklep Inne

Klient — program, za pomocą którego jest uruchamiana gra League of Legends.

Ekran logowania Edytuj

Klient ekran logowania

Ekran startowy, na którym loguje się do swojego konta. Tutaj można wybrać serwer jak i wersję językową klienta (ograniczone w zakresie danego regionu). Główną częścią stanowi specjalny animowany ekran ze ścieżką dźwiękową, który zmienia się co patch w zależności od obecnego wydarzenia w historii gry (wydanie bohatera, święta, skórki, itd.) bądź w e-sporcie (np.  Mistrzostwa Świata).

Ekran główny Edytuj

Ekran główny (V8.14)

Jest to główna część klienta, która ukazuje najważniejsze informacje dotyczące League of Legends. Z jego poziomu można komunikować się z przyjaciółmi, których poznaje się w czasie rozgrywki bądź poza nim. Program jest zbudowany z następujących części:

  • Graj - przycisk, za pomocą którego wyszukuje się rozgrywkę poprzez poczekalnię
  • Strona Główna - ekran początkowy klienta po zalogowaniu i główne źródło informacji o grze
  • Profil - sekcja ukazująca szczegóły danego przywoływacza
  • Kolekcja - zbiór elementów posiadanych przez gracza
  • Łupy (Skrzynka) - dział z elementami do tworzenia łupów i nagród w Warsztacie Hextech
  • Sklep (Monety)- sekcja, w której kupuje się dodatkową zawartość gry
  • Waluty - ilość posiadanych Riot Points RP icon i Niebieskiej Esencji BE icon na koncie
  • Panel - specjalny ekran wyświetlający znajomych czy aktualny status kolejki

Funkcje Edytuj

Klient pasek

Strona główna jest podzielona przeważnie na trzy kategorie:

  1. Opis - skrót z najważniejszymi wydarzeniami w grze (wydanie bohatera, nowe skórki, filmy, itd.)
  2. Wiadomości - zbiór ze wszystkimi wiadomościami o grze w postaci linków do odpowiednich stron internetowych
  3. Opis patcha - informacja o najnowszej łatce wraz ze szczegółami
  4. Dodatkowe wydarzenia - zakładka ze specjalną zawartością w trakcie niektórych wydarzeń

Klient w czasie aktualizacji funkcjonuje bez przeszkód, tylko przycisk poczekalni zostaje zastąpiony animowanym wskaźnikiem pobrania i zainstalowania patcha. Po zakończeniu instalacji, program zakomunikuje to specjalnym dźwiękiem. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek błędów, wtedy obok przycisku pojawi się kolorowe kółko z wykrzyknikiem (niebieskie - mały; żółte - średni; czerwone - poważny). Z jego poziomu można zmienić ustawienia zarówno klienta jak i gry (sterowanie, grafika, komunikacja, wielkość okienka, itp.). Czasami, przy ważnym komunikacie dla gracza, klient ciemnieje i ukazuje specjalną wiadomość na środku ekranu (np. nowy poziom maestrii, honoru czy nowa dywizja rankingowa).

Panel Edytuj

Z prawej strony znajduje się specjalny panel, który składa się z kilku elementów (idąc od góry):

  • Nazwa twojego nicku wraz z aktualnym poziomem
  • Powiadomienia o e-sporcie lub misjach (w postaci dzwonka)
  • Status oczekiwania na grę (Poczekalnia)
  • Kluby
  • Foldery ze znajomymi
  • Dodatkowe przyciski (misje, czat i zgłoszenie błędów)

Tutaj można szybko zmienić ikonkę, status czy też wyświetlić "skrótowo" swój profil. Dział ten pozwala na komunikację ze wszystkimi znajomymi dostępnymi zarówno w grze jak i w aplikacji mobilnej (League Friends). Pozwala również zobaczyć status dostępu znajomych, porozmawiać z nimi, obejrzeć ich grę z poziomu Obserwatora, wyświetlić ich profile, dodać niedawno poznanych graczy czy też usunąć z listy. Można tworzyć specjalne foldery z określonymi przywoływaczami w celu szybszej selekcji. Jest tu także ekran czatu, na którym można prowadzić konwersacje ze wszystkimi członkami klubu bądź z określonym graczem. Może być ustawiony w dowolnym miejscu w kliencie bądź standardowo na lewo od panelu. Znajomi są rozróżnieni w różnych kolorach w zależności od aktualnego statusu:

  • Dostępny
  • W trakcie gry / W kolejce / Wybór bohaterów
  • Zaraz wracam
  • Niestandardowy (dowolny kolor i tekst)

Obok przycisku czatu znajduje się przycisk z misjami, które aktualnie są dostępne (ewentualnie można wyświetlić wszystkie wykonane), ikona z mikrofonem dotyczy możliwość dołączenia do czatu głosowego z określonymi graczami a w prawym dolny robi jest przycisk zgłaszania błędów (zarówno klienta jak i gry).

Klient nagrody

Informacja o zdobyciu nagród

Filmy Edytuj

Galeria Edytuj

Historia Edytuj

Zobacz także Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Klient

  • Kilka informacji dotyczących Wiki

    29 wiadomości
    • Moim zdaniem zmodyfikowanie strony o runach wystarczy. Co do Niebieskiej Esencji botem zamieniłbym szablon PZ na NE (ewentualnie można zostaw...
    • A i jeszcze coś: '''STARE''' runy trzeba będzie jakoś "zaktualizować", bo zastąpienie jedy...