League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

Ogólne[]

  • Imię Kayna prawdopodobnie pochodzi od biblijnego Kaina, który był rolnikiem oraz mordercą swojego brata Abla.
  • Imię Darkina wywodzi się z łacińskiego słowa rastrum, które oznacza grabie.
  • Bohater może mieć nawiązanie do Ling Yao z anime Fullmetal Alchemist Brotherhood ze względu na podobne cechy wspólne (głównie o posiadaniu w sobie potężnego bytu).
  • Jest to pierwsza postać, która ma do wyboru dwie zmiany w trakcie gry (Darkin lub Cienisty Skrytobójca), a także jego zmiana jest zależna od tego, jak często z kimś walczymy oraz czy jest to postać walcząca w zwarciu czy na dystans. W przeciwieństwie do innych transformujących się postaci, jego zmiana jest nieodwracalna.
  • Rhaast oraz jego rasa (Darkin) mogą być nawiązaniem do uwięzionych w broni demonów zwanych Shushu z kreskówki Wakfu. Podobnie jak broń Rhaasta, posiadają oni pojedyncze oko o podłużnej źrenicy, umieszczone gdzieś w broni.
  • Kosa w rękach Kayna przypomina też mocno Śmiercioduszną Kosę, broń z gry Patapon 3.
  • W pierwszych konceptach Kayn miał być Vastajem.
    • Zapewne miało to być związane z wydanym niedługo przed nim duetem Vastajów: Xayą i Rakanem.

Cytaty[]

  • Jego cytat: „Widzę przynajmniej 12 powodów by cię zabić, och, poprawka, 13.” może być nawiązaniem do serialu Trzynaście powodów.
  • Kwestie Rhaasta do Varusa: „Varus - jest nas trzech, pięciu... Cóż, RAZEM zrównamy tę krainę z ziemią!”, „I po małym demonku.” i „Znajdziemy Aatroxa i mamy drużynę. Morderców, morderczą drużynę.” ujawniają, że używany przez niego łuk jest bronią Darkinów.
  • Cytat: „A później było ich czterech? Chyba...” sugeruje, że Rhaast nie wie, czy pozostała dwójka z piątki Darkinów jeszcze żyje.
  • Cytat Rhaasta "Zed zszedł kochanie, Zed zszedł.” pochodzi z filmu "Pulp Fiction"

Skórki

Relacje[]

  • Kayn był dawnym dziecięcym żołnierzem Noxusu, który w czasie najazdu na Ionię został wcielony przez Zeda do Zakonu Cienia.
    • Zed przyjął Kayna do Zakonu Cienia, ponieważ widział w chłopcu potencjał i podobne pobudki do tych jego.
    • Jest najlepszym uczniem Zeda i został przez niego osobiście wybrany na zastępcę, jeśli temu coś by się stało.
    • Mimo rozkazu patrona Zakonu Cienia oraz przywódcy Bractwa Navori - Kusho - Kayn został lojalny oraz wierny Zedowi i nie zaatakował mistrza.
    • Kayn sugeruje, że być może kiedyś zmierzy się z Zedem w pojedynku.
  • Rhaast jest jednym z piątki Darkinów obok Aatroxa i nienazwanego łuku Varusa.
    • Jest on jednocześnie źródłem mocy i wrogiem Kayna - chce go bowiem wykorzystać jako medium do przybrania swej prawdziwej formy.
  • Kayn, Zed oraz inni członkowie Zakonu Cienia zostali zaatakowani przez Jhina.
  • Kayn nie był nigdy w związku - jak to napisał Ilendmyaid z Riot Games Supp jako odpowiedź fanki na pytanie: "This being said I truly believe that Kayn didn't really have time or preoccupation for romance, but I do believe that one day he will meet a very special person who will be capable to teach him what love is."
    • Możliwe, iż Kayn jest zainteresowany Akali.
      • Akali zna Kayna i sama oznajmia mu, że według niej jest przystojny, ale równocześnie jest dla niej zbyt szalony.

Przypisy

Advertisement