League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

  • Została zaprojektowana przez CertainlyT.
  • Jej głos jest udzielany przez Jolantę Wołłejko-Plucińską.
  • Imię bohaterki zostało ujawnione kilka tygodni wcześniej przez użytkownika Reddit, który zapowiedział także m. in. Yasuo, Gnara i Ultra Rapid Fire.
    • Prawdopodobnie był jednym z pracowników Riot, gdyż chwilę po ujawnieniu informacji, konto zostało zablokowane.

Jedna z mglistych postaci

  • Została zapowiedziana przez zamienienie oficjalnych stron kilku bohaterów mglistą poświatą, która nawiązuje do Czarnej Mgły. Mają oznaczać, że te postacie oszukiwały lub zdradzały innych bohaterów oraz ludzi.
  • Jej imię Kalista została zaczerpnięta od Kallisto – greckiej nimfy leśnej, łowczyni, która została zhańbiona na podtekście seksualnym, przez greckiego boga Zeusa. W wyniku tej sytuacji została zamieniona w niedźwiedzicę. Dodatkowo od niej wg mitu pochodzi gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica.
    • Dodatkowo jej natura zemsty wobec zdrajców może nawiązywać do Erynii – greckich bogiń zemsty za wszelką nieprawość.
  • Kalista jest konglomeratem dusz, które pragną zemsty. Postać z każdą nową duszą staje się potężniejsza kosztem swej pamięci o swojej dawnej egzystencji stając się awatarem zemsty.
  • Jej schizofreniczna osobowość jest podobna do charakteru Golluma/Sméagola z uniwersum autorstwa J.R.R. Tolkiena.
    • Dodatkowo bohaterka często mówi w liczbie mnogiej podobnie jak postać ze Śródziemia.
  • Jest pierwszą postacią, która potrafi zmanipulować umiejętności innego bohatera za pomocą paktu poprzez Czarną Włócznię i zdolności Zew Przeznaczenia.
  • Jej taniec nawiązuje do tańca z włócznią Oberyna Martella z Gry o Tron. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Zaraz po wyjściu Kalista była jeszcze przez kilka dni zablokowana, ponieważ posiadała ona błąd związany z Jarvanem
  • Według jej biografii - Hecarim zdradził Kalistę na Blessed Isles w walce pomiędzy swoimi oddziałami, a oddziałami Kalisty, poprzez wbicie w jej ciało swojej włóczni - za Hecarimem podążył jego oddział, przebijając ciało Kalisty kolejnymi włóczniami, dopóki ta nie wydała z siebie ostatniego tchu.

Cytaty[]

  • Wiele jej cytatów jest mówione w liczbie mnogiej i jest to nawiązanie do Sméagola.
  • Jest pierwszym bohaterem, który ma cytaty w czasie śmierci "swojego" sojusznika (bierna umiejętność Strażnika).
  • Kwestia: "Obcujesz z mocami, o których nie masz pojęcia, Piewco Śmierci." prawdopodobnie jest nawiązaniem do cytatu Marcusa Brody'a: "Wtrącasz się w moce, o których nie masz pojęcia." z filmu Indiana Jones i Ostatnia Krucjata.
  • Cytat: "Oddaj się swej nienawiści, Graves." jest nawiązaniem do Palpatine'a z uniwersum Gwiezdnych Wojen.
  • "Abominacja." – to cytat, którego używa przy zabiciu Barona Nashora, a samo słowo oznacza wstręt, obrzydzenie lub odradza.
  • "Baron musi umrzeć!" być może jest nawiązaniem słownym do gry Orcs Must Die!.
  • "Żmije to zdradzieckie stworzenia!" jest dość nietypowym określeniem na SmokaSmoka, jednak całkowicie poprawnym, jeżeli odnosi się ono do żmijów (fikcyjne stworzenia bliźniacze smokom) a nie żmij w znaczeniu węży (mimo, iż wszystkie te stworzenia z zasady są gadami)

Skórki[]

Relacje[]

  • Przed jej śmiercią, Kalista znała osobę znaną obecnie jako Zniszczony Król (od ostrza).
  • Kiedy została przywiązana do Shadow Isles, twierdzi, że nie lubi jej mieszkańców, szczególnie kilku z nich, którzy w przeszłości dopuścili się zdrady wobec innych, jak Hecarim.

Filmy[]

Przypisy

Advertisement