Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jayce został zaprojektowany przez FeralPony i Hephastophelesa.
  • Projektantem efektów wizualnych na jego ekranie logowania był Anthony Possobon.
  • Jayce w fazie projektowania nazywał się Apollo.
    • Nazwa ta najprawdopodobniej powstała przez zapowiadającą go grafikę, na której patrzy na wschód słońca.
    • Nazwa Apollo i cechy charakteru Jayce'a dopasowują apollińskie cechy filozoficzne, które są oparte na pewnych cechach starożytnej greckiej mitologii. Opierają się one na indywidualności, a ludzka forma, która jest używana do reprezentowania jednostki, różni się od wszystkich innych. Święci to ludzką kreatywność poprzez rozum i logiczne myślenie.
  • Historia Jayce'a została zmieniona, aby lepiej ukazać rywalizację pomiędzy nim a Viktorem, po tym jak społeczność zwróciła uwagę na to, że w jego historii Viktor jest ukazany jak "przestępca z sobotniej porannej kreskówki".
    • Później zmieniono ją raz jeszcze.
    • Czyni to go drugą postacią, po Shyvanie, której historia została zmieniona przez obiekcje społeczności.
  • Ma on najprawdopodobniej dominujące lewe oko i prawą rękę. Trzyma swoje działo u nasady lewą ręką, tak jakby zrobiła to osoba z dominującym okiem niezależnie od dominacji ręki, zaś młot trzyma tak jak osoba praworęczna, prawą ręką na górze trzonka.
  • Jayce nie należy oficjalnie do piltoverskich stróżów prawa, mimo to ich drogi często się krzyżują.
  • Bramy Przyspieszenia są stosunkowo niedawnym wynalazkiem, podczas gdy Jayce pragnie umieścić je w Piltover. Aby wprowadzić to w życie, musiałby najpierw otrzymać taką propozycję od piltoverskiej biurokracji. Piltover kocha korzystną, zrównoważona, bezpieczną technologię i spiera się, czy jest to w najlepszym interesie, aby ludzie biegali na przyspieszonych obrotach.
  • Zanim zlecono mu badanie tajemniczego kryształu, był on już uznawany za eksperta w dziedzinie techmetalurgicznych źródeł energii, więc jego młot jest zasilany znacznie mniej potężniejszą wersją tej samej energii.
  • Jest setnym bohaterem w League of Legends.
  • Jest trzecim bohaterem, po Dravenie i Dariusie, który posiada osobną animację Powrotu.
  • Jayce jest drugim bohaterem, ktorego superumiejętność jest dostępna na poziomie 1. Pierwszym była Karma, trzecim Elise, a czwartym od patcha 4.10 jest Nidalee.
    • Jest on czwartym bohaterem mającym na 1. poziomie dostęp do wszystkich umiejętności, inni to: Udyr, Karma, Elise i Nidalee.
  • Jest jednym z 6 bohaterów mającym więcej niż 4 umiejętności. Inni to Nidalee, Lee Sin, Elise, Gnar, Rek'Sai.
    • Jest on 3. bohaterem mającym dostęp do więcej niż 4 umiejętności.
    • Jest on pierwszym bohaterem, który ma dostęp do ośmiu umiejętności (superumiejętność jest liczona osobno).
  • Początkowo miał on mieć możliwość rozstawiania na mapie sensorów, które wyczuwały przeciwników podobnie do Rek'Sai (poprzez drgania na podłożu) - przypominały one w działaniu totemy. Uznano je jednak za zbyt mało użyteczne.
  • Jayce jest jednym z pięciu bohaterów zaliczanych do dystansowych i walczących w zwarciu, razem z Kayle, Elise, Nidalee i Gnar.
  • Jest pierwszym bohaterem posiadającym podstawowe umiejętności z 6 poziomami i superumiejętnością mającą tylko jeden, przyznawany automatycznie na początku rozgrywki.
  • Taniec Jayce'a to MC Hammer- Can't Touch This. Porównanie można zobaczyć tu.
    • Dzieli odniesienie do tańca z tego teledysku z Malzaharem.
    • Mercury Cannon Hammer może być skrócone do M. C. Hammer, co jest oczywistym odniesieniem do tego rapera.
  • Może być związany z 'Apprentice' z gry Orcs Must Die.
    • Obydwaj walczą na dystans oraz w zwarciu, wyglądają podobnie i strzelają kulami niebieskiej energii.
    • Ponadto obydwaj noszą tytuł Obrońcy.
  • Jayce nosi bliskie prawdopodobieństwo do "Capitan Hammer" z internetowego serialu Doctor Horrible's Sing-Along Blog. Wyglądają wizualnie podobnie, mają podobny głos i postawę i są bohaterami ze swoich miast. Obaj też mają złego naukowca jako nemezis, oraz są związani z młotami; Capitan Hammer przez swoją nazwę, zaś Jayce przez używanie Młota Rtęciowego.
  • Przydomek Jayce’a „Obrońca Jutra” jest nawiązaniem do Supermana.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Dowcip Jayce'a może być odniesieniem do Gogety z Dragon Ball GT, dokładniej ze sceny, kiedy zdaje się, że Gogeta skończy z Omega Shenron, lecz z jego rąk wylatują konfetti, a sam Gogeta szydzi "Mam cię!".
  • Cytat „Szokujące.” jest odniesieniem do Goldfingera.
  • Dzieli cytat „Wytyczam ścieżkę.” z Viktorem.
  • „Hammer time.” jest odniesieniem do piosenki U Can't Touch This.
  • Cytat „Wzmocnienie!” może być odniesieniem do teletransportu ze Star Treka.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Viktor pokonał Jayce'a i ukradł magiczny kryształ do zasilania jego mocą swoich wynalazków. Jayce stworzył później Młot Rtęciowy i zaatakował laboratorium Zaunity niszcząc kryształ.
    • Jayce najprawdopodobniej przedtem słyszał o sukcesach Viktora i jego sprzeniewierzeniu, dlatego był otwarty na rozmowę z nim. Teraz najwyraźniej jednak uważa go za zagrożenie.
    • Jayce najprawdopodobniej nie miał żadnych powodów do interakcji z innymi naukowcami z Zaun, ponieważ do niedawna ograniczał się tylko do pracy w Piltover. Najprawdopodobniej słyszał o Corinie Revecku, ponieważ był powiadomiony o Oriannie, ale po jej śmierci Reveck prowadził tak samotniczy tryb życia, że mało prawdopodobne jest to, że kiedyś ze sobą współpracowali.
    • Jayce stworzył Opór, który walczy z Wielką Ewolucją Viktora.
  • Jest bliskim przyjacielem Ezreala, Caitlyn oraz Vi.
    • Caitlyn stanowczo sprzeciwiła się jego atakowi na zagraniczne miasto, po czym tak samo powiedzieli urzędnicy. Caitlyn jest spokojna, opanowana i poświęcona obronie piltoveriańskiego prawa, zaś Jayce jest krewki i działa możliwie bez wyraźnego planu. To zderzenie osobowości najprawdopodobniej powoduje pomiędzy nimi spięcia.
    • Jayce pomógł Ezrealowi w dostaniu się do ograniczonej części biblioteki akademii w Piltover, aby ten mógł prowadzić swoje badania o tajemniczej postaci.
  • Heimerdinger odniósł olbrzymi wpływ akademicki zezwalając Jayce'owi na korzystanie z jego pracy.
  • Wie o Ziggsie i Rumblu, ale żaden z nich nie bazuje w Piltover. Myśli o nich obydwu z... rozbawionym szacunkiem.
  • Jayce jest zafascynowany Blitzcrankiem oraz Orianną i ich technologią, ale ich istnienie jest nieco denerwujące dla niego. Jest kierowany uczuciami i wierzy w człowieka- jest nimi zniesmaczony z tych samych powodów, jak Wielką Ewolucją.
  • Widzi Urgota jako straszne nadużycie technologii.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Przypisy