FANDOM

Stojąca w odosobnieniu w głębi puszczy na wschodzie  Shurimy, technicznie zaawansowana arkologia Ixaocan w większości wciąż jest wolna od zewnętrznych wpływów. Ixtalczycy na własne oczy widzieli zrujnowanie  Błogosławionych Wysp i osłabnięcie kultury Buhru, w następstwie czego mają inne frakcje Runeterry za niewiele więcej niż nowicjuszy i pozorantów. Używają swojej potężnej  magii żywiołów, by trzymać wszelkich intruzów na dystans.

Opis Edytuj

Słynący z władania  magią żywiołów, Ixtal był jednym z pierwszych niezależnych narodów, które dołączyły do imperium  Shurimy. Po prawdzie ixtalska kultura jest o wiele starsza — była częścią wielkiej emigracji na zachód, która dała początek cywilizacjom, spośród których można wymienić lud Buhru, wspaniałą Helię oraz ascetów z  Targonu — i prawdopodobnie odegrała niemałą rolę w stworzeniu pierwszych Wyniesionych.

Lecz magowie z Ixtal przetrwali  Pustkę, a później Darkinów, oddalając się od swoich sąsiadów i wykorzystując otaczającą ich puszczę niczym tarczę. Choć ponieśli ogromne straty, oddali się pielęgnowaniu tego, co zostało…

Od tysięcy lat stojąca w odosobnieniu w głębi dżungli, technicznie zaawansowana arkologia Ixaocan w większości wciąż jest wolna od zewnętrznych wpływów. Ixtalczycy byli świadkami zrujnowania  Błogosławionych Wysp i Wojen Run, które nastąpiły potem, dlatego mają inne frakcje  Runeterry za parweniuszy i pozerów. Używają swojej potężnej magii żywiołów, by trzymać wszelkich intruzów na dystans.

Starożytne tajemnice Edytuj

Niezbadana granica Edytuj

Na krańcu świata 4

Historia Ixtal jest praktycznie nieznana poza granicami tego państwa. W rzeczy samej na przestrzeni lat niezliczone wyprawy z  Noxusu,  Bilgewater i ostatnio z  Gildii Odkrywców zagłębiały się w dżunglę, poszukując zaczarowanych skarbów czy nowych terenów do zagarnięcia... lecz ginęły bez śladu.

Ixaocan Edytuj

Ixtal Ixaocan

Tak naprawdę Ixtal nie jest niezamieszkaną puszczą, jak wielu to sobie wyobraża. Z dala od wścibskich oczu i zachłannych rąk rozrośnięte arkologie Ixaocanu pozostają bezpiecznie ukryte przez niezmierzone lasy deszczowe. Główna arkologia, siedziba rządzącej kasty Yun Tal, istniała jeszcze zanim starożytni Shurimanie wznieśli swój pierwszy  Słoneczny Dysk.

Władza nad światem materialnym Edytuj

Ixtal Władza nad światem materialnym

Arkologie są połączone przecinającymi się liniami mocy, a każda z nich reprezentuje określoną postać lub dziedzinę  magii żywiołów. Największe arkologie są zamieszkiwane przez dziesiątki tysięcy praktykujących magię Ixtalczyków, a panująca w nich społeczna hierarchia opiera się na ilości czasu spędzonego na nauce, co tym bardziej popycha do opanowania arkanów sztuk magicznych do perfekcji.

Wiedza ezoteryczna Edytuj

Ixtal Władza ezoteryczna

Im dalej od głównej arkologii, tym bardziej wyspecjalizowane i wyrafinowane stają się opanowane umiejętności. Wysoko w górach magowie zamieszkujący względnie małą arkologię łączą wiedzę o ogniu, skałach i magnetyzmie, żeby wyciągać cenne metale z ziemi i jednym ruchem dłoni nadawać im zawiłe kształty.

Smoki Żywiołów Edytuj

Smok

Co ciekawe, porzucone ruiny rozsiane po całym Ixtal są siedliskiem zaskakującej liczby  smoków. Te przerażające stwory nie walczyły u boku śmiertelników od czasu ostatnich dni wojny  Shurimy z  Pustką, i teraz w dużej mierze wydają się być zadowolone z faktu, że zostawiono je w spokoju.

Bohaterowie Edytuj

Bohater Więzi
 Malphite, Okruch Monolitu Włada magią żywiołów
 Neeko, Ciekawski Kameleon Aktualne miejsce pobytu
 Nidalee, Zwierzęca Łowczyni Wychowana w samym sercu dżungli przez pumy
 Qiyana, Cesarzowa Żywiołów Miejsce narodzin; córka rodziny królewskiej; mistrzyni żywiołów
 Rengar, Łowca Miejsce narodzin; lokalizacja osady jego plemienia; terytorium łowieckie
 Zyra, Wiedźma Cierni Miejsce narodzin; terytorium łowieckie

Multimedia Edytuj

Zobacz także Edytuj

Przypisy