FANDOM

Rotacja bohaterów – wybrani bohaterowie, których można używać przez określony czas w walkach, nie musząc za nich wydawać ani Niebieskiej Esencji ani Riot Points.

Rotacja Edytuj

Opis Edytuj

Podczas każdej rotacji jest dostępnych 14 postaci przez określony czas. Zazwyczaj trwa tydzień począwszy od wtorku (bądź od późnego poniedziałkowego wieczoru). Czasami są wyjątki, gdzie Riot Games poprawia datę rotacji wypuszczając rotację w innym terminie (np. znaczący patch, nowa zawartość, itp.).Przykładowo w 9. tygodniu 1. Sezonu rotacja zaczęła się we wtorek, 7 września a nie dzień wcześniej (w przypadku serwera NA). Europejskie rotacje (EUW i EUNE) są wydawane wraz z rotacją w Stanach Zjednoczonych (NA) i zostają ogłoszone między godziną 19:00-22:00 polskiego czasu.

Dodatkowo istnieją także inne rotacje darmowych bohaterów:

  • dla nowych graczy jest inna rotacja 10 postaci dopóki nie przekroczą do 11. poziomu i jest zmieniana co około 2 tygodnie
  • dla specjalnych wydarzeń (specjalne tryby rozgrywki) a liczba darmowych postaci jest różna
  • dla trybu ARAM oprócz normalnej rotacji jest dodatkowo 14 postaci dostępnych za darmo (czyli może być maksymalnie 28 postaci do wypróbowania) i jest zmieniania co tydzień

Nowi bohaterowie Edytuj

Kiedyś, każdy nowy bohater był umieszczany w rotacji w tygodniu ich wydania. Zmieniło się to jednak po wydaniu  Urgota, który został wydany 24 sierpnia 2010 roku, lecz pojawił się dopiero 7 września. Wtedy Riot zmienił swoją politykę ze względu na graczy, którzy zakupili nowych bohaterów szybciej od innych oraz mogli ich przetestować.

Na dzień dzisiejszy, nowi bohaterowie są umieszczani w rotacji dwa - trzy tygodnie po ich udostępnieniu (od wydania  Fiory).