League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

  • Została zaprojektowana przez Brackhara.
    • Jego celem było stworzenie bohatera na wzór Anivii, ale miał zadawać trwałe i ciągłe obrażenia w przeciwieństwie do powolnych i nieregularnych.
  • W jej rolę wcieliła się Julia Kołakowska-Bytner, która udziela głosu Fizzowi, Lux i Oriannie.
  • Cassiopeia jest ostatnią bohaterką wydaną w 2010 roku.
  • Cassiopeia jest też trzecim bohaterem, który otrzymał Art Spotlight, w którym w porównaniu do pozostałych można zobaczyć proces tworzenia animacji prowokacji.
  • Jej postać może być nawiązaniem do Lamii. Lamia to demon w postaci pół-węża, pół-człowieka z mitologii słowiańskiej.
  • Ogólnym jej tematem (wszystkie skórki) jest "Starożytna Grecja" ze względu na jej bliskie podobieństwo do Meduzy – jednej z trójki Gorgon.
    • Obydwie były piękne zanim stały się potworami (ugryzienie przez shurimańskiego strażnika grobowca; rzucenie wyzwania Atenie na najpiękniejszą lub zbezczeszczenie Świątyni Ateny).
    • Mają bliski kontakt z wężami (Cassiopeia jest pół-człowiekiem, pół-wężem; Meduza miała włosy w ich "kształcie").
    • Obie zamieniały swoim wzrokiem nieszczęśników w kamienne posągi (umiejętność Spojrzenie Meduzy; "dar" po zmianie)
    • Odniesienie bohaterki Ligi do nag, kobiet-węży oraz do samej Meduzy.
  • Jest trzecim czempionem po Cho'Gath Dżentelmenie i Prezesie Mundo, który wziął udział w wywiadzie.
  • Cassiopeia i Katarina są piątą parą, która jest rodzeństwem. Pozostali to: Kayle i Morgana, Garen i Lux, Nasus i Renekton oraz Darius i Draven.
  • Cassiopeia w tłumaczeniu polskim oznacza Kasjopejęgwiazdozbiór nieba północnego.
  • Jej umiejętność Miazmat być może ma odniesienie do mitologii greckiej, w której miazmat była zaraźliwą mocą posiadającą własne życie. Ogólnie samo słowo z języka greckiego oznaczało splamienie, brud i odnosiło się do chorób zakaźnych.
  • Cassiopeia była pierwszym bohaterem, której skala trudności wynosiła 10. Pozostali to Azir, Draven, Orianna i Syndra.
  • Cassiopeia oprócz do królowej Etiopii, może mieć odniesienie do Kleopatry VII – ostatniej królowej hellenistycznego Egiptu. Była kusicielką, która uwiodła wielu mężczyzn – w tym Juliusza Cezara. Popełniła samobójstwo porzez ukąszenie żmiji.
  • Istnieje ciekawy związek między nią a letnią mapą Summoner's Rift – kiedy Cassiopeia jest na niej obecna, wtedy węże (generowane losowo w krzakach) nie są wyświetlane. Oznacza to, że ona jest pierwszym bohaterem mającym wpływ na grafikę mapy (nie wiadomo, czy jest to aktualne).
  • Taniec Cassiopei to "Weeping Willow" (tłum. Pływająca Wierzba) – styl płynnego tańca.
  • Cassiopeia jest jedynym czempionem, który może wykorzystywać efekty innych zdolności bohaterów. Ślad Trucizny Singeda, Toksyczne Strzałki oraz Trująca Pułapka Teemo mogą zwiększyć obrażeniaPodwójnego Kła. Wzmocnienie od Ponurnika zwiększa obrażenia Podwójnego Kła.
  • Kiedy w czasie rozgrywki będzie martwa i zdobędzie zabójstwo lub asystę, wtedy pojawi się jej stary portret.
  • Jeżeli będziesz szukać w sklepie z przedmiotami za pomocą wyszukiwarki słowa "hat" (kapelusz), kiedy będziesz grał Cassiopeią, wtedy pojawią się Buty Szybkości.
  • Jej obecna umiejętność bierna (Wężowy Wdzięk)  została początkowo przedstawiona jako "Wężom Nie Trzeba Butów". Gdyby nazwa ta się zadomowiła, była by najdłuższą nazwą umiejętności w polskiej wersji językowej gry.

Cytaty[]

  • Cytat: "Kiedyś uważałeś mnie za piękną." może mieć odniesienie do filmu Armia ciemności.
  • Kwestia przy wyborze – "Nie uważasz, że jestem piękna." ma odniesienie do Lady Deathstrike z serii X-Men, gdzie te słowa są skierowane do Wolverine'a w serii animowanej.

Skórki[]

  • Klasyczna Cassiopeia
    • Kiedy Cassiopeia umiera, zmienia się w kamień i przewraca na ziemię, rozbijając się na kawałki. Kiedy postać ta zginie w innej skórce niż Cassiopeia Nefrytowy Kieł, kawałki na ziemi i tak będą wyglądały jak zwłoki klasycznej skórki. Jest to błąd gry.
    • Powoduje to fakt, że kawałki kamienia na ziemi to animacja, a nie model postaci (zmieniany przez każdą skórkę). Wszystkie skórki Cassiopei poza wyżej wymienioną nie mają zmienionych żadnych animacji.
    • W skórce Pantheon Perseusz, głowa Cassiopei jest przedstawiona na tarczy, gdzie prawdopodobnie ma nawiązanie do ich wspólnych relacji do mitologii greckiej. Od strony ułożenia – Pantheon zasłania się przed Spojrzeniem Meduzy Cassiopei – ta scena odzwierciedla walkę Perseusza z Meduzą.
  • Cassiopeia Syrena
    • Ma bliskie nawiązanie do syren – mitycznych stworzeń ze starożytnej Grecji, które kusiły mężczyzn oraz porywały zaklętych do morza.
  • Mityczna Cassiopeia
    • Została stworzona z okazji uruchomienia greckiego serwera.
  • Cassiopeia Nefrytowy Kieł
    • Została wydana z okazji Festynu Księżyca w 2013 roku – Roku Węża w chińskim zodiaku.
    • Jest to jedyna skórka tej postaci, która ma zmienione animacje (przez co nie dotyczy jej wyżej wymieniony błąd przy śmierci).

Relacje[]

  • Jest młodszą siostrą Katariny oraz najmłodszą członkinią rodziny Du Couteau.
  • Wraz z Sivir otworzyły Grobowiec Imperatorów i uwolniły rozgniewanego Renektona i Xeratha.
    • W wyniku otwarcia grobowca, została ukąszona przez kamiennego węża i uzyskała obecną formę.
  • Przed wydaniem Azira, postać uzyskała w wyniku złamania przysięgi złożonej u freljordzkiego dyplomaty.

Filmy[]

Przypisy

Advertisement