League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Ciekawostki[]

Rozwój[]

  • Został zaprojektowany przez RiotWrekza.
  • Jego głos jest dubbingowany przez Jana Kulczyckiego, który udziela głosu także Kha'Zixowi.
  • Inspiracją stworzenia Brauma był Angus – fanowski bohater, który charakteryzuje się typowo "męskimi" umiejętnościami a jego zdolność dodania wąsów została dodana w trakcie podawania Poro-Chrupek poro na mapie Howling Abyss.
  • Twarz bohatera być może została stworzona na podstawie loga Pringles – marki chipsów ziemniaczanych.
  • Braum jest bardzo podobny do Guardiry – klasy obrońcy z gry Patapon 3.
    • Guardira nosi maskę owcy, a Braum nosi na pasie i tarczy symbol barana.
    • Bronią przeznaczoną Guardirze jest wielki, dwuręczny pawęż, podobny do tarczy bohatera.
    • Podczas wykonywania swojego combo Guardira tworzy wielką, widmową tarczę, która powstrzymuje pociski, ale nie zatrzymuje wrogów – w działaniu i wyglądzie łudząco przypomina Niezłomność.
  • Filmik "Odwaga Poro", który jest zapowiedzią bohatera, został wydany w czasie, gdy w kalendarzu panował zodiak Barana.
    • Głowa barana jest umiejscowiona na tarczy Brauma.
  • Poro z wąsami przypominającymi Brauma pojawił się już w czasie Snowdown Showdown 2013 razem z portretem skórki – Lulu Zimowego Zachwytu. Jest widoczny po lewej stronie.

Ogólne[]

  • Jest pierwszym bohaterem mającym unikalną animację ataku, kiedy uderza w wieże.
  • Jest drugim bohaterem mającym dwie różne animacje żartu obok Heimerdingera.
  • Jego taniec to Hopak – ukraiński taniec ludowy.
  • Imię bohatera być może ma nawiązanie do brawn – rodzaju brytyjskich wędlin (w Polsce: do salcesonu).
    • Dodatkowo jego imię jest podobne do słowa Baum, które w języku niemieckim oznacza drzewo.
      • Imię Brauma przypomina również inne słowo niemieckie, a dokładniej braun (w języku polskim słowo to oznacza brązowy).
  • Postać bardzo przypominającą Brauma widać na obrazku specjalizacji Niepowstrzymany.
  • Pociski widoczne na ikonce Niezłomności przypominają strzały wystrzeliwane z Pif-Pafa Jinx.
  • Niezłomność początkowo na PBE była nazwana jako Nieruchomy Obiekt (z ang. Immovable Object).
  • Kiedy Braum nakarmi Poro Poro-Chrupkami na mapie Howling Abyss, zwierzak otrzyma czarne wąsy. Można zobaczyć tutaj.
  • Wraz z Leoną występują grze pt. "Pixel Poro".
  • Jego tarcza jest tak naprawdę bramą, która została stworzona przez samego Ornna

Cytaty[]

  • Jest pierwszym bohaterem, który coś mówi po zakończeniu Powrotu.
  • Jest trzecim bohaterem, który ma specjalne interakcje po kupieniu przedmiotu. Pozostali to Rengar i Twitch.
  • Żart Brauma – "Mamusia zawsze mawiała: Unoś się niczym śnieg, uderzaj niczym grad." być może ma nawiązanie do cytatu Muhammada Aliego: "Unoś się niczym motyl i gryź jak pszczoła".
  • Cytat: "Czasem trzeba obić kogoś tarczą." być może jest nawiązaniem do fanowskiego filmu Dorkly Bits.
  • Podobny cytat dzieli z Rengarem przy użyciu umiejętności.
  • Braum po kupieniu Lodowego Serca mówi: "Dla przyjaciół łagodny niczym puch. A dla wrogów jak lawina.", co jest nawiązaniem do cytatu Lissandry, kiedy kończy swoją kwestię w monologu na ekranie logowania: "Inne plemiona nie zdołają Nas powstrzymać, są ledwie płatkami śniegu... A my – potężną lawiną."
  • Braum ma specjalne cytaty dla Alistara, ponieważ chce, aby się spotkał z jego krową o imieniu Mućka (w wersji angielskiej Agatha): "Przypominasz mi Mućkę, najlepsza krowa w mojej wiosce!" i "Alistar, mam krówkę, którą powinieneś poznać."
    • Mućka to polskie zdrobnienie krasuli.
  • Przy kupnie Słonecznej Peleryny Braum mówi: "To teraz jeszcze tylko kiełbaski i możemy grillować!". Bardzo możliwe, że ma to związek z tradycją grillowania Polaków w maju (okoliczności wydania bohatera pokrywa się z miesiącem rozpoczęcia sezonu grillowego).
    • W angielskiej wersji jest mowa o marshmallowach, które są często grillowane w USA.
  • Jest on jedynym bohaterem, który używa specjalnych tekstów przy używaniu przedmiotów (w tym wypadku Poro-Chrupek).

Skórki[]

  • Klasyczny Braum
    • Czasem podczas ruchu poro chodzi po jego tarczy.
    • Podczas żartu Brauma towarzyszy mu czasem wąsaty poro z jego zapowiedzi "Odwaga Poro", siedzący na tarczy bądź ziemi.
      • W innych wypadkach pojawi się poro bez wąsów.
  • Pogromca Smoków Braum
  • El Tigre Braum
    • Skórka jest nawiązaniem do Lucha Libre – rodzaju wrestlingu w Meksyku.
      • Na serwerze Ameryki Łacińskiej jego głos zmienia się nieznacznie, aby bardziej nawiązywać do Lucha Libre.
    • Bazuje na słynnym japońskim zapaśniku wrestlingowym – Tiger Mask.
    • Prawdopodobnie może nawiązywać do anime Tygrysia Maska.
    • Być może skórka nawiązuje do Beowulfa z gry video Skullgirls ze względu na sposób walki przy pomocy krzesełka.
    • Po nakarmieniu Poro-Chrupkami, Poro otrzyma brązowe wąsy.
    • Prawdopodobnie mógł być odpowiedzią na fanowską propozycję Lucha Libraum.
    • Dzieli temat zapaśników z El Macho Mundo, El Leon Gnar i El Rayo Volibear. Został jednak wydany przed konceptem, aby zapaśnicy byli całą serią.
      • Można go zobaczyć w tle wspólnego portretu reszty.
  • Braum Lwie Serce
    • Nawiązuje do gier RPG.
    • Jego nazwa odnosi się do brytyjskiego króla Ryszarda I, znanego również jako Ryszard Lwie Serce.
    • Nosi Lodowcowy Całun u swego pasa.
    • Róg który trzyma na portrecie łudząco podobny do Rogu Strażnika.
    • Pomysł na skórkę o tematyce "Lwie Serce" był początkowo stworzony dla Leony kilka lat temu, ale został później zmieniony dla Brauma.
      • Przypomina wstępne koncepty Brauma, na których miał bardziej opancerzony wygląd i głowę lwa na swej tarczy.
    • Z wyglądu przypomina paladynów z gry Warcraft III.
      • Kilka wydanych w tym okresie skórek również przypomina postacie/jednostki z tej gry.
    • Dzieli temat z Gragasem, Ryzem i Varusem.
  • Braum Mikołaj

Relacje[]

  • Jest sojusznikiem plemienia Avarosan we Freljordzie.
    • Usłyszawszy legendy o dzielnym Braumie, Ashe zaproponowała mu dołączenie do frakcji Avarosan w celu zjednoczenia Freljordu. Obie postaci łączy dobre koleżeństwo. Braum pociesza ją i stara się dodawać odwagi.
  • Jest bliskim przyjacielem Tryndamere'a – można to wywnioskować ze specjalnych cytatów.

Filmy[]

Przypisy

Advertisement