Skórki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Została zaprojektowana przez Ezreala i Guinsoo.
  • Jej głosu w polskiej wersji językowej użycza Barbara Kałużna, która dubbingowała także Evelynn, Sivir i dawniej Poppy .
  • Jest protagonistką w czasie tutorialu na mapie Howling Abyss.
  • Ashe jest pierwszą bohaterką, której zaktualizowano model oraz splash arty.
  • Jest jedyną bohaterką, która w czasie zmieniania ról pod koniec 3. sezonu została sklasyfikowana jako strzelec wyborowy oraz wsparcie.
  • Ashe jest także jedyną bohaterką, która ma dokładnie 100% skalania od obrażeń ataku i mocy umiejętności do jej zdolności – Salwy i Zaczarowanej Kryształowej Strzały.
  • Ashe była jedną z kilku bohaterów wybranych przez Ionię do meczu między Ionią a Noxus i została wybrana do potyczki.
  • Jej taniec ma odniesienie do tańca AlizéeJ'en Ai Marre! i porównanie można zobaczyć tutaj.
  • Ashe została prawdopodobnie stworzona i zainspirowana na podstawie kilku bohaterów z gry DOTA
    • Jej wygląd i ekwipunek jest zbliżony do Traxexa. Oboje mają umiejętność, w której do ataku używają lodowych strzał, spowalniając swój cel.
    • Jej superumiejętność jest bardzo podobna do zdolności Święta Strzała Mirany z jedyną różnicą wynikającą z zasięgu zdolności.
  • W rosyjskiej wersji klienta Ashe zajmuje przedostatnie miejsce w ułożeniu alfabetycznym bohaterów ze względu na cyrylicę (Эш).
  • Łuk Ashe należał do jej starożytnej królowej FreljorduAvarosy.
  • Jest pewne drugorzędne zadanie pomiędzy trzema freljordzkimi przywódcami – Ashe, Sejuani i Lissandrą znana jako "Bitwa o Freljord". Zadanie zostanie zakończone, kiedy jedna przywódczyni pokona drugą np. kiedy Ashe pokona Sejuani.
  • Była pierwszym bohaterem dostępnym w darmowej rotacji. Razem z nią byli tam: Blitzcrank, Corki, Jax, Heimerdinger, Master Yi, Ryze, Sion, Taric i Warwick.
  • Jedną z jej strzał można zobaczyć wbitą w jabłko w filmie promującym League of Legends na komputery Mac. Również jej łuk można dostrzec w późniejszej części filmu.
  • Ashe i Ashelia B'nargin Dalmasca z Final Fantasy XII dzielą podobne imię, obie były księżniczkami, które stały się później królowymi, używają broni dystansowych (Ashelia używa ręcznych bomb w drugiej części Final Fantasy XII: Revenant Wings) i na obie kiedyś polowano oraz próbowano odsunąć je od bycia liderem swojego ludu.
  • Ashe jest pierwszym i jak dotąd jedynym bohaterem, który posiada nie będącą superumiejętnością zdolność o globalnym zasięgu (Sokole Oko), jak również jedyna ma dwie globalne umiejętności. (Czasowstrzymywacz i Chronostrzaskanie Ekko mają potencjalnie globalny zasięg, jednakże jest to bardzo sytuacyjne i dość trudne do wykonania).
  • Ashe jest obecnie jednym z dwóch bohaterów (wraz z Kindred), którzy są oznaczeni zarówno jako strzelcy wyborowi, jak i postaci wsparcia.
  • Ashe, Varus i Kindred są jedynymi bohaterami w grze będącymi łucznikami.
  • Ashe jest oburęczna, gdyż na jej czterech portretach trzyma łuk w lewej dłoni, a na pozostałych trzech w prawej.
  • Chińska wersja jej klasycznej skórki jest tłem dla ofensywnego drzewka specjalizacji.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • Jej jeden z żartów: "Nie, naprawdę. Postaw to jabłko na swojej głowie..." ma nawiązanie do Wilhelma Tella i jego strzału do jabłka.
  • Prowokacja dla Sejuani: "A więc, które z was jest świnią?" jest nawiązaniem do filmu Rammus Taunts Everyone AGAIN.

Skórki[edytuj | edytuj kod]

  • Ashe z Freljordu
  • Ashe z Sherwood
  • Leśna Ashe
  • Królowa Ashe
    • Ma nawiązanie do historii Freljordu i wydawanego dawniej Dziennika Sprawiedliwości (Journal of Justice).
    • Rakelstake, stolica Freljordu i plemienia Avarosan, jest widoczne w tle jej portretu.
    • Ten temat dzieli wraz z Tryndamerem. Obie te skórki przedstawiają ich jako władców Freljordu.
  • Ametystowa Ashe
    • Nawiązuje do Amethis – nimfy ze mitologii greckiej, która została zamieniona w kamień szlachetny – ametyst.
    • Ametyst jest fioletową odmianą kwarcu, często używanego w biżuterii.
      • Jest również znany jako medytacyjny i uspokajający kamień, który pomaga emocjonalnym, duchowym i fizycznym płaszczyznom zapewnić wyciszenie, równowagę, cierpliwość i pokój. To idealnie współgra z podejściem i celami Ashe względem Freljordu.
    • Styl fryzury Ashe na tej skórce przypomina Angelę Blanc z anime/mangi Czarny Lokaj (Kuroshitsuji). Przypadkowo męskim odpowiednikiem imienia Angeli jest Ash i obie postaci mają oczy koloru ametystu. Prawdopodobnie jest to jednak zbyt spekulacyjne odniesienie.
  • Łamaczka Serc Ashe
    • Została wydana z okazji Walentynek.
    • Dzieli ten temat wraz z Vayne, Varusem i Orianną.
    • Tło przypomina labirynt z Alicji w Krainie Czarów.
    • W tle można zauważyć zauroczonego Tryndamere'a.
    • Łamaczka Serc Ashe jest zaklasyfikowana jako "Pozostałe", kiedy skórki bohaterów w sklepie są filtrowane przez bohaterów.
  • Ashe Maruderka
  • PROJEKT: Ashe

Relacje[edytuj | edytuj kod]

  • Ashe jest bliską przyjaciółką Anivii i Nunu.
  • Wyszła za mąż za Tryndamere'a nie ze względu na romans, a politykę. Nawet kiedy odniesienia do ich relacji zostały usunięte w patchu 3.6 (wraz z wydarzeniem fabularnym związanym z Freljordem, w czasie którego odświeżono główne historie wielu bohaterów), ten sojusz wciąż istnieje.
  • Władcy Freljordu podpisali pakt biznesowy z Gragasem dotyczący wynajmu avarosańskiego lodowca.
    • On również, jak widać, rozwiązał problem zjednoczenia pomniejszego plemienia z plemieniem Avarosan poprzez poczęstowanie ich trunkiem.
  • Ashe jest przeciwniczką z Sejuani, która odrzuca akceptację Ashe jako królowej Freljordu.
    • Ashe jest daleką krewną Sejuani, ponieważ ich przodkinie były legendarnymi Trzema Siostrami: Avarosa -> Ashe i Serylda -> Sejuani.
  • Ashe jest w sojuszu z Lissandrą, lecz nie ma pojęcia, że to ona jest Wiedźmą Lodu.
    • Lissandra jest jej starożytną przodkinią, gdyż miała dwie siostry o imionach Avarosa i Serylda.
  • Braum jest sprzymierzony z Ashe i Avarosanami, choć niewiele wiadomo o ich osobistej relacji.
  • Według Wędrówki do Freljordu Quinn, Valor lubi Ashe co jest rzadkością. Spotkali królową Freljordu w czasie zwiadowczej wyprawy w ich kraju.
  • Wypowiedź Lyte'a: "You bear a striking resemblance to Avarosa!" (Uderzająco przypominasz Avarosę) sugeruje, że Ashe jest jej bezpośrednim potomkiem.
    • Jest to dodatkowo wspierane przez fakt, że Ashe została poprowadzona do grobowca Avarosy przez wielkiego sokoła, gdzie znalazła łuk z prawdziwego lodu, który obecnie używa w swej walce o zjednoczenie Freljordu.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Dołącz_do_Freljordu_-_Cinematic_-_League_of_Legends

Dołącz do Freljordu - Cinematic - League of Legends

Przypisy