Aphelios, Broń Wiernych - jeden z bohaterów dostępnych w League of Legends.[1]

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Zabójca i Wieszczka (Bierna)

Aphelios.Zabójca i Wieszczka.png

Aphelios korzysta z 5 broni z kamienia księżycowego, które zrobiła jego siostra, Alune. Naraz ma dostęp do dwóch broni: używanej i drugiej. Każda broń ma inny atak podstawowy i inną umiejętność do użycia [Q]. Ataki i umiejętności zużywają amunicję danej broni. Kiedy amunicja się skończy, Aphelios wyrzuca broń, a Alune przywołuje dla niego kolejną.

Zamiast używać punktów umiejętności do podnoszenia poziomów umiejętności, Aphelios wykorzystuje je, żeby zyskiwać błogosławieństwa dające statystyki na stałe:

  • {{Expansion depth limit exceeded|Obrażenia od ataku}}: 4/8/12/16/20/24
  • {{Expansion depth limit exceeded|Prędkość ataku}}: 6/12/18/24/30/36%
  • {{Expansion depth limit exceeded|Przebicie dodatkowego pancerza}}: 3/6/9/12/15/18%

Zdolności broni (Q)

Aphelios.Zdolności broni.png

Aphelios posiada 5 różnych umiejętności do użycia, zależnych od broni, z której korzysta.

Calibrum (Karabin Snajperski) ()

Aphelios.Calibrum.png

Biernie: Przyznaje 100 jedn. zasięgu ataku, gdy jest w użyciu.

Umiejętności, które wykorzystują Calibrum, oznaczają cele na 4,5 sek. i zapewniają na nich wizję. Aphelios może zaatakować oznaczony cel z dowolnego zasięgu, żeby strzelić do niego swoją drugą bronią. Ten atak zużywa wszystkie pobliskie oznaczenia, zadając 15 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. dodatkowych obrażeń za każde zużyte oznaczenie.

Strzał Księżyca ()

Zasięg: 1450 · Koszt: 10 szt. amunicji, 60 pkt. · Czas: 10 / 9,5 / 9 / 8,5 / 8 sek.
Aphelios.Strzał Księżyca.png

Użycie: Oddajesz dalekosiężny strzał, który zadaje 60 / 85 / 110 / 135 / 160 (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) (+100% mocy umiejętności) pkt. obrażeń fizycznych pierwszemu trafionemu wrogowi i oznacza go.

Severum (Pistolet) ()

Aphelios.Severum.png

Biernie: Leczysz się o 3% / 4% / 5% / 6% / 7% / 8% / 9% / 10% / 11% / 12% / 13% / 14% / 15% / 16% / 17% / 18% / 19% / 20% wartości obrażeń zadawanych tą bronią. Severum może przeleczyć Apheliosa, dzięki czemu otrzyma on tarczę o wytrzymałości 10 / 20 / 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 / 90 / 100 / 110 / 120 / 130 / 140 (+6% maksymalnego zdrowia) pkt. Tarcza utrzymuje się do 30 sek.

Rzeź ()

Koszt: 10 szt. amunicji, 60 pkt. · Czas: 10 / 9 / 8 sek.
Aphelios.Rzeź.png

Użycie: Zyskujesz 20% (+10% na 100 pkt. mocy umiejętności) jedn. prędkości ruchu i strzelasz z obu broni w najbliższego wroga przez następne 1,75 sek. Zadaje 60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych 6 (+3 na 100% dodatkowej prędkości ataku) strzałami. Priorytetowo traktuje bohaterów. Nakłada efekty przy trafieniu, kiedy zada 25% pkt. obrażeń.

Gravitum (Działo Grawitacyjne) ()

Aphelios.Gravitum.png

Biernie: Obrażenia zadane tą bronią spowalniająspowalniają cel o 30%. SpowolnienieSpowolnienie zanika w czasie 3,5 sek.

Zaćmienie ()

Zasięg: Globalna · Koszt: 10 szt. amunicji, 60 pkt. · Czas: {{Expansion depth limit exceeded|12||11,5||11||10,5||10}} sek.
Aphelios.Zaćmienie.png

{{Expansion depth limit exceeded|{{Expansion depth limit exceeded|Użycie}}:|AD}} Zużywasz {{Expansion depth limit exceeded|Spowolnienie|spowolnienia}}, jakie zostały nałożone za pomocą tej broni na wszystkie cele, {{Expansion depth limit exceeded|Unieruchomienie|unieruchamiasz}} te cele na 1 sek. i zadajesz im {{Expansion depth limit exceeded|50||65||80||95||110}} {{Expansion depth limit exceeded|(+35% dodatkowych obrażeń od ataku)|AD}} (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych.

Infernum (Miotacz Ognia) ()

Aphelios.Infernum.png

Biernie: Ataki zadają obrażenia obszarowe. Główny cel odnosi 110% obrażeń fizycznych, a inne cele 75% / 100% obrażeń fizycznych (34% / 45% obrażeń w przypadku stworów).

Fala Zmierzchu ()

Zasięg: 650 · Koszt: 10 szt. amunicji, 60 pkt. · Czas: 9 / 8 / 7 / 6 sek.
Aphelios.Fala Zmierzchu.png

Użycie: Miotasz falą ognia, zdając 25 / 35 / 45 / 55 / 65 (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń fizycznych. Następnie atakujesz każdego trafionego wroga swoją drugą bronią.

Crescendum (Czakram) ()

Szybkość: 600 (75% na 10% dodatkowej prędkości ataku)
Aphelios.Crescendum.png

Biernie: Ataki za pomocą Crescendum wracają do Apheliosa i resetują jego atak podstawowy, ale nie może on atakować, gdy pociski są w locie. Szybkość wracania ataków zwiększa się wraz z prędkością ataku.

Aphelios.Crescendum 2.png

Gdy inne umiejętności Apheliosa wykorzystują Crescendum, tworzą tymczasowy Czakram na 5 sek. Ataki za pomocą Crescendum wykorzystują każdy tymczasowy Czakram, aby zadać dodatkowe obrażenia. Dodatkowe obrażenia wynoszą początkowo (30% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych i zmniejszają się, ilekroć kolejny tymczasowy Czakram trafi ten sam cel. Czas trwania Czakramu odnawia się przy atakowaniu bohaterów i potężnych potworów. Może trafić krytycznie.

Działko Strażnicze ()

Zasięg: 475 · Koszt: 10 szt. amunicji, 60 pkt. · Czas: 9 / 8,25 / 7,5 / 6,75 / 6 sek.
Aphelios.Działko Strażnicze.png

Użycie: Rozstawiasz księżycowe Działko Strażnicze, które jest wyposażone w egzemplarz drugiej broni Apheliosa i działa 20 sek. Działka Strażnicze aktywują się, gdy wróg do nich podejdzie, i strzelają do niego, zadając 25 / 40 / 55 / 70 / 85 (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) obrażeń fizycznych każdym strzałem przez 4 sek. Działka Strażnicze skalują się z prędkością ataku i szansą na trafienie krytyczne.

Faza (W)

Czas: 0,8 sek.
Aphelios.Faza.png

Aphelios wymienia używaną broń na drugą, zamieniając podstawowy atak i umiejętność do użycia.

System kolejkowania broni (E)

Aphelios.System kolejkowania broni.png

Aphelios nie ma trzeciej umiejętności. To gniazdo pokazuje następną broń, którą otrzyma od Alune. Kolejność broni na początku jest ustalona, ale może się zmienić wraz z przebiegiem rozgrywki — jeżeli w Aphelios skończy się amunicja, wyląduje na końcu kolejki.

Warta w Świetle Księżyca (R)

Zasięg: 1575 · Koszt: 100 pkt. · Czas: 120 / 110 / 100 sek.
Aphelios.Warta w Świetle Księżyca.png

Wystrzeliwujesz skoncentrowane światło księżyca, które wybucha, gdy trafi wrogiego bohatera, zadając 125 / 175 / 225 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) (+100% mocy umiejętności) pkt. obrażeń fizycznych na pobliskim obszarze.

Następne Aphelios atakuje wszystkich trafionych bohaterów używaną przez siebie bronią. (Nakłada efekty przy trafieniu. Trafienia krytyczne zadają 150% obrażeń.).

  • Calibrum: Każde z nałożonych w ten sposób oznaczeń zadaje 20 / 45 / 70 pkt. obrażeń fizycznych, kiedy zostanie zużyte.
  • Severum: Aphelios przywraca sobie 200 / 300 / 400 pkt. zdrowia.
  • Gravitum: Stopień spowolnieniaspowolnienia zwiększony do 99%.
  • Infernum: Pierwszy wybuch zadaje dodatkowo 50 / 100 / 150 (+25% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych, a kolejne ataki wybuchają na obszarze okręgu, zadając 75% obrażeń drugorzędnym celom.
  • Crescendum: Przywołuje tymczasowy Czakram w liczbie: 3.

Przypisy