FANDOM

„Za pomocą kilku drobnych ulepszeń mógłbym dodać temu miejscu... Blasku.”  p
Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.

Aleje (ang. lanes) – główne linie dostępne na każdej z map. Poruszają się po nich stwory jak i również przypisani do danej roli gracze. Każda z linii zaczyna się od swojego Inhibitora, następnie Wieży Inhibtora, Wewnętrznej i Zewnętrznej Wieży. Każda linia posiada swój środek który wyznacza prostopadle położona do linii rzeka w dżungli (w przypadku mapy Summoner's Rift) lub prosta prostopadła do miejsca między Ołtarzami (w przypadku mapy Twisted Treeline) albo przekątna od górnego lewego do dolnego prawego rogu (w przypadku mapy Howling Abyss). Połowa linii jest jednocześnie jej osią symetrii. Na każdej linii pojawiają się identyczne zestawy stworów.

Summoner's Rift Edytuj

Summoner's Rift Minimap

 Góra Edytuj

 Góra (ang. top) – Górna linia na mapie, na której gracze zazwyczaj grają w walkach 1v1, najczęściej obrońcami. Jest ona bliżej  Niebieskiego Strażnika drużyny niebieskiej dlatego gracze drużyny czerwonej są bardziej podatni na gankowanie zaczynających tam dżunglerów. Podobnie jest z gankowaniem dla drużyny czerwonej ale tym razem ze strony dżunglerów skupiających się na atakach fizycznych.

 Dżungla Edytuj

 Dżungla (ang. jungle) – obszar oddzielający aleje, w którym znajdują się wszelakie potwory. Granicę między dżunglami drużyny czerwonej i niebieskiej wyznacza rzeka po której maszeruje  Wędrujący Krab. Więcej o dżungli: Dżungla.

 Środek Edytuj

 Środek (ang. middle) – nakrótsza aleja. Walczą na niej głównie magowie oraz pogromcy.

 Dół Edytuj

 Dół (ang. bottom) – jedyna linia, na której od początku gry grają dwie postaci – zazwyczaj strzelec i kreator. Jako rola, dół oznacza rolę strzelca (ang. Marksman).

 Wsparcie Edytuj

 Wsparcie (ang. support) – jedyna rola, która nie wymaga wysokiej liczby zabójstw. Postać wspiera strzelca grającego na dole. Postaci przystosowane do tej roli (np.  Soraka,  Rakan,  Lulu) posiadają umiejętności leczące lub nakładające wzmocnienia. Gracz nie powinien nadmiernie zabierać "farmy" (tzn. zabijać stworów) strzelcowi, ponieważ to od farmy zależy jak dobry będzie on w późniejszych fazach gry.

Howling Abyss Edytuj

Howling Abyss Minimap

 Środek Edytuj

Jedyna linia występująca na tej mapie. Zestawy stworów nie są zmienione na żadnej mapie (są takie same jak w przypadku Summoner's Rift). Linia składa się z czterech wież, z czego jedna jest od Inhibitora, a dwie są od Nexusa; Inhibitora oraz Nexusa (dodatkowo jeszcze Wieża przy Fontannie). Więcej szczegółów odnośnie mapy w opisie trybu All Random All Mid (ARAM).

Twisted Treeline Edytuj

Twisted Treeline Minimap

 Góra Edytuj

 Dżungla Edytuj

 Dół Edytuj

Inne Edytuj

 Dowolna Edytuj