League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki

Skórki[]

Barwy[]

Mecha Aatrox[]

Mecha Aatrox (Bazowy).png

Zwycięski Aatrox[]

Zwycięski Aatrox (Bazowy).png

Ciekawostki[]

„Za pomocą kilku drobnych ulepszeń mógłbym dodać temu miejscu... Blasku.”  p
Ta strona lub sekcja wymaga uzupełnienia treści.
  • Przestarzałe dane (przeróbka)

Ogólne[]

  • Natura miecza ma pewne podobieństwa do Soul Reavera z serii Legacy of Kain. Oba wydają się być "żyjącą bronią", która może konsumować siły życiowe swoich władców i wysysać je z wrogów.
    • Dodatkowo, efekt dźwiękowy przy jego umiejętności Żądza Krwi Aatrox przypomina dźwięk robiony przez formę Spirit Reaver Soul Reaver'a.
    • Może to być również odniesienie do czarnego runicznego miecza Elryka z Melnibone autorstwa Michaela Moorcocka, Stormbringera, który posiadał takie same właściwości i zdolności.
  • Jest 15. bohaterem, który może zwiększyć zasięg ataku. Jego ataki wciąż pozostają atakami wręcz.
  • Po osiągnięciu pewnej wartości szybkości, animacja ruchu Aatroxa pokazuje go szybującego zamiast biegnącego.
  • Kiedy Aatrox używa swej umiejętności specjalnej, możesz to słabo usłyszeć, bez względu na to, gdzie się znajduje twoja postać na mapie.
    • Dodatkowo, można usłyszeć słabe głosy, mówiące w niemożliwym do odróżnienia języku, kiedy Zagłada Świata jest aktywna.
      • Jak się okazało, owe głosy są puszczonymi od tyłu kilkoma kwestiami Aatroxa. Można posłuchać tego tutaj .
  • Aatrox jest trzecim bohaterem o mrocznych motywach ze skórką o świetlistej kolorystyce. Pierwszy był Varus, a druga Syndra.
    • Z tej trójki, tylko Aatrox nie pochodzi z Ionii.
  • Podczas trwania Zagłada Świata, animacje takie jak taniec wciąż działają.
  • Aatrox jest praworęczny.
    • Na modelu postaci można zauważyć nieopancerzoną lewą rękę, przypuszczane jest że Gruboskórność Steraka to jego lewa rękawica

Design i produkcja[]

  • Został zaprojektowany przez Classicka.
  • Tworzono go wokół motywu "ryzykownego obrońcy kradnącego życie".
  • Głos w polskiej wersji podkładaL Tomasz Marzecki, który dubbingował m.in. Xardasa z sagi Gothic, a obecnie Tomasz Zaród
  • Imię Aatroxa pochodzi od łacińskiego słowa atrox, co oznacza straszny, okropny czy okrutny.
    • Dodatkowo atrox oznacza również ciemność, która być może jest czynnikiem wpływającym na nazewnictwo jego rasy Darkinów (tłum. Mroczni).
      • Inną możliwością jest, że nazwa Darkinów pochodzi od zestawienia słów Dark Kin (Mroczny Ród), co podkreślałoby ich demoniczną naturę.
    • Angielskie słowo zbrodnia (atrocity) pochodzi od słowa atrox.
  • Inspiracja do stworzenia Aatroxa i jego styl chodzenia pochodzi od Balroga i Saurona z Władcy Pierścieni, gdyż jeden z designerów RiotuOhmikegoodness – pracował wcześniej nad jedną grą video z tej sagi.
    • Jest również uderzająco podobny do bohatera mangi Devilman

Historia[]

  • Na niewykorzystanej w kliencie wersji portretu Jaxa można dostrzec cień przypominający Aatroxa, ale jest pomiędzy nimi sporo różnic. Najprawdopodobniej może to być jeden z czwórki pozostałych Darkinów. Cień ten jest widoczny również na oficjalnej stronie bohatera.
    • Również na starszej wersji klasycznego portretu Dariusa można dostrzec tajemniczy cień, który może być kolejnym nieujawnionym Darkinem.
  • Historia Aatroxa mogła powstać na podstawie historii Aresa – boga wojny z mitologii greckiej.
    • Jest on jednym z pięciu obecnie żyjących Darkinów – starożytnej rasy.
    • Są pewne teorie, że Varus również może być Darkinem. Jest to głównie umotywowane faktem, że także posiada żyjącą broń i głos podobny do głosu Aatroxa. W przeciwieństwie jednak do niego, był on człowiekiem, którego opętało starożytne zło, a nie przedwieczną istotą, co prawdopodobnie obala owe teorie. Niektórzy przypuszczają jednak, że Darkinem mogło być to, co zamieszkało w jego ciele, a co wcześniej znajdywało się w Siedlisku Pallas.
  • Aatrox przez cierpienie jakie przeżywa chce zniszczyć całe istnienie w nadziei na śmierć
  • Oprócz Aatroxa wiadomo o dwóch innych darkinach. Rhaast który przebywa z Kaynem, niezdolny do przejęcia nad nim kontroli oraz Varus rktóry dzieli ludzkie ciało z dwoma wojownikami

Cytaty[]

  • Cytat Aatroxa: "Niech się buntują, gdy światło się mroczy." to bezpośrednie nawiązanie do wiersza Dylana Thomasa pt. Nie wchodź łagodnie do tej dobrej nocy.
  • Kwestia: "Wiem, co kryje się w sercach ludzkich." odnosi się do postaci Cienia stworzonego przez Waltera B. Gibsona"Kto wie, jakie zło czai się w sercach ludzkich? Cień wie...".
  • Cytat: "Pokój jest największym kłamstwem." być może ma odniesienie do The Sith Code'a z uniwersum Star Wars"Pokój jest kłamstwem, jest tylko pasją...".
  • Cytat: "Nawet ci, którzy nic nie mają, mogą oddać swoje życie."  jest prawdopodobnym nawiązaniem do podobnej linii w Warhammer 40.000: Dawn of War.
  • Cytat: "Ból przemija, zwycięstwo jest wieczne." (angielskie: "Pain is temporary, victory is forever") jest odniesieniem do inspirujących cytatów używanych w sporcie ("Pain is temporary, pride is forever").
  • Aatrox ma specjalny cytat dla dotyczący jego wpływu do egzystencję Króla Freljordu: "Tryndamere, moje największe dzieło." i pojawia się, kiedy Aatrox spotka po raz pierwszy Tryndamere'a z drużyny przeciwnej.
  • Większość jego prowokacji jest odniesieniem do powszechnego wyrażenia: "You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain" (Albo umrzesz jako bohater, albo będziesz żył wystarczająco długo, aby stać się złoczyńcą).

Skórki[]

Relacje[]

  • Ciemny zarys postaci w historii Tryndamere'a to właśnie Aatrox, który posiadał nieziemskie uzbrojenie i posługiwał się tajemniczą magią powodującą żądzę krwi u ludzi.Popierają to jego cytaty i freljordzki sztylet zrobiony z ludzkiej kości, który został odnaleziony przez Ezreala w Starożytnej tajemnicy Runeterry
  • On lub inny Darkin walczył dla niemal każdej frakcji bądź narodu. Był wysławiany, a także przedstawiany jako wielki bohater. Są na to dowody, ponieważ wykonywano statuetki, malowano go w oknach lub umieszczano jego twarz na urnach, ukazując go również jako bóstwo.
  • Aatrox może być wrogiem Barda, ponieważ uczestniczył w wielu krwawych bitwach, w które Bard mógł interweniować, lecz nie mógł zrobić niczego.
  • Historycznie, wojna pomiędzy dwoma wielkimi frakcjami, w którą Aatrox był zaangażowany, odbyła się w lesie, na którym znajduje się Rift. Był on również miejscem wielu bitew pomiędzy Protektoratem (herb Jelenia) i Magokratami (herb Sowy), dwoma stronami przywoływaczy, którzy szukali sposobu na wykorzystanie naturalnej magicznej energii tego terenu dla swego własnego użytku.
    • Wojny pomiędzy frakcjami były później również znane jako Wojny Run.

Przypisy

Advertisement