FANDOM

Maestría de Campeones 1

Maestría de Campeones

Maestría de Campeones es un sistema de progresión que rastrea la aptitud y experiencia de un jugador con cada campeón. Al final de cada juego, los jugadores reciben una calificación que califica su desempeño en comparación con toda la base de jugadores en esa respectiva combinación de campeón y posición. Estas calificaciones se traducen en un puntaje que se acumula con el tiempo, eventualmente desbloqueando nuevos niveles de Champion Mastery y recompensas a medida que el jugador avanza por el sistema.

Si bien se implementó con el parche V5.6, este sistema no se implementó completamente en todos los servidores hasta el parche V5.8.

Se puede encontrar la página de soporte oficial de Riot en Maestría de Campeones

Cómo funciona el sistema

Elegibilidad

En invocador nivel 5 y superior, los invocadores son elegibles para puntos de Maestría. Los puntos Dominio del campeón son elegibles en juegos de matchmade de:

Todos los modos Co-op vs. AI y juego personalizado son 'no' elegibles para 'Dominio de Campeones' .

Grados

Champion Mastery 2

Grading score

Every game you play with a champion, you will earn a grade based on how well you performed in comparison to all other players in your region that have played your champion-position combination (i.e., Vel'Koz bottom lane will only be compared to other Vel'Koz bottom lane players), with S+ only being awarded to the highest percentile of players. [1] These grades are not persistent and only represent how well you performed in that specific game. However, a higher grade is worth more points towards your mastery of that particular champion.

Notas:

  • Grades can only be viewed by yourself. Teammates and 3rd party websites cannot access them. [2]
  • Grades are opt-in. They are only shown if you hover over the point score. [3]
  • While you are graded versus all players in your region, the grading system is not influenced by your matchmaking rating (MMR). There is nothing to stop a Silver 2 from being the best Lissandra-Mid player in the region - should they consistently score S+ for their games. [4]
  • Performance uses a mix of core game metrics that Riot is confident cannot be abused through means such as AFK farming or spam warding. [5]
  • Riot will not reveal the exact factors that determine grading to prevent players from attempting to game the system. [6]

Puntos de Campeón

Champion Mastery 3

Grading system

Champion Mastery is currently divided into 5 tiers with Tier 5 being the highest, although there are plans to add two more tiers in the near future. To progress through the tiers, you need to play games on your champion and earn mastery points (CP), with a current projection of 15-30 games to reach Tier 5. [7] The amount of mastery points earned is displayed as a circular progress bar around your grade in the post-game screen. While a higher grade is worth more mastery points, the amount of mastery points gained is also influenced by team performance and party size (premade bonus).

$${\rm Champion \ Mastery \ Gain} = {\rm Individual \ Contribution} + {\rm Team \ Performance} + {\rm Party \ Bonus}$$

Team performance is affected by whether or not your team wins.

Premade bonus is awarded based on group size:

Premade Size Premade Bonus
Party of one No bonus
Party of two 2% of CP earned
Party of three 4% of CP earned
Party of four 6% of CP earned
Party of five 10% of CP earned

Players can track their progress with each champion outside the post-game screen in the Champion section of their profile. Furthermore, the three champions with the highest point score are displayed prominently on the profile landing page, next to your ranked standings.

Niveles 1-5

"Unplayed" is considered separate from Tier 1. After playing a single game, players immediately enter Tier 1 and start their progress towards Tier 2.

Mastery points can be earned beyond the maximum tier. The total is displayed below the champion portrait on the profile screen together with the Tier 5 crest. [8]

The following describes the amount of Champion Mastery points required to go from one tier to the next: [9]

To reach Tier CP Required Cumulative CP Required Cumulative CP %
1 0 0 0
2 1800 1800 8
3 4200 6000 28
4 6600 12600 58
5 9000 21600100

Niveles 6 y 7

Once reaching level 5, as noted above, champion points can still be earned but will not continue to advance mastery level. Instead, levels 6 and 7 are earned through Hextech Crafting.

Upon reaching level 5 with a champion, that champion becomes eligible to earn Mastery tokens. These tokens can only be earned on Summoner's Rift normal and ranked games. Receiving a grade of S- or higher at level 5 earns a Mastery 6 Token, and receiving a grade of S or S+ at level 6 earns a Mastery 7 Token. Leveling up a champion requires combining the following:

  • Level 6: Two Mastery 6 Tokens and 500 blue essence
  • Level 7: Three Mastery 7 Tokens and 600 blue essence

In both instances, the blue essence can be replaced with a champion shard or champion permanent of that champion.

Recompensas

There are 5 ranks of Champion Mastery currently obtainable. You will earn the following crests and their associated rewards as you accumulate Champion Mastery points:

Champion Mastery 4

Champion Mastery displayed beneath champion icons

Champion Mastery Kill Announcement

Announcement Banner (Shown: Tier 7 Morgana kills a Tier 7 Morgana)

LoL Animations - Champions mastery

LoL Animations - Champions mastery

Títulos

Para cada nivel existe un título específico según el rol que juegues, que podrás ver en tu perfil. Abajo te mostramos los títulos relacionados con cada rol.
Títulos Maestría de Campeones

Development

Rollout

Riot is kicking off the rollout with a PBE stint from 3/11. If all goes well, a couple of weeks later they will then launch a beta in a single region, focusing on Summoner’s Rift normal queues to make sure the feature’s stable for expanded use. Riot will read through player feedback and keep them updated with their progress.

Eligibility

All summoners who’ve hit level five or higher will be eligible for Mastery points. However, at launch, it’ll only support normal games on Summoner’s Rift (Blind Pick, Draft, Teambuilder). [10] The applicability of the system towards Co-op vs. AI, ARAM and Dominion has yet to be determined. [11] Summoner’s Rift Ranked queues will be supported at a later date.

El Futuro

Esto no es más que el principio de la Maestría de Campeones. A medida que el sistema vaya progresando, ¡Riot desbloqueará nuevos grados y recompensas!

Notes

  • Champion Mastery Guide by Riot Support
  • Free to play champions can be levelled up to Tier 4. After that, they will stop accruing points until the champion is unlocked. [12]
  • Mastery points do not decay.[13]
  • Progress will not be reset in the event of a champion rework. [14]
  • Visibility of Champion Mastery to other players: [15]
    • Profile Page:
      • Top three champions
      • 8 champions in progress
      • Mastery Score: Total of Mastery Tiers unlocked
    • Loading Screen:
      • Mastery Badges: These will appear in all queues but are only visible to your allies. [16]
    • In-Game:
      • Kill Announcement Badges: These will only appear for allies.
      • In-Game Emote: These will be visible to all players, should you choose to perform the emote.

FAQs

¿Recibiré crédito de EXP por el tiempo que ya he jugado con un campeón? Por el momento, no tenemos planes de hacer esto. Como se trata de un sistema nuevo, queremos que los jugadores sientan cómo van avanzando (¡y ganen recompensas!) según lo bien que jueguen y los campeones con quienes decidan jugar.

¿En qué consiste el sistema de evaluación? ¿Qué usan para calcularlo? Está basado en el campeón y el rol que acabes de jugar en una partida. Por ejemplo, evaluamos de manera distinta a Annie jugando de central que jugando de soporte. Tomamos una serie de métricas de rendimiento con las que comparamos cómo te fue en la partida, en relación con todos los otros jugadores de tu región que han jugado con la misma combinación de campeón y rol. Todo esto se basa en un porcentaje, así que si logras un puntaje muy alto significa que tu desempeño está en el tope de x% de jugadores con ese campeón y en esa posición. La evaluación en sí determina los puntos ganados.

¿Cuántas partidas necesito jugar para comenzar a subir de nivel? Esperamos que a cada jugador le tome de 15 a 30 partidas en los primeros niveles disponibles (del 1 al 5). Vamos a desbloquear más niveles en un futuro.

¿Va a ser la clásica mecánica de estar jugando rutinariamente para desbloquear objetivos? El sistema se basa en el rendimiento. Entre más rápido domines a un campeón, más rápido irás avanzando. Al mismo tiempo, queremos que sea lo bastante accesible como para que todos los jugadores tengan la sensación de que están progresando adecuadamente. Estamos afinando el sistema para que puedas subir de nivel el tipo de campeones que realmente te gusta jugar más y recibas una evaluación correcta que te permita tener una idea clara de tu desempeño en cada partida. Los topes de nivel se han puesto intencionalmente bajos para cada campeón con el propósito de evitar la sensación de jugar rutinariamente por un objetivo.

¿Se puede bajar de nivel? No tenemos contempladas por el momento pérdidas de nivel ni progresivas ni puntuales.

¿Qué otro tipo de recompensas se tienen planeadas de cara al futuro? Antes de trazar planes a futuro, queremos ver si la gente disfruta usar este sistema y qué les gusta de él. Nos interesa recibir sus comentarios.

¿Habrá aspectos como recompensa en algún momento? No es algo que tengamos previsto por ahora, pero estamos explorando algunas otras ideas de recompensas únicas que creemos les van a gustar.

¿Funcionará en Dominion y ARAM? ¿Funcionará en el futuro? De momento lo estamos limitando a la Grieta.

¿Puede ver el equipo enemigo los emblemas durante la partida o en la pantalla de carga? No en un principio, pero es algo que podría cambiar en el futuro.

¿Podrán los otros jugadores ver mi evaluación al final de la partida? No. Estas evaluaciones son solo para ti y no son algo que los otros jugadores puedan ver. Tampoco estarán disponibles para sitios de terceros.

¿El sistema tendrá en cuenta a los jugadores que se queden inactivos? Podemos confirmarlo: la inactividad durante la partida se castigará con una mala evaluación.

Champion Mastery Loading Screen

Trivia

  • Champion Mastery rewards will not be awarded retroactively. [17]
  • Grado 6 (Diamante Magenta) y Grado 7 (Hexagono Cyan) ya aparecen en los archivos. Sin embargo, todavía no están activados. Por ahora, el grado más alto es el Grado 5 (Triángulo Rojo)
  • The in-game emote causes the champion to produce a mastery badge. Unlike other emotes it doesn't seem to interrupt anything. Default key binding: Ctrl + 6. It's only visible to your team. [18]

References