Fandom

(Schilde sollten nicht mit Rüstung oder Magieresistenz verwechselt werden.)

Der Begriff Schild bezieht sich auf eine Spielmechanik, die einem Champion zeitlich begrenzt zusätzliche Trefferpunkte verleiht. Schilde verschwinden entweder dadurch, dass der Schadenswert, den das Schlid maximal absorbieren kann, erreicht wird, oder weil die Schilddauer abeglaufen ist. Ein Schild wird angezeit durch einen weißen oder lilanen Balken innerhalb der Lebensanzeige des Champions.

Die meisten Schilde werden durch die Fähigkeiten von Champions verliehen.

Schildtypen Bearbeiten

Schilde werden durch die Schadensart, die sie absorbieren, klassifiziert. Es gibt zwei Arten von Schilden: Schutzschilde (weiß) und Magieschilde (lila).

Die meisten Schilde sind Schutzschilde und erscheinen als weiße Trefferpunkte. Sie absorbieren alle Formen von Schaden - darunter fällt auch absoluter Schaden.

Magische Schilde absorbieren hingegen ausschließlich magischen Schaden und erscheinen als lilane Trefferpunkte. Physischer sowie absoluter Schaden werden dabei nicht abgehalten - sie reduzieren die Lebenspunkte des getroffenen Champions trotz Magieschild.

Schutzschilde Bearbeiten

Note: Only the shield effect of these abilities is shown here, to read more information on each of these abilities, follow the link on each of them.

Champion abilities that can shield others Bearbeiten

  • Janna Standard Janna Sq Jannas Eye of the Storm Eye of the Storm shields her target for 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+ 70% AP) damage for up to 5 seconds.
  • Karma Standard Karma Sq Karmas Inspire Inspire shields her target for 80 / 110 / 140 / 170 / 200 (+ 50% AP) damage for up to 4 seconds.
    • Defiance Defiance shields her target for 80 / 110 / 140 / 170 / 200 (+ 110% AP) + (30 / 100 / 170 / 240, scaling with Karma Mantra Mantra) damage and allied champions near the primary target for half the total amount for up to 4 seconds.
  • Lee Sin Standard Lee Sin Sq Lee Sins Safeguard Safeguard rushes him towards a target ally unit, shielding him from 40 / 100 / 160 / 220 / 280 (+ 80% AP) damage for the next 2 seconds. If the target ally was a champion, they also receive this shield.
  • Lulu Standard Lulu Sq Lulus Help, Pix! Help, Pix! summons Pix and shields target ally champion for 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+ 60% AP) damage for up to 6 seconds.
  • Lux Standard Lux Sq Lux' Prismatic Barrier Prismatic Barrier shields herself and throws out her wand in a line, shielding allied champions in its path for 50 / 65 / 80 / 95 / 110 (+ 20% AP) for up to 3 seconds. Lux's wand then returns to her, stacking the shield to all allied champions it passes through and herself.
  • Orianna Standard Orianna Sq Oriannas Command: Protect Command: Protect commands her ball to fly to and attach onto an allied champion shielding it for 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+ 40% AP) damage when it arrives for up to 4 seconds.
  • Sona Standard Sona Sq Sonas Aria of Perseverance Aria of Perseverance activates an aura that applies to all tagged allied champions a shield that absorbs 30 / 55 / 80 / 105 / 130 (+ 30% AP) damage for up to 1.5 seconds.
  • Shen Standard Shen Sq Shens Stand United Stand United shields an allied champion for 250 / 550 / 850 (+ 130% AP) damage for up to 5 seconds.
  • Taric Standard Taric Sq Tarics Taric Bastion Bastion shields himself and a target allied champion for 8 / 9 / 10 / 11 / 12% of target's maximum health damage for up to 2.5 seconds.
  • Thresh Standard Thresh Sq Threshs Dark Passage Dark Passage tosses his lantern towards the target location for up to 6 seconds. The first ally who comes near the lantern gains a shield lasting 4 seconds that that absorbs up to 60 / 100 / 140 / 180 / 220 (+ 1 per soul soul collected) damage.

Championfähigkeiten, that shield only the user Bearbeiten

  • Blitzcrank Standard Blitzcrank Sq Blitzcranks Mana Barrier Mana Barrier creates a shield to protect him for damage equal to 50% of his current mana for up to 10 seconds. This happens when his health falls below 20% of his maximum health and has a static cooldown of 90 seconds after it activates for it to be available again.
  • Camille Standard Camille Sq Camilles Adaptive Defenses Adaptive Defenses grants her a physical damage shield for 20% of her maximum health if she attacks a target that would deal more physical than magic damage to her for 1.5 / 2 / 2.5 (abhängig von der Stufe) seconds.
  • Diana Standard Diana Sq Dianas Pale Cascade Pale Cascade shields herself from up to 40 / 55 / 70 / 85 / 100 (+ 30% AP) damage or for 5 seconds. If all three spheres are triggered, the shield is reapplied. The second shield stacks with the first.
  • Evelynn Standard Evelynn Sq Evelynns Agony's Embrace Agony's Embrace shields herself from up to 150 / 225 / 300 per enemy champion that is hit and lasts up to 6 seconds.
  • Jarvan IV. Standard Jarvan IV. Sq Jarvan IV.s Golden Aegis Golden Aegis shields himself from up to 50 / 80 / 110 / 140 / 170 damage plus 20 / 40 / 60 / 80 / 100 damage per nearby enemy champion for up to 5 seconds.
  • Kled Standard Kled Sq Kleds Chaaaaaaaarge!!! Chaaaaaaaarge!!! shields himself for up to 200 / 300 / 400 (+ 300% bonus AD) damage while he is charging and for 2 seconds after the charge ends.
  • Malphite Standard Malphite Sq Malphites Granite Shield Granite Shield passively shields him with a layer of rock which absorbs damage equal to 10% of his maximum health. If Malphite has not been hit for 10 / 8 / 6 (abhängig von der Stufe) seconds, this effect recharges.
  • Mordekaiser Standard Mordekaiser Sq Mordekaisers Iron Man Iron Man passively gives him a temporary shield equal to 25% of the damage dealt from his abilities, halved to 12.5% against enemy minions and capped at 25% maximum health. After a 1.5 seconds delay, Iron Man's shield decays at a rate of 1.5% base health per second down to a minimum of 25% maximum shield.
  • Nautilus Standard Nautilus Sq Nautilus' Titan's Wrath Titan's Wrath shields himself from 65 / 70 / 75 / 80 / 85 (+ 9 / 11 / 13 / 15 / 17% of maximum health) damage for up to 10 seconds.
  • Poppy Standard Poppy Sq Poppys Iron Ambassador Iron Ambassador shields herself for 15 / 17.5 / 20 (abhängig von der Stufe)% of her maximum health if she picks her buckler up after throwing it.
  • Riven Standard Riven Sq Rivens Valor Valor dashes her towards the cursor and grants her a shield protecting her from 90 / 120 / 150 / 180 / 210 (+ 100% bonus AD) damage for up to 1.5 seconds.
  • Rumble Standard Rumble Sq Rumbles Scrap Shield Scrap Shield creates a shield protecting from 50 / 80 / 110 / 140 / 170 (+ 40% AP) damage for up to 2 seconds. If he has 50 or more heat when casting it, the shield is increased to 75 / 120 / 165 / 210 / 255 (+ 60% AP).
  • Ryze Standard Ryze Sq Ryzes Overload Overload grants him a shield that absorbs 60 − 200 (abhängig von der Stufe) (+ 60% AP) (+ 3% bonus mana) for 2 seconds if he casts the spell with 2 runes ready.
  • Shen Standard Shen Sq Shens Ki Barrier Ki Barrier shields him for 52 − 120 (abhängig von der Stufe) (+ 14% bonus health) damage for up to 2.5 seconds each time he casts an ability with a static cooldown of 10 seconds. If the triggering ability successfully affected at least one champion, Ki Barrier's cooldown is reduced by 4 − 7.5 (abhängig von der Stufe) seconds.
  • Sion Standard Sion Sq Sions Soul Furnace Soul Furnace surrounds himself with a shield which absorbs 30 / 55 / 80 / 105 / 130 (+ 40% AP) (+ 6 / 7 / 8 / 9 / 10% of maximum health) damage for up to 6 seconds. You can deactivate it after 3 seconds or it will destroy by itself after 6 seconds if not destroyed before hand. It deals damage when reactivated.
  • Skarner Standard Skarner Sq Skarners Crystalline Exoskeleton Crystalline Exoskeleton shields himself from 10% maximum health (+ 80% AP) damage for up to 6 seconds.
  • Tahm Kench Standard Tahm Kench Sq Tahm Kenchs Thick Skin Thick Skin converts his current Grey Health into a health shield that lasts 3 seconds.
  • Udyr Standard Udyr Sq Udyrs Turtle Stance Turtle Stance upon activation it gives himself a shield that will protect him from 60 / 95 / 130 / 165 / 220 (+ 50% AP) for up to 5 seconds.
  • Urgot Standard Urgot Sq Urgots Terror Capacitor Terror Capacitor gives him a shield that absorbs 60 / 100 / 140 / 180 / 220 (+ 80% AP) (+ 8% maximum mana) damage for 5 seconds.
  • Vi Standard Vi Sq Vis Blast Shield Blast Shield gives her a shield equal to 10% of her maximum health for up to 3 seconds when she hits an enemy with one of her activated abilities. This effect has a static cooldown of 18 − 8 (abhängig von der Stufe) seconds.
  • Viktor Standard Viktor Sq Viktors Siphon Power Siphon Power shields himself for 8% maximum mana (+ 15% AP) for up to 2.5 seconds.
  • Yasuo Standard Yasuo Sq Yasuos Way of the Wanderer Way of the Wanderer at maximum Flow, grants him a shield that absorbs 100 − 510 (abhängig von der Stufe) for up to 1 second when he is damaged by a champion or monster.

Items Bearbeiten

  • Einflusspunkte Währung Face of the Mountain
  • Einflusspunkte Währung Locket of the Iron Solari
  • Einflusspunkte Währung Seraph's Embrace
  • Einflusspunkte Währung Sterak's Gage
  • Einflusspunkte Währung The Bloodthirster

SpellsBearbeiten

Masteries Bearbeiten

Magic shield Bearbeiten

  • Morgana Standard Morgana Sq Morganas Black Shield Black Shield places a shield around herself or a friendly champion, absorbing 70 / 140 / 210 / 280 / 350 (+ 70% AP) magic damage and prevents the application of crowd control effects while the shield holds. Lasts 5 seconds or until the shield has been depleted.

Champion abilities that shield only the user Bearbeiten

  • Camille Standard Camille Sq Camilles Adaptive Defenses Adaptive Defenses grants her a magic damage shield for 20% of her maximum health if she attacks a target that would deal more magic than physical damage to her for 1.5 / 2 / 2.5 (abhängig von der Stufe) seconds.

Items Bearbeiten

  • Einflusspunkte Währung Hexdrinker
  • Einflusspunkte Währung Maw of Malmortius