League of Legends Wiki
Advertisement
League of Legends Wiki
"Ich kann dir helfen das besser zu machen."

Der Begriff der Schadensmodifikation bezieht sich auf Buffs oder Debuffs, die auf eine Einheit angewendet werden und dazu führen, dass sie erhöhten oder verringerten Schaden austeilen oder empfangen. Diese Werte sind prozentual; sie fügen keinen zusätzlichen gleichbleibenden Schaden hinzu, sondern modifizieren den normalerweise verursachten Schaden. Diese Buffs bzw. Debuffs können nur durch Champion-Fähigkeiten, neutrale Buffs, Treffereffekte von Gegenständen oder Runen erhalten werden.

Damage dealt modifier

These are buffs that allow the champion that has them to deal increased or decreased magic or physical damage from basic attacks, abilities, and item actives. The raw value from the attack or ability is increased or decreased by the modifier and then applied to the target.

All damage dealt modifiers stack multiplicatively. Since multiplication is commutative, the order is irrelevant. So if Talon Talon uses an autoattack on a CC'd champion just after using a maxed Cutthroat Cutthroat on it, while affected by Urgots Urgots Zaun-Touched Bolt Augmenter Zaun-Touched Bolt Augmenter, his autoattack's damage will be modified by 107.525% (110% × 115% × 85%).

Increasing damage dealt

Champion abilities

Note: Only the damage modifier effect of these abilities is shown here, to read more information on each of these abilities, follow the link on each of them.

  • Alistars Alistars Trample Trample deals 100% increased damage to minions.
  • Ashes Ashes Frost Shot Frost Shot causes her to deal 10%  + (critical strike chance × (1 + bonus critical strike damage))% to targets affected by 20px Frost.
    • Ashes Ashes Ranger's Focus Ranger's Focus causes her autoattacks to deal 115 / 120 / 125 / 130 / 135% AD total physical damage over 5 shots.
  • Aurelion Sols Aurelion Sols Celestial Expansion Celestial Expansion causes his stars to deal 50% increased damage when active.
  • Corkis Corkis Hextech Munitions Hextech Munitions changes his basic attacks to deal 50% physical damage and 50% magic
  • Gangplanks Gangplanks Powder Keg Powder Keg deals 60 / 90 / 120 / 150 / 180 bonus damage to champions.
  • Hecarims Hecarims Rampage Rampage deals 50% increased damage to monsters and champions.
  • Jinx' Jinx' Switcheroo! Switcheroo!, specifically Jinx' Jinx' Fishbones Fishbones modifies Jinx's autoattacks to deal 110% attack damage and to splash.
  • Kha'Zix' Kha'Zix' Taste Their Fear Taste Their Fear deals 30% increased damage to isolated targets.
    • Kha'Zix' Kha'Zix' Evolved Enlarged Claws Evolved Enlarged Claws enhances Taste Their Fear to deal 10 − 180 (abhängig von der Stufe) (+ 104% Bonus AD) bonus physical damage to isolated targets on top of the normal 30% increase.
  • Lucians Lucians Lightslinger Lightslinger deals 100% AD against minions on the second shot.
  • Miss Fortunes Miss Fortunes Bullet Time Bullet Time can [[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]] [[:Vorlage:Tip data/critical strike|critically strike]] per wave, dealing 20% × (1 + bonus critical damage) bonus damage.
  • Nidalees Nidalees Javelin Toss Javelin Toss damage is by 「 1% per 3.875 」「 25.8% per 100 」 units traveled, capping at 200% bonus damage.
    • Nidalees Nidalees Takedown Takedown deals 1.5% increased damage for every 1% of the target's missing health, for a maximum of 150% bonus damage.
  • Pantheons Pantheons Certain Death Certain Death grants Spear Shot Spear Shot 100% additional damage to targets below 15% health.
  • Rek'Sais Rek'Sais Furious Bite Furious Bite deals 1% increased damage per point of Fury, dealing true damage at full Fury.
  • Renektons Renektons Reign of Anger Reign of Anger consumes 50 Fury to increase a basic ability's damage by 50%.
  • Rivens Rivens Wind Slash Wind Slash deals 2.66% increased damage for each 1% health the targets are missing (maximizing at ~200% increased damage when targets are at 25% health or less).
  • Rumbles Rumbles Junkyard Titan Junkyard Titan: Having 50 or more heat causes Rumbles Rumbles Flamespitter Flamespitter and Electro-Harpoon Electro-Harpoon to deal 50% increased damage.
  • Ryzes Ryzes Overload Overload deals 60 / 70 / 80 / 90 / 100% bonus damage against targets marked by Spell Flux Spell Flux.
  • Shacos Shacos Backstab Backstab allows him to deal 20% increased damage when striking a unit from behind with his autoattacks or abilities.
  • Shyvanas Shyvanas Twin Bite Twin Bite causes her next autoattack to deal 40 / 55 / 70 / 85 / 100% bonus damage and trigger on-hit effects twice.
  • Sions Sions Decimating Smash Decimating Smash deals 33.3% increased damage against monsters and 66.7% against champions.
  • Skarners Skarners Crystal Slash Crystal Slash deals 33 / 36 / 39 / 42 / 45% AD (+ 30% AP) on subsequent casts for 4 seconds after hitting an enemy.
  • Sonas Sonas Hymn of Valor Hymn of Valor grants her Power Chord Power Chord 50% additional damage.
  • Sorakas Sorakas Starcall Starcall deals 50% increased damage against targets in the center.
  • Swains Swains Torment Torment afflicts his target, dealing damage to them over time and causing Swain to deal 20% increased damage to it for 4 seconds from all damage sources.
  • Syndras Syndras Dark Sphere Dark Sphere deals 15% increase damage against champions when at maximum rank.
  • Talons Talons Cutthroat Cutthroat allows him to blink to his target and deal 3% / 6% / 9% / 12% / 15% increased damage to it for the next 3 seconds.
    • Talons Talons Mercy Mercy allows his autoattacks to deal 10% increased damage if his target is slowed, stunned, immobilized or suppressed.
  • Tristanas Tristanas Explosive Charge Explosive Charge deals 30% increased damage every time the target gets damaged by her autoattacks or abilities, up to 120% increased damage.
  • Vaynes Vaynes Tumble Tumble grants her next attack 30% / 35% / 40% / 45% / 50% increased damage.
  • Vis Vis Vault Breaker Vault Breaker deals 33.3% increased damage against champions.
  • Volibears Volibears Frenzy Frenzy deals 1% increased damage for each 1% of health the target is missing.
  • Xeraths Xeraths Eye of Destruction Eye of Destruction deals 50% increased damage to targets in the center.
  • Yasuos Yasuos Sweeping Blade Sweeping Blade casts increase the next dash's base damage by 25% for 5 seconds, up to 50% increased damage.
  • Ziggs Ziggs

Masteries

  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp
  • Vorlage:Mp

Decreasing damage dealt

Champion abilities

  • Jhins Jhins Whisper Whisper makes his [[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]] [[:Vorlage:Tip data/critical strike|critical strikes]] deal 25% less damage.
  • Kalistas Kalistas Martial Poise Martial Poise modifies her autoattacks to only deal 90% AD.
  • Kleds Kleds Skaarl the Cowardly Lizard Skaarl the Cowardly Lizard modifies his autoattacks to only deal 80% AD to champions when he is dismounted.
  • Sonas Sonas Aria of Perseverance Aria of Perseverance enhances her Power Chord Power Chord, to debuff her target to deal 25% (+ 4% per 100 AP) less damage for 3 seconds.
  • Urgots Urgots Zaun-Touched Bolt Augmenter Zaun-Touched Bolt Augmenter makes his autoattacks and Acid Hunter Acid Hunter reduce all damage that his target deals by 15% for 2.5 seconds.
  • Yasuos Yasuos Way of the Wanderer Way of the Wanderer makes his [[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]][[Datei:Vorlage:Tip data/critical strike|20px|link=Vorlage:Tip data/critical strike|]] [[:Vorlage:Tip data/critical strike|critical strikes]] deal only 90% damage, reduced to 75% on Steel Tempest Steel Tempest.

Summoner Spell

  • Vorlage:Sp

Damage received modifier

These are buffs or debuffs that allow the champion that have them to receive increased or decreased magic or physical damage from autoattacks, abilities and item's actives. The final value from the attack or ability is increased or decreased by the modifier and then directly applied to the target's health.

Armor and magic resistance damage reduction percentage count as one source of damage received modifier against physical and magical damage respectively. For example, a champion with 300 armor has 75% damage reduction from physical damage.

Damage reduction from armor and magic resistance and from any other sources stack multiplicatively.

Increasing damage received

Champion abilities

  • Vladimirs Vladimirs Hemoplague Hemoplague affects all targets hit to receive 10% increased damage from all sources for the next 5 seconds.

Items

  • Abyssal Scepter Einflusspunkte Abyssal Scepter

Masteries

  • Vorlage:Mp

Decreasing damage received

Champion abilities

  • Alistars Alistars Unbreakable Will Unbreakable Will grants him 50% / 60% / 70% damage reduction for 7 seconds.
  • Annies Annies Molten Shield Molten Shield grants her 16% / 22% / 28% / 34% / 40% damage reduction for 3 seconds.
  • Braums Braums Unbreakable Unbreakable grants him 30% / 32,5% / 35% / 37,5% / 40% damage reduction from oncoming sources (excluding true damage and towers) for 3 / 3,25 / 3,5 / 3,75 / 4 seconds. The damage reduction is increased to 100% for the first source of champion damage that would be reduced.
  • Galios Galios Idol Of Durand Idol Of Durand grants him 50% damage reduction while channeling for up to 2 seconds.
  • Garens Garens Courage Courage places a defensive shield on himself, decreasing all damage taken by 30% for 2 / 3 / 4 / 5 / 6 seconds.
  • Gragas' Gragas' Drunken Rage Drunken Rage takes a long swig from his barrel, disabling his ability to cast or attack for 1 second and then receives 10% / 12% / 14% / 16% / 18% reduced damage for 3 seconds.
  • Kassadins Kassadins Void Stone Void Stone reduces all magic damage taken by 15%.
  • Malzahars Malzahars Void Shift Void Shift grants him 90% damage reduction against the first spell or autoattack that hits him, lingering for 0.25 seconds.
  • Maokais Maokais Vengeful Maelstrom Vengeful Maelstrom creates a great vortex of natural energy around himself reducing non-tower damage done to allied champions in the area by 20% up to 10 seconds.
  • Master Yis Master Yis Meditate Meditate grants him 50 / 55 / 60 / 65 / 70% damage reduction up to 4 seconds while channeling.
  • Urgots Urgots Hyper-Kinetic Position Reverser Hyper-Kinetic Position Reverser grants 30 / 40 / 50% damage reduction for 5 seconds.

Summoner Spells

  • Vorlage:Sp

Items

  • Ninja Tabi Einflusspunkte Ninja Tabi
  • Phantom Dancer Einflusspunkte Phantom Dancer

Masteries

  • Vorlage:Mp

Damage immunity

There are some instances in the game where a champion is immune to receiving any kind of damage (including true damage) for a few seconds.

Champions

  • Aatrox' Aatrox' Blood Well Blood Well grants him damage immunity while reviving and restoring health.
  • Bards Bards Tempered Fate Tempered Fate grants affected units damage immunity for 2.5 seconds.
  • Fioras Fioras Riposte Riposte grants her damage immunity for 0.75 seconds.
  • Kalistas Kalistas Fate's Call Fate's Call grants the oathsworn ally damage immunity for up to 4 seconds.
  • Kayles Kayles Intervention Intervention grants the target ally champion damage immunity for 2 / 2,5 / 3 seconds.
  • Kindreds Kindreds Lamb's Respite Lamb's Respite grants all units inside the affected area become immune to damage when they are reduced to 10% of their maximum health.
  • Lissandras Lissandras Frozen Tomb Frozen Tomb grants her damage immunity for 2.5 seconds if cast on herself.
  • Tarics Tarics Cosmic Radiance Cosmic Radiance grants him and all nearby allied champions damage immunity for 2.5 seconds after a 2.5 second delay.
  • Zileans Zileans Chronoshift Chronoshift grants the target damage immunity for 2 seconds if it takes fatal damage within 5 seconds.

Items

  • Zhonya's Hourglass Einflusspunkte Zhonya's Hourglass
  • Guardian Angel Einflusspunkte Guardian Angel

Flat Damage Reduction

Several champions have abilities that reduce damage by a flat amount.Some flat damage reductions are factored in after armor or magic resistance. This makes it significantly better the more resistances you have. In addition, periodic damage effects will have each tick of damage reduced. For example, Malzahars Malzahars Malefic Visions Malefic Visions ticks 8 times, so 1 flat damage reduction would reduce its total damage by 8.

Flat damage reduction does not work against true damage.

Champions

  • Amumus Amumus Tantrum Tantrum provides 2 / 4 / 6 / 8 / 10 physical flat damage reduction.
  • Fizz' Fizz' Nimble Fighter Nimble Fighter provides 4 − 14 (abhängig von der Stufe) flat damage reduction against auto-attacks.

Items

  • Doran's Shield Einflusspunkte Doran's Shield
  • Guardian's Horn Einflusspunkte Guardian's Horn

Masteries

  • Vorlage:Mp
Advertisement