"Ich kann dir helfen das besser zu machen."

Der Begriff der Schadensmodifikation bezieht sich auf Buffs oder Debuffs, die auf eine Einheit angewendet werden und dazu führen, dass sie erhöhten oder verringerten Schaden austeilen oder empfangen. Diese Werte sind prozentual; sie fügen keinen zusätzlichen gleichbleibenden Schaden hinzu, sondern modifizieren den normalerweise verursachten Schaden. Diese Buffs bzw. Debuffs können nur durch Champion-Fähigkeiten, neutrale Buffs, Treffereffekte von Gegenständen oder Runen erhalten werden.

Damage dealt modifier

These are buffs that allow the champion that has them to deal increased or decreased magic or physical damage from basic attacks, abilities, and item actives. The raw value from the attack or ability is increased or decreased by the modifier and then applied to the target.

All damage dealt modifiers stack multiplicatively. Since multiplication is commutative, the order is irrelevant. So if Talon Talon uses an autoattack on a CC'd champion just after using a maxed Cutthroat Cutthroat on it, while affected by Urgots Urgots Zaun-Touched Bolt Augmenter Zaun-Touched Bolt Augmenter, his autoattack's damage will be modified by 107.525% (110% × 115% × 85%).

Increasing damage dealt

Champion abilities

Note: Only the damage modifier effect of these abilities is shown here, to read more information on each of these abilities, follow the link on each of them.

Masteries

Decreasing damage dealt

Champion abilities

Summoner Spell

Damage received modifier

These are buffs or debuffs that allow the champion that have them to receive increased or decreased magic or physical damage from autoattacks, abilities and item's actives. The final value from the attack or ability is increased or decreased by the modifier and then directly applied to the target's health.

Armor and magic resistance damage reduction percentage count as one source of damage received modifier against physical and magical damage respectively. For example, a champion with 300 armor has 75% damage reduction from physical damage.

Damage reduction from armor and magic resistance and from any other sources stack multiplicatively.

Increasing damage received

Champion abilities

Items

  • Abyssal Scepter Einflusspunkte Abyssal Scepter

Masteries

Decreasing damage received

Champion abilities

Summoner Spells

Items

  • Ninja Tabi Einflusspunkte Ninja Tabi
  • Phantom Dancer Einflusspunkte Phantom Dancer

Masteries

Damage immunity

There are some instances in the game where a champion is immune to receiving any kind of damage (including true damage) for a few seconds.

Champions

Items

  • Zhonya's Hourglass Einflusspunkte Zhonya's Hourglass
  • Guardian Angel Einflusspunkte Guardian Angel

Flat Damage Reduction

Several champions have abilities that reduce damage by a flat amount.Some flat damage reductions are factored in after armor or magic resistance. This makes it significantly better the more resistances you have. In addition, periodic damage effects will have each tick of damage reduced. For example, Malzahars Malzahars Malefic Visions Malefic Visions ticks 8 times, so 1 flat damage reduction would reduce its total damage by 8.

Flat damage reduction does not work against true damage.

Champions

Items

  • Doran's Shield Einflusspunkte Doran's Shield
  • Guardian's Horn Einflusspunkte Guardian's Horn

Masteries