Fandom

"Ich kann dir helfen das besser zu machen."

Heilung allgemein ist eine Spielmechanik in League of Legends, bei der Lebenspunkte einer Einheit wiederhergestellt werden. Sie kann als Gegenteil zu Schaden angesehen werden, der Lebenspunkte abzieht.

Heilung selbst bezeichnet eine Handlung, durch die der Lebensbalken einer Einheit wieder aufgefüllt wird und unterscheidet sich von anderen Arten der Lebenswiederherstellung wie Lebensraub, Zaubervampir und passiver Lebensregeneration. Heilung kann durch den Effekt der Heilungsreduzierung vermindert werden.

Heilung kann die momentanen Lebenspunkte einer Einheit nicht über ihr Maximum hinaus erhöhen, sondern lediglich bis dahin auffüllen. Beim Stufenaufstieg und gewissen Championfähigkeiten wie Lulu Standard Lulu Sq Lulus Lulu Wildwuchs Wildwuchs werden die Lebenspunkte einer Einheit im Verhältnis zu ihren neuen maximalen Lebenspunkten erhöht, was nicht als Heilung gilt. Daher wird so etwas auch nicht von Heilungsreduzierung beeinträchtigt.

Heilung durch Fähigkeiten Bearbeiten

Heilung Verbündeter Bearbeiten

Es folgt eine Liste an Champions, die Heilfähigkeiten besitzen und damit auch andere heilen können:

  • Alistar Standard Alistar Sq Alistars Alistar Siegesschrei Siegesschrei heilt sich für 20 − 139 (abhängig von der Stufe) Leben und nahe verbündeten Champions für 「 die doppelte Menge 」「 40 − 278 (abhängig von der Stufe) Leben 」.
  • Bard Standard Bard Sq Bards Bard Schrein des Beschützers Schrein des Beschützers alle verbündeten Champions werden zwischen 30 / 60 / 90 / 120 / 150 + (20% AP) und 70 / 110 / 150 / 190 / 230 + (45% AP) Leben geheilt, je nach dem wie lange der Schrein bestand.
  • Fiora Standard Fiora Sq Fioras Fiora Große Herausforderung Große Herausforderung markiert eine gegnerischen Champion und legt für 8 Sekunden alle 4 Schwachpunkte offen. Wenn sie wenigstens einen Fiora Tanz der Duellantin Schwachpunkt auslöst, bevor das Ziel stirbt, oder alle vier auslöst, so erschafft sie eine Siegeszone Siegeszone, in der alle verbündeten Champions für 2 / 3 / 4 / 5 (abhängig von Anzahl getroffener Schwachpunkte) Sekunden um 80 / 110 / 140 (+ 60 % des zusätzlichen Angriffschaden) pro Sekunde geheilt werden.
  • Janna Standard Janna Sq Jannas Janna Monsun Monsun erschafft eine für 3 Sekunden einen Monsun, der pro halber Sekunde 50 / 75 / 100 (+ 25 % der Fähigkeitsstärke) an allen verbündeten Einheiten Leben wiederherstellt.
  • Kayle Standard Kayle Sq Kayles Kayle Göttlicher Segen Göttlicher Segen stellt 60 / 105 / 150 / 195 / 240 + (45% AP) Leben beim anvisierten verbündeten Champion wieder her.
  • Kindred Standard Kindred Sq Kindreds Kindred Gnadenfrist des Lamms Gnadenfrist des Lamms Sobald der Segen endet, werden alle Einheiten um 200 / 250 / 300 innerhalb des Bereiches geheilt.
  • Nami Standard Nami Sq Namis Nami Ebbe und Flut Ebbe und Flut bounces from enemy to ally champions (or vice versa) two times, healing an ally champion when landing on them:
    • First Target: Heals 65 / 95 / 125 / 155 / 185 + (30% AP).
    • Second Target: Heals 65 / 95 / 125 / 155 / 185 + (30% AP) × (85% + (7.5% per 100 AP)).
    • Third Target: Heals 65 / 95 / 125 / 155 / 185 + (30% AP) × (70% + (15% per 100 AP)).
  • Nidalee Standard Nidalee Sq Nidalees Nidalee Urenergie Wilde Woge restores 45 / 85 / 125 / 165 / 205 + (50% AP) health to target allied champion.
  • Sona Standard Sona Sq Sonas Sona Arie der Beharrlichkeit Arie der Beharrlichkeit heals herself and the allied champion with the lowest percentage of health in range for 35 / 55 / 75 / 95 / 115 + (25% AP).
  • Soraka Standard Soraka Sq Sorakas Soraka Astralinfusion Astralinfusion restores 120 / 150 / 180 / 210 / 240 + (60% AP) health to a target allied minion or champion.
    • Soraka Standard Soraka Sq Sorakas Soraka Wunsch Wunsch restores 150 / 250 / 350 + (55% AP) health to all allied champions, increasing by 50% on allied champions below 40% of their maximum health, up to 225 / 375 / 525 + (82.5% AP) health.
  • Taric Standard Taric Sq Tarics Taric Günstling der Sterne Günstling der Sterne restores 20 / 30 / 40 / 50 / 60 + (20% AP) + (1.5% bonus health) health per charge up to maximum of 3 charges per cast, to himself and all nearby allied champions.
  • Zilean Standard Zilean Sq Zileans Zilean Zeitverschiebung Zeitverschiebung Markiert sich selbst oder einen verbündeten Champion 5 Sekunden lang mit einer schützenden Zeitrune. Wenn das Ziel tödlichen Schaden erleidet, wird es stattdessen in der Zeit zurückgesetzt und erhält 600 / 850 / 1100 + (200% AP) Leben zurück.

Selbstheilung Bearbeiten

Es folgt eine Liste an Champions, die nur sich selbst durch Fähigkeiten heilen können. Siehe Lebensregeneration für Fähigkeiten, die nur die Lebenspunktregeneration erhöhen.

  • Aatrox Standard Aatrox Sq Aatrox' Blood Well Blood Well upon taking fatal damage, Aatrox enters in stasis and drains his Blood Well, healing for 35% of Well's maximum capacity over the next 3 seconds for 36.75 − 304.5 (abhängig von der Stufe) health (+ 100% of Blood Well's stored health) up to a maximum of 141.75 − 1174.5 (abhängig von der Stufe) health.
    • Aatrox Standard Aatrox Sq Aatrox' Blood Thirst Blood Thirst heals him for 20 / 25 / 30 / 35 / 40 + (25% bonus AD) every 3rd attack when activated. This value triples while below 50% health, up to 60 / 75 / 90 / 105 / 120 + (75% bonus AD).
  • Ahri Standard Ahri Sq Ahris Essence Theft Essence Theft upon reaching 9 charges, her next spell will heal her for 「 3 – 20 」「 2 + (Ahri's level) 」 + (9% AP) for each enemy hit.
  • Cassiopeia Standard Cassiopeia Sq Cassiopeias Twin Fang Twin Fang heals her for 5 / 10 / 15 / 20 / 25 + (10% AP) if this ability damages to a poisoned target.
  • Cho'Gath Standard Cho'Gath Sq Cho'Gaths Carnivore Carnivore passive heals him for 17 + (3 × level) health whenever he kills a unit.
    • Cho'Gath Standard Cho'Gath Sq Cho'Gaths Feast Feast upon 6 stacks, killing an enemy with this ability heals Cho'Gath for 100 / 140 / 180.
  • Darius Standard Darius Sq Darius' Decimate Decimate Darius heals for 12% missing health for each enemy champion hit by Decimate's blade, up to a maximum of 36% missing health.
  • Dr. Mundo Standard Dr. Mundo Sq Dr. Mundos Infected Cleaver Infected Cleaver costs 50 / 60 / 70 / 80 / 90 health to cast, but refunds 25 / 30 / 35 / 40 / 45 health if the cleaver hits an unit, and 50 / 60 / 70 / 80 / 90 health if it kills the target.
  • Ekko Standard Ekko Sq Ekkos Chronobreak Chronobreak heals him for 100 / 150 / 200 + (20 / 25 / 30% 「 (+ 1% per 30 AP) 」「 (+ 3.33% per 100 AP) 」 of damage taken) over the past 4 seconds.
  • Elise Standard Elise Sq Elises Rappel Rappel upon landing, Elise's on hit bonus damage and healing are increased for 40 / 50 / 70 / 85 / 100% for 5 seconds.
  • Fiddlesticks Standard Fiddlesticks Sq Fiddlesticks' Drain Drain makes him channel and leash to a target for up to 5 seconds to deal 60 / 90 / 120 / 150 / 180 + (45% AP) magic damage per second. He will heal for 60 / 65 / 70 / 75 / 80% of the damage done.
  • Fiora Standard Fiora Sq Fioras Duelist's Dance Duelist's Dance heals Fiora for 25 +( 5 x Fiora's level) everytime she hits a Vital.
  • Galio Standard Galio Sq Galios Bulwark Bulwark shields an allied champion or himself for 4 seconds. While shielded, Galio heals for 25 / 40 / 55 / 70 / 85 + (30% AP) each time that unit suffers damage ( − 20% healing for each consecutive hit).
  • Gangplank Standard Gangplank Sq Gangplanks Remove Scurvy Remove Scurvy heals him for 50 / 75 / 100 / 125 / 150 + (90% AP) + (15% missing health).
  • Gragas Standard Gragas Sq Gragas' Happy Hour Happy Hour heals Gragas for 4% of his maximum health on ability use with a 8 second static cooldown.
  • Hecarim Standard Hecarim Sq Hecarims Spirit of Dread Spirit of Dread heals him for 20% of the damage enemies within the area take from any source. Healing from damage dealt to minions and monsters is capped at 90 / 120 / 150 / 180 / 210 per cast.
  • Illaoi Standard Illaoi Sq Illaois Tentacle Smash Tentacle Smash heals her for 5% of her missing health whenever a tentacle damages a champion.
  • Irelia Standard Irelia Sq Irelias Hiten Style Hiten Style passively heals Irelia for 5 / 7 / 9 / 11 / 13 health whenever she performs an autoattack. Activating Hiten Style Hiten Style increases the amount healed to 10 / 14 / 18 / 22 / 26 for 6 seconds.
    • Irelia Standard Irelia Sq Irelias Transcendent Blades Transcendent Blades deals 80 / 120 / 160 + (50% AP) + (60% bonus AD) physical damage per blade, and heals Irelia for 25% of the damage dealt to champions and for 10% of the damage dealt to minions and monsters.
  • Karma Standard Karma Sq Karmas Renewal Renewal as empowered by Karma Mantra Mantra, heals Karma for 20% (+ 1% per 100 AP) of her missing health instantly when the tether is applied, plus another 20% (+ 1% per 100 AP) of her missing health if the target remains tethered for the full 2 second duration.
  • Kha'Zix Standard Kha'Zix Sq Kha'Zix' Void Spike Void Spike heals him for 60 / 85 / 110 / 135 / 160 + (50% AP) if he is within the explosion radius.
  • Lissandra Standard Lissandra Sq Lissandras Frozen Tomb Frozen Tomb when Lissandra uses this ability on herself, placing herself in [[Datei:Vorlage:Tip data/stasis|20px|link=Vorlage:Tip data/stasis|]][[Datei:Vorlage:Tip data/stasis|20px|link=Vorlage:Tip data/stasis|]][[Datei:Vorlage:Tip data/stasis|20px|link=Vorlage:Tip data/stasis|]] [[:Vorlage:Tip data/stasis|stasis]] for 2.5 seconds while healing herself for 100 / 150 / 200 + (30% AP), increased by 1% for every 1% of missing health.
  • Maokai Standard Maokai Sq Maokais Sap Magic Sap Magic heals Maokai for 5 / 6 / 7 (abhängig von der Stufe)% of his maximum health whenever he attacks with 5 charges of Magical Sap. He gains one charge each time a spell is used near him.
  • Master Yi Standard Master Yi Sq Master Yis Meditate Meditate heals him for 30 / 50 / 70 / 90 / 110 + (25% AP) per second, increasing by 1% for every 1% of his missing health for up to 4 seconds.
  • Mordekaiser Standard Mordekaiser Sq Mordekaisers Harvester of Sorrow Harvester of Sorrow, in a second cast, heals Mordekaiser and a nearby ally for 50 / 85 / 120 / 155 / 190 + (30% AP) for hit 1 enemy champion, and the ability works up 2 enemies heals the double. Healing is reduced to 25% when harvesting minions.
    • Mordekaiser Standard Mordekaiser Sq Mordekaisers Children of the Grave Children of the Grave deals 24 / 29 / 34% (+ 4% per 100 AP) of the target's maximum health in magic damage to the target, dealing half the damage initially and the other half over 10 seconds. He heals himself for all of the damage dealt.
  • Nocturne Standard Nocturne Sq Nocturnes Umbra Blades Umbra Blades buff causes Nocturne's next attack to strike all surrounding enemies restoring 10 / 18 / 26 (abhängig von der Stufe) health per target hit. The buff recharges after a 10 second static cooldown. Nocturne's autoattacks reduce this recharge timer by 1 second each hit.
  • Nunu & Willump Standard Nunu & Willump Sq Nunus Consume Consume heals himself for 70 / 115 / 160 / 205 / 250 + (75% AP) when successfully cast on an enemy (this ability can only be used on minions and monsters).
  • Olaf Standard Olaf Sq Olafs Vicious Strikes Vicious Strikes grants 0.5% enhanced healing from all sources for every 1% of his missing health.
  • Rek'Sai Standard Rek'Sai Sq Rek'Sais Fury of the Xer'Sai Fury of the Xer'Sai passively heals her for 20% of her collected Fury each second while burrowed for a maximum of (25 × Rek'Sai's level).
  • Renekton Standard Renekton Sq Renektons Cull the Meek Cull the Meek heals Renekton for up to 3 / 4,5 / 6 / 7,5 / 9 + (4% bonus AD) per target hit (tripled against champions) up to a hard cap of (50 / 75 / 100 / 125 / 150). When Renekton has more than 50 Fury he deals 50% additional damage and heals for 9 / 13,5 / 18 / 22,5 / 27 + (12% bonus AD) of the damage dealt instead, for up to triple the basic hard cap.
  • Rengar Standard Rengar Sq Rengars Empowered Battle Roar Empowered Battle Roar heals Rengar for 8 + (4 × level) health, increased by 6.25% for every 1% of Rengar's missing health for up to 50 + (25 × level) health.
  • Soraka Standard Soraka Sq Sorakas Starcall Starcall heals herself for 7 / 8 / 9 / 10 / 11 + (5% AP) health per half second for 4 seconds if the ability strikes at least one enemy champion. The ability can be replicated on targets healed with Astral Infusion Astral Infusion for 3 / 3,5 / 4 / 4,5 / 5 seconds.
  • Swain Standard Swain Sq Swains Ravenous Flock Ravenous Flock, sends out up to 5 ravens per second (one per target) healing 20 / 30 / 40 + (12% AP) per raven that damages an enemy champion and 8 / 11 / 13 + (3% AP) per raven that damages a minion, as long as Swain is in raven form.
  • Tahm Kench Standard Tahm Kench Sq Tahm Kenchs Thick Skin Thick Skin passively heals him for 25 / 30 / 35 / 40 / 45% of his grey health after not taking damage for 2.5 seconds.
  • Trundle Standard Trundle Sq Trundles King's Tribute King's Tribute heals Trundle for 2 / 3 / 4 / 5 / 6 (abhängig von der Stufe)% of its maximum health, whenever an enemy unit near Trundle dies.
    • Trundle Standard Trundle Sq Trundles Frozen Domain Frozen Domain creates an 1000-radius icy area for 8 seconds, in that area Trundle's healing and health regeneration is increased by 20%.
    • Trundle Standard Trundle Sq Trundles Subjugate Subjugate deals and heals for 10 / 13,75 / 17,5% (+ 1% per 100 AP) of the target's maximum health as magic damage and then deals and heals the same damage again over 6 seconds.
  • Tryndamere Standard Tryndamere Sq Tryndameres Bloodlust Bloodlust upon activation Tryndamere consumes all of his Fury to heal himself for 30 / 40 / 50 / 60 / 70 + (30% AP) + 0,5 / 0,95 / 1,4 / 1,85 / 2,3 + (1.2% AP) per Fury consumed health.
  • Vladimir Standard Vladimir Sq Vladimirs Vladimir Transfusion Transfusion heals Vladimir for 15 / 25 / 35 / 45 / 55 + (15% AP) after used on a target; after casting Transfusion twice, Vladimir gains Crimson Rush that heals him for an additional 40 − 240 (abhängig von der Stufe) (+ 5% (+ 4% per 100 AP) of his missing health) (halved versus minions).
    • Vladimir Standard Vladimir Sq Vladimirs Sanguine Pool Sanguine Pool makes Vladimir sink into a pool of blood for 2 seconds, becoming untargetable and dealing 80 / 135 / 190 / 245 / 300 + (10% bonus health) magic damage over the duration while healing himself for 15% of the damage dealt.
    • Vladimir Standard Vladimir Sq Vladimirs Hemoplague Hemoplague heals Vladimir for 150 / 250 / 350 + (70% AP), increased by 50% for each additional champion hit beyond the first.
  • Warwick Standard Warwick Sq Warwicks Eternal Thirst Eternal Thirst causes his autoattacks to deal additional 「 3 – 16 」「 3 − 16 (abhängig von der Stufe) 」 magic damage and heals him for the same amount. Each successive attack against the same target will stack this amount of healing and damage up to a maximum of 3 stacks. The stacks remain for 4 seconds.
    • Warwick Standard Warwick Sq Warwicks Hungering Strike Hungering Strike, which strikes an enemy for the greater of 75 / 125 / 175 / 225 / 275 + (100% AP) or 8 / 10 / 12 / 14 / 16% of the target's maximum health + (100% AP), and heals Warwick for 80% of the damage dealt.
  • Xin Zhao Standard Xin Zhao Sq Xin Zhaos Battle Cry Battle Cry heals Xin Zhao by 30 / 35 / 40 / 45 / 50 + (70% AP) on every 3rd attack.
  • Yorick Standard Yorick Sq Yoricks Omen of Famine Omen of Famine summons a Ravenous Ghoul behind his target dealing 55 / 85 / 115 / 145 / 175 + (100% bonus AD) magic damage to them and heals himself for 40% of the damage done. In addition the ghoul heals Yorick for the damage he deals. The healing effect is halved against minions.
  • Zac Standard Zac Sq Zacs Cell Division Cell Division heals himself for 4% maximum health if Zac consumes a chunk. Upon taking fatal damage Zac splits into 4 bloblets that if remains over 8 seconds, Zac recombines and heals for 10 - 50% maximum health, based on his bloblets' total remaining health.

Championfähigkeiten, die Tote heilen Bearbeiten

Note: Only the healing effect of these abilities is shown here, to read more information on each of these abilities, follow the link on each of them.

  • Sion Standard Sion Sq Sions Glory in Death Glory in Death restores the health of dead Sion to 100% of his maximum health.
  • Yorick Standard Yorick Sq Yoricks Omen of Death Omen of Death conjures a controllable revenant of the target allied champion or himself for 10 seconds, if that target dies while the revenant is active, it sacrifices itself to reanimate them for 10 seconds, healing to 100% maximum health.

Heilung durch Gegenstände Bearbeiten

  • Life steal items restores a percentage of physical damage dealt on autoattacks as health.
  • Spell vamp items restores health upon dealing damage with abilites.
  • Ardent Censer item Ardent Censer grants +15% bonus healing and shielding power.
  • Athene's Unholy Grail item Athene's Unholy Grail gains 20% of pre-mitigation damage you deal to champions is gained as Blood Charges, up to a cap of 100-250 (at levels 1-18), healing or shielding an ally consumes your current Blood Charges to heal that ally.
  • Blade of the Ruined King item Blade of the Ruined King can be activated to deal 10% of target champion's maximum health as physical damage (min. 100), and heals for the damage dealt.
  • Catalyst of Aeons item Catalyst of Aeons restores 20% of mana spent as health, up to 15 per cast (toggle spells heal for up to 15 per second).
  • Eye of the Equinox item Eye of the Equinox heals you and the nearest allied champion for 50 health when you kill a minion and a charge is used.
  • Face of the Mountain item Face of the Mountain heals you and the nearest allied champion for 50 health when you kill a minion and a charge is used.
  • Forbidden Idol item Forbidden Idol grants +10% bonus healing and shielding power.
  • Guardian Angel item Guardian Angel revives your champion upon death, restoring 30% of your maximum health and mana.
  • Hextech GLP-800 item Hextech GLP-800 restores 25% of mana spent as health, up to 25 per cast (toggle spells heal for up to 25 per second).
  • Hunter's Talisman item Hunter's Talisman Unique Passive – Tooth: Damaging a monster applies Health Drain, which deals 25 magic damage over 5 seconds while restoring as much as health.
  • Mikael's Crucible item Mikael's Crucible heals for 150 + (10% of the target's maximum health) to a target allied champion, and grants +15% bonus healing and shielding power.
  • Overlord's Bloodmail item Overlord's Bloodmail's passive heals 300 health over 5 seconds to your champion when acquiring a kill or assist.
  • Relic Shield item Relic Shield heals you and the nearest allied champion for 20 health when you kill a minion and a charge is used.
  • Righteous Glory item Righteous Glory restores 25% of mana spent as health, up to 25 per cast (toggle spells heal for up to 25 per second).
  • Rod of Ages item Rod of Ages restores 25% of mana spent as health, up to 25 per cast (toggle spells heal for up to 25 per second).
  • Skirmisher's Sabre item Skirmisher's Sabre Unique Passive – Tooth and Nail: Basic attacks versus monsters deal 20 bonus damage and damaging a monster through any means applies Health Drain, which deals 30 magic damage over 5 seconds while restoring as much as health.
  • Spirit Visage item Spirit Visage increases the effectiveness of all sources of healing including self-healing, health regeneration, life steal, and spell vamp on yourself by 20%.
  • Stalker's Blade item Stalker's Blade Unique Passive – Tooth and Nail: Basic attacks versus monsters deal 20 bonus damage and damaging a monster through any means applies Health Drain, which deals 30 magic damage over 5 seconds while restoring as much as health.
  • Targon's Brace item Targon's Brace heals you and the nearest allied champion for 40 health when you kill a minion and a charge is used.
  • Total Biscuit of Rejuvenation item Total Biscuit of Rejuvenation regenerates 15 health and 15 mana on consumption.
  • Tracker's Knife item Tracker's Knife Unique Passive – Tooth and Nail: Basic attacks versus monsters deal 20 bonus damage and damaging a monster through any means applies Health Drain, which deals 30 magic damage over 5 seconds while restoring as much as health.

Heilung durch Beschwörerzauber Bearbeiten

  • Skriptfehler restores 90 – 345 health to your champion and to a single nearby allied champion. Healed targets gain 30% movement speed for 1 seconds after being healed.
  • Skriptfehler restores 20% of the user's maximum health when cast on the Red Brambleback Red Brambleback with its buff available.

Heilung durch Runen Bearbeiten

Andere Arten der Heilung Bearbeiten

Erhöhung der Heilkraft Bearbeiten

Champion abilities Bearbeiten

  • Olaf's Vicious Strikes
  • Trundle's Frozen Domain

Items Bearbeiten

  • Ardent Censer: +8% (Unique) heal and shield power.
  • Forbidden Idol: +5% (Unique) heal and shield power.
  • Mikael's Crucible: +15% (Unique) heal and shield power.
  • Redemption: +8% (Unique) heal and shield power.
  • Salvation: +8% (Unique) heal and shield power.
  • Spirit Visage: Passive: Unique: Increases effectiveness of all sources of health restoration by 30% (including health regeneration, life steal and spell vamp).

Runes Bearbeiten Bearbeiten

  • Revitalize

Heilungsreduzierung Bearbeiten

→ Hauptartikel: Grievous Wounds

  • Grievous Wounds is a debuff that reduces all healing received.
  • The Howling Abyss map reduces all outsourced healing and regeneration effects by 50%.
  • Mutilated from Aatrox's Deathbringer Stance

Champion abilities Bearbeiten

Items Bearbeiten

Spells Bearbeiten

Global Auras Bearbeiten

Notes Bearbeiten

Trivia Bearbeiten

  • In a role-play setting, healing may represent anything

from attending to battle wounds to repairing damaged hardware to replenishing a magical spell that holds a construct together, but outside of its physical representation, its effect is always the same - it serves as a direct increase to a unit's current health.

  • Healing can be viewed as the polar opposite of damage.

Unlike sources of damage, however, sources of healing are uncommon and the majority cannot be used to heal others - and those that can frequently have large ulterior costs to use.

  • Any healing in-game that restores less than 20 health is not shown as the usual +X green text.